LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Is KPN slechter dan UPC

Ja
8
36%
Nee
14
64%
 
Totaal aantal stemmen: 22

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door pvd »

In plaats van de consument goed voor te lichten en ook aangeven wat de voordelen en nadelen zijn, gaan ze liggen z e i k e n dat de providers niet aan hun beloftes houden!
Er wordt wel degelijk in de consumentengids de voor- en nadelen genoemd van VOIP.

Maar feit blijft gewoon dat de bedrijven die VOIP aanbieden hun product te rooskleurig voorspiegelen. De b e d r i j v e n liegen de klant voor en komen beloftes niet na. Het is de taak van de b e d r i j v e n om de klant goed voor te lichten, niet van de consumentenorganisaties. Ik vind dan ook dat de consumenten (en de consumentenorganisaties) mogen eisen dat deze bedrijven hun beloftes nakomen.

Als ik een computer bij je koop en je zegt tegen mij dat er een gieg aan intern geheugen in zit, dan mag ik er vanuit gaan dat dat klopt. Als ik dan vervolgens thuis kom en er blijkt maar 512 MB intern geheugen in te zitten, dan heb ik het recht om bij jou te klagen.

Als ik VOIP neem en men verteld mij dat het net zo goed werkt als de KPN, dan mag ik, indien het niet zo goed werkt, klagen! Logisch toch?

pvd

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar feit blijft gewoon dat de bedrijven die VOIP aanbieden hun product te rooskleurig voorspiegelen.
Verkooppraatjes! Dat jij dat nog niet doorhebt is echt jammer!

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik een computer bij je koop en je zegt tegen mij dat er een gieg aan intern geheugen in zit, dan mag ik er vanuit gaan dat dat klopt. Als ik dan vervolgens thuis kom en er blijkt maar 512 MB intern geheugen in te zitten, dan heb ik het recht om bij jou te klagen.
Klopt, maar de vergelijking is niet hetzelfde.

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar feit blijft gewoon dat de bedrijven die VOIP aanbieden hun product te rooskleurig voorspiegelen. De b e d r i j v e n liegen de klant voor en komen beloftes niet na. Het is de taak van de b e d r i j v e n om de klant goed voor te lichten, niet van de consumentenorganisaties. Ik vind dan ook dat de consumenten (en de consumentenorganisaties) mogen eisen dat deze bedrijven hun beloftes nakomen.
Daar zit het probleem.

In plaats van de mensen goed voor te lichten en aangeven wat de werkelijke problemen zijn en aan de mensen uit te leggen de voordelen en de nadelen van de technieken, gaan ze de bedrijven steeds op hun vingers tikken om hun beloftes na te komen!

En dat verwijt ik de consumentenorganisaties!

Er zijn VOIP-specialisten bij sommige consumentenprogramma's geweest en die specialisten vertellen precies hetzelfde wat ik de hele tijd zeg.

De consumentenorganisaties moeten met behulp van zulke specialisten
de consumenten voorlichten.

Niet wat ze nu doen!

De b e d r i j v e n liegen de klant voor en komen beloftes niet na. Het is de taak van de b e d r i j v e n om de klant goed voor te lichten, niet van de consumentenorganisaties.
Klopt, maar wat de consumentenorganisaties nu doen is totaal verkeerd!

Wat die organisaties moeten doen is tegen de klant zeggen dat de beloftes van die bedrijven niet kunnen en dat ze niet naar de beloftes van die bedrijven moeten luisteren!

Ik vind dan ook dat de consumenten (en de consumentenorganisaties) mogen eisen dat deze bedrijven hun beloftes nakomen.
En dat is in deze situatie een totale verkeerde instelling!

Wat je van die bedrijven moet eisen is dat ze de waarheid gaan spreken en dat ze eerlijk zijn!

Wat er nu gebeurd is dat de bedrijven luchtkastelen gemaakt hebben en wat de consumentenorganisaties nu doen is


Waar ik me hierbij echt aan stoor is dat de uitspraken van de diverse specialisten en verschillende bedrijven in de doofpot gestopt wordt!

Er zijn diverse bedrijven die het internet zelf beheren die ook waarschuwingen naar buiten gebracht hebben dat het netwerk overbelast gaat worden.

Het dataverkeer over de backbone in Amsterdam is nog nooit zo hoog geweest. De beheerders geven aan dat het te wijten is aan de enorme toename van VOIP en internet-tv.

Zulke waarschuwingen worden niet door de consumentenorganisaties overgenomen!
Ook niet de waarschuwingen van de VOIP-specialisten!

Dat wordt allemaal genegeerd door de consumentenorganisaties!

Het enige wat ze doen is onder andere steeds KPN op hun vingers tikken en eisen dat ze hun beloftes nakomen.

TEGEN BETER WETEN IN! :evil: :evil: :evil:

Als de consumentenorganisaties echt ballen hebben en echt goed voor de consument willen zijn, dan laten ze die specialisten aan het woord en ook de beheerders van de backbone van internet!

In plaats van tegen beter weten in dingen eisen die niet nagekomen kunnen worden.

En dat is mijn punt!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Ron58 »

Er zijn diverse bedrijven die het internet zelf beheren die ook waarschuwingen naar buiten gebracht hebben dat het netwerk overbelast gaat worden.
Misschien moet dat dan maar gebeuren?
Het liefst zo snel mogelijk, liever nu dan een paar jaar aanmodderen en er dan pas achter komen, dan is de schade nog vele malen goter.
Nu is het oude systeem nog volledig aanwezig.

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Misschien moet dat dan maar gebeuren?
Het liefst zo snel mogelijk, liever nu dan een paar jaar aanmodderen en er dan pas achter komen, dan is de schade nog vele malen goter.
Nu is het oude systeem nog volledig aanwezig.
Heeft geen zin, de consumenten en de consumentenorganisaties zijn er doof voor.

Het enige wat zij doen is de betreffende bedrijven pushen om de afspraken na te komen.

Echt totale onzinnige acties.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik weet toevallig dat @home speciaal bandbreedte reserveert voor VOIP, zodat er altijd bandbreedte is om te kunnen bellen. Met andere woorden: VOIP heeft voorang boven bittorent. De modems die @home levert kunnen technisch gezien 30.72Mbps aan, terwijl @home max. een 15Mbps levert. Nog genoeg bandbreedte over dus voor VOIP.
Voice heeft altijd voorang op data, maar als je een switch hebt met 100mB poorten en er komt een stroom van 1GB heb je een probleem.

En nee VoIP is geen vaste aansluiting je gooit namelijk je gesprek in een grote bak wat het internet heet en hoopt dat het goed aan komt aan de andere kant.

Bij internet heb je een aantal protocollen zoals TCP (Traffic Controll Protocoll als ik het goed heb), bij VoIP heb je dit ook alleen geen TCP (weet even niet meer welke).

Bij een vaste lijn heb je een gegarandeerde bandbreedte van a naar b dit is nooit het geval bij VoIP want hier spelen meer dingen mee zoals bandbreedte, drukte enz. iets waar je geen last heb met een vaste lijn.

De garadeerde lijn wordt bepaalt als de telefoon overgaat, bij VoIP gebeurd dit ook maar dat wordt er een aantal dingen gecomuniceerd maar geen gegarandeerde verbinding immers dit kanniet je zit op het internet.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Jan9 »

Als je de reacties leest van mensen die IPB hebben genomen en de uitzending hebt gezien dan komen steeds dezelfde problemen naar boven die niets te maken hebben met de drukte op internet:

-Helpdesk onbereikbaar
-Problemen met het modem
-Afspraken worden niet nagekomen over terugbellen
-Problemen met het omzetten van het abonnement (het zgn activeren)
-Dubbele rekeningen
-Problemen met aanvragen/opzeggen
-Wel kunnen internetten maar niet kunnen bellen en/of wel gebeld kunnen worden
-Telefoonverbinding verliezen na exact 13 minuten
-Mijn KPN slecht bereikbaar
-ga zo maar even door......

Daar is geen Voip specialist voor nodig maar een wonder :(

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Ron58 »

-Helpdesk onbereikbaar
En als je de helpdesk bereikt is het enige wat de "help"desk medewerker kan doen "help" roepen. Mijn ervaring in de loop der jaren is dat je aan de helpdesk zo goed als niets hebt, ze kunnen heel vriendelijk met je meekletsen maar mogelijkheden om iets op te lossen hebben ze niet.
Je krijgt de mededeling dat ze "wel eens een intern mailtje zullen sturen" waarvan zowel medewerker als klant weten dat dat alleen maar een dooddoener is, ze wensen je een prettige dag verder en laten je weer in de ..... zakken.
Dit probleem bestaat al jaren en wordt nu alleen maar duidelijker.

Alleen hun oudste product, de analoge telefoonlijn hebben ze aardig onder de knie.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

KPN is een goede werkgever, zie de bonus van 1,4 miljoen aan de directeur wegens een juiste klanteninstelling. Kan het nog zotter ???>

engelien
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 feb 2007 11:46

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door engelien »

We hebben vanochtend zowaar een telefoontje gekregen van KPN.

Volgende week staat er een gratis monteur voor de deur, om alle instellingen te controleren.
We hebben al een half jaar problemen, veel gebeld en geschreven, en nooit een reactie (het bekende probleem...), en nu zonder dat we er om gevraagd hebben komt er iemand langs.
Ik ben voorlopig positief over deze service!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

We hebben al een half jaar problemen, veel gebeld en geschreven, en nooit een reactie (het bekende probleem...), en nu zonder dat we er om gevraagd hebben komt er iemand langs.
Ik ben voorlopig positief over deze service!



Volgende week, het is nu Dinsdag , dus het getroubles met KPN duury nog minimaal een week, ik ben niet te spreken over zo,n service na een half jaar problemen,KPN wordt vermoedelijk na vrijdag voor de rechter gedaagd door de consumenten bond

Gesloten