LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Erik A.
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:23

UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door Erik A. »

Wie heeft dezelfde ervaring met de UPC 'droomdeal'?

Voor EUR 45,- bellen, digitale tv en internet van UPC. Dezelfde UPC Droomdeal aanbieding als nu was ook vorig jaar beschikbaar.
Hieronder mijn UPC nachtmerrie is sinds oktober 2008:

In plaats van de EUR 45,- UPC Droomdeal aanbeiding werd er vanaf het begin direct maandelijks een bedrag tussen de € 62,69 en € 128,01 van mijn rekening afgeschreven. Omdat ik stom genoeg mijn bankafschriften te weinig in de gaten hou kwam ik hier pas na een paar maanden achter. De uiterst vriendelijk UPC helpdesk bood meteen excuses aan. Het was overduidelijk een fout van UPC die bij de volgende termijn via een creditnota zou worden hersteld. De volgende maand werd echter gewoon weer een te hoog bedrag afgeschreven. Weer bellen en ik kreeg letterlijk deze reactie; "Na, schandalig! Duizend maal excuses van UPC, deze maand wordt alles rechtgezet". Maar nee, niets geld terug , gewoon weer een te hoog bedrag afgeschreven. Weer bellen maar het werd duidelijk dat de helpdesk alleen praat en niet helpt. Dus maar gaan schrijven. Vier brieven waarvan twee aangetekend maar UPC reageert niet op brieven. Ook op aangetekende brieven geen reactie.

Uiteindelijk dus maar een termijn laten terugboeken (der rest kon niet meer) en de automatische afschrijvingen (een voorwaarde voor de UPC Droomdeal) opgeheven. Toen bleek UPC wel over briefpapier te beschikken en kwamen er aanmaningen en brieven dat de droom snel zou ophouden als ik niet zou betalen. Sinds drie maanden heb ik inderdaad geen telefoon, internet en digitale televisie meer. Ik krijg nog zo'n EUR 300,- van UPC.

Bijzonder genoeg komen er al maanden geen aanmaningen of brieven meer van UPC. Er is geen deurwaarder ingeschakeld door UPC. Ook die grote mediabox mag ik blijkbaar houden terwijl die normaal (bij het beëindigen van een abonnement) toch terug zou moeten. UPC laat het er gewoon bij zitten omdat ze heel goed weten dat ze meer hebben binnen geharkt dan waar ze recht op hebben. Ik ben gewoon vooropgezet bestolen.

En wat ga je doen dan? De helpdesk geeft je ieder telefoontje volkomen gelijk (Mea Culpa), beloofd alles recht te zetten en doet helemaal niets meer als ze hebben opgehangen. Het is corporate policy bij UPC om nooit op brieven (of mailtjes) te reageren. Bestolen voor EUR 300,-, geen telefoon, internet en digitale televisie meer en het houdt dus gewoon op. En een rechtszaak starten voor EUR 300,- schiet ook niet op want de kosten zijn hoger dus:

Wie is ook door UPC bestolen en krijgt nog geld van UPC?

Wie doet er mee in een rechtszaak tegen UPC?


Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door Henri42 »


Beste ErikA,

Het begrip storneren in inmiddels bekend bij de meeste, zelfs kun je bij UPC via internet je komende factuur bestuderen na accordering wordt er door UPC af geboekt, zoniet kun je de factuur laten corrigeren.
De atomatische betaling fiattering intrekken had je uiteraard al gedaan :)

Nee ik doe niet mee, start hier een poll voor op :?
Laatst gewijzigd door Henri42 op 04 jan 2010 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door witte angora »

Och Erik, denk je soms dat je de eerste bent die problemen met UPC hebt? Dat je dubbel moet posten en oproept tot een rechtszaak?

Trek eens bij ene Jelle Hendrikx aan de bel, die heeft sinds vandaag een hoop tijd over geloof ik.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voordat mensen hier gaan schreeuwen over rechtszaken: UPC is aangesloten bij de SGC, de Geschillencommissie.

www.sgc.nl

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bob Schurkjens schreef:Voordat mensen hier gaan schreeuwen over rechtszaken: UPC is aangesloten bij de SGC, de Geschillencommissie.
http://www.sgc.nl
Hopelijk was dit algemeen bekend ?:)

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste Erik A.,

Het spijt ons te lezen dat uw klachten tot op heden niet adequaat zijn opgelost.

Graag kijken wij of wij hierin iets voor u kunnen betekenen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw klantgegevens te mailen naar [email protected] onder vermelding van 'reactie tros radar forum' en een link naar dit topic?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

SGC algemeen bekend?

Dat zou algemeen bekend moeten zijn. Maar de meeste nieuwe posters op dit forum nemen niet de moeite eerst wat berichten te lezen om zélf een oplossing te zoeken. Nee: ze registreren zich en beginnen meteen met schreeuwen en willen het antwoord op een presenteerblaadje. Veel mensen vinden dat tegenwoordig normaal.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: UPC "had je gedroomd" deal. WIE DOET MEE IN RECHTZAAK UPC?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Of je probeert het op te lossen met de provider. Wordt te snel met geschillen commissie gedreigd. Helpt echt niets en duurt alleen maal langer voor een oplossing. Een normale provider probeert het met een klant tot een goede oplossing te komen. Soms duurt het ietjes langer dan wenselijk.

Gesloten