LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door tester »

Zit bij kpn met een abonnement 8 mb
gebruik eweka zit altijd rond de 1030 kb elk uur van de dag

robinwillems
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 07:37

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door robinwillems »

Zit bij kpn met een abonnement 8 mb
gebruik eweka zit altijd rond de 1030 kb elk uur van de dag
Dat klopt dan toch ook :wink:
Maar daarom hebben we het dan ook hier over UPC en traffic shaping.

mpp0110
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2009 15:01

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door mpp0110 »

Weet iemand of het juridisch mogelijk is om op basis van de wijzigingen die UPC heeft doorgevoerd (gericht dataverkeer knijpen) het contract op te zeggen?

Wil er vanaf en weiger om UPC af te kopen. Misselijke praktijken.
Eerst binnenlokken en dan de riem aantrekken. bah...

Voor mij nooit meer UPC.
UPC herhaalt gewoon hun maffia praktijken. Had gehoopt dat ze wat van hun eigen historie geleerd zouden hebben,... het was allemaal te mooi om waar te zijn. En toch ben ik er alsnog ingetrapt.

Voel me misleid door UPC en dat is niet de eerste keer.

Ttom
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2009 11:58

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door Ttom »

Na verschillende klachten mijnerzijds , ben ik gisteren door een medewerker van UPC gebeld. Het bekende riedeltje , monteur sturen , resetten etc. Toen ik vertelde dat er flink gekenepen werd ontkende hij dit ineerste instantie , na overleg met de technische dienst, gaf hij toe zich te schamen en bekende volmondig dat er 24 uur per dag geknepen werd, hij bood mij een 60Mbps verbinding aan (nu 16Mbps)voor de zelfde prijs . Op mijn vraag of het dan ok sneller zou worden zij hij dit niet te kunnen beloven (knijpen)Maar er stond dan wel een nieuw jaarcontract tegen over. mijn snelheid op dit moment downloaden 39 kb en uploaden 9 kb per seconde. Dus niet alleen in de avond wordt er geknepen maar 24 uur per dag. Na +/- 6 jaar tevreden geweest te zijn dwingt UPC mij ertoe mijn contract te beindigen en naar een andere provider op zoek te gaan. Ik adviseer nieuwe klanten er eens heel goed over na te denken voordat ze met UPC in zee gaan , voor surfen en e-mail is het goedkoopste contract voldoende , en de snelheid voor de duurdere contracten leveren ze gewoonweg niet. Gisteren nog een mail naar UPC gestuurd over inhouden van een deel van de internet kosten tot einde contract, maar tot op heden niets meer van hen vernomen.

Majam
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2009 23:05

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door Majam »

Vrijdag 19 juni 2009 merkte ik op dat mijn download snelheid bij het downloaden uit nieuwsgroepen gedaald was naar zo'n 8 Mbps (950 KB/s). Ik was niet ongerust want dit kan wel eens voorkomen. Omdat ik de omvang hiervan wel wilde weten ben ik vanaf toen constant gaan downloaden en tot op dit moment is de snelheid 8 Mbps gebleven (m.u.v. 1 nacht snelheid 24 Mbps). Nu ga ik toch wel twijfelen aan de eerlijke bedoelingen van UPC. Het heeft niets meer van doen met drukte of eerlijk verdelen. Volgens mij is het pure oplichterij en meent UPC op de stoel van de rechter te moeten gaan zitten (wat betreft wat wel en niet zou mogen worden gedownload) om hier zelf profijt uit te halen. UPC heeft veel te veel macht en maakt hier dankbaar misbruik van.

Wat voel ik mij machteloos als ik, bij UPC, de volgende student aan de lijn krijg die mij, op eigen kosten, vriendelijk weer geen stap verder kan helpen omdat waarschijnlijk zijn baas mij niet verder wil helpen.

Ik denk dat ik voorlopig nog maar doorga met downloaden om eventuele veranderingen (of niet) in het UPC beleid te kunnen opmerken en alle MB's nog te onderscheppen voor de kraan helemaal dichtgedraaid wordt.

Dit is voorlopig mijn verhaal,

Groetjes Boze Majam

P.S. Ik betaal voor een 24 Mbps abonnement bij UPC
Laatst gewijzigd door Majam op 28 jun 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

robinwillems
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2009 07:37

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door robinwillems »

Precies, maar dan ook precies hetzelfde hier (zelfde abbo, zelfde snelheid, zelfde datum, zelfde problemen).
Vrijdag 19 juni 2009 merkte ik op dat mijn download snelheid bij het downloaden uit nieuwsgroepen gedaald was naar zo'n 8 MB (950 KB/s). Ik was niet ongerust want dit kan wel eens voorkomen. Omdat ik de omvang hiervan wel wilde weten ben ik vanaf toen constant gaan downloaden en tot op dit moment is de snelheid 8 MB gebleven (m.u.v. 1 nacht snelheid 24 MB). Nu ga ik toch wel twijfelen aan de eerlijke bedoelingen van UPC. Het heeft niets meer van doen met drukte of eerlijk verdelen. Volgens mij is het pure oplichterij en meent UPC op de stoel van de rechter te moeten gaan zitten (wat betreft wat wel en niet zou mogen worden gedownload) om hier zelf profijt uit te halen. UPC heeft veel te veel macht en maakt hier dankbaar misbruik van.

Wat voel ik mij machteloos als ik, bij UPC, de volgende student aan de lijn krijg die mij, op eigen kosten, vriendelijk weer geen stap verder kan helpen omdat waarschijnlijk zijn baas mij niet verder wil helpen.

Ik denk dat ik voorlopig nog maar doorga met downloaden om eventuele veranderingen (of niet) in het UPC beleid te kunnen opmerken en alle MB's nog te onderscheppen voor de kraan helemaal dichtgedraaid wordt.

Dit is voorlopig mijn verhaal,

Groetjes Boze Majam

P.S. Ik betaal voor een 24 MB abonnement bij UPC

kwadrant
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:12

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door kwadrant »

Ja ook ik heb er last van,pas een 25 mb pakket genomen,dacht das nou mooi lekker snel donwloaden mooi niet dus ,upc knijpt de boel!!!
oplichters snap niet dat dit allemaal zomaar kan in dit land blijkbaar wel dus!! hoe zouden die upc lui zich voelen nu dan,als hun eigen familie en vrienden deze klachten uitspreken tegen hun,terwijl ze precies weten wat ze daar flikken.

Tip!!!!!!!!!!! IEDEREEN OVERSTAPPEN LAAT UPC MAAR SNEL FAILLIET GAAN !!!!!!

SpeedLegal
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009 13:34

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door SpeedLegal »

Hallo,

Ik ben een fervent down- en uploader en heb na verbindingsproblemen met telfort internet onlangs besloten om over te stappen naar upc fiber 60 (down 60 Mbit/sec en up 6 Mbit/sec). Nadat ik telfort internet heb opgezegd heb ik upc gebeld en me aangemeld voor upc fiber 60. Omdat ik op een torrentsite al eerder op de hoogte was gebracht van het feit dat je als upc abonnee problemen kan hebben met het downloaden van torrents heb ik bij de betreffende upc medewerker navraag gedaan of dit inderdaad klopte. Zij gaf toen zeer duidelijk aan dat dit totaal niet het geval was en dat ze zelf de hele dag torrents aan het downloaden was via een upc fiber verbinding en nergens last van heeft. Daarnaast geeft upc in haar reclames aan dat je met upc fiber super snel kan surfen, e-mailen, filmpjes kijken, films en muziek kunt downloaden en weet ik veel wat nog meer… Hierdoor heb ik dus besloten om een contract af te sluiten met upc voor de genoemde verbinding. Ik heb toen ook nog even nagevraagd hoelang het zou duren voordat het opgeleverd zou worden en toen zei dezelfde upc medewerker dat het binnen 10 dagen zou zijn aangesloten en dat men daarvoor gratis een monteur zou langssturen.

Na een dag of 2 kreeg ik netjes een modem thuisgestuurd. Hierbij zat een brief van upc, waarin werd aangegeven dat ik de modem niet zelf mocht aansluiten en dat ik upc moest bellen op 0900-1850 voor het maken van een afspraak met een monteur. De betreffende upc medewerker gaf aan dat het in mijn regio enorm druk is en dat de eerst volgende datum waarop een monteur langs kon komen ruim 3 weken later was (eind juli). Toen ik aangaf dat dit onacceptabel was omdat aan mij was beloofd dat alles binnen 10 dagen aangesloten zou zijn en dat mijn huidige abonnement ongeveer een week eerder zou aflopen, zei deze medewerker dat deze termijn inderdaad belachelijk was en dat ze normaal binnen 2-3 dagen een monteur langs sturen en dat hij er alles aan ging doen om eerder een monteur langs te sturen. Een dag of 3 later werd ik opgebeld door een upc medewerker, waarbij hij aangaf dat het helaas niet mogelijk was om eerder een monteur langs te sturen, maar dat hij mij als alternatief kon aanbieden dat er alsnog een installatiepakket wordt opgestuurd met een duidelijke handleiding en, mocht het niet lukken, dat er alsnog gratis een monteur wordt langs gestuurd voor de installatie. Na een gesprek met een technisch medewerker werd het mij duidelijk dat het niet al te moeilijk zou zijn zelf de installatie te doen dus ben ik op dit voorstel ingegaan. 2 dagen later kreeg ik mooi het installatiepakket thuisgestuurd en heb ik direct de boel aangesloten. Dit bleek inderdaad erg eenvoudig en de speedtest van upc gaf 55 Mbit/sec down en 5,5 Mbit/sec up aan. Daarnaast kreeg ik internetpagina’s direct voor mijn neus als ik op een willekeurige link klikte. Tot hier was ik zeer tevreden…
Als veelvuldig down- en uploader heb ik vervolgens uiteraard geprobeerd het een en ander te downloaden en tot mijn grote verbazing liepen de downloads erg langzaam tot helemaal niet! Het surfen op internet verliep echter vlekkeloos en de speedtest van upc gaf ook prima waarden aan. Door mijn voorkennis m.b.t. het downloaden van torrents via upc (via de torrentsite waar ik het eerder over had) kreeg ik al snel argwaan. Toen ben ik eens meer gaan googlen en stuitte ik op allerlei discussies, waarbij klanten van upc mijn vermoedens bevestigden en dat upc doet aan zogenaamd traffic shaping. Dit betekent dat upc bepaalde data streams voorrang geeft op andere data streams en zo dus het internetverkeer in “goede” banen probeert te begeleiden. Kortom, gebruikers die muziek en films downloaden of uploaden via nieuwsgroepen en torrents (bepaalde protocollen) krijgen minder bandbreedte toegewezen dan gebruikers die bijvoorbeeld alleen surfen en e-mailen. Aangezien ik alvorens de aankoop van upc fiber 60 navraag heb gedaan bij upc of dit het geval was en de reclames over upc fiber internet, waarin razend snel downloaden van films en muziek ook nog eens expliciet worden genoemd voel ik mij dus op zijn zachts gezegd misleid en belazerd door upc!! De volgende dag heb ik contact opgenomen met upc en heb ik eerst gedaan alsof ik nergens vanaf wist en alleen maar aangegeven dat ik prima kan surfen op internet, dat de speedtest van upc prima waarden aangeeft, maar dat ik niet of nauwelijks torrents kan downloaden vanwege zeer lage snelheden en of hij kon aangeven waaraan het ligt. Hij gaf aan dat ik hiervan last kon hebben als ik bij nieuwsgroepen aan het downloaden was, omdat upc doet aan traffic shaping, maar van torrents had hij nog niet gehoord. Na navraag te hebben gedaan bij collega’s kon hij aangeven dat ook op torrents de bandbreedte wordt geknepen in het kader van traffic shaping. Toen dit dus door upc werd toegegeven werd ik uiteraard geïrriteerd, omdat ik hier van tevoren al navraag naar had gedaan en toen ik dit aangaf zei hij dat ik dan helaas een “slechte” collega van hem had gesproken. Vervolgens kreeg ik allerlei argumenten c.q. verhalen te horen die tegenstrijdig met elkaar waren. Toen ik steeds kritischer vragen ging stellen en m.i. daarmee alle argumenten onderuit haalde kreeg ik uiteindelijk alleen nog maar te horen kreeg dat upc slechts uitvoert wat hen en alle andere ISP’s (internet service providers) wordt opgelegd door de Opta en dat ik maar met de Opta contact op moet nemen voor uitleg. Dit was uiteraard een zwakte bod, want waarom lees ik alleen over upc dit soort klachten en over geen enkele andere ISP? Daarnaast heb ik genoeg internetervaring om te hebben gezien dat anderen bij andere ISP’s wel hele goede snelheden (voor mij down, maar voor heb up) kunnen aanbieden. Helaas zijn deze ISP’s alleen niet in mijn regio actief anders had ik allang geweten wat ik had gedaan gezien mijn vroegere negatieve ervaringen met upc. Echter, omdat ik ook digitale televisie van upc heb en sindsdien weinig slechte ervaringen met dit bedrijf heb gehad durfde ik de gok wel weer een keer aan. Deze gok heeft nu echter verkeerd uitgepakt. Blijkbaar verliest een vos inderdaad zijn oude streken niet!

Bij deze wil ik iedereen die vergelijkbare problemen met upc heeft oproepen hierover te klagen bij upc en dit kenbaar te maken bij alle consumentenorganisaties en programma’s als Radar etc. Aan deze misleidende, oplichtende en dus in mijn ogen criminele praktijken van upc dient een einde te komen!!

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door frikko »

ook hier wordt de down en up load snelheid geknepen, behalve 's nachts. dan loopt de snelheid echt als een raket op het dak.
Helaas overdag is het meer dikke stro.....dat door een trechter moet. Gelukkig heb ik al meer dan een jaar niets meer aan mijn abonnement veranderd, dus zodra er meerdere providers voor de glasvezel komen gaat die oplichterszooi de deur uit.
Ik ben het echt spuugzat, vooral die intelligente studentes die je aan de telefoon krijgt als je de helpdesk belt pfffff :twisted:

Misschien is het een idee als iedereen zijn abonnementsgeld ook geknepen over gaat maken. Deel de abonnementsprijs door 30(dagen) en maak elke dag een beetje over :lol:
Kijken of die sukkels dat ook waarderen

vanal
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:29

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door vanal »

ook hier wordt de snelheid geknepen bij downloaden :evil:

werd zonet gebeld door een upc mevrouw om over te stappen naar sneller internet.
Ik was op zich geinteresseerd, maar goed als je vragen gaat stellen waarom je bij het downladen niet de volledige snelheid haalt, ontwijkt ze de vraag en probeerde ze het nota bene te wijten aan het feit dat ik wireless heb en dat ik daarom niet de volledige snelheid haal. Dat ik gewoon met m'n vaste bedraade computer download wilde er niet in :roll:
en als je met termen als traffic shaping aankomt zetten, ontkent ze en adviseert ze om sneller internet te nemen als het nu te langzaam is. :?

ik word schijtziek van upc, hopelijk wordt er iets aan gedaan door radar of kassa, want dat is de enige manier om dit soort bedrijven in de pas te laten lopen

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

want dat is de enige manier om dit soort bedrijven in de pas te laten lopen
Er is een nog betere manier, en dat is massaal overstappen naar een andere provider, ben je gelijk van een hoop ellende en frustratie verlost.

vanal
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:29

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door vanal »

als ze eens zouden opschieten met het opengooien van de kabelmarkt dan ga ik dat ook zeker doen, tot die tijd ben ik helaas gebonden aan upc

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door frikko »

Is het geen goed idee om een klacht in te dienen bij de reclamecode commissie wegens misleidende reclame van upc? Ze beloven razendsnel downloaden van muziek en video's, sneller als adsl. Denk dat de snelheid van de oude vertrouwde telefoonlijn dichter in de buurt komt :evil:

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door hansstek »

Ik heb het nu 1 week, 120 Mb internet. Voor mensen die altijd het beste willen stond er op de site.
Wat een drama. Torrents worden geknepen, na 12 uur ga ik van 30 kb naar 150 kb, na 1 uur naar de 800. Dit is ook nog steeds niet wat ik haalde met mijn ADSL op ieder uur van de dag.

Daarnaast haal ik sinds vrijdeag sowieso nog maar 64 Mb. Ik ben er echt schijtziek van. heb zoveel spijt dat ik overghestapt ben.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door hansstek »

weer de verbinding naar 65. Ik ga morgen overleggen met de rechtsbijstandsverzekering.

SpeedLegal
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009 13:34

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door SpeedLegal »

Succes en laat even weten of er iets uitkomt. Ben benieuwd...

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik merk nu ongeveer 2 a 3 weken lang dan vooral 's avonds en 's nachts de verbinding er spontaan uit kan vallen, als ik zit te internetten, downloaden, muziek online zit te luisteren, en ik krijg telefoon dan heb ik ongeveer 5 a 10 minuten spreektijd, en dan ligt de verbinding eruit

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Hoewel je bij UPC voor relatief weinig geld een zeer snelle internetverbinding kunt krijgen, is dit slechts in theorie mogelijk. De praktijk is anders. Je hebt weliswaar een snelle verbinding op papier, in de praktijk problemen die variëren van traagheid tot complete uitval. Dit is al vanaf het jaar 2000 zo. Daarom heb ik ADSL. Erg duur ivm. UPC en veel minder snelheid, maar wel constant en het werkt altijd.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door marjorin »

Daarom heb ik ADSL. Erg duur ivm. UPC en veel minder snelheid, maar wel constant en het werkt altijd.
Hoezo "erg duur"? Ik betaal 25 Euro p/m, als je de kleine lettertjes van UPC leest zie je dat je hun "goedkope" kabel alleen kunt afnemen icm een duur televisie abonnement, dus kom je toch altijd duurder uit.

En "minder snelheid"... ach ja, hoeveel snelheid heb je nodig? Met 3MB/s kun je nog heel goed tv kijken online en een film en muziek downloaden. Wat wil je met 120MB/s downloaden, een auto?

vanal
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:29

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door vanal »


Gesloten