LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mneur
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2009 11:28

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door mneur »

Ben sinds een maand houder van een 60Mbit Fiberpower abonnement. Het abonnement afsluiten ging al niet vlekkeloos maar de grote schrik kwam toen ik bittorrent vol verwachting opstartte. Terwijl ik met mijn oude (veel langzamere) ADSL account nog gemiddeld 1 Megabyte p/s wist te halen, kom ik nu zelfs bij populaire torrents niet verder dan 80Kilobyte p/s. Met andere woorden 10 x langzamer dan ik had.
Uiteraard voel ik me ook behoorlijk bedonderd, zeker gezien het feit dat in hun verkooppraatje "snel downloaden" met name wordt genoemd!

Volgens mij moeten er zoveel mogelijk mensen hun ongenoegen op zo veel mogelijk forums posten. Dan gaat het vanzelf nieuwe abonnees kosten en dan doen ze er misschien eens wat aan!

Ik hoef echt niet met 60Mbit te kunnen downloaden maar 10 Mbit moet toch mogelijk zijn. Ik heb een dergelijke snelle (en dure) account natuurlijk niet voor het surfen afgesloten.
Laatst gewijzigd door mneur op 27 aug 2009 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

vierhout17
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:54

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door vierhout17 »

waarom dat gezeur over upc doe net als ik ruim een jaar geleden heb gedaan, zeg het abbonement :? 8) 8) op en neem een andere provider die wel zijn beloften nakomt.
alice gaf mij de garantie dat ik tussen de 15 mbs en 20 mbs kon krijgen, kom gemiddeld oo18 mbs 8)

Voxie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2008 22:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door Voxie »

Drama ben net geupgrade naar 25 Mb fiber power en niet lang van kunnen genieten. Download is inderdaad dramatisch afgenomen.

Heb in ieder geval een klacht ingediend bij de reclame code commissie. Je kent de reclame toch wel UPC fiber power is altijd sneller als ADSL ....bij het downloaden van muziek of films.

Onwaar en misleidend dus vandaar mijn klacht en ik roep iedereen op het zelfde te doen zodat UPS hier i.i.g mee moet stoppen.

bruijsballies
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2009 11:21

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door bruijsballies »

Ook wij hebben een fiber60 abbo waar je goed voor betaald. Moet zeggen, het heeft ooit gewerkt. Enige weken geleden contact gehad met de "helpdesk", na 3 kwartier gaf de medewerker aan dt hij mij ook wel ff terug kon bellen Tjingtjing!! Kassa!!! Oh graag goeie service. Conclusie: ligt waarschijnlijk toch bij mij want de verbinding is gewoon goed. Oh ok. Tja wat moet ik doen, zeggen dat ie ongelijk heeft? Nu ruim een maand verder nog steeds 16 mb, nb getest met UPC's eigen speedtest op de site. Als ik het verlaag dan ga ik weer een nieuw contract aan en zit ik nog langer vast aan hen. Ook ik ben het zat en wil waar voor mijn geld!

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door I-Know »

Ik citeer: UPC

Dat wordt SNEL genieten!
Met UPC Fiber Power internet heeft u toegang tot het snelste internet van Nerderland van 5 T/M 120Mb.


Werkelijk pure misleiding!, ik download via XS4ALL velen malen sneller!
en ik heb het niet over zogenaamde nieuwsgroepen, nee MSDN of Technet van Microsoft gemiddelde snelheid 125Kb via XS4ALL 1.5Mb.
Via download.com, precies hetzelfde verhaal.

Nee mensen dit kan toch niet, waarom zijn wij overgestapt, om meer snelheid te hebben, en niet om alleen maar meer te betalen.

Ik ben zwaar teleurgesteld zoals vele andere gebruikers.

u2
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 sep 2005 11:12

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door u2 »

Naar de klantenservice bellen heeft in iedergeval geen zin, je spekt alleen maar het bedrijf met 10 cent per minuut. Het is namelijk beleid die door de upc-directie wordt bepaald. Ze kopen te weinig bandbreedte in omdat zoiets veel geld kost, traffic-shaping in de uren dat de klanten het meest gebruik willen maken van hun internetverbinding is goedkoper. Ook zal mij het niet verbazen dat hun netwerk het helemaal niet aan kan, dus dan maar afknijpen. Ik zie alleen maar hoop op verandering als UPC hard wordt aangepakt door consumenten belangen organisaties zoals trosradar varakassa opta. Dit is pure klanten-misleiding met hun belachelijke reclames. Een zeer ontvreden klant, wachtend op betere tijden.

En kom niet aan met die fair-use verhaaltjes B LLSH T :evil: :evil:

Trosradar ik hoop dat jullie er gauw werk van maken..... :!:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

Ik zie alleen maar hoop op verandering als UPC hard wordt aangepakt door consumenten belangen organisaties zoals trosradar varakassa opta. Dit is pure klanten-misleiding met hun belachelijke reclames. Een zeer ontvreden klant, wachtend op betere tijden.
Den enige manier om ze aan te pakken is massaal opzeggen, ADSL mag volgens de firma list en bedrog dan trager zijn maar er wordt in inder geval niet geknepen met de snelheid, en is daardoor sneller dan hetgeen je bij de firma list en bedrog kan krijgen. :lol:

kevinladen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:15

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door kevinladen »

Ook hier in rotterdam geldt dat ze je helemaal dicht knijpen .
Ik zit al 6 jaar bij dit bedrijf en het ging een gehele lange tijd weer goed tot het moment dat hun zogenaamde fiber power kwam .
Vanaf dat moment een groot drama ik pak 2x per week een worstelaflevering mee van 715 mb per stuk en voor dat de fiber er was had ik upc extreme ofzoiets rustig met 2.5 mb/s de volle snelheid heerlijk was het toen .
Nu nog steeds hetzelfde abbo maar nu kom ik ineens niet meer boven de 100 kb/s.
Gelukkig loopt in oktober mijn abbonnement af kijken of er dan glasvezel in rotterdam is anders maar terug naar adsl maar deze maffia praktijken gaan er per oktober uit

upc= Uitbuiters Per Consument

gegroet allemaal

Voxie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2008 22:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door Voxie »


kevinladen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2009 15:15

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door kevinladen »

@voxie

ik geloof niet dat upc dat doet hoor ze zeggen van wel maar upc kennende doen ze nix en hopen ze dat de woede bij iedereen overwaait .
laten we het hopen maar ik ben bang van niet .

upc = Uitbuiters Per Consument

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

En het teveel geïncasseerde, gaan ze dat ook terug betalen?
Mooie beloftes hebben ze wel bij de firma list en bedrog, maar daar blijft het dan ook bij.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door wolferl »

Het enige nadeel van hun internet is de upload snelheid, of beter gezegd traagheid.

Misschien niet relevant maar wel leuk om te vertellen, ik heb dit namelijk nog nooit aan iemand vertelt.

Toen ik hier in mijn huidige woning kwam nam ik internet en dig tv van UPC. Geen problemen. Ik woon in een soort van jongeren flat waar 3 verdiepingen zijn met elk 4 woningen, of beter gezegd kamers. Ik woon op de 3de verdieping.

Maar na 3 maanden begon ik steeds signaal verlies te krijgen en ook internet viel er constant uit. Ik bellen naar UPC, volgens hun was er inderdaad een storing. Monteur 1 kwam langs, en constanteerde dat de grijzekabel van UPC in mijn plafond moest vervangen worden. Ik zag de bui al hangen. Hij ging weg en liet alles achter alsof er met een hamer was geslagen op mijn muur. Monteur 2 kwam na een week langs, hij constanteerde aftapping van mijn onderbuurman. Nou dat vond ik knap, want onder mij woonde niemand, al 6 maanden niet meer, die man was dood namelijk. Monteur 3 had het beter voor elkaar, hij constanteerde dat er voor mijn intrek brand is geweest, want de grijze kabel was gesmolten en er zat allemaal roest op het plafond bij de kabelgoten. Wel alles was opgelost. Dacht ik. Ik werd 2 dagen later weer overvallen door signaalverlies, en opeens was alles weg, beeld, internet, telefoon. Er bleek een grote storing in de omgeving te zijn. Ik ging navraag doen bij de medebewoners van dat flatje, maar niemand had problemen met een storing of wat dan ook. Ik UPC gebeld, maar volgens hun konden ze niet zien wat er exact aan de hand is. Dus weer ruim 2 weken zonder tv, internet, telefoon. Dan krijg ik een telefoontje (mobiel) van UPC, welgemeende excuses, want we hadden uw afgesloten. Maar in polaats van u, had uw buurman afgesloten moeten worden. (ik heb een buurvrouw, want er wordt gewoon illegaal onder verhuurd). Ik vroeg of ik compensatie kon krijgen. Want ik had toch zeker anderhalve maand (van de vorige 3 keren) geen internet, tv en telefoon. En wel 100 euro per maand door betaald. Ik zou compensatie krijgen. Ja ZOU, want we zij nu 2 maanden verder en er is nog niks gebeurd.

Jammer, want UPC is ansich geen verkeerd bedrijf meer, maar beloftes komen ze nauwelijks na.

s3v3n
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2009 09:34

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door s3v3n »

Dit is een grappig artikel:
http://webwereld.nl/article/comments/id ... ent_435820

Nu weer serieus:
Ik wacht nog steeds op de uitspraak van de Reclame Code Commissie...Deze uitspraak gaat mij het recht geven om mijn huidige contract met onmiddelijke ingang te ontbinden en over te stappen naar een stabiele factor en vooral lagere prijs:

ADSL: Welcome back!
UPC = History!

frikko
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:14

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door frikko »

hier hebben we inmiddels weer de normale snelheid terug na een zeer hevige oorlogsvoering via de telefoon. Ik heb me dit keer niet af laten schepen door zo'n studentje met z'n standaard antwoorden, maar geeist dat ik z'n meerdere te spreken kreeg. Was het gelul over fair policy spuug en spuug zat. fair policy is ook dat ik krijg waarvoor ik betaal. Internet snelheid valt nu niet meer uit, en heb weer de normale snelheid, ook met downloaden.
Ondanks alles is upc toch exit, heb inmiddels glasvezel bij kpn besteld

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door agro »

Consumentenbond dreigt nu met juridische stappen.
Gevolg de firma list en bedrog ontkent nu het afknijpen.

zie:
http://www.zdnet.nl/news/107739/consume ... ijpt%2daf/

DSCHIP
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:11

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door DSCHIP »

Klachten over afknijpen van je internetverbinding door UPC kan je ook kwijt op het forum van de Consumentenbond.

fraude-inspecteur
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2009 01:22

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door fraude-inspecteur »

Geachte forumleden,

Ik heb al uw klachten met gemengde gevoelens gelezen. Het is ontzettend jammer dat UPC kennelijk niet haar belofte nakomt.

Om die reden is mijn organisatie sinds vorige week een grondige forensisch Inlichtingen - en (Fraude) opsporingsonderzoek begonnen naar de handelingen van de firma UPC.

De slachtoffers kunnen direct contact opnemen via het e-mailadres: [email protected].

Op basis van onze bevindingen, zijn wij voornemens om (per individueel geval of collectief) juridische stappen te ondernemen tegen de firma UPC. Ook sluiten wij een klacht bij de toezichthouder niet meer uit.

Met vriendelijke groet,

Fraude-Inspecteur

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door jor »

fraude-inspecteur schreef:Geachte forumleden,

Om die reden is mijn organisatie sinds vorige week een grondige forensisch Inlichtingen - en (Fraude) opsporingsonderzoek begonnen naar de handelingen van de firma UPC.

De slachtoffers kunnen direct contact opnemen via het e-mailadres: [email protected].
Een fraude_inspecteur met een yahoo-account, je onderschat toch echt de forumleden of dacht je dat er ook maar iemand zijn gegevens naar een volkomen vreemde stuurt?

fraude-inspecteur
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2009 01:22

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door fraude-inspecteur »

Wellicht zit u allemaal zo hoog, dat u geen enkele instantie meer vertrouwt.

U bent uiteraard van harte welkom om met ons te komen praten. Problemen dienen immers opgelost te worden.

Heel veel succes!

remcov
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2009 15:48

Re: UPC knijpt internet verkeer, ik ben het ZAT! U ook?

Ongelezen bericht door remcov »

Qua bedrijfvoering was ik in den beginne tevreden met UPC. Na aanvraag van mijn 30 fiber verbinding + digitale TV, kreeg ik de benodigde apparatuur snel binnen. Ik had wel een verkeerde TV decoder gekregen. maar kon deze moeiteloos omruilen. Vervolgens kreeg ik geen signaal, binnen 2 dagen een monteur op de stoep, en hij kwam er snel en deskundig achter dat er in de muur een technisch probleem was, en had het verder ook kostenloos opgelost.

Voor mij was UPC de enige methode om van mijn KPN ISDN lijn af te komen, zonder 'mogelijk' 6 weken onbereikbaar te zijn, en ja ook ik was verlekkerd door de mega snelheden die ze aanbieden. Gezien ik met de ISDN lijn via xs4all alleen een 4mb verbinding kon krijgen, was de keuze snel gemaakt

Als eenmanszaak (website designer) gebruik ik voornamelijk overdag de internetverbinding en dus ook voor volledig legale down & upload doeleinden.

Niet alleen dus de bsproken torrents, maar ook FTP wordt waanzinnig afgeknepen.
Na 2 minuten zakt de downloadsnelheid als een pudding in elkaar. Sterker nog de uploadsnelheid van dezelfde bestanden naar dezelfde webserver is zelfs sneller!

Sterker nog, mijn 4mbit verbinding bij XS4all was sneller dan de30 mbit UPC

En s avonds kijk je weer tegen die dubieuze reclamespotjes van UPC, met de onwerkelijke beloftes...

Ik kan mij niet voorstellen dat een netwerk overbelast kan raken door die ene procent zware gebruikers waar ze het over hebben.
En is het dan toch 1% die het verpest, moet daar 99% voor lijden?
Als je die 1% een fair download policy toekent, dan zou 99% toch volledige beloofde snelheid kunnen toekennen?

En dan nog. er worden gewoon dingen beloofd die totaal niet nagekomen worden, en de helpdesk medewerkes spreken elkaar continue tegen! Nee hoor geen afknijppraktijken, dat ligt vast aan uw installatie - eh ja wij hebben een datashaping policy

Je hoort mij echt niet klagen als die 30 mbit in een spitsuur even 20 mbit is, maar dit is echt pure oplichterij... ik verlang terug naar mijn 4 mbit xs4all verbinding... die was niet overdreven snel, maar wel continue...

En ook de telefonie afdeling krijg ik nu troubles mee. vanochtend was ik 3 uur 'in gesprek', kon zelfs de helpdesk niet eens bereiken..

Vertrouw de reclames niet en mijn hoop is dat COAX, KASSA, RADAR, Consumentenbond, et etc meer kunnen bereiken dan wij consumenten alleen...

Gesloten