LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jhoefnagels
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2012 11:35

UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door jhoefnagels »

Sinds april 2011 heb ik van UPC het alles-in-een pakket voor internet, telefoon en TV. In december van 2011 heb ik de TV-dienst uitgebreid met het HD-pakket na de aanschaf van een nieuwe TV.

Nu heb ik de laatste tijd erg veel problemen met de internetverbinding en omdat ik veel vanuit huis werk met een extern bureaublad levert dit extra problemen op, ik kan mijn werk niet meer doen.

Ik heb een aantal maal contact gehad met UPC wat meestal resulteerde in een bezoek van een monteur. De laatste monteur dacht het probleem te hebben gevonden: de router (Linksys) deugde niet. Met de router terug naar de winkel en daar werden geen problemen gevonden met het apparaat dus ik had geen recht op een nieuw exemplaar. Vanwege de stelligheid van de monteur toch een nieuwe router aangeschaft met geen verbetering tot gevolg.

Nu zou ik zo snel mogelijk willen overstappen maar nu blijkt dat met de uitbreiding van het tv-pakket het contract voor het gehele Alles-in-een pakket opnieuw is ingegaan en dat ik er t/m december 2012 aan vast zit.

In de voorwaarden staat dat, wanneer er wijzigingen worden doorgevoerd, dat je voor een jaar aan de “nieuwe dienst” vastzit. Ik ging ervan uit dat de nieuwe dienst alleen mijn hd-pakket zou omvatten maar dit blijkt het gehele alles-in-een pakket te zijn. De overige onderdelen zijn immers niet nieuw.

Ik vraag me af of dit een gangbare en legale manier van handelen is en of er eventuele andere uitwegen zijn om toch van het UPC pakket af te komen. UPC is bijvoorbeeld niet in staat de 25MB snelheid te leveren. Ook de verschillende bezoeken van monteurs hebben daar geen bijdrage aan geleverd.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door Winterman »

Gangbaar is het zeer zeker niet. HDTV is ook geen pakket, maar een optie.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Ja is heel normaal en het staat in de voorwaarde.
Je brijd het pakket uit dus je hebt een nieuw totaal pakket want er is een dienst bijgekomen en DAT is dus een nieuwe dienst het nieuwe totaalpakket = een nieuwe dienst.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door Winterman »

Volgens die voorwaarden kunnen totaalpakketten tussentijds aangepast worden, bijvoorbeeld geen internet meer. Een tussentijdse aanpassing is echer alleen mogelijk met instemming van UPC.

.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door bprosman »

De laatste monteur dacht het probleem te hebben gevonden: de router (Linksys) deugde niet. Met de router terug naar de winkel en daar werden geen problemen gevonden met het apparaat dus ik had geen recht op een nieuw exemplaar. Vanwege de stelligheid van de monteur toch een nieuwe router aangeschaft met geen verbetering tot gevolg.

Als je via een kabel rechstreeks op het modem gaat zitten, dus niet draadloos en zonder router haal je dan de snelheid wel ?

jhoefnagels
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2012 11:35

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door jhoefnagels »

@bprosman
Ik heb de verbinding ook zonder router geprobeerd maar dit geeft geen betere resultaten. De verbinding functioneert met vlagen prima en geven speed test resulaten precies wat het abonnement voorschrijft. RDP verkeer is echter altijd een probleem geweest. Dit geldt voor meerdere servers / computers in verschillende netwerken en ook wanneer ik vanaf mijn werkplek mijn thuis-pc probeer te benaderen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door bprosman »

en geven speed test resulaten precies wat het abonnement voorschrijft.
Hm... dan zou ik het probleem niet meteen aan UPC relateren.
RDP verkeer is echter altijd een probleem geweest. Dit geldt voor meerdere servers / computers in verschillende netwerken en ook wanneer ik vanaf mijn werkplek mijn thuis-pc probeer te benaderen.
RDP verkeer gaat via andere poorten , die poorten staan wel open ?
Als je Googled op "RDP Desktop slow" ben je niet de enige... staan de firewalls aan de andere kant ook goed ?

Voorbeeldje :
http://blog.tmcnet.com/blog/tom-keating ... solved.asp

jhoefnagels
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2012 11:35

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door jhoefnagels »

Ik gaar hier even naar kijken, het zou zomaar een verschil kunnen maken.
Toch zijn er hoe dan ook problemen met de verbinding van UPC, regelmatig is de bandbreedte erg beperkt, ogeacht om welk verkeer het gaat.

Ik denk dat compleet opnieuw instellen van een contract bij het toevoegen van een optie als hd-kanalen een manier is geworden om onder de nieuwe wetgeving voor opzegtermijnen uit te komen. Deze wet schrijft voor dat na een stilzwijgende verlenging de opzegtermijn maximaal 1 maand is.

Op andere fora heb ik intussen vergelijkbare problemen gezien van mensen die hun belbundel aanpasten en daarmee weer voor een jaar aan UPC vastzaten.

Ik zou iedereen willen vragen goed op te letten bij het wijzigen van een pakket of bundel.

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv

Ongelezen bericht door The Voice »

Bij (gedeeltelijke) wijziging van het UPC-pakket gaat er een nieuwe contractperiode van 1 jaar lopen. Betekent dus ook dat je opzegtermijn weer 1 jaar wordt. Daarna is het pakket wel weer per maand opzegbaar.

Gesloten