LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rogerb2
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 10:29

Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Ongelezen bericht door rogerb2 »

Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Mijn kleinkind van 13 jaar kreeg deze email van google, is dit nieuw ?

wij zijn ermee aan de slag gegaan maar echt werken doet het niet, waarschijnlijk iets verkeerds gedaan.
Wat mij ook verbaasde was de manier van leeftijd bepalen aan de hand van een paspoort of id kaart.
Is dit niet iets wat niet mag ?

Willen jullie hier eens naar kijken ?
Want ik heb family-link geactiveerd voor ouderlijk toezicht maar ze krijgt nog steeds een email dat haar account wordt
gestopt.
Dat is ook lastig voor haar android mobiel want die werkt met dezelfde account.

PS en hoe zit dat dan bij Iphone ?


PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

rogerb2 schreef:
01 mar 2021 10:38
Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Mijn kleinkind van 13 jaar kreeg deze email van google, is dit nieuw ?

wij zijn ermee aan de slag gegaan maar echt werken doet het niet, waarschijnlijk iets verkeerds gedaan.
Wat mij ook verbaasde was de manier van leeftijd bepalen aan de hand van een paspoort of id kaart.
Is dit niet iets wat niet mag ?

Google heeft daar een vergunning voor. Lijkt me ook logisch want als ze de wet moeten volgen moeten ze ook de mogelijkheden hebben om dat te kunnen doen natuurlijk.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Uw google account updaten om te voldoen aan de minimum leeftijd

Ongelezen bericht door bupaul »

Dat Google zit moet houden aan de regels staat buiten kijf. Ook ben ik het echter met TS eens dat er iets raars is, immers bijna alle jongeren hebben een email van Google wat ook voor school gebruikt wordt.
Daarnaast is bekend dat Google zich niet echt houd aan privacy en eigenlijk alles van je wil weten. Een kopie van je ID of paspoort is toch wel erg privacy gevoelig omdat niet iedereen een recent ID heeft waarop het BSN op de eerste pagina staat.

Gesloten