LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] valse gegevens domeinregistratie, mag dat??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

valse gegevens domeinregistratie, mag dat??

Ongelezen bericht door Friestyler »

Hallo,

Ik heb een "probleem" met een toekomstig zakelijk concurrent.
De beste man heb ik reeds ontmoet en kreeg helaas géén goed gevoel bij dit heerschap en sja, na een en ander opgezocht te hebben zijn me een boel dingen opgevallen!

Deze man (met op papier meerdere bedrijven en 1 (eenmans)stichting) is werkelijk NERGENS bekend, diverse zoekmachines leveren letterlijk geen resultaten en er hangt dus 1 grote waas om hem heen.

Nu heeft hij sinds begin juni ( dus nog geen 2 maand terug) een domein geregistreerd en jawel, alles op basis van valse gegevens.
Het enige wat correct is is z'n naam...adres welke is opgegeven behoort tot een Citybox locatie (en ja, men kan op deze plek dus ook boxen PER DAG huren...of maar net hoelang je z'n box nodig denkt te hebben)
Daarbij heeft hij een vals/fictief/niet werkend (vast) nummer opgegeven en als laatste een gmail emailadres...nu is dit opzich niet zo vreemd, maar deze combinatie van gegevens is op z'n minst vreemd!

Maar mag je bij een zakelijk domein dit soort geintjes uithalen??
Ter info, het domein is dus bedoeld voor zakelijk gebruik, domeinnaam wijst daar ook zeer zeker naar!!

Ben benieuwd!!

Vr. groet,

Friestyler

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: valse gegevens domeinregistratie, mag dat??

Ongelezen bericht door Moppentappers »

De gegevens van een domein mogen niet vals zijn, het bedrijf wat de domeinnaam heeft geregistreerd (vaak ook de hosting provider) moet er zorg voor dragen dat die gegevens kloppen. Meld het probleem eerst bij de hosting provider en naderhand ook nog bij de SIDN.

Gesloten