LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Planet naar KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Bosmal »

Jhaaaaaaaa.

IK ben blij dat het niet bij mij alleen is gebeurd..
Ik begon namelijk al aan mijn zelf te twijfelen ik HERKEN alle
ergernissen die hier te lezen zijn...

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door dlanor »

goedendag,
ik heb eerder geschreven over pretium problemen die mijn ouders hadden/hebben, en nu lees ik ook hier over beloftes die per telefoon gedaan worden en dus ook door de 'oude vertrouwede' kpn.
Misschien is het een idee om gewoon alle telefoon gesprekken op te nemen. Een apparaatje /memo recorder o.i.d. zijn niet duur en zijn makkelijk aan te sluiten of bij je mobile telefoon te houden.
Zo kunnen we, net als wat hun doen, maar dan het hele gesprek opnemen en eventueel tegen ze gebruiken als ze hun beloftes niet nakamomen maar je wel moet betalen.

tis maar een idee
mvg
dlanor

Agent 007
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2008 16:12

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Agent 007 »

@dlanor

Nog beter is het om helemaal niet te bellen, doch alles schriftelijk of per e-mail te doen. Dat scheelt kosten en je hebt alles gelijk zwart op wit. En het voorkomt heel veel ergenis doordat je dan niet rechtstreeks geconfronteerd wordt met nitwits, waarvan de een nog dommer is dan de ander.

mvandenhoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2008 15:43

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door mvandenhoff »

Ik zit zo eens te lezen en ik zag o.a staan dat iemand een afspraak had staan voor de monteur en dat KPN deze niet meer kon verzetten en de monteur niet kan bereiken.

Ik als KPN monteur zal vertellen hoe dat komt.

KPN besteed veel RA (rand apperatuur) werk uit aan onderaannemers.
De klant maakt zelf een afspraak met KPN, maar KPN geeft de afspraken een paar dagen voor installatie datum aan de aannemer die het werk vervolgens ZELF inpland aan de monteurs. Dus KPN weet dus niet welke monteur naar de klant gaat.

Daarom ook dat KPN veel beld naar de klanten hoe de monteursafspraak is gekomen, om de kwaliteit per aannemer te controleren.

Zed
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:02

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Zed »

vervolg op 28 Nov 2008 10:40 door Zed

Gister zat ik te wachten op een vervolgtelefoontje van KPN Sloterdijk. Er is niet gebeld. Verzocht om op mijn mobiele telefoon te bellen. Misschien had ik een voorgevoel, want sinds vrijdag ben ik via mijn vaste KPN-lijn NIET meer te bereiken.

@ mvandenhoff
Ik zit zo eens te lezen en ik zag o.a staan dat iemand een afspraak had staan voor de monteur en dat KPN deze niet meer kon verzetten en de monteur niet kan bereiken.

Ik als KPN monteur zal vertellen hoe dat komt.

KPN besteed veel RA (rand apperatuur) werk uit aan onderaannemers.
De klant maakt zelf een afspraak met KPN, maar KPN geeft de afspraken een paar dagen voor installatie datum aan de aannemer die het werk vervolgens ZELF inpland aan de monteurs. Dus KPN weet dus niet welke monteur naar de klant gaat.
En die onderaannemer kan niet even 's avonds een lijstje mailen wie ze de volgende dag gaan bezoeken? Wat heb ik te maken met KPN die zelf zo'n manke constructie bedenkt? Als klant hoef en wil ik niet weten hoe achterlijk KPN in elkaar zit.

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

En ja hoor, het gaat nog steeds mis. Ik heb nu uiteindelijk weer een internetverbinding en volgens de factuur zou ik nu KPN Extra hebben.
Hier heb ik dus niet om gevraagd en het blijkt ook nog weer zo'n 5 euro duurder te zijn dan het Planet abonnement wat ik had. En wat denk je? Vandaag kreeg ik nog een factuur voor een KPN Premium abonnement dat ik zou hebben. Ik heb maar weer een mailtje gestuurd en gevraagd of ze nu echt achterlijk zijn en geëist dat het nu per direct in orde gemaakt wordt, vergezeld van enige krachttermen omdat ze normaal Nederlands kennelijk niet begrijpen. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als er niet vlot gereageerd wordt lijkt het mij verstandig e.e.a. in een aangetekende brief te verwerken. Even in de AV kijken wat de termijn is waarin u bezwaar kunt maken tegen foute factuur.

Maak een log van wat fout gaat, mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig worden om het recht te zetten.

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Ik heb nu in één week tijd een factuur gekregen van ruim 60 euro voor KPN Extra, 50 euro voor KPN Premium en bijna honderd euro voor telefoon die ik vrijwel nooit gebruik omdat wij bijna altijd mobiel bellen.
Ik heb nu een zeer uitgebreide brief gestuurd naar de La Guardiaweg.
Wordt vervolgd.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door st doe »

Sinds vele jaren internet van Planet (ADSL-Comfort). Door het lange lidmaatschap betaalde ik nog ,,maar,, 24 euro per maand. Via een brief een aantal maanden geleden te horen gekregen dat het voortaan van KPN is. Er zou niets voor mij veranderen.
Enige maanden geleden werd ik 's avonds gebeld door KPN met een geweldige aanbieding. Ik kon, zonder verdere veranderingen, veel sneller internet krijgen voor ongeveer 4 euro minder dan ik nu betaal en ,,ik zou wel gek zijn,, als ik het niet zou doen. Een paar weken geleden werd mij een nieuw modem toegestuurd waar ik alleen de verzendkosten voor hoefde te betalen. Nieuwe modem werkte prima. Vorige week ineens geen internet meer. Veel telefoontjes met KPN klantenservice en bezoek van een monteur. Internet bleef niet werken. Ook bleek toen dat het nieuwe abonnement voor KPN-Premium 50 euro per maand gaat kosten. Vreselijk boos geworden en via de monteur KPN-Premium laten cancellen en gezegd dat ik mijn oude ADSL-Comfort terug wil voor de oude prijs. Gisterochtend (een week niets) nog steeds geen internet. Er werd weer een nieuwe werkbon aangemaakt en ik zou binnen twee dagen iets horen.
's Middags nogmaals gebeld en toen met behulp van GVD geëist dat ik voor de avond internet wilde hebben. Nog geen kwartier later had ik weer internet. Alleen volgens ,,Mijn KPN,, is het nu KPN internet Extra voor 35 euro per maand. Dit wil ik NIET en ik wil ook niet MEER betalen. Dus we gaan maar weer door met bellen en mailen. Om gek van te worden. Met Planet heb ik in al die jaren (tussen 12 en 15 jaar ongeveer) NOOIT problemen gehad.
Rekenen is ook een kunst,
je adsl comfort betaalde je gesplitst, je betaald eop de teelfoonrekening voor een adsl basic. en je betaald elos aan planet. En dit was zeker geen 24 euro opgeteld maar een aanzienlijk hoger bedrag.

Die extra van 35 euro is je totaalprijs, kan je GVD roepen wat je wilt, maar het is nog goedkoper ook dan je oude comfort...

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Lezen is volgens mij nog moeilijker dan rekenen. Ik betaal nu een combinatie van mijn oude internet met telefoon PLUS internet Extra PLUS internet Premium. Mag ik dan een keer GVD zeggen?
Als je nu niet weet waar je over praat, reageer dan liever niet.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door st doe »

Lezen is volgens mij nog moeilijker dan rekenen. Ik betaal nu een combinatie van mijn oude internet met telefoon PLUS internet Extra PLUS internet Premium. Mag ik dan een keer GVD zeggen?
Als je nu niet weet waar je over praat, reageer dan liever niet.
Ik heb het over je eerste post.

Geplaatst op 19 Nov 2008 20:06 door Janos
Sinds vele jaren internet van Planet (ADSL-Comfort). Door het lange lidmaatschap betaalde ik nog ,,maar,, 24 euro per maand. Via een brief een aantal maanden geleden te horen gekregen dat het voortaan van KPN is. Er zou niets voor mij veranderen.
Enige maanden geleden werd ik 's avonds gebeld door KPN met een geweldige aanbieding. Ik kon, zonder verdere veranderingen, veel sneller internet krijgen voor ongeveer 4 euro minder dan ik nu betaal en ,,ik zou wel gek zijn,, als ik het niet zou doen. Een paar weken geleden werd mij een nieuw modem toegestuurd waar ik alleen de verzendkosten voor hoefde te betalen. Nieuwe modem werkte prima. Vorige week ineens geen internet meer. Veel telefoontjes met KPN klantenservice en bezoek van een monteur. Internet bleef niet werken. Ook bleek toen dat het nieuwe abonnement voor KPN-Premium 50 euro per maand gaat kosten. Vreselijk boos geworden en via de monteur KPN-Premium laten cancellen en gezegd dat ik mijn oude ADSL-Comfort terug wil voor de oude prijs. Gisterochtend (een week niets) nog steeds geen internet. Er werd weer een nieuwe werkbon aangemaakt en ik zou binnen twee dagen iets horen.
's Middags nogmaals gebeld en toen met behulp van GVD geëist dat ik voor de avond internet wilde hebben. Nog geen kwartier later had ik weer internet. Alleen volgens ,,Mijn KPN,, is het nu KPN internet Extra voor 35 euro per maand. Dit wil ik NIET en ik wil ook niet MEER betalen. Dus we gaan maar weer door met bellen en mailen. Om gek van te worden. Met Planet heb ik in al die jaren (tussen 12 en 15 jaar ongeveer) NOOIT problemen gehad.
Dan dus te weten dat die adsl comfort tussen de 44 en de 50 euro ergens per maand kosten (precieze bedrag weet ik neit meer.

Dan ben je in het kort, vreselijk boos geworden om niks.

Al zijnd e problemen van daarna niet goed te praten.

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

O.K. dat is duidelijk. Maar ik had daarna nog een paar vervolgreakties gepost. Sorry voor mijn antwoord maar ik begin het heel erg zat te worden. Tot vandaag nog geen reaktie op mijn E-mail aan de helpdesk en op mijn brieven. Wordt dus weer vervold.

Zed
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:02

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Zed »

vervolg van 02 Dec 2008 08:55 door Zed

Tsja, bijna een maand geen log, maar dat betekent niet dat er niets is gebeurd. Ik ga verder:


1. Ondanks belofte dat de factuur over mijn niet meer bestaande gewone telefoon en Planet Comfort zou worden teruggedraaid, gebeurde er niets. Dus zelf maar gestorneerd.

2. Ik moest zelf mijn telefoonnummer invoegen in de Experiabox. Mijn ongevraagde, nieuwe telefoonnummer zal zo niet meer bestaan, hoop ik.

3. Sinds 15 december word ik, in periodes, om de 5 minuten gebeld door, ik denk, een KPN-computer. In het display van mijn nieuwe telefoon staat niet eens 'prive', of 'nummer onbekend', maar niets. Ik hoor slechts een hoge fluittoon (geen fax). Om gek van te worden. Ik word een aantal malen gebeld door een KPN-monteur, maar die weet het ook niet. Uiteindelijk word mij aanbevolen om de splitter te verwijderen, en de Experiabox rechtstreeks aan te sluiten op de wandcontactdoos. Dit lijkt te helpen, maar een half uur lang brandt het ADSL-lampje niet op de Experiabox, en VOIP blijft ook knipperen. Pas als ik de stekker er 10 seconden uithaal, en na 10 seconden weer aansluit, lijkt het probleem opgelost. Ook heb ik eerst op hun advies de door KPN geleverde telefoonkabel (RJ11) van de splitter vervangen. Maar wat is dan het nut van een splitter?

4. Gesprekken langer dan tien minuten blijven hangen. D.w.z. de lijn blijft in tact, maar beller en gebelde kunnen elkaar niet meer horen.

5. Verrekening verkeerde facturen geschiedt bij facturering in januari 2009. Mijn aanvraag IPB was op 6 september jl...

6. Terwijl ik een KPN-monteur aan de lijn heb op de huistelefoon, word ik gebeld op mijn tweede huistelefoon. Onmogelijk, daar ik nu 1 telefoonnummer heb, en in gesprek ben. Zelfs de KPN-monteur is zeer verbaasd.

7. BelOnbeperktAltijd wordt weeeer gefactureerd. Nooit om gevraagd.

Wanneer houdt het een keer op?

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door freggel »

Dat planet anders is dan KPN was alleen voor de overname zo.
Want KPN had namelijk planet overgenomen, om ook als internet provider te kunnen optreden.

Gezien je reeks klachten zou ik je adviseren de boel te verhuizen naar andere provider. En dan tijdelijk je nummer om te laten zetten naar een analoge telefoonlijn. Tenzij je hier de volgende maand weer zo'n berichtje wilt posten.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door kpndrama »

gewoon opzeggen kpn. Ik ben er ook mee bezig. Ook ik ben bedrogen, voorgelogen en aan het lijntje gehouden. Het is 1 grote boeve bende geworden.

ze denken alleen maar aan winst winst winst en de klant heeft het nakijken.

Zed
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:02

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Zed »

vervolg op 24 Dec 2008 11:21 door Zed

Vorige week gebeld door twee monteurs van KPN. Vroegen of er klachten waren (sic!). Mijn technische problemen lijken opgelost te zijn, vooralsnog alleen factuurproblemen. Plotseling merkt de monteur op dat ik geen signaal heb, en dat ik dus niet kan internetten en bellen. Monteur gerustgesteld dat alles in orde is, en het vooral zo te laten en NIETS te veranderen a.u.b.

We wachten op de creditering rond de derde weel van januari...

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Na vorige week opnieuw een brief gestuurd te hebben naar klantenreacties in Amsterdam werd ik gisteravond door een dame gebeld. Of ik accoord ging met beëindiging van de internet premium aansluiting, zodat zij het teveel betaalde bedrag terug kon storten. Ik heb nogmaals maar eens gevraagd of ze nu echt zo dom zijn en ze opnieuw verteld dat ik GEEN internet premium heb, ook nooit heb gehad en het beslist ook nooit wil hebben en dat ik alleen zo spoedig mogelijk mijn geld terug wil hebben. Dit kon alleen als ik toestemming gaf om het contract per direct te beëindigen en ik kon haar er niet van overtuigen dat ik voor iets betaald heb dat ik nooit heb gehad.
Ik ben er nu van overtuigd: ZE ZIJN ECHT ZO DOM !!!!!
Ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld terug heb.
Overigens nog steeds geen excuusje en al zeer zeker geen bloemetje ontvangen.
Wordt opnieuw vervolgd.

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Ongelofelijk maar waar.
Zo'n twee weken geleden word ik gebeld door een heel vriendelijke mijnheer (Raoul) van afdeling klantenreacties in Amsterdam. Dit naar aanleiding van mijn brief.
Hij vroeg of het nu allemaal naar mijn zin was. Hij legde uit dat de oude aansluiting die ik bij Planet had, niet meer bestaat en dat ik daarvoor in de plaats nu KPN Extra had. Dit is wel iets duurder dan vroeger maar er is eigenlijk geen andere mogelijkheid, of ik moet voor een tragere verbinding kiezen. Ik ben dus verder hiermee accoord gegaan.
Hij vertelde dat er een bepaald bedrag klaar stond om aan mij te worden overgemaakt, omdat inderdaad bleek dat ik betaald had voor een abonnement dat ik nooit heb gehad.
Verder vroeg hij of ik nog verdere kosten gemaakt had. Ik zei dat ik heel veel telefoontjes gepleegd had (1 cent per minuut, dus dit valt nogal mee) maar dat ik vooral veel ergernis gehad had. Hij beloofde toen dat hij ook nog 50 euro extra over zou maken.
En inderdaad, vandaag werden er twee bedragen op mijn rekening overgemaakt. Totaal eigenlijk nog iets meer dan ik verwacht had.
Volgens mij is er een einde gekomen aan een paar maanden ergernis.
Dus voor iedereen met dit soort problemen: Stuur en uitgebreide brief naar Klantenreacties in Amsterdam en blijf volhouden.
(Wordt waarschijnlijk niet meer vervolgd).

henrico
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 22:34

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door henrico »

@ Janos

Mooi dat de problemen zijn opgelost.

Ik betwijfel of je gelijk hebt dat je nu meer betaalt dan voorheen. Volgens mij zie je toch echt iets over het hoofd. Voorheen betaalde je de helft aan Planet en de helft aan KPN, beide ongeveer 25 euro. Dus samen 50 euro. Je bent nu met de nieuwe abonnementen bij KPN echt goedkoper uit.

Ik ben wat nalatig geweest en heb tot dusver niet de overstap van het oude Planet ADSL Comfort naar KPN gemaakt. Stom, want hierdoor toch veel geld te veel betaald. Ik ga nu kiezen voor InternetPlusBellen. Zelfs dan ben ik nog goedkoper uit dan met louter het Planet-abonnement.

Nu maar hopen dat de overgang een beetje soepel verloopt...

henrico
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 22:34

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door henrico »

Helemaal soepel ging het niet, maar ik heb sinds gisteren InternetPlusBellen Extra. Dus geen apart internetabonnement (oude Planet ADSL Comfort) en apart telefoonabonnement meer.

Wat voor nogal veel vertraging zorgde: het internetabonnement stond op mijn naam, het telefoonabonnement op die van mijn partner. Dat is natuurlijk uniek... :wink: Ik vroeg InternetPlusBellen aan. Aanvankelijk leek dat goed te gaan. Ik kreeg een bevestigingsbrief, info en het installatiepakket. Ik had ook al een afspraak met de monteur geregeld.

Toen kwam ineens een brief dat InternetPlusBellen op ons adres " technisch niet realiseerbaar" was. Wat dat nou precies inhield, stond er niet in. Maar eventjes met de helpdesk gebeld en die kon dat ook niet achterhalen. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk bleek dat bij de aanvraag een fout is gemaakt door een helpdeskmedewerker, die had aangegeven dat het een nieuwe aansluiting was. KPN heeft op eigen initiatief het abonnement op naam van mijn partner gezet. En dat bleek de oplossing.

Nog een schoonheidsfoutje: toen ik maar weer eens belde hoe het met de aanvraag stond, bleek er in de KPN-computer een nieuwe datum te staan waarop de monteur zou komen. Terwijl wij die afspraak niet hadden gemaakt en we ook niet van die afspraak op de hoogte waren gesteld. Die afspraak afgezegd en een nieuwe afspraak gemaakt, voor gistermiddag. De monteur kwam, maar dan wel 's morgens... :) Nou ja, ik was gelukkig thuis. Achteraf gezien valt het allemaal nog mee, maar het heeft toch wel veel telefoontjes gekost die eigenlijk toch niet nodig zouden moeten zijn.

Ik ben vandaag overigens een paar keer gebeld door het nummer 1000000000. Dat zal wel KPN zijn. Er wordt niets gezegd, er is ook geen bandje... Hopelijk houdt dat snel op.

Gesloten