LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Planet naar KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Sinds vele jaren internet van Planet (ADSL-Comfort). Door het lange lidmaatschap betaalde ik nog ,,maar,, 24 euro per maand. Via een brief een aantal maanden geleden te horen gekregen dat het voortaan van KPN is. Er zou niets voor mij veranderen.
Enige maanden geleden werd ik 's avonds gebeld door KPN met een geweldige aanbieding. Ik kon, zonder verdere veranderingen, veel sneller internet krijgen voor ongeveer 4 euro minder dan ik nu betaal en ,,ik zou wel gek zijn,, als ik het niet zou doen. Een paar weken geleden werd mij een nieuw modem toegestuurd waar ik alleen de verzendkosten voor hoefde te betalen. Nieuwe modem werkte prima. Vorige week ineens geen internet meer. Veel telefoontjes met KPN klantenservice en bezoek van een monteur. Internet bleef niet werken. Ook bleek toen dat het nieuwe abonnement voor KPN-Premium 50 euro per maand gaat kosten. Vreselijk boos geworden en via de monteur KPN-Premium laten cancellen en gezegd dat ik mijn oude ADSL-Comfort terug wil voor de oude prijs. Gisterochtend (een week niets) nog steeds geen internet. Er werd weer een nieuwe werkbon aangemaakt en ik zou binnen twee dagen iets horen.
's Middags nogmaals gebeld en toen met behulp van GVD geëist dat ik voor de avond internet wilde hebben. Nog geen kwartier later had ik weer internet. Alleen volgens ,,Mijn KPN,, is het nu KPN internet Extra voor 35 euro per maand. Dit wil ik NIET en ik wil ook niet MEER betalen. Dus we gaan maar weer door met bellen en mailen. Om gek van te worden. Met Planet heb ik in al die jaren (tussen 12 en 15 jaar ongeveer) NOOIT problemen gehad.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door jelle. »

Helpt het wat als ik zeg dat een migratie terug naar Planet ADSL Comfort in ieder geval niet meer mogelijk is?

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Hier was ik ook al bang voor, maar moet ik dan gewoon maar accepteren dat KPN mij zonder iets te zeggen een ander (duurder) abonnement geeft ? Dacht het niet.

Zed
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:02

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Zed »

Begin september 2008 had ik, na overname van Planet Internet door KPN, als oud-Planet Internet-abonnee en als houder van een gewoon KPN analoog telefonie-abonnement eindelijk voldoende vertrouwen om over te stappen naar InternetPlusBellen Basis. Wat kan er tenslotte fout gaan bij een wijziging van een abonnement binnen één bedrijf?

Wat heb ik hier spijt van! Alle horrorverhalen die je op internetfora leest en ook bij consumentenprogramma's op tv ziet waren op mij van toepassing. In het kort hieronder mijn ervaringen.

De aanvraag deed ik via kpn.com. Ik kreeg een bevestiging per email. Toch nog even gebeld met 0900-0244 voor de verwachtte ingangsdatum. Een mevrouw hielp mij door alvast mijn telefoonlijn per direct af te sluiten, op haar nadrukkelijke advies. Na een brief van KPN zou enkele dagen later onherroepelijk mijn telefoon, die ik ook zakelijk gebruik, worden afgesloten, evenals dus mijn Planet Internet-abonnement. Wat een gedonder om dit ongedaan te maken, daar ik geen idee had wanneer InternetPlusBellen Basis zou starten. Sterker nog, alle medewerkers bij 0900-0244 konden mijn webaanvraag niet terugvinden (ik wel). Bovendien moest er 14 dagen 'geen actie' zijn geweest op mijn telefonie-abonnement om een wijziging, en dus 'mijn opzegging' ongedaan te maken. Hoeveel uur heb ik niet met 0900-0244 gebeld. Ik moet wel zeggen dat ik het zeer waardeer dat deze service zelfs op zondag te bereiken is.

Elke keer dat ik belde, en ook als ik nabelde of de afspraak of actie wel was uitgevoerd, c.q. geregistreerd in uw systemen, werd er door elke medewerker iets anders gezegd. Zo frustererend. Zeker als ik iemand te spreken kreeg van uw zgn. Retentieteam uit Antwerpen. Ze spreken Nederlands, maar ze begrijpen je niet. Bovendien zijn ze zeer volhardend in het herhalen van hun eigen mening en niet laten uitspreken van de klant. Alsof je tegen een muur praat. Telkens weer opnieuw vraag je of een bepaalde actie is uitgevoerd, keer op keer werd ik teleurgesteld, wanhopig. Ik heb het idee dat er gewerkt wordt met twee computersystemen waar de ene medewerker van dezelfde afdeling wel en de andere geen toegang tot heeft. Hoe vaak heb ik niet het hele verhaal weer opnieuw moeten opdreunen.

Voor de tweede keer een webaanvraag gedaan. Kon niet worden uitgevoerd volgens uw medewerkers omdat ik al een aanvraag had lopen. Dan kreeg ik weer te horen dat het telefoonnummerbehoud (opgegeven op webformulier) niet kon worden uitgevoerd omdat het 'al te laat' was omdat het nummer al verwijderd was uit de database. Ik heb niet geteld hoe vaak ik moest bellen om dit ongedaan te maken!


Uiteindelijk een brief ontvangen en een installatiedoos om e.e.a. te installeren op 3 pc's (2x XP, 1x Vista). Helaas werkte de bijgeleverde cd niet! Onmogelijk om draadloos verbinding te krijgen met de Experiabox (grijs). Gelukkig ben ik al 25 jaar IT'er en kon het zonder installatie-cd in orde maken. Echter, voor bankzaken maak ik gebruik van een LAN-kabel. Onmogelijk om contact te maken met de Experiabox met deze kabel. Ook onmogelijk om mijn telefoon te laten werken (Philips DECT ADSL515). Ook volgens uw medewerkers kon ik mijn oude telefoon blijven gebruiken. De andere gewone Philips telefoon produceerde een irritante brom. Afspraak gemaakt met gratis installatie-monteur. Twee dagen voor de afspraak wilde ik de afspraak verzetten omdat ik onverwacht toch moest werken (ploegendienst). Ik kreeg te horen dat de afspraak al was ingedeeld en dat de monteur niet te bereiken was (sic!) en dat ik voor een nieuwe afspraak €75 moest betalen. Als brugman moeten praten en onderhandelen dat we toch echt in 2008 leven en niet in de communistische plan-economie van het Rusland uit de jaren 50. Uiteindelijk toch een monteur gekomen. Hij activeerde de optie om een tweede telefoon aan te sluiten. Staat niet in de handleiding. Alles lijkt nu te werken, hoewel ik nog steeds een hinderlijke brom heb op mijn Philips DECT-telefoon. Volgens de monteur kan ik via kpn.com mijn oude telefoonnummer behouden en mijn nieuwe, waar ik nooit om gevraagd heb, laten verwijderen. Ik kan die optie niet vinden, maar weer bellen met 0900-0244... (nog niet opgelost). ==> update 20 november 2008:
net weer gebeld. Het nieuwe nummer wordt verwijderd binnen 7 dagen, ik kan dan waarschijnlijk niet bellen of gebeld worden, en dan moet ik zelf mijn telefoon op lijn 1 zetten direct op de splitter aansluiten. Dit heb ik allang gedaan. Wordt vervolgd.


Oh ja, ondanks dat ik het anti-spam filter om mijn beide emailboxen geactiveerd is, krijg ik na mijn overgang van het Planet Internet naar KPN InternetPlusBellen Basis-ADSL-signaal elke dag 50 spamberichten in mijn Inbox. Daarvoor nooit last van spam gehad. Mijn voorzichtige surfgedrag is sindsdien niet veranderd.

Alle post van Planet Internet en mijn oude telefonie-abonnement kreeg ik altijd op mijn postbus. U raadt het al, ondanks opgave dat ik post op mijn postbus wil hebben krijg ik alles op mijn huisadres.

Ik heb denk ik 35 uur met 0900-0244 gebeld, en veel frustratie, irritatie en boosheid ruim twee maanden een plek moeten geven. En ja, vanwege de brom in mijn DECT-telefoon is bellen met een niet-draadloze telefoon anno 2008 ook geen pretje (zie boven).

actueel: zojuist een factuur gekregen van KPN: gefactureerd wordt BelOnbeperktAltijd a €20/2 mnd. Ook krijg ik korting, de ene maand €2,26, de volgende €2,50. Waarom? Nooit aangevinkt of om gevraagd. Wat een gedoe weer om creditatie, doorverbinden. Alle hoop heb ik verloren, denk niet dat dit nog ooit goed komt.

Ik heb in arremoede maar om een gratis laptop gevraagd, die werd uitgedeeld bij een snellere variant van InternetplusBellen. Iemand van KPN zei dat er nog heel veel bij de levarancier waren. Niet zo succesvol dus bij KPN..

Kortom: KPN werkt nog steeds zo log als voorheen als toen ze nog PTT heetten. Net zoals ambtenaren: niemand voelt zich verantwoordelijk, niemand weet wat de ander doet. KPN medewerkers in Groningen, Amsterdam en Antwerpen weten niet wat er aan klanthistorie is opgebouwd. KPN, als jullie een goede bezem zoeken, stel ik me beschikbaar.

Deze informatie heb ik, tenslotte, ook aan KPN Klantenreacties gestuurd. De KPN-monteur gaf mij dit adres uit zijn hoofd raadde mij aan vooral niet per email te klagen, want geen reactie, maar per brief. 6 november verstuurd, nu 2 weken later nog geen reactie.


off topic: Twee jaar geleden eenzelfde ervaring meegemaakt met de aanvraag voor een Het Net-internetabonnement voor mijn moeder. Zij moest toen zonder ooit geinternet te hebben meteen al, voor de ingangsdatum van het abonnement €1000 betalen. Maar dit hebben wij al verdrongen.

Bill-55
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2008 23:53

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Bill-55 »

Zed,

Deze herken ik:
Oh ja, ondanks dat ik het anti-spam filter om mijn beide emailboxen geactiveerd is, krijg ik na mijn overgang van het Planet Internet naar KPN InternetPlusBellen Basis-ADSL-signaal elke dag 50 spamberichten in mijn Inbox. Daarvoor nooit last van spam gehad. Mijn voorzichtige surfgedrag is sindsdien niet veranderd.
In een eerder bericht meldde ik:
In mijn geval waren 3 van de 5 mailboxen verdwenen na de omzetting en op 1 van de 2 nog werkende mailboxen kwam ontzettend veel spam binnen, terwijl volgens de gegevens het spamfilter gewoon nog aan stond.
Wat het spamfilter betreft: ik heb het uitgezet en een dag later weer aan. Het werkte toen weer normaal.
Zie voor meer informatie deze thread:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=63761

Succes en heel veel sterkte.

Zed
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:02

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Zed »

reactie op 21 Nov 2008 15:28 door Zed

Email van KPN! Een rekening, inderdaad, de tweede binnen 24 uur.

Nu een factuur van mijn gewone telefoonlijn en ADSL, eenzelfde als toen ik nog Planet Internet had, het opgezegde abonnement blijft dus gewoon doorlopen tot en met 31 januari 2009, samen met het InternetPlusBellen-abonnement. Wel een geruststelling toch? Alleen voor mij niet. Ik betaal geen dubbele rekeningen. Maar weer gebeld. Na 10 minuten wachten (gelukkig nog steeds a 1 cent/min) contact. Probleem is bekend (waarom sturen ze niet even een email, dan?), u hoeft de rekening niet te betalen. Maar vanwege automatische betaling, moet ik het wel storneren. Voor de zoveelste keer vertrouwen opgezegd in KPN. Wel beleefd gebleven, overigens, zoals altijd. Ik word volgende week teruggebeld, beloofde KPN.

Gevraagd wat KPN in zulke gevallen doet om de klant te compenseren? Een bos bloemen van €25,= is het antwoord. "'t Zijn mooie bloemen hoor!", zei het meisje opgewekt....


wordt vervolgd (hoe lang duurt deze lijdensweg nog...?)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Probleem is bekend is een mij bekende dooddoener.
Toen ik ondanks schriftelijke toezegging van Telfort dat ik niet meer lastig gevallen zou worden met onterechte aanmaningen ( nooit klant geweest bij dit bedrijf) volgde een paar weken later "een laatste aanmaning" met de nodige verdere bedreigingen.

Probleem rond facturering was bekend mailde men mij. Nam ik geen genoegen mee. Heb dit dankzij moeder KPN schriftelijk door Telfort laten bevestigen.

Een grote bos bloemen ter waarde van mijn aangetekende brieven die nooit beantwoord zijn kon er niet af.
Moeder doet het dus beter. :lol:

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Intussen is er vrijdagochtend weer een monteur geweest omdat hij doorgekregen had dat mijn internet nog niet werkte (interne communicatie=zeer moeilijk woord bij KPN). Hij heeft wat dingen uitgetest en volgens mijn IP adres gegevens heb ik een Planet account. Hij lijkt er dus op dat ik mijn oude internet terug heb. Nu hoeft het ,,alleen nog maar,, administratief in orde gemaakt te worden.
Dus maar weer een mailtje gestuurd, kijken wat er nu weer gebeurd.
(Bloemen reken ik maar niet op).

Drouven
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 nov 2008 21:22

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Drouven »

KPN neem Planet over en dat geeft geen enkel probleem, je kan gewoon je oude vertrouwde Planet emailadres blijven gebruiken.

Nou vergeet het maar: na 16 telefoontjes, 7 schriftelijke KPN brieven met een nieuw wachtwoord en 6 loze beloftes door TD en ICT kan ik mijn planet emailadres nog steeds niet bereiken. De link werkt niet en dat schijnt KPN nou maar niet te begrijpen. Ik moet al mijn oude relaties en adressen maar omturnen naar KPNmail, zouden al die Planet mailers dat nou ook gedaan hebben??? Dacht het niet. Ik moet zeggen bij KPN blijven ze beleefd en vriendelijk maar helaas "ze doen niets" maar dan ook echt niets. Weet iemend raad?? Graag!!!

Zed
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008 15:02

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Zed »

reactie op 22 Nov 2008 12:19 door Zed

eergister gebeld door een problem shooter van KPN Sloterdijk (ASD).
Wil eindelijk alle problemen oplossen, biedt direct compensatie aan voor alle geleden schade. Now we're talking. Hij belt mij maandag a.s. terug om resultaten te melden, o.a. over verkeerde rekeningen en nummerbehoud. Eerst zien, dan geloven...

Nou ja, worden net toch bloemen bezorgd door KPN... Kennelijk sta ik boven aan de lijst.

We zien...

wordt vervolgd

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zou u hier willen melden of e.e.a. daadwerkelijk verrekend wordt?

markk
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:04

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door markk »

Ik mis PLanet Internet ook zo ontiechelijk! :cry:

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Harry07 »

O wat klinkt dat allemaal bekend! Veel van deze sh.t hebben wij aan paar jaar geleden ook gehad.
Planet bleef zelfs de facturen naar een niet meer bestaand emailadres sturen en omdat 'de switch' naar een ander niet goed verliep, hebben wij nog lekker een jaar lang door mogen betalen zonder iets af te nemen.

Taupe
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:39

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Taupe »

Nou, het duurt tenminste 6 weken voordat je je planet-mailadressen weer hebt. Tot dan blijft het bij KPN zo stil als een muis. Bellen of schrijven helpt niet; wachten levert nog de minste stress op.

Kan niet zeggen dat ik écht blij ben met wat er is gebeurd bij de overgang.

jgmjv
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2008 15:58

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door jgmjv »

Als ik het woord KPN, Planet of Het Net maar zie, wordt ik al misselijk. Jaren problemen met Het Net gehad. Geen antwoord op brieven en/of emails, uren aan de telefoon hangen, vriendelijke helpdesk medewerkers maar helaas ze weten totaal niets!!!! Wanneer worden deze bedrijven nu eens echt aangepakt door bijvoorbeeld een Nationale Ombudsman of weet ik veel! Het is te gek voor woorden dat dergelijke bedrijven op een dusdanige onbeschofte manier met klanten kunnen omgaan. Ik heb er bijna een hartstilstand door gekregen. Enige maande geleden ben ik overgestapt naar Ziggo (over dit bedrijf zijn er ook zeer veel klachten) maar ik heb tot nu toe geluk. Ik ben uitermate tevreden over Ziggo Helpdesk, uitstekend antwoorden op mijn vragen, geen lange wachttijden en de hele overgang naar Ziggo is soepel verlopen!

bruin175
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:00

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door bruin175 »

Ik herken helemaal niets van al deze problemen.Maak sinds 1996 gebruik van wxs later planet internet.(zonder problemen)
Vorig jaar april overgestapt van inbelabbonnement naar ADSL,de overstap verliep vlekkeloos. :D

22 september 2009 aanvraag gedaan via internet,naar internetplusbellen.2 oktober had ik modem en aansluitmateriaal in huis
Door omstandigheden heb ik pas 16 oktober de aansluiting gerealiseerd en het werkte gelijk vlekkeloos, dus is het niet altijd kommer en kwel :lol: :P

wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door wiheda »

Er is na heel veel incidentnummers. stomme andwoorden van de helpdesk en niet begrijpende mensen in Antwerpen een brief van mij naar de Escalatie Raad van Bestuur, La Guardiaweg 5, 1043 DE Amsterdam gegaan. Ben wel meer dan een half jaar bezig geweest met klachten.

Daar blijkt een wereld voor je open te gaan. Niet dat het probleem direct opgelost is, maar op de één of andere manier gaat men vanaf alle kanten contact met je opnemen, lijnen doormeten, snelheid testen en een behoorlijk bedrag vergoed gekregen. Zowel abonnementkosten als kosten mobiele telefonie.

Zat toen ook bij Planet.

Nu dacht ik goedkoper uit te zijn met een hogere snelheid bij Telfort. Wat heb ik hier een spijt van. Wekelijks niet telefonisch bereikbaar, 24 x 7 een mobiel aan en dan weer geen verbinding of mail.
Bij Telfort (oude Tiscali) zijn ze echt nog onbeschofter aan de telefoon als de oude kpn medewerkers.

Dat wordt dus weer zoeken naar welke provider wel goed is. Volgens mij nog niet één met Internet plus bellen. Misschien XS4all.

haargroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 19:45

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door haargroot »

wij hadden eerst ook planet internet prima nooit geen problemen wij kregen dus ook bericht dat het kpn zou worden en dat we voor minder geld sneller internet konden krijgen eerst aangemeld hiervoor maar direct weer geanuleerd.omdat we toch dachten aan een pakket telefoon tv en internet in een. dit vonden we bij upc . Tv hadden we al van upc dus geen probleem de telefoon zou upc omzetten ook geen probleem maar het internet abonnement bij Kpn moesten we zelf opzeggen dat hebben we begin oktober gedaan 2 x per email 1 x per brief en heel erg vaak per telefoon en het is nu eind november en het is nog niet gelukt . daar wordt je echt moe van er is nu een klacht ingediend en we hopen dat het nu eindelijk gaat lukken

pd1alx
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:49

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door pd1alx »

ik snap het niet, bij mij is de overstap vlekkeloos verlopen , alles werkt perfect , ook mijn mail van planet als die van KPN.

ik vind het super geregeld van KPN .

mijn zoon heeft KPN met laptop genomen, alles prima gegaan , en zijn laptop is super

helaas geen klachten maar een warme douche voor KPN

Janos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:05

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Janos »

Probeer het eens met een flinke GVD. Niet mijn gewoonte maar het heeft wel geholpen.

Gesloten