LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast draadloos internet voor gaming?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
SedowsGomes
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:27

Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door SedowsGomes »

Ik weet niet zeker waar ik hiermee moet gaan en ondervond problemen bij het online vinden van informatie.

Een technicus deed vanmorgen een werfonderzoek bij mij thuis. Bedrijf is nextera-communicatie en ze bieden "vast draadloos internet" dat volgens hen mensen zijn voor online gamen zonder problemen. Heeft iemand enige ervaring? Voornamelijk voor fortnite, Cod BO4 en CS

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door witte angora »

In zoverre ervaring: denk er even goed over na of je hiermee in zee wil gaan.

Er is wel een bedrijf Nextera Energy. Maar energie leveren is wat anders dan internet leveren. Hebben ze je documentatie gegeven? Zo ja, wat zegt de documentatie? Levert het bedrijf zelf internet, of wordt je ondergebracht bij een van de bestaande aanbieders (KPN, Ziggo, T-Mobile enz.)?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vast internet of draadloos internet? Vast draadloos internet is natuurlijk onzin. Wilt u echt genieten van het gamen, dan raad ik altijd een vaste kabel aan.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
19 nov 2019 12:24
Vast internet of draadloos internet? Vast draadloos internet is natuurlijk onzin. Wilt u echt genieten van het gamen, dan raad ik altijd een vaste kabel aan.

Dat is het nieuwste van het nieuwste. :lol:

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had hem in tweede instantie ook al gezien, dat ik dacht... :shock:
nextera-communicatie
Sowieso is er nu al iets grondig mis in de communicatie. En dan wordt de werving ook nog door een technicus gedaan? Beetje apart.
Laatst gewijzigd door witte angora op 19 nov 2019 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet wel wat men er mee bedoelt, maar dat systeem is net zo goed draadloos. Het gaat er bij deze om dat er in de buurt een paal staat die signalen uitzendt die alleen gebruikt worden door de ontvangers en dus minder verlies van signaal kennen dan bijvoorbeeld een 4G kastje. Er loopt dan geen kabel naar het huis, maar alles wordt draadloos van mast naar kastje gestuurd. Maar ook daar is natuurlijk niet de beschermende verbinding en kunnen bomen, muurtjes en huizen de verbinding alweer verslechteren. De enige echte optie om packetloss te voorkomen is gewoon bedraad, niets anders. En geloof me, ik heb vroeger best wel veel gegamed, als de verbinding vervelend is, dan maakt het niet meer uit wat voor kast je thuis hebt staan, want dan merk je dat gewoon.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

https://www.facebook.com/NexteraCommunications/ Maar wat die bij jou aan de deur doen? Zou er maar niet op in gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
19 nov 2019 12:38
https://www.facebook.com/NexteraCommunications/ Maar wat die bij jou aan de deur doen? Zou er maar niet op in gaan.
Deze kwam ik inderdaad ook tegen, maar kan me niet voorstellen dat die bezig zijn om in Nederland klanten te werven. Draadloos internet in Nederland vanuit Minnesota is wel een uitdaging :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk aan oplichter aan huis die onder bepaalde naam provisie wilde binnen halen en alles beloofde.

pvd01
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:51

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door pvd01 »

In het buitengebied (witte adressen) wordt ook draadloos "vast" internet aangeboden. Zie bijv. https://www.snelinternetgroningen.nl/ve ... de-vragen/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vast draadloos internet voor gaming?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kopieert jezelf Sandra

Gesloten