LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] veranderen internetaansluiting bij het net is drama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
leeuwtje

veranderen internetaansluiting bij het net is drama

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Heb al enkele jaren bij Het NET een abonnement ADSL Snel Surfen oud. Wil dit omzetten naar ADSL Snel Surfen met draadloze modem. Het NET adverteerd hiervoor met een abonnement voor de eerste 6 maanden € 19.95 per maand en daarna € 24,95 per maand. Heb mijn huidige abonement dus per 15-04-2009 opgezegd en het nieuwe abonement per 16-04-2009 in laten gaan. Wat schets mij verbazing bij het verkrijgen van de ordergegevens. Kosten eerste 6 maanden € 28,95 en daarna €33,95 per maand omdat ik geen vaste telefoonaansluiting zou hebben. Heb ik wel maar bij Tele 2. Na een avond bellen met de help- desk van Het Net (kosten € 0,45 per minuuut) kom ik geen stap verder en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, onbeschoft behandeld en constant een aantal minuten in de wacht gezet. Ze kunnen het niet meer terugdraaien en ik moet volgende week nog maar eens terugbellen om na te gaan of ze nog iets voor me kunnen doen, anders heb ik pech gehad. Ze willen niet meer met me verder in discussie gaan. Ik zou volgens de medewerkers/sters van het Net ook mijn telefoonabonnement bij Het NET moeten afsluiten om voor ADSL Snel Surfen voor de goedkoopste optie in aanmerking te kunnen komen. Anders moeten zij een telefoonlijn inhuren voor € 9,00 per maand.

Wie weet of dit zo is en of ik om te kunnen internetten via Het Net ook een telefoonabonnement bij hun moet afsluiten? Bij het business cetrum van KPN zeggen ze dat dit onzin is en dat ik via Het Net een ADSL Snel Surf abbonement moet krijgen zonder dat ik daarbij een abonnement voor telefonie afsluit.

Wie weet hier meer van?

st doe

Re: veranderen internetaansluiting bij het net is drama

Ongelezen bericht door st doe »

Je kan prima een hetnet adsl hebben zonder vaste telefoonaansluiting.
Dan gaat de prijs alleen dus 9 euro omhoog.

Je telefoonaansluiting hoeft echter niet per se bij kpn of het net te lopen, zolang het maar een gewone telefoonlijn is die actief is.

Reden hiervan is dat de adsl over de telefoonlijn heen loopt, als deze al aanwezig is heb je voordelig tarief, indien deze niet aanwezig is word get gebruik van de infrastructuur er bovenop berekend.

Andere tip, doe wijzigingen nooit via de weg oude pakket opzeggen, en nieuwe aanvraag doen. Maar laat je pakket gewoon up of downgraden, anders kom je zo weken zonder internet te zitten.

John778

Re: veranderen internetaansluiting bij het net is drama

Ongelezen bericht door John778 »

Beste leeuwtje,
Het is misschien een late reactie maar misschien heb je er alsnog iets aan of kan ik anderen die met hetzelfde probleem zitten hiermee helpen. Ik weet niet of je al op deze site hebt gekeken maar hier staat misschien relevante informatie over internetaansluiting en van KPN voor je http://www.kpn.com/prive/service/meer-w ... uiting.htm. Ik hoop dat je hier iets aan hebt (als je probleem niet inmiddels opgelost is).

groeten john

Gesloten