LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkopen via Facebook markt

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkopen via Facebook markt

Ongelezen bericht door moederslink »

Toen mijn moeder overleed zaten we met haar complete inboedel.
Familie wilde niks bijzonders behalve foto.s en een enkel stuk.
Eindeloos gemiep gehad op MP , zelfs over de ' vaste ' prijs werd soms nog gezeurd.
Heel vervelend allemaal. Een enkeling betaalde de vaste prijs en dat was gewoon lekker prettig.
Tot slot heeft de Kringloop alles opgehaald, gratis en voor niets dus.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verkopen via Facebook markt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Erthanax schreef:
31 okt 2018 21:27
"Vraagprijs" suggereert toch weer de mogelijkheid tot onderhandeling. Dan zou ik het liever iets duidelijker formuleren: "Vaste prijs is vaste prijs." Eventueel aangevuld met "Dus voor 75 euro is hij van u."

Vraagprijs suggereert bij mij geen onderhandeling als er ook nog een bij staat - met de opmerking vaste prijs, graag of niet -
RP of richtprijs daarentegen weer wel.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Verkopen via Facebook markt

Ongelezen bericht door criticus2 »

renewouters schreef:
31 okt 2018 17:31
criticus2 schreef:
30 okt 2018 17:27
ach ja , is de zieke nederlandse geest, geen cent teveel. maar waarde zien van iets kunnen ze niet. Zelfs keiharde koopjes wordt nog op afgedongen, en krijgen ze de zin niet lopen ze liever naar een ander en betalen meer dan aan verkoper toe te geven mbt vraagprijs. Heel apart mechanisme. Ik verhandel best wel wat op mp en facebook. Aparte is dat specifieke merkliefhebbers niet zeuren, die betalen vraagprijs of er is redelijk mee te onderhandelen wanneer dat van toepassing is. internationaal idem. Koopjesjagers zijn een ramp. mbt een auto een paar jaar geleden: alleen maar oostblok belangstelling. Uit eindelijk met garagebedrijf een onverwacht goede deal kunnen sluiten gelijk aan vraagprijs op MP, nb als inruil op een andere auto.
Wat ook een zieke Nederlandse gewoonte is, is zeuren over landgenoten en Nederlandse gewoontes.
:mrgreen:

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Verkopen via Facebook markt

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

moederslink schreef:
31 okt 2018 21:52
Toen mijn moeder overleed zaten we met haar complete inboedel.
Familie wilde niks bijzonders behalve foto.s en een enkel stuk.
Eindeloos gemiep gehad op MP , zelfs over de ' vaste ' prijs werd soms nog gezeurd.
Heel vervelend allemaal. Een enkeling betaalde de vaste prijs en dat was gewoon lekker prettig.
Tot slot heeft de Kringloop alles opgehaald, gratis en voor niets dus.
Een vaste prijs zegt helemaal niks. Niks staat vast totdat er een overeenkomst is gesloten. Gewoon een kwestie van proberen door vele mensen.

Om eerlijk te zijn vind ik het allemaal een beetje gemiep. Je weet gewoon dat als je iets via marktplaats verkoopt dat je iets verkocht hebt totdat het opgehaald is.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Verkopen via Facebook markt

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

fonsflons schreef:
01 nov 2018 15:27

TS klaagt niet dat er niet gekocht wordt, maar dat kopers afspraken maken en niet op komen dagen, en hij heeft het over de mentaliteit.
Klopt, dit is hierdoor exact een gemiep discussie alszijnde 'vroeger was alles beter'.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkopen via Facebook markt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Welnee. Het is alleen een teleurstellende vaststelling dat sommigen niet weten wat een vaste prijs is, en/of een belachelijk laag bod doen, en vervolgens onbeschoft reageren als je dat afwijst.

Gesloten