LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel / Tele2 Klachten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
security
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:53

Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door security »

Kunt u zich de volgende situatie voor de geest halen?
U gaat in op de aanbiedingen van Tele2 / Versatel.
Met uiterst goede hoop telt u de dagen af tot de monteur het bij komt installeren of het installatiepakket naar u toegezonden wordt

U weet niet waar u aan toe bent.
Als het werkt, werkt het half of juist helemaal niet.
U krijgt standaard antwoorden van de helpdesk en voelt zich niet serieus genomen?

Komt dit verhaal u bekend voor ?
Inmiddels is er door Versatel Particulieren een gebruikers groep opgericht de Tele2 KlachtGroep.
De Tele2 KlachtGroep wil graag voor u bemiddelen.
Wij kennen diverse personen binnen deze organisatie die wel serieus naar u klacht willen kijken en zorg dragen voor een spoedige afwikkeling.

zie ook:

Problemen
http://tinyurl.com/9pfnv

Kortom heeft u het gevoel met u rug tegen de muur te staan!
Bent u het zat standaard antwoorden te krijgen.
Bezoek onze website.

http://www.tele2klachtgroep.nl/

Wij hebben getracht hulp te krijgen van Tros Radar daar wij nog geen stichting zijn wil Tros Radar hier niet aan meewerken.
Momenteel zijn wij nog in gesprek over een eventuele stichting.

We houden u op de hoogte

U staat er niet alleen voor Samen staan we sterk !

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Ik heb nog nooit zo een slechte provider meegemaakt. Inmiddels heb ik via een advocaat mijn contract ontbonden gekregen wegens een wanprestatie.

Begin oktober monteur geweest om de boel te installeren maar die kreeg het niet aan de praat. Na 4 weken had ik nog geen verbinding maar er werd inmiddels wel geld afgeschreven. hier was ik het niet mee eens en heb het laten terug storten.

In die periode heb ik versatel in gebreke gesteld en periode van 1 week gegeven om het op te lossen. Je begrijpt natuurlijk dat het niet opgelost was en tevens kreeg ik een brief dat het contract niet ontbonden zou worden, zie algemene voorwaarden.

Na 5 weken geen verbinding gehad te hebben heb ik een advocaat in handen genomen en zelfs daar reageerden ze niet op.

Nog een maand verder begonnen ze te dreigen met interum justitia en dat ik me modem weer moest aansuiten om het op te lossen. Ik verwees ze toen naar de brieven die mijn advocaat had gestuurd en dat alle contact via de advocaat verliep.

Daar reageerde versatel weer op dat ze alleen per email communiseren en dat mijn advocaat naar een bepaald adres moest schrijven. Ik reageerde hier op dat mijn advocaat daar al een aantal brieven naar toegestuurd had. Een paar dagen later werd ik gebeld door mijn advocaat en die zei dat versatel bereid was om mijn contract te onbinden. In die brief stond dat ze uit coulance mijn contract onbonden en dat ze het niet eens waren het schrijven van mij en de advocaat.

Gelukkig ben ik nu van ze af , versatel/tele2 nooit meer.

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

Ik heb sinds december versatel/tele2.
Tot op heden ben ik ook niet tevreden.
De monteur die het kwam installeren wist weinig af van het hele gebeuren, mn eerste modem deed het niet en deze die ik nu heb valt steedsn uit.
Meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice maar tot op heden zonder resultaat.
Ook mn telefonie is niet goed steeds weer ligt de lijn eruit ook hier doen zij niets aan.
Ik weet niet hoe ik dit verder op moet lossen..?

Een ding weet ik wel nooit meer versatel.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bezoek onze website.

http://www.tele2klachtgroep.nl/
Die website heb je niks aan.
Er staat bijna niks op en als je daar iets post dan wordt de afgezeken.

security
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:53

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door security »

Dan mag u mij even uitleggen waarom u zich afgezeken voelt?
Als u dan toch kwaad spreekt mag u dit meteen even nader toelichten.
Ik wacht even uw reactie af.

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Helmer »

Dan ben jij zeker degene die afgezeken is? :)

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Consumentt »

Met afzeiken bedoel ik bijvoorbeeld dat iemand een klacht post en vervolgens van de moderator of admin te horen krijgt dat moet je hier niet posten dat moet je bij de helpdesk van T2 melden :?

Hoezo niet posten?
Het forum heet per slot van rekening Tele2 KLACHTgroep, dus mag je een klacht er toch opzetten niet waar.
Bovendien schrijven mensen hun woede op die manier van zich af.
Door het lezen van zo'n klacht leren mede forumlezers dat er veel mis is met hun provider.
Door het lezen van een klacht kan men erachter komen dat men niet de enige is met een bepaalde klacht en dat er thuis dus niet allerlei computer herinstallatie hoeft omdat het daar niet aan ligt, maar aan de provider.

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Helmer »

Jaja....verhaal was beetje technisch. Maar je hebt wel een punt. Ik heb het bewuste topic weer open gegooit.....

security
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:53

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door security »

Kleine Update TKG: Nieuwe look nieuwe site.
Wat er allemaal nieuw is ? Neem zelf een kijkje
Wat willen we nog ? Uitleg per product.
Mensen die willen meewerken mogen mailen.

willemtrosradar
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2006 10:04

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door willemtrosradar »

Het bedrijf heeft wat startproblemen gehad. Onze regering heeft dat doorlopend, zie de betuwelijn, de zorgverzekering en de levensloopregeling, waarom dan versatel niet? Inderdaad de boel lag er in het begin af en toe uit, vervelend. Dat wel. We moeten wel bij alle bedrijven van die 09nummers zien af te komen, dat kost soms teveel. Maar de laatste maanden is mijn internet goed, dus voor die 19,50 per maand doe ik het wel met ze. Als er wat anders komt wat beter is en vooral goedkoper, houd ik me aanbevolen.
Ik vraag me wel af wie er nu toch wijzer wordt van die 09nummers, die alle bedrijven invoeren. Ik denk KPN, waar ikstraks mij pensioen van krijg. Ik bel nu zonder starttarief via voicebuster.com gratis, maar die 09nummers werken er niet op, dat kost me dus geld. Wie kan mij een lijst bezorgen van alle bedrijven die 09nummers hebben, maar daarnaast het gewone telefoonummer vermelden. Wij maken toch uit wat voor nummer we draaien en als dat gratis kan, dan kan 09 de pot op.
Old Billy uit Meteren (Willemgratis genaamd)

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Helmer »

Zijn er al niet van die websites?? Ik zoek even..zodra ik het linkje heb hoor je het.

Overigens is er wel een website waar je een bedrijfsnaam in typt en er vervolgens een antwoordnummer van krijgt (indien beschikbaar).

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door rovanitel »

Tele2/Versatel heeft in 12 maanden tijd een volledig triple play netwerk uit de grond gestampt. De leveranciers hadden hier natuurlijk ook moeite mee. Het was van niets, naar een netwerk waar metteen voetballiefhebbers opkwamen met die de hoogste verwachtingen hadden (logisch want je betaald er voor). Maar welk bedrijf heeft ook zo'n prestatie geleverd ? Nou geen een.
Ik heb sinds augustus 2005 de 20Mb met voetbal en ben zeer tevreden. Nu ze ook TV aanbieden (28 tv zenders en 15 radio zenders) ben ik helemaal tevreden.
Er is nu teminste eengoed alternatief voor de monopolisten.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Chima »

Hmmm.......als er alternatieven zijn kun je volgens mij niet meer van monopolisten spreken want dan zou tele2/versatel daar ook toe behoren nu ze nog een groter marktaandeel hebben.

manonke66
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2007 19:19

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door manonke66 »

ik ben al dik bijna 3 jaar klant bij tele 2 de eerste jaren ging het prima maar toen ging ik verhuizen en kreeg ik van hun een nieuw nummer omdat het oude op het oude adres door kpn werd overgenomen. nieuw abonnement toen het zou ingaan had ik nog geen nummer gekregen niks daar moet je zelf voor bellen. Sindsdien kan ik mijn rekeningen nniet inzien online of waar dan ook.ik bellen bellen we bellen u terug mevrouw niet dus.toen kreeg ik in maart een rare hoge rekening met een hoog bedrag naar servicenummers maar aangezien ik deze niet kon inzien toch maar betaald wel gebeld naar tele2 of ze die link konden maken zodat ik kon zien waarna gebeld was. De maand erna stond er op de rekening 140 euro naar een servicenummer ik gaan bellen ik kreeg toen via de mail een overzicht er was vanaf mijn telefoonnummer naar een nummer gebeld waar je kunt internetgokken altijd s'nacht werd er gebeld maar dan slapen mijn vriend en ik. Ik zei tegen de klant.serv. als ik mijn rekeningen had kunnen inzien had dit voorkomen kunnen worden. Heel verhaal van hun kant ik zou terug gebeld worden, ik zei nog kun je me dan op mijn werk bellen nr gegevenprima mevr. Ik hoor maar niks na een maand krijg ik een mailtje waarin staat we hebben u 3x geprobeerd te bellen om 9.30 11.00 en 14.15 maar u was niet thuis! Wij hopen dat u probleem hiermee opgelost is!! Nu krijg ik geen facturen meer en als ik daarvoor bel zeggen ze ik ga het nakijken u hoort van ons.Vorige week kreeg ik opeens een rekening van 2,5 maand met excuses erbij.Maar ze snappen daar gewoon niet dat ik wil zien waarvoor ik betaal net als ieder ander.Het is ook gebleken dat als je belt dit vaak niet wordt vermeld waardoor je geen poot hebt om op te staan.De klantenservice heeft echt een nivo van peuterklasje die kletsen maar wat raak en als je boos bent hangen ze op!Ik weet niet wat ik moet doen opzeggen kost me veel geld.

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Willembaardse »

In het algemeen kun je stellen dat je als je onrechtmatig behandeld bent, je gewoon advies moet vragen bij je rechtbijstandsverzekering of de consumentenbond. Die weten precies welke wegen je moet bewandelen om je recht te halen. Het is wel 2007 en er zijn regels waar we ons allemaal aan moeten houden. Ik ga niet voor iets betalen waar ik geen gebruik van heb gemaakt. En zeker geen telefoongesprekken, die ik niet gevoerd heb. Als je achteraf pas kunt zien met wie je heb gebeld, wordt het een moeilijke zaak, maar kijk eens in het geheugen van je telefoon, als je een fatsoenlijke heb, dan is daar ook wel wat in te zien. Verder geen voorbijgangers in je huis laten, die even van je telefoon gebruik kunnen maken. Want wat ermee gebeld is, dat ga je betalen. Opletten dus.

WebServiceTele2

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hoi,

Ik ben een medewerkster van Tele2 en ik zou graag de mensen willen helpen die klachten hebben. Je kunt een persoonlijk bericht achterlaten op het forum van Tele2,ik ben daar te vinden als WebServiceTele2. Vermeld in het persoonlijk bericht je klantnummer,zodat ik je gegevens erbij kan zoeken.

Groetjes Melanie
WebServiceTele2 team

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Dat doe je goed Melanie en zo hoort het ook te gaan. Tele 2 moet van het gezeur af.
Groeten Old Billy

Onno@tele2
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2007 06:58

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Onno@tele2 »

Beste Melani van het WebServiceTele2 team,

Deze keer een techische klacht!
Ik woon 2032m van de KPN centrale en met een 20Mbps verbinding mag ik rekenen op een maximale snelheid van 16Mbps
http://en.wikipedia.org/wiki/DSLAM#Speed_vs_Distance

Dit haal ik bij lange na niet! 10Mbps is een incidenteel maximum. 5Mbps gemiddeld en na 22:00 kan ik het helemaal schudden met 100Kbps of zelfs het volledig wegvallen van de verbinding.

Getest met
http://www2.tele2.nl/100mb.bin
Vreemd genoeg is de test via BBNed sneller dan die van de Tele2 site
http://speedtest.bbned.nl/test/initialmeter.php

We kennen Tele2 als een prijsvechter maar deze resultaten zijn zelfs slecht te noemen voor een 10Mbps tele2 abonnement van 8,95 euro.

verdere info:
Afstand ISRA tot modem: 60 cm (getwiste kabel)
Cat5e kabel naar PC: 3 meter

Omdat Tele2 gebruik maakt van onder-aannemers kan er administratieve fout zijn gemaakt, en ben ik aangesloten op een oude 10Mbps MUX (misschien nog mijn oude abonnement via BBNed)

Ook een te grote overboeking kan het resultaat negatief beinvloeden.

Ik had gehoopt op TV van TELE2 maar daar geloof ik niet meer in.

P.S. Kun je me een emailadres geven dan kan ik je mijn klantgegevens van Tele2 mailen

WebServiceTele2

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Onno,

Ik heb helaas geen emailadres beschikbaar,maar je kunt een persoonlijk bericht achterlaten op het forum van Tele2. Ik ben daar te vinden als WebServiceTele2. Ik hoop snel van je te horen.

groetjes Melanie
WebServiceTele2 team

aridako
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2007 10:44

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door aridako »

Ook in deze tijd nog de ramp verhalen, maar volgens de consumentenbond gaat het heel goed bij tele2!!


Mijn situatie: De internet aansluiting is niet voor mij maar voor mijn 70 jarige vader, die in een rolator zit, bijna niet kan lopen, 24/7 aan het zuurstof zit. Hij heeft nu op zijn 70e heeft bedacht dat hij ook graag internet wil om te kunnen communiceren met zijn kinderen.

op 19 mei ben ik samen met hem naar T for telecom gegaan en daar hebben we een tele2 internet + bellen afgesloten.
Op 20 juni alleen nog een bevestiging ontvangen dat de papieren binnen zijn. Tele2 gebeld, er zou een probleem zijn in de KPN centrale en het was nog niet bekend wanner dit opgelost zou zijn. Maar als de aansluiting langer dan een maand zou duren mocht hij kosteloos opzeggen. Volgens tele2 28 juni.
Met mijn vader overlegt en die wilde nog wel even wachten. dus uiteindelijk op 15 juli krijgt hij het pakket binnen met zijn modem en een brief dat vanaf 20 juli alles moet werken.


Op 21 juli de modem aangesloten op de telefoon, geen dsl signaal. dus tele2 gebeld, alles goed maar soms kan het wat langer duren voor dat alles goed staat bij kpn (2e keer dat ze kpn de schuld geven).
Aangezien ik zelf niet door de weeks kan ivm mijn werk wordt het de volgende zondag(29 juli) dat ik weer kan gaan testen. Geen DSL signaal. volgende dag maar weer gebeld en nu geen genoegen genomen met het verhaal dat het wel aan kpn zou liggen, wat blijkt mijn vader woont op huisnummer 35 en de aansluiting is gedaan op nummer 37. Maar ik zou door een andere afdeling gebeld worden om uitleg te krijgen en tot een oplossing te komen. Volgende dag eind van de dag gebeld met klanten service want ik ben niet gebeld. Blijkt dat die afdeling een doorlooptijd heeft van 22 werkdagen. aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga en dat ik wil weten wanneer het opgelost wordt. wordt me aangeraden om overdag terug te bellen want dan kan ik doorverbonden worden met de juiste afdeling.
Dus ondertussen woensdag 1 augustus bel ik weer met de klanten service. ik vraag doorverbbonden te worden met de juiste afdeling, is niet mogelijk en ik moet geduld hebben want het is in behandeling.

Alles met mijn vader besproken en die besluit om volgens de aanbieding van 20 juni dan maar tele2 af te sluiten en over te stappen naar een andere aanbieder die wel op een normale termijn een aansluiting kan realiseren.

op vrijdag 3 augustus bel ik weer met de tele2 klantenservice, aangegeven dat ik op wil zeggen. en ook de reden aangegeven. Dit zou volgens het contract niet mogelijk zijn en tele2 mag zo lang over de aan sluiting doen als ze zelf willen. aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ben en dat ik graag een leidinggevende wil spreken, die hebben ze niet ?????? dan maar de opzegafdeling, daar mogen ze me niet mee doorverbinden als ik niet akkoord ben met de afkoopsom. aangegeven dat ik wel akkoord ben met de afkoopsom. (laat ze hun geld maar komen halen) na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan toch maar opgehangen. Als je mobiel belt zijn de kosten toch wel erg hoog.

Op dit moment weet ik niet meer wat ik moet doen, heb alle hoop met tele2 op gegeven en zowel mijn vader als ik willen niets meer met tele2 te maken hebben. Buiten alle stress die ik heb heeft het ook nog een hele negatieve invloed op de al slechte gezondheid die mijn vader heeft.

Allles over gezondheid van mijn vader etc etc aangegeven aan tele2 maar die geven aan dat ze wel vaker dit soort zielige verhalen horen.

Prive heb ik, mijn broer(zakelijk), mijn moeder en nog vele andere die ik ken ook tele2 ook daar is de aansluiting niet altijd zo gegaan beloofd maar nooit zo erg als nu. Mijn prive aansluiting en die van mijn familie gaat dus ook naar de concurentie en ik zal mijn best doen om iedereen die ik ken tele2 op te laten zegggen.

TELE2 NOOIT MEER.

Gesloten