LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN incasseert kosten Wifimonteur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
robert.molenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2019 11:27

KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door robert.molenaar »

eind 2018 viel bij ons thuis constant de wifi verbinding weg. Wanneer je KPN belt dan willen ze dat je eerst zelf een test afrond waarbij je in je gehele huis de wifi verbinding test. Maar omdat de wifi zo slecht was, kregen we deze test niet afgerond. Na vele telefoontjes en een hoop frustratie stuurt KPN eindelijk een monteur om het probleem op te lossen. De monteur schrijft een bon met daarop €50,- aan kosten. Uiteraard gingen we daar niet mee akkoord omdat KPN zijn eigen problemen kwam oplossen. Wij betalen tenslotte voor internet en een stabiele Wifi aansluiting. De monteur heeft bij ons naar de klantenservice gebeld en die zeggen toe dat het bedrag door hen zou worden gecrediteerd. We hebben het door de monteur op de bon laten zetten dat de klantenservice de kosten crediteert voordat we de bon aftekenen. In dezelfde maand brengt KPN € 50,- in rekening voor standaard arbeidsloon. Dus wij bellen naar KPN. Ik krijg te horen dat er een interne creditnota is gemaakt en dat die wordt verrekend met de maandelijkse factuur. In januari krijgen we weer een factuur, maar de € 50,- wordt niet met ons verrekend. Uiteraard nemen we weer contact op met KPN. We krijgen te horen dat KPN de creditnota's binnen uiterlijk 2 maanden verrekend, dus bij de volgende factuur zou het goed moeten komen. In februari wordt er echter weer geen bedrag gecrediteerd. Omdat KPN zich niet aan zijn toezeggingen houdt heb ik de incasso van februari teruggehaald en de maandelijkse betaling handmatig overgemaakt met inhouding van mijn eigen € 50,-. Daarna heb ik diverse malen met KPN gebeld, maar KPN vraagt me om eerst maar mijn factuur van februari te betalen (met rente en incassokosten) maar in niet bereid te kijken naar de €50,- die ze zelf in december 2018 hebben geïncasseerd. KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes maar als KPN niet levert wat ze beloven, dan mag de klant betalen voor de oplossing.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

robert.molenaar schreef:
11 sep 2019 11:45
eind 2018 viel bij ons thuis constant de wifi verbinding weg. Wanneer je KPN belt dan willen ze dat je eerst zelf een test afrond waarbij je in je gehele huis de wifi verbinding test. Maar omdat de wifi zo slecht was, kregen we deze test niet afgerond. Na vele telefoontjes en een hoop frustratie stuurt KPN eindelijk een monteur om het probleem op te lossen. De monteur schrijft een bon met daarop €50,- aan kosten. Uiteraard gingen we daar niet mee akkoord omdat KPN zijn eigen problemen kwam oplossen. Wij betalen tenslotte voor internet en een stabiele Wifi aansluiting. De monteur heeft bij ons naar de klantenservice gebeld en die zeggen toe dat het bedrag door hen zou worden gecrediteerd. We hebben het door de monteur op de bon laten zetten dat de klantenservice de kosten crediteert voordat we de bon aftekenen. In dezelfde maand brengt KPN € 50,- in rekening voor standaard arbeidsloon. Dus wij bellen naar KPN. Ik krijg te horen dat er een interne creditnota is gemaakt en dat die wordt verrekend met de maandelijkse factuur. In januari krijgen we weer een factuur, maar de € 50,- wordt niet met ons verrekend. Uiteraard nemen we weer contact op met KPN. We krijgen te horen dat KPN de creditnota's binnen uiterlijk 2 maanden verrekend, dus bij de volgende factuur zou het goed moeten komen. In februari wordt er echter weer geen bedrag gecrediteerd. Omdat KPN zich niet aan zijn toezeggingen houdt heb ik de incasso van februari teruggehaald en de maandelijkse betaling handmatig overgemaakt met inhouding van mijn eigen € 50,-. Daarna heb ik diverse malen met KPN gebeld, maar KPN vraagt me om eerst maar mijn factuur van februari te betalen (met rente en incassokosten) maar in niet bereid te kijken naar de €50,- die ze zelf in december 2018 hebben geïncasseerd. KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes maar als KPN niet levert wat ze beloven, dan mag de klant betalen voor de oplossing.
Ik zou je adviseren om contact op te nemen met KPN via facebook/twitter, hun webcare is over het algemeen beter dan de telefonische support.

Het zelfstandig storneren van betalingen is natuurlijk nooit verstandig, nergens in de overeenkomst staat dat KPN verplicht is een gratis monteur te sturen, echter heeft u een notitie dat ze dit zouden crediteren.

Mocht u er echt niet uitkomen dan kunt uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie, hierbij moet u KPN wel een termijn geven om het alsnog op te lossen, veel is het "dreigen" van een stap naar de geschillencommissie voldoende om KPN te laten bewegen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je buren een nieuwe modem kregen op dezelfde dan kan dat storen en moet je de instellingen aanpassen.

Kijk eerst wie waar zit, en soms moet je dat opnieuw doen want je buren melden zelden dat ze een nieuw modem kregen!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is opgelost door de monteur, maar ze willen geld zien.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommertijd schreef:
11 sep 2019 16:12
Als je buren een nieuwe modem kregen op dezelfde dan kan dat storen en moet je de instellingen aanpassen.

Kijk eerst wie waar zit, en soms moet je dat opnieuw doen want je buren melden zelden dat ze een nieuw modem kregen!
Of je probeert in ieder geval te begrijpen wat de vraag is, voor je je standaard riedeltje afdraait. :roll:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door tttlocke »

En na februari 2019 is er niets meer gebeurd?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Incasso, storneren. Eindigt vermoedelijk bij de rechtbank.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door 16again »

robert.molenaar schreef:
11 sep 2019 11:45
KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes
Dat is gedurfd.
In principe is WiFi altijd afhankelijk van externe omstandigheden, en is de werking nooit te garanderen.
Ook gruwel ik van de de geboden oplossing met "WiFi versterkers." Dit halveert de snelheid, en verdubbelt interferentie

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
11 sep 2019 17:12
Incasso, storneren. Eindigt vermoedelijk bij de rechtbank.
Wat is er mis met het storneren van een onterechte betaling?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft u de apparatuur zelf geïnstalleerd of dit laten doen?
Wat heeft de monteur aangegeven over de oorzaak van het probleem?
Heeft u schriftelijk een bevestiging van het gesprek waarin is aangegeven dat u de kosten terug zou krijgen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door tttlocke »

Er moet sinds februari iets gebeurd zijn. Hebben ze wel of niet terugbetaald? Bent u afgesloten? Is er een incassobureau ingeschakeld? Wat is er sindsdien gebeurd? Volgens mij moet deze ontbrekende informatie eerst bekend zijn, voordat zinvol geadviseerd kan worden.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

En wat is de reden waarom de WiFi niet werkte? Als dat aantoonbaar de KPN is, sta je sterker.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: KPN incasseert kosten Wifimonteur

Ongelezen bericht door Feinel »

16again schreef:
11 sep 2019 17:13
robert.molenaar schreef:
11 sep 2019 11:45
KPN maakt reclame voor Wifi in alle hoekjes en gaatjes
Dat is gedurfd.
In principe is WiFi altijd afhankelijk van externe omstandigheden, en is de werking nooit te garanderen.
Ook gruwel ik van de de geboden oplossing met "WiFi versterkers." Dit halveert de snelheid, en verdubbelt interferentie
Het betreft access points, geen range extenders oid. Dus de geboden oplossing die ze bieden is best oke.

Verder zou ik de vraag op het kpn forum zetten, klachtenkompass etc is helemaal niet nodig, webcare kan dit prima oplossen als het zoals je zegt schriftelijk op de bon staat.

Gesloten