LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
johnny1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2013 19:46

KPN problemen

Ongelezen bericht door johnny1987 »

16-07-19

Al geruime tijd heb ik fors betaald voor het internet en tv bij KPN. Echter wordt er zelden productie geleverd zoals afgesproken. Hiermee bedoel ik dat er regelmatig storingen en het internet uitvalt waardoor ik geen tv kan kijken dan wel mijn werk kan doen op het internet. Als ik KPN bel en mijn storingen meld krijg ik steeds slechts 1 mogelijkheid te horen. Namelijk dat ik de stekker van de experia box uit het stopcontact moet halen en 5 seconden moet wachten om dan de stekker weer in het stopcontact te doen. Het resultaat is dat het internet het weer even doet, maar dan later weer uitvalt met hetzelfde probleem.

Als ik KPN bel en dan via een omweg toch een medewerker te pakken krijg wordt hetzelfde uitgelegd wat ik daarvoor ook al heb uitgelegd wat ik had gedaan. Namelijk de stekker eruit trekken en weer erin. Nadat ik herhaaldelijk had gezegd dat dit dus niet werkte werd de hoorn op de haak gezet. Vandaag 16-07-19 weer hetzelfde verhaal met een medewerker, maar toen het te spannend of onduidelijk werd bij de telefonist, werd er weer opgehangen. Ik moet zeggen dat het gesprek ook niet professioneel verliep. Vaak kwam er een discussie of de persoon weet totaal niet waar ik het over had. Dit is hoe ik dat gesprek had waargenomen.

Wat heb ik al eraan gedaan:
- Volgens de normale wegen proberen dit probleem op te lossen al vanaf maart wanneer mijn contract bij KPN in is gegaan.
- Al geruime tijd KPN ook de kans gegeven om deze storingen te herstellen
- Uren geprobeerd KPN te pakken te krijgen
- De internet tool van KPN toegepast. Waar de uitslag eerst goed is dan weer slecht internet. Een hele zwakke manier om de consument af te poeieren. Want na een storing reactie doet internet het weer even en dan geeft de tool aan dat deze het doet. Waaruit een conclusie wordt getrokken dat er helemaal niks mis is met het internet. Echter dat dit slechts een moment opname is.
- Ook gebeld of ik de overeenkomt kan opzeggen zo dat ik een andere overeenkomst kan nemen bij een andere profider kan nemen die het wel doet. Doet kon maar dan zou ik een boete moeten betalen.

Schade:
- Niet mijn werk vanuit huis tot behoren kunnen doen
- Daardoor niet op tijd mijn producten kunnen afleveren aan de klant wat maakt dat
ik geld mis ben gelopen
- Mijn internet bundel verhogen van mijn telefoon, omdat ik via de hotspot gebuik moest maken via het internet plus de kosten van mijn mobiele telefoon omdat ik gebruik moest maken van mijn 4G wat weer voor extra kosten zorgde.

- Geen internet plezier
- Geen tv kunnen kijken omdat deze via de WIFI gaat
- Veel frustratie om deze kwestie
- Veel tijd verloren aan het proberen op te lossen van het probleem
- Financiële schade opgelopen door deze storingen

Wat wil ik:
- Graag zou ik willen stoppen met het contract bij KPN zonder extra kosten of boeten. Vanwege het feit dat er geen productie is geleverd zoals KPN had afgesproken en het
niet gaat om een enkele storing. Volgens de wet is hier sprake van een wanprestatie. Wat maakt dat de voorwaardes dan wel het contract veranderd of opgezegd kan worden. De exacte mogelijkheden tot ontbinding van het contract laat ik nog onderzoeken, maar op deze weg wil ik kijken of deze situatie op een diplomatische manier opgelost kan worden met KPN.

Bron: http://www.wetrecht.nl/contractbreuk/

-Of een gepaste compensatieregeling

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Belangrijk is om te achterhalen waar de storing vandaan komt. Er zijn legio voorbeelden te noemen waardoor het kan ontstaan en niet alles ligt aan de schuld van KPN.
Mocht het aan KPN liggen, dan moet u hen in gebreke stellen en een ultimatum stellen waarin het goed zou moeten werken. Pas als ze dan het niet oplossen kunt u kosteloos opzeggen.

Maar eerst moet u erachter komen wat de oorzaak is.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door Cro »

Ga eerst een na waar nu echt het probleem ligt. Met deze informatie in dit topic kan niemand wat verwacht ik.

Zo heb je het over wifi, een van de belangrijkste tests bij het controleren van een Internet verbinding is het binnenshuis ook allemaal bekabeld aan te sluiten om zo problemen met wifi die binnenshuis veroorzaakt worden en dus buiten de invloedssfeer van de provider liggen uit te sluiten.
Laatst gewijzigd door Cro op 26 jul 2019 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zou ook mijn suggestie zijn: eerst laptop/pc en/of televisie met een netwerkkabel rechtstreeks aansluiten op de Experiabox.

Als er iets uitvalt, welke lampjes branden/knipperen er dan op de Experiabox? Is dat anders wanneer de boel goed werkt?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Meldt uw probleem eens op het kpn forum.
Daar zitten medewerkers die meer kunnen dan de klantenservice.
U kunt daar inloggen met uw kpn id.

https://forum.kpn.com/welkom-op-het-kpn-forum-1

sake1987

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik zit zelf bij Ziggo, doe mijn communicatie tegenwoordig via Messenger. Kan hier rustig mijn probleem opschrijven en de lezer heeft tijd om rustig te lezen na te denken te informeren voor hij zij mij antwoord. Bevalt tot nu toe uitstekend

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door scontra »

johnny1987 schreef:
26 jul 2019 08:59
16-07-19

Al geruime tijd heb ik fors betaald voor het internet en tv bij KPN. Echter wordt er zelden productie geleverd zoals afgesproken. Hiermee bedoel ik dat er regelmatig storingen en het internet uitvalt waardoor ik geen tv kan kijken dan wel mijn werk kan doen op het internet.
Maakt u ook gebruik van een KPN-verbindingsset, zoals bijv. de DVS 1200.
Zo ja, dan kan deze set en met name de aansluiting daarvan voor grote problemen zorgen als het niet "precies" volgens de gebruiksaanwijzing wordt geïnstalleerd.
Op het achterblad van de handleiding staat [/b]het meest belangrijke installatievoorschrift, wijk daar onder geen voorwaarde van af, want dat geeft de grootste problemen, maar waar de medewerker die u aan de telefoon heeft ook geen weet van heeft, zo is mij gebleken.

Bij het resetten van de Experiabox moet geen 5 sec. maar minimaal een minuut in acht worden genomen !!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuwe buren?

Vele klachten over na jarenlang goed werkende plotseling geen Wifi meer is dat buren met nieuwe sterkere zender dezelfde gebruiken dus moet je verschuiven naar vrij kanaal.

Ook de kabels weer, maar de nieuwste laptop en mijn smartphone heeft geen kabel aansluitingen meer voor RJ45 aansluitingen, die 8 polen dus!

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door Frankhof »

Het is zoals een paar voorgaande reacties al zeggen nog maar de vraag of het probleem inderdaad aan KPN zelf ligt. U heeft het over wifi en juist dat is vaak storingsgevoelig door factoren in uw omgeving. Bijvoorbeeld doordat de buren hetzelfde kanaal gebruiken of omdat het signaal gestoord wordt door andere elektrische apparaten. Ik heb dan ook altijd de voorkeur voor gewoon een netwerkkabel verbinding.
Misschien kun je iets met deze tips? https://www.kieszeker.nl/blog/heb-jij-o ... problemen/

zeyduhokno
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2019 15:31

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door zeyduhokno »

hebben tele2 en vele andere ook last van dat verbindingen het niet doen. verotte kabels in de grond zijn het probleem zijden de monteurs. maar die vroegen zich al af hoe ze hun bonnen moesten decalereren bij de opdracht gevers. dus goed zit het bij kpn en tele2 en nog wat andere niet in ieder geval.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tot voor kort had ik alles draadloos thuis. De tv gaf regelmatig storing, totdat.... na het trekken van een kabel nergens meer last van. Daarna de wifi voor de laptop aangepakt. Haalde ik met de wifi amper 10mbit, met een draadje er in haalde ik de 100 met gemak. Schijnbaar is mijn huis er niet op gebouwd om met wifi te kunnen werken.

Gesloten