LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bob Schurkjens

Re: KPN webmail: vernieuwde interface erg slecht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft KPN webmail een forward (doorstuur) functie?

Als je KPN webmail gebruikt, heeft KPN je mooi tuk. Stap maar over naar een andere provider als je niet tevreden bent. Hoe zit het dan met je webmail? Precies.

drollenbak

Ongelezen bericht door drollenbak »

Kpn planet mail is echt dramatisch, had nog iets in de verkoop staan op Marktplaats toen ik op vakantie ging, dacht de mail van eventuele kopers wel te kunnen beantwoorden, helaas werkt totaal niet, boze mensen jammer.
Mailbox in één keer opschonen werkt niet. Waardeloos programma! Ga het volgende keer maar via Hotmail of iets dergelijks proberen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

drollenbak schreef:Kpn planet mail is echt dramatisch, had nog iets in de verkoop staan op Marktplaats toen ik op vakantie ging, dacht de mail van eventuele kopers wel te kunnen beantwoorden, helaas werkt totaal niet, boze mensen jammer.
Mailbox in één keer opschonen werkt niet. Waardeloos programma! Ga het volgende keer maar via Hotmail of iets dergelijks proberen.
Hotmail (tegenwoordig outlook.com) is een stuk beter. Persoonlijk zou ik je toch gmail aanraden omdat die betere ondersteuning heeft voor smart phones.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vernieuwde webmail, haha laat me niet lachen wat een drama, ik was een van de eerste die overgezet werd, heb direct met de helpdesk aan de telefoon gezeten, die waren niet eens geinformeerd, nu een maand of 4 verder en ik erger me er nog dagelijks aan, dus ik stop ermee en ga zoeken naar een andere provider, haha hier word ik vrolijk.

Meineke

Ongelezen bericht door Meineke »

Ook ik ben verbaasd hoe een degelijk bedrijf als KPN weigert te erkennen dat de nieuwe webmail een mislukt project is.
Meer dan tien jaar heb ik met veel plezier gebruikt gemaakt van de oude webmail. Nooit problemen. Ook voldoende capaciteit. En nu: ik heb iedere dag gedoe met de webmail.
Het is geen kwestie van wennen: het is een kwestie van constateren.
Bovendien heb ik nooit gevraagd om "meer postbus-capaciteit".
Ik heb herhaaldelijk gebeld over:
- traagheid
- onnodig vaak moeten muisklikken / bevestigen dat ik toch echt een berichtje wil verwijderen.
- vastlopen
- oude mail die niet af te drukken is.
- vreemde combinatie van steunkleuren (antraciet en blauw > rouwkleuren)
- ongevraagd opslaan van ieder e-mailadres dat je typt.
Klachten worden keurig aangehoord; je wordt teruggebeld, excuses worden gemaakt, de situatie wordt uitgelegd (kortom: "... er is eigenlijk niets aan te doen") en er wordt vriendelijke gegroet.

Hoewel ik niet wil overstappen naar een andere provider, zal dat op termijn wel gebeuren, als KPN deze klachten na een kwart jaar niet echt serieus gaat nemen: dus niet langer klanten sussen, maar erkennen dat de nieuwe webmail gewoon niet goed is gebouwd.
Er valt niets te verbeteren, aangezien er niet gedacht is vanuit de gebruikers, maar vanuit "design-ICT- ontwerpers". Dat geeft niet, maar het is niet handig voor zo'n belangrijk programma!
Dus: leer van de gemaakte fouten, gooi het nieuwe programma weg, haal het oude programma van de plank en informeer de klanten.

P.S. Ook zo vreemd: de nieuwe webmail is niet getest door een gebruikersgroep, voordat het werd geinstalleerd.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Heb in het verleden ook KPN als provider gehad, heb direct een andere email aangemaakt, na een paar bestanden zat de bus al vol, Ziggo email heeft dit probleem ook,

Heb nu gmail, nooit geen ellende meer gehad op pc en mobiel, ouwe meuk dat de providers dat nog gebruiken, :shock:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

na een paar bestanden zat de bus al vol,
Heeft niet zoveel met "ouwe meuk" te maken maar meer met de quota die zie instellen. Internet providers zoals KPN en Ziggo hebben het liefst dat je zo weinig mogelijk in je mailbox stopt. Google heeft het liefst dat je er zoveel mogelijk in stopt zodat ze die data kunnen minen om hun reclameboodschappen er op af te stemmen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ulbe schreef:Heb in het verleden ook KPN als provider gehad, heb direct een andere email aangemaakt, na een paar bestanden zat de bus al vol, Ziggo email heeft dit probleem ook,

Heb nu gmail, nooit geen ellende meer gehad op pc en mobiel, ouwe meuk dat de providers dat nog gebruiken, :shock:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Nooit geen ellende meer? Sterkte dan.

DVoordijk

Ongelezen bericht door DVoordijk »

Na een aantal maanden geduld hebben met het nieuwe KPN-webmail heb ik het er helemaal mee gehad. In de regel klaag ik niet snel over producten, maar na maanden dagelijkse ergernis over het nieuwe webmail toch maar dit bericht:
- het nieuwe webmail is beduidend trager dan het oude
- waarom krijg ik de mailbox steeds weer horizontaal ipv verticaal (terwijl ik m steeds opnieuw anders sorteer)
- zoeken in contacten is omslachtiger
- ik maak geregeld mee dat tijdens het typen van een mail de mailbox afgesloten wordt, weg half-geschreven email
- iets heel basaals, maar gewoon je mailbox sorteren op afzender, hoe doe ik dat??? Het zal wel kunnen, maar het is toch van de gekken dat zoiets simpels niet eenvoudig te ontdekken is

Ik zie het nog een paar maanden aan, als het dan niet verbeterd is, is KPN haar internetklant na 15 jaar kwijt.

hervelt

Ongelezen bericht door hervelt »

Hoi Paul,
Ben vanuit het KPN forum ook hier terecht gekomen om even de situatie te melden.
Intussen een half jaar verder, nog steeds een grote ergernis het gebruik van deze webmail.
Heb hieronder de klachten van een forumlid gekopieerd die via een tablet werkt en welke ik ook met mijn iPad2 met ios5 mag ervaren:
In een zin: het is een ramp en schandalig dat dit niet serieuzer aangepakt is/wordt.

Ervaring:
Ook ik ben erg ontevreden over de nieuwe webmail. Wat mij betreft is het echt een achteruitgang!
Ik werk voornamelijk via een tablet om via webmail mijn mail te lezen, maar iedere keer als ik inlog (dat gaat 9 van de 10 keer wel goed), kan ik de mailtjes die er staan niet openen, er wordt gewoon geen inhoud getoond. Uitloggen lukt dan niet, bij de popup die dan verschijnt reageert hij niet. Dan maar de tab helemaal sluiten en opnieuw inloggen.
Daar geeft hij standaard aan dat de inloggegevens niet kloppen, terwijl dat dan wel het geval is. Bij de tweede keer inloggen pakt hij hem dan meestal wel.

Met een beetje mazzel kan ik dan wel de inhoud van mijn mail zien, maar vaker niet, erg frusterend als je op een mail zit te wachten en je kunt hem niet lezen!

Ik hoop dat er snel oplossingen komen, want ik hoor meer mensen om me heen klagen, en zo hier te lezen zijn we niet de enige!

En ten slotte wil ik nog even toevoegen dat het voorbeeld/leesvenster standaard aan staat en niet uit te zetten is. Handig voor de spammers; zien ze gelijk dat de mail gelezen is en kunnen ze ook gelijk wat rommel meezenden met de plaatjes. Goed over nagedacht KPN. Trouwens, hier wordt al vanaf de 1e dag, een half jaar terug, over geklaagd maar het wordt niet aangepast.

hervelt

Ongelezen bericht door hervelt »

Hallo allemaal,
Voor diegenen die dit topic nog lezen:
Nu vanaf half juli is er door KPN een nieuwe betawebmail gelanceerd.
Dit is een compleet nieuw opgebouwde webmail en werkt intussen al vele malen beter dan de "vernieuwde webmail" .

Dit voor iedereen zeker aan te bevelen om deze betawebmail te proberen.
Hij werkt al zeer stabiel en leest van dezelfde serverdata als de gewone webmail.
Kijk op het KPN forum voor eventuele details en uitleg maar het is overzichtelijk opgebouwd en werkt veel duidelijker.

Groet..

Gesloten