LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door aerox »

Beste forumleden, ik heb een vraag betreffende het prijsverschil qua internet& televisie-aanbieders. Ik ga binnenkort verhuizen en heb op dat adres ook internet en tv nodig. Ik ben een rond aan het kijken bij alle aanbieders en het valt mij op dat er veel prijsverschil is terwijl men hetzelfde aanbied. 50 of 100mbit internet en standaard televisie kost bijvoorbeeld bij T-mobile en andere onbekendere aanbieders rond de €30,- per maand terwijl Ziggo,KPN en XS4all vragen bijna allemaal rond de €60,- per maand. Waar zit dit verschil in? Betaal je puur voor de bekende namen of zijn die goedkopere eigenlijk bagger? Op reviewssites is men niet negatief maar reviewsites vertrouw ik niet meer.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk eens op een vergelijkingssite.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tot 50 Mb of garantie wat je haalde?

Ook is vaak per straat verschillend of alles wel leverbaar is.
En een Ziggo woning in KPN straat kunnen de kabels defect of gebroken en zelfs nooit aangesloten is mogelijk.

Informeer even wat er nu al is bij huidige bewoners en ISDN punt voor KPN of Ziggo kastje en een oude KPN of Kabel kastje van 40 jaren oud kan storingen geven, en dan moet er een nieuwe in de muur!

Verder heeft een aanbieder als bellen.com vaak een welkomst aanbieding zonder aanmeld kosten of geen 3 maar 6 maanden half geld of gratis....
Dus bij dezelfde aanbieder kan de tussenpersoon soms meer voordeel opleveren dan naar die rechtstreeks gaan.

Als je hier je voorlopige nog niet afgesloten keuze met postcode en huis nr vermelde kunnen mensen met ervaring van die provider of regio jou adviseren om het wel of niet te doen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door witte angora »

De goedkopere, waaronder Telfort, maar ook anderen, hebben een stukje 'ruimte' gekocht op de kabel. Die ruimte moet verdeeld worden onder alle abonnee's. Hoe meer abonnee's, hoe krapper het allemaal wordt in dat stukje ruimte. Je kunt dan zomaar vertraging of vastlopers krijgen, waar je dat bij de eigenaar van de betreffende kabel niet zo snel hebt omdat die voldoende ruimte heeft voor alle abonnee's.

Dat is de info die ik tenminste heb.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door kweenie »

aerox schreef:
17 sep 2019 11:17
50 of 100mbit internet en standaard televisie kost bijvoorbeeld bij T-mobile en andere onbekendere aanbieders rond de €30,- per maand terwijl Ziggo,KPN en XS4all vragen bijna allemaal rond de €60,- per maand. Waar zit dit verschil in?
Hangt er vanaf of je kijkt naar vergelijkbare pakketten en ook verder kijkt dan alleen de eerste paar maanden met korting. Dan zul je zien dat de prijzen van vergelijkbare alles in 1 pakketten na de eerste kortingsperiode eigenlijk maar weinig verschillen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik weet niet hoe je aan 60 euro komt, bij Ziggo hebben ze verschillende goedkopere pakketten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goedkoopste Ziggo is € 51,00.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is behalve een prijsverschil ook een prestatie verschil qua provider, dus let op!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En wat je hebt aan aansluitmogelijkheden, kabel, telefoonaansluiting, glasvezel.
En wat je wilt qua opnemen en zenderpakket.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En wat je hebt aan aansluitmogelijkheden, kabel, telefoonaansluiting, glasvezel.
En wat je wilt qua opnemen en zenderpakket.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Revoked »

witte angora schreef:
17 sep 2019 12:18
De goedkopere, waaronder Telfort, maar ook anderen, hebben een stukje 'ruimte' gekocht op de kabel. Die ruimte moet verdeeld worden onder alle abonnee's. Hoe meer abonnee's, hoe krapper het allemaal wordt in dat stukje ruimte. Je kunt dan zomaar vertraging of vastlopers krijgen, waar je dat bij de eigenaar van de betreffende kabel niet zo snel hebt omdat die voldoende ruimte heeft voor alle abonnee's.

Dat is de info die ik tenminste heb.
O, dat is iig de verkeerde info die je hebt. Doet me een beetje denken aan de hardnekkige geruchten over xDSL

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
17 sep 2019 18:53
Goedkoopste Ziggo is € 51,00.
Goedkoopste internet plus tv van Ziggo is 41 euro per maand, het basic pakket van 25 MB, waar ze zelf niet te veel aandacht aan willen geven... Voor t mobiel kom je op 27 euro voor 20 Mb plus 15 euro voor tv, maakt 42 euro. Met eventueel bellen erbij voor 2,50.

Dus zo veel verschil zit er niet tussen vergelijkbare pakketten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is dan blijkbaar een bijzonder abonnement, want het staat niet gewoon bij Ziggo onder abonnementen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelf vind ik de providermonitor van de Consumentenbond een goede informatiebron:

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

Het is beslist niet zo dat "hoe duurder, hoe beter".

Verder is het vaak het goedkoopst om je abonnement via een cashback-site af te sluiten. Bijvoorbeeld T-Mobile Thuis geeft dan een korting van € 72,50.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 17 sep 2019 21:10, 3 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
17 sep 2019 12:18
De goedkopere, waaronder Telfort, maar ook anderen, hebben een stukje 'ruimte' gekocht op de kabel. Die ruimte moet verdeeld worden onder alle abonnee's. Hoe meer abonnee's, hoe krapper het allemaal wordt in dat stukje ruimte. Je kunt dan zomaar vertraging of vastlopers krijgen, waar je dat bij de eigenaar van de betreffende kabel niet zo snel hebt omdat die voldoende ruimte heeft voor alle abonnee's.

Dat is de info die ik tenminste heb.
Feitelijk onjuist. Telfort (voorheen) kopen in bij KPN Wholesale en bieden gewoon dezelfde snelheden. De zogenoemde overboeking kom je enkel nog tegen bij de coax techniek (Ziggo) maar die kans heb je enkel al je enkele extreme verbruikers hebt in je straat en jezelf hier ook toe behoord.

Op DSL is sinds de komst van glasvezel tot de centrales geen sprake meer. Je DSL kabel loopt tot aan de centrale en wordt niet gedeeld met andere. Dit maakt geen verschil.

Waar je voor betaald is service en de extra diensten. Het is dus vaak Appels met peren vergelijken, wil je programma's regelmatig opnemen dat betaal je daar bij een low budget aanbieder vaak los voor en bij de reguliere/premium aanbieders zit dat er gewoon in.

Wil je 8 IPv4 adressen hebben en een eigen IPv4 reeks en voor alles de helpdesk kunnen bellen (ook voor zaken die niet ondersteund worden) dan zit je bij XS4ALL beter.

Gaat het fout bij de aanleg dan kan een low budget aanbieder een behoorlijke uitdaging zijn, maar ook bij de premiums aanbieders gaat niet alles goed, maar veelal is de service dan beter.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Duurdere aanbieders hebben gewoon meer content. Ziggo met de Formule 1 bijvoorbeeld. En daar betaal je voor.

Frankhof
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 jun 2019 21:20

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Frankhof »

Vergelijkingssites geven vaak goede informatie en overzichtelijk de verschillen in aanbod zoals internetsnelheid en aantal en welke tv zenders. De eerder genoemde website van de Consumentenbond is een goed startpunt. Ik heb zelf recent een abonnement besteld via providernet.

Op dit moment heeft provider Online overigens een cashbackactie van 50 euro, ik geloof t/m 30 september.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 sep 2019 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link door moderator verwijderd

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
17 sep 2019 18:53
Goedkoopste Ziggo is € 51,00.

nee hoor, verborgen pakketten, zijn 42,50 :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kweenie schreef:
17 sep 2019 19:54
Lady1234 schreef:
17 sep 2019 18:53
Goedkoopste Ziggo is € 51,00.
Goedkoopste internet plus tv van Ziggo is 41 euro per maand, het basic pakket van 25 MB, waar ze zelf niet te veel aandacht aan willen geven... Voor t mobiel kom je op 27 euro voor 20 Mb plus 15 euro voor tv, maakt 42 euro. Met eventueel bellen erbij voor 2,50.

Dus zo veel verschil zit er niet tussen vergelijkbare pakketten.

Dat - tijdelijke - pakket is volgens mij allang niet meer verkrijgbaar. Je hebt het toch hierover https://community.ziggo.nl/community-ar ... llen-24162

@de lady: het goedkoopste pakket is 46,50 door interactief en vast bellen uit te zetten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsverschil internet&televisie aanbieders.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, maar dan heb je daar weer een CI + geschikte tv voor nodig.

Gesloten