LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dhoogenr
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:29

Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door dhoogenr »

Via Marktplaats heb ik met een verkoper onderhandeld over de koop van 2 tickets. Na overeenstemming te hebben bereikt over de prijs, heb ik het bedrag dmv iDeal betaald. Het onlinebetaalplatform heeft dit bedrag na 1 werkdag betaald aan de verkoper. Het product heb ik echter nooit ontvangen. Omdat meerdere klachten binnenkwamen over deze verkoper heeft Marktplaats besloten de account van die persoon te blokkeren. Marktplaats noch het onlinebetaalplatform kunnen niets voor mij betekenen. Omdat ik duidelijk ben opgelicht door een dubieuze verkoper, die trouwens al 6 jaar actief was op Marktplaats, heb ik inmiddels online aangifte gedaan bij de politie.
Wie heeft hier ook ervaringen mee en wat is er tegen te doen, al was het alleen maar dat ik mijn geld (E 110,40) terug krijg.
Bedankt alvast voor uw tips en/of reacties.
Groet, Dick H.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helaas zeggen jaartallen niets over de betrouwbaarheid van een verkoper. Ik ben al een paar keer benaderd om mijn account te verkopen. Met een x aantal jaar actief op MP denken ze vertrouwen te wekken.

Mocht u een mailadres hebben van deze persoon kunt u altijd deze persoon in gebreke stellen en hem aangeven het geld via een juridische weg op zijn kosten te zullen terug halen. Mocht er op een ultimatum geen reactie komen kunt u ook een incassobureau inschakelen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

dhoogenr schreef:
01 nov 2019 13:52
heb ik het bedrag dmv iDeal betaald
als het een rechtstreekse betaling is, dan is het geld nu weg. De gelijk-oversteken service biedt iets meer zekerheid, dan had het geld nu niet op de rekening van de verkoper gestaan, maar die kost iets meer.
dhoogenr schreef:
01 nov 2019 13:52
Omdat ik duidelijk ben opgelicht door een dubieuze verkoper heb ik inmiddels online aangifte gedaan bij de politie. Wie heeft hier ook ervaringen mee en wat is er tegen te doen, al was het alleen maar dat ik mijn geld (E 110,40) terug krijg.
Welke gegevens heeft u van de verkoper? Aangezien betaling via iDeal ging, heeft u geen bankrekeningnummer of welk ander gegeven van de persoon. De enige die uw geld terug kan betalen is deze malafide verkoper, maar zonder dat u weet wie het is, weet u ook niet bij wie u moet aankloppen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door witte angora »

dhoogenr schreef:
01 nov 2019 13:52
heb ik het bedrag dmv iDeal betaald. Het onlinebetaalplatform heeft dit bedrag na 1 werkdag betaald aan de verkoper. Het product heb ik echter nooit ontvangen.

Omdat meerdere klachten binnenkwamen over deze verkoper

heb ik inmiddels online aangifte gedaan bij de politie.

Wie heeft hier ook ervaringen mee en wat is er tegen te doen, al was het alleen maar dat ik mijn geld (E 110,40) terug krijg..
Eerst maar een paar vraagjes.
- Wanneer heb je dat bedrag betaald, en wanneer zou het bij de verkoper moeten zijn?
- Bij MP kun je beoordelingen van anderen lezen over verkopers. Waren er nog geen beoordelingen, en als ze er wel waren, hoe zagen ze er uit? Zijn de 'meerdere klachten' bij het account geplaatst, of heb je een andere bron?
- Ervaring in zoverre, doorgaans haal ik dingen op. Als dat niet kan, dan gaan bij mij al snel de nekharen overeind staan. Laatst gevraagd of ik bij iemand een paar velletjes oudere postzegels mocht uitzoeken, het antwoord was dat hij bijna alles al verkocht had, dus ik hoefde niet te komen. Terwijl de advertentie er nog stond. Dan weet ik genoeg. Je moet wel zo goed opletten en zo voorzichtig zijn...
- Ik denk dat aangifte bij de politie inderdaad de enige mogelijkheid is.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hoi! Helaas heb ik deze ervaring ook met Marktplaats gehad. Ik had gekozen voor de optie 'gelijk oversteken' want dit zou volgens Marktplaats veilig zijn. Helaas kreeg ik een lege verpakking opgestuurd. Contact opgenomen met Marktplaats en die zeggen alleen; het pakket is afgeleverd dus wij doen niks voor je. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd iets tegen deze oplichting te doen maar niemand kon mij helpen. Ik bestel niks meer via Marktplaats. Als ik het niet op kan komen halen dan maar niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn mensen die account aanmaken en dan enkele jaren wachten.
Dan lijkt het betrouwbaarder maar gewoon slapende niets doen namen.

Als je kaartjes koopt via marktplaats is extra risico, vaak duurder of niet geleverd.
Gewoon als redelijk in de buurt langs gaan en contant betalen en ophalen.
Als ze dat weigeren is het fout...
Ook worden er vaak E tickets meerdere keren verkocht dus eerste 2 hebben toegang, de rest zal boos worden!

Koop alleen kaarten via officiële verkoper als je niet opgelicht wilde worden!

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Product gekocht bij Marktplaats en niet ontvangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Marktplaatsaccounts die al jaren bestaan maar praktisch niet gebruikt worden, schijnen nogal eens gehackt te worden. Dus het aantal jaren dat bij zo’n account staat zegt helaas niets over de betrouwbaarheid.

Hier staan nog wat tips voor mensen die tickets van iemand willen overkopen:
https://ticketoplichting.nl/hoe-koop-ik-veilig-tickets/

Gesloten