LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte dekking mobiel internet kpn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
paul196059
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2019 18:19

Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door paul196059 »

Sinds enkele maanden ben ik overgestapt van ziggo naar kpn , inclusief het updaten van mijn mobiele abonnement , nu blijkt dat het mobiele internet geen of weinig dekking heeft in mijn woonomgeving. Dus thuis lekker op de bank zitten en internetten via de mobiele gaat niet, alleen via wifi maar dat is erg traag. Ik heb Kpn hierover reeds enkele maanden over gebeld maar steeds kreeg ik het bericht dat de technische ondersteuning van Kpn ermee bezig was of dat het nog enkele weken duurt alvorens ik een bevestiging krijg.
Tot op heden, een medewerker belde mij om te melden dat het inderdaad zo was dat de dekkingsgraad hier onvoldoende is en dat er in de toekomst geen verbetering zal plaatsvinden. Balen. Dus nu heb ik klantenservice gebeld om te vragen wat de mogelijkheden zijn . Logisch, daar vertelde een leuk klinkende vrouwenstem mij dat ze niets voor mij kan betekenen en dat ik maar moet internetten via wifi. Dus ik vraag haar nogmaals wat kunnen jullie dus voor mij betekenen? antwoord : niets . Mijn reactie hierop ; dus tijdens de verkoop en afsluiten contract kan alles. Als het niet naar behoren functioneert moet ik maar de contractduur van 2 jaar uitzitten of een boete clausule betalen, KPN is in gebreke , ik niet. Ik mag betalen voor de ondeskundigheid van de verkoper??

Groetjes Paul

p.s. bezint eer ge begint met KPN

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door mahadma »

"Dus thuis lekker op de bank zitten en internetten via de mobiele gaat niet,"

De dekking van kpn (nee, ik werk er niet voordat ik dat antwoord krijg) is zeker niet slecht, echter, u heeft het in de qoute hierboven over in huis bellen/internetten. Er is geen enkele provider die u BINNENSHUIS een perfecte dekking garandeert. En, dàt hoeven ze ook niet. Uw pand kan de isolatie er wel mogelijk geen draadloze buiten signalen doorlaten door de bouw en of ramen, al of niet met coatings.

Heeft u BUITEN wèl bereik?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuw huis kopen met juiste materialen!

Ja, in Almere Oosterwold een perfecte Passief huis met Nul Op Meter opgeleverd, eigenlijk Negatief Op Meter want heb ik tekort spullen of teveel panelen op het dak?

De Aluminium folie, mooi materiaal, heb zelfs meerdere auto's van Aluminium en dat zijn 2 merken!
Maar een ramp voor muur, warmte reflectie werkte perfect en de isolatie houd ook de GSM 4G netwerken perfect tegen, 3G ietsje minder dus die instellen... helpt iets mits de antenne weinig oude telefoons in jou regio heeft.

En dan het HR++ glas, een ramp, ook mijn Passieve huis heeft nog erger HR+++ en dan valt van de bank naar het raam ook enkele streepjes weg!
Vooral als mensen 10 Gb, 20 Gb of onbeperkt nemen en thuis niets krijg je dit soort Digitale file vorming, binnen niets en buiten minder, probeer het maar eens in buurt met vele studenten...

Dus kijk eerst naar aantal streepjes op je telefoon bij 4G voor je een duur contract afsluit.
Dit is ook de reden waarom Huawei hier zo graag een 5G netwerk voor dit soort plekken wil aanbieden, en met buiten antenne en versterker naar binnen heb je dan wel optimale 5G in elke woning, dus verhuis naar Monaco als je het kunt betalen!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door sjohie »

Welke mobiele provider had u hiervoor, en hoe was het bereik dáárbij? En zoals al gezegd, dekking binnenshuis is wat anders dan buiten op straat. Dat hangt nl van zeer veel factoren af, oa of er veel (gewapend) beton in een huis zit, of er van die HR++ beglazing aanwezig is. Daar zit een onzichtbaar dun laagje metaal op zit ivm de isolatie. Dat metaal houdt het mobiele signaal behoorlijk tegen. Maar goed, aan de Wifi-snelheid kan u zelf wel wat doen, denk aan een ander, lees niet default ingesteld, kanaal voor het WiFi signaal (te checken met oa inSSIDer) of de plaatsing van de WiFi router in huis.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door renewouters »

Even een paar dingen die je kunt checken:

- Hoe is de constructie van je huis? Extra isolerend glas bijvoorbeeld? Stalen constructie?
- ZIjn er bouwaanvragen voor antenne geweigerd door de gemeente?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door kweenie »

paul196059 schreef:
08 aug 2019 18:37
Dus ik vraag haar nogmaals wat kunnen jullie dus voor mij betekenen? antwoord : niets . Mijn reactie hierop ; dus tijdens de verkoop en afsluiten contract kan alles. Als het niet naar behoren functioneert moet ik maar de contractduur van 2 jaar uitzitten of een boete clausule betalen, KPN is in gebreke , ik niet. Ik mag betalen voor de ondeskundigheid van de verkoper??
Wat je had kunnen doen (en wat in de regel voor iedereen zeer verstandig is), is van tevoren de dekkingskaarten van de providers bekijken. Dan had je kunnen nagaan hoe de dekking op jouw adres is.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

@komkommertijd,
Verder alles wel goed met u ?

@TS
Lees hier waarom
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door jhogaarts »

paul196059 schreef:
08 aug 2019 18:37
Sinds enkele maanden ben ik overgestapt van ziggo naar kpn , inclusief het updaten van mijn mobiele abonnement , nu blijkt dat het mobiele internet geen of weinig dekking heeft in mijn woonomgeving. Dus thuis lekker op de bank zitten en internetten via de mobiele gaat niet, alleen via wifi maar dat is erg traag. Ik heb Kpn hierover reeds enkele maanden over gebeld maar steeds kreeg ik het bericht dat de technische ondersteuning van Kpn ermee bezig was of dat het nog enkele weken duurt alvorens ik een bevestiging krijg.
Tot op heden, een medewerker belde mij om te melden dat het inderdaad zo was dat de dekkingsgraad hier onvoldoende is en dat er in de toekomst geen verbetering zal plaatsvinden. Balen. Dus nu heb ik klantenservice gebeld om te vragen wat de mogelijkheden zijn . Logisch, daar vertelde een leuk klinkende vrouwenstem mij dat ze niets voor mij kan betekenen en dat ik maar moet internetten via wifi. Dus ik vraag haar nogmaals wat kunnen jullie dus voor mij betekenen? antwoord : niets . Mijn reactie hierop ; dus tijdens de verkoop en afsluiten contract kan alles. Als het niet naar behoren functioneert moet ik maar de contractduur van 2 jaar uitzitten of een boete clausule betalen, KPN is in gebreke , ik niet. Ik mag betalen voor de ondeskundigheid van de verkoper??

Groetjes Paul

p.s. bezint eer ge begint met KPN

volgens mij kun je ook gewoon opzeggen wegens wanprestatie en niet geleverd wat verwacht werd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door grun »

Aad van Hoorn schreef:
11 aug 2019 12:38
@TS
Lees hier waarom
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday
Maar TS had voorheen een mobiel abonnement bij Ziggo (lees: Vodafone). Kennelijk had TS daar geen klachten over, ook niet binnenshuis. Ik kan me niet voorstellen dat een kooi van Faraday onderscheid maakt tussen providers.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jhogaarts schreef:
11 aug 2019 13:47
Volgens mij kun je ook gewoon opzeggen wegens wanprestatie en niet geleverd wat verwacht werd.
Een verwachting is niet voldoende om over wanprestatie te spreken. KPN levert geen 4G internet voor binnenshuis, dit adverteren ze ook nergens. Ik zie in het verhaal van TS geen wanprestatie, hij kan beter wat beter wifi regelen in zijn eigen woning.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer het bereik van het KPN netwerk in Nederland zo slecht is en kan ik mij niet voorstellen dat u in een dichtbevolkt gebied woont.

In hoeverre had u dit probleem vooraf kunnen vermoeden ?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door 16again »

Heb je op zolder wel signaal?
Daar een 4G router plaatsen, dan met kabel of WiFi naar de huiskamer

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door sjohie »

grun schreef:
11 aug 2019 14:02
Aad van Hoorn schreef:
11 aug 2019 12:38
@TS
Lees hier waarom
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday
Maar TS had voorheen een mobiel abonnement bij Ziggo (lees: Vodafone). Kennelijk had TS daar geen klachten over, ook niet binnenshuis. Ik kan me niet voorstellen dat een kooi van Faraday onderscheid maakt tussen providers.
In principe niet nee, de natuurkundige wetten werken voor elke provider hetzelfde. Máár masten van twee providers staan doorgaans niet naast elkaar, en als ze een mast delen, dan is de oriëntatie van de individuele antennes ook niet hetzelfde, dus er zit in de praktijk zeker wel behoorlijk wat verschil tussen de verschillende netwerken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte dekking mobiel internet kpn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hopelijk binnen 2 jaren een 5G Huawei antenne, dan moet je wel eerst nog een nieuw toestel kopen.
Daarom worden de gaten niet gedicht in bepaalde regio's.

Maar de 4G antenne op je dak met versterker in huis is bij buiten wel voldoende bereik de oplossing.
zoals 16 Again ook al schreef.

Gesloten