LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te weinig geheugenruimte Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door MauHe »

Mijn Acer One heeft maar een geheugenruimte van 32 GB en dit is te weinig voor een nieuwe update. Nu heb ik er een externe harde schijf met voldoende geheugenruimte (511 GB) aangehangen maar die wordt om een of andere reden niet geaccepteerd. Ik selecteer deze bij "Extern opslagapparaat" en klik dan op "Volgende", maar krijg vervolgens het scherm voor het vrijmaken van geheugenruimte op de harde schijf van de laptop, wat dus niet meer mogelijk is. Bij het klikken op "Vernieuwen" gebeurt vervolgens niks. Vroeger werd er trouwens aangegeven of je de oude versie van Windows 10 wilde verwijderen voordat je een update uitvoerde, dat was veel handiger. Heeft iemand een idee wat ik wellicht verkeerd doe?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat je bedoelt dat er te weinig schijfruimte is om de update te installeren. Hoewel 32 gig toch ruim voldoende zou moeten zijn om een update te installeren. Hoe dit kan weet ik zo niet, maar een externe schijnf is inderdaad niet de oplossing. Als windows dit toch een probleem geeft, dan zou ik programma's gaan verwijderen, dat is over het algemeen de enige logische oplossing voor dit probleem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door crazyme »

32 gb is het minimum en zou dus moeten werken. De huidige update is alleen te groot om op de systeemschijf op te slaan.

Lees het volgende eens. Uitbreiden van de systeemschijf zou gewoon moeten werken.

https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ure-update

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je kunt toch zien hoeveel vrije geheugen nog hebt en wat je nodig hebt voor update. als je een usb stick hebt zet dan een hoop over , b.v foto ed

Herkent pc wel nieuwe harde schijf , kijk bij nieuwe hardware wil ook wel een werken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alle opgeslagen foto en mail koste ruimte en die even op USB stick zetten en de leeg gehaalde heeft ruimte zat.

Bekend probleem van Win 10 met 32 Gb budget versie....

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, te weinig ruimte om een update te installeren en te weinig ruimte om een externe harde schijf te installeren. Ik zou er eens een hoop bestanden afhalen om ruimte te maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Meestal kun je hierin een USB of SD kaartje prikken met 64 of 128 Gb opslag ruimte en door alleen die te gebruiken blijft de 32 Gb voor de Laptop en Windows 10 als werk ruimte beschikbaar.

De besturing en update horen voor Windows 10 op 1 schijf te staan, dus eerst opruimen en verplaatsen naar die externe schijf.
Ook hebben vele maar 2 Gb werkgeheugen en 4 was beter, maar vaak niet vervangbaar helaas.

Het is een goedkope Budget en die moet je leeg houden voor dit soort dingen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar als het geheugen zo vol staat dat die externe harde schijf, USB of SD kaart niet meer geïnstalleerd kunnen worden, dan kun je dus niets overzetten.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Te weinig geheugenruimte Windows 10

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mijn Acer One heeft maar een geheugenruimte van 32 GB

Dat is niet het geheugen, maar de opslag. Je Acer One heeft maar zo'n 2GB intern geheugen.

Gesloten