LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YouTube weigert mijn data te verwijderen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dave90
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2019 18:44

YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door Dave90 »

Beste forumgebruikers,

Enige tijd geleden heb ik een video op YouTube gezet met mijn oude YouTube account, met mijn volledige naam erop. Ik had deze account aangemaakt in combinatie met een e-mailadres wat ik van mijn hogeschool had gekregen. Nadat ik geslaagd was aan deze hogeschool is dit e-mailadres uitgeschakeld.

Ik wil nu dat de video die ik destijds geupload heb, verwijderd wordt van YouTube. Ik probeerde hierop in te loggen op mijn account, waarvan ik zowel het e-mailadres als het paswoord nog weet. Wanneer ik echter probeer in te loggen word ik echter doorverwezen naar de website van mijn hogeschool. Hier inloggen werkt niet langer, gezien mijn e-mailaccount door hen uitgeschakeld is. Omdat ik niet meer kan inloggen op mijn YouTube account, kan ik de video niet verwijderen.

Vervolgens heb ik getracht opnieuw toegang te krijgen tot het account middels de standaard 'recover account' functies die beschikbaar zijn op YouTube. Dit leverde geen succes op, maar ik kreeg wel de boodschap mee om contact op te nemen met de beheerder van het e-mailadres (mijn hogeschool dus). Dat heb ik vervolgens gedaan. Zij beweren hierop dat ze het e-mailadres niet meer mogen activeren om juridische redenen (volgens mij is dit onzin).

Toen maar eens vragen op het community-forum van YouTube; probleem uitgelegd, geen reactie. Vervolgens een privacyklacht ingediend bij YouTube, opnieuw probleem duidelijk uitgelegd, kopie van mijn rijbewijs meegestuurd. YouTube zegt hierop dat ze geen reden hebben gevonden de klacht te verwijderen. Hierop ben ik de discussie aangegaan met YouTube, maar ik kan de reacties die ik van YouTube krijg niet anders dan zeer onsamenhangend noemen ("neem contact op met de persoon die de video heeft gepubliceerd", terwijl ik duidelijk zeg dat ik de video zelf geupload heb met mijn oude account, "het lijkt erop dat u een klacht indient namens een bedrijf", etc). Ik weet hoe ik kan herkennen of een mail door een robot wordt verstuurd of door een mens en ik vind dit een twijfelgeval; er zit telkens een response-tijd tussen van een dag en er wordt soms half ingegaan op wat ik zeg, maar er staat nooit een naam bij en is erg onsamenhangend.

Vervolgens heb ik verder gegoogled hoe je het beste contact kan krijgen met youtube. Hier stond dat men via twitter altijd wel direct op mensen ingaat. Vervolgens berichtje via twitter gestuurd, geen reactie.

Hoe kan ik YouTube zover krijgen dat ze mijn video deleten? Als ik gewoon toegang tot het account had gehad, had ik de video in letterlijk een minuut tijd kunnen deleten, aangezien het gewoon mijn account is. Ik begin het aardig frustrerend te vinden dat er bergen en zeeën verplaatst moeten om zoiets simpels als dit gedaan te krijgen.

Bij voorbaat dank,

Dave

Gekkie2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2019 10:50

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door Gekkie2 »

Ik zou via twitter berichten blijven sturen en anders via een ander persoon. Vaak zijn ze hier wel heel gevoelig voor.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door Icasheb »

Op welke manieren heb je geprobeerd in te loggen? Alleen via PC of ook via de mobiel. Misschien dat via mobiel die doorverwijzing niet getriggerd word. Je staat ook niet toevallig nog ergens ingelogd? Anders youtube berichten blijven sturen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door crazyme »

De hogeschool vragen om jouw oude e-mailadres tijdelijk te heropenen overwogen ?

Verder veel reageren op berichten van YouTube. Via een chat/mail/whatever robot kom je er niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
28 sep 2019 19:28
De hogeschool vragen om jouw oude e-mailadres tijdelijk te heropenen overwogen ?
Zoiets? :wink:
Dave90 schreef:
25 sep 2019 19:04
.. maar ik kreeg wel de boodschap mee om contact op te nemen met de beheerder van het e-mailadres (mijn hogeschool dus). Dat heb ik vervolgens gedaan. Zij beweren hierop dat ze het e-mailadres niet meer mogen activeren om juridische redenen (volgens mij is dit onzin).

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of zou IT-beheer van de school het materiaal kunnen laten verwijderen? Al is het maar de vraag of ze daar tijd in willen steken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
28 sep 2019 20:09
crazyme schreef:
28 sep 2019 19:28
De hogeschool vragen om jouw oude e-mailadres tijdelijk te heropenen overwogen ?
Zoiets? :wink:
Dave90 schreef:
25 sep 2019 19:04
.. maar ik kreeg wel de boodschap mee om contact op te nemen met de beheerder van het e-mailadres (mijn hogeschool dus). Dat heb ik vervolgens gedaan. Zij beweren hierop dat ze het e-mailadres niet meer mogen activeren om juridische redenen (volgens mij is dit onzin).
Zie je wel, zo’n gek idee was dat nog niet van mij :lol:

Nu resteert alleen nog een naamswijziging in het bevolkingsregister zodat je nieuwe werkgever niet met het filmpje uit je studententijd wordt geconfronteerd...

Is het zo beschamend ?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Lieve mensen , leer nu eens één ding. Wat u op internet plaatst is blijvend. Van bijna alles worden backups gemaakt en vrolijk weer terug geplaatst.
YouTube kan misschien de video verwijderen maar deze duikt vast later weer ergens op.
U plaatst iets onder uw eigen naam waar u nu schijnbaar spijt van heeft. YouTube dwingen wordt een lange strijd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: YouTube weigert mijn data te verwijderen

Ongelezen bericht door renewouters »

Dave90 schreef:
25 sep 2019 19:04

Hoe kan ik YouTube zover krijgen dat ze mijn video deleten? Als ik gewoon toegang tot het account had gehad, had ik de video in letterlijk een minuut tijd kunnen deleten, aangezien het gewoon mijn account is. Ik begin het aardig frustrerend te vinden dat er bergen en zeeën verplaatst moeten om zoiets simpels als dit gedaan te krijgen.
In principe zou je gewoon moeten kunnen inloggen met je oude mailadres + password. Voor Youtube is het niet relevant of dat adres nog bestaat of niet. Echter, als het password expired of een paar keer verkeerd is ingevuld wordt er een mail naar het e-mail adres gestuurd (normale security procedure). Ik vrees dat Youtube hier niet veel kan betekenen en dat je het zoals aangegeven via de hogeschool moet proberen te regelen.

Gesloten