LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Wifi Problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MBlok
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2016 10:19

Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door MBlok »

Hallo Allemaal,

Ik heb eind vorig jaar een contract afgesloten met Vodafone Thuis voor glasvezel internet.

Vanaf het begin van mijn contract heb ik hier veel problemen mee gehad. Meerdere keren contact opgenomen met Vodafone Thuis maar er kwam geen actie uit. Mijn ouders hadden ook problemen en hebben toen een brief naar de directie van Vodafone Thuis gestuurd.
Daarna werd ik gebeld door Vodafone over mijn problemen en of ze een monteur langs konden sturen.

Het probleem waar ik last van heb is het wegvallen van het wifi signaal, dit gebeurt elke 15 seconden.

Toen de monteur langskwam vertelde hij dat ze een nieuw modem gingen plaatsen omdat er mogelijk een fout zat in het huidige modem, hij wist niet of een nieuw modem het probleem zou oplossen. Het kon mogelijk ook een software probleem zijn van de firmware in het modem (Dit treft dan alle modems).
Naar een aantal dagen te hebben getest bleek dit het wifi probleem niet op te lossen, en lijkt het dus mogelijk een software probleem te zijn.

Opnieuw contact opgenomen dat een nieuwe router mogelijk zou helpen, door een router naast het huidige modem te plaatsen, dan de wifi van het modem uit te schakelen en op de router de wifi in te schakelen, deze zou geen last moeten hebben van het softwareprobleem in het modem.

Na 6 keer te hebben gemaild met Vodafone bleek dat deze oplossing voor eigen kosten was, dit omdat ze geen ondersteuning hierop bieden omdat "wifi wel werkt binnen de richtlijnen van Vodafone" aldus Vodafone.

Ik heb ze een mail gestuurd en daarin verteld dat ik ze in gebreke zal stellen mochten ze niet proberen het probleem op te lossen door een extra router te plaatsen. Ik wilde ze in gebreke stellen omdat ze volgens mij niet voldoen aan hun aangeboden diensten.
Toen werd mij verteld dat Internet binnen de aangeboden dienst ligt, via de kabel werkt het internet wel en dat wifi een gratis extra is en ze dit dus niet als dienst aanbieden, dus kon ik ze niet in gebreke stellen.

Kan iemand mij hiermee helpen, ik weet niet welke volgende stap ik nu kan nemen om mijn probleem op te lossen en of ik inderdaad moet geloven dat wifi niet binnen de diensten valt?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door 16again »

MichielFRL schreef:In gebreke stellen kan niet, want Vodafone levert wat contractueel overeengekomen is.
Waar staat dan in de overeenkomst of voorwaarden dat je er een niet werkende WiFi verbinding bij krijgt?

MBlok
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2016 10:19

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door MBlok »

MichielFRL schreef:Er wordt door providers nooit garanties gegeven over WiFi omdat dat simpelweg niet te garanderen is. Er zijn teveel externe invloeden welke invloed hebben op de kwaliteit van het WiFi signaal. Alle acties welke Vodafone heeft gedaan zijn uit coulance gedaan waarvoor u dankbaar mag zijn.
In gebreke stellen kan niet, want Vodafone levert wat contractueel overeengekomen is.
Hiervoor heb ik een jaar bij Telfort gezeten waarbij ik nooit problemen had met de wifi verbinding. Ik begrijp heel goed dat het aan veel verschillende factoren kan liggen dat de wifi niet werkt, hier heb ik zelf ook in geprobeerd verbeteringen door te voeren maar als de verbinding nog steeds elke 15 seconden wegvalt kan het zeker duiden op een firmware probleem. Als ik firmware leverde (Vodafone heeft eigen firmware op hun modems) zou ik dit zeker willen onderzoeken en dan is het aansluiten van een extra router een kleine moeite.

Dan zou Vodafone ook niet te koop moeten lopen dat ze wifi aansluiten, als het uiteindelijk toch niet hoeft te werken.

Vind het gek dat er nu ineens heel duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen Internet en Wifi, daarbij lijkt vergeten te worden dat het 2016 is en iedereen tegenwoordig veel gebruik maakt van wifi (de nieuwe macbooks hebben al geen LAN aansluiting meer).
Als hun een modem leveren met wifi hoort dit toch gewoon correct te werken, waarom lever je anders een modem met wifi?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MBlok schreef: Hiervoor heb ik een jaar bij Telfort gezeten waarbij ik nooit problemen had met de wifi verbinding.
Maar als er in de tussentijd in de buurt veel WIFI AP's bij zijn gekomen zegt dt helemaal niks.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door 16again »

Als je een merkX WiFi kastje op dezelfde plaats zet, en de verbinding valt niet elke 15 seconden weg, waar ligt het dan aan ....?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door thecure »

Kanalen gescand? En een kanaal gekozen waarop het rustig is?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
MichielFRL schreef:In gebreke stellen kan niet, want Vodafone levert wat contractueel overeengekomen is.
Waar staat dan in de overeenkomst of voorwaarden dat je er een niet werkende WiFi verbinding bij krijgt?
Je draait de zaken om. Het gaat erom wat wél overeengekomen is - dat is het enige waar je hen aan kan houden.

Los daarvan: zo moeilijk is het toch niet om er even een ander modem/ router neer te zetten, zodat je weet of daar echt het probleem zit?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door 16again »

Deze uiting op Vodafone website lijkt me duidelijk genoeg.
"Niets is zo irritant als een slechte WiFi-verbinding. Bij Vodafone Thuis krijg je daarom een WiFi-router met een krachtig signaal. Zodat jij in en om het huis snel draadloos kunt internetten."
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-t ... rnet/#wifi

Uiteraard kan Vodafone geen garantie geven op hoeveelheid stoorsignalen in de buurt, maar dan zou andere wifi router ook niet werken

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door asterix346 »

MBlok schreef:
Het probleem waar ik last van heb is het wegvallen van het wifi signaal, dit gebeurt elke 15 seconden.

Toen de monteur langskwam vertelde hij dat ze een nieuw modem gingen plaatsen omdat er mogelijk een fout zat in het huidige modem, hij wist niet of een nieuw modem het probleem zou oplossen. Het kon mogelijk ook een software probleem zijn van de firmware in het modem (Dit treft dan alle modems).
Heeft de monteur na het plaatsen van het nieuwe modem geconstateerd dat het probleem weg was?

MBlok
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2016 10:19

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door MBlok »

thecure schreef:Kanalen gescand? En een kanaal gekozen waarop het rustig is?
Ja heb meerdere keren de kanalen gescand en ook meerdere keren veranderd van kanaal en dit dan een week getest en dan nog blijft het probleem.
asterix346 schreef:
MBlok schreef:
Het probleem waar ik last van heb is het wegvallen van het wifi signaal, dit gebeurt elke 15 seconden.

Toen de monteur langskwam vertelde hij dat ze een nieuw modem gingen plaatsen omdat er mogelijk een fout zat in het huidige modem, hij wist niet of een nieuw modem het probleem zou oplossen. Het kon mogelijk ook een software probleem zijn van de firmware in het modem (Dit treft dan alle modems).
Heeft de monteur na het plaatsen van het nieuwe modem geconstateerd dat het probleem weg was?
Nee, dat is ook wel een fout van mij. Hij had het nieuwe modem gemonteerd en toen heb ik alles opnieuw ingesteld. Toen eigenlijk niet lang genoeg gewacht om ook nog te testen of dit bleef werken, als ik dat had gedaan had hij dit vanuit zijn positie kunnen melden aan Vodafone en was dit probleem er misschien helemaal niet. Dat kan ik nu niet meer veranderen en hoopte gewoon dat als het niet mocht werken ik dit kon vertellen en Vodafone daar behulpzaam in zou staan.
Moneyman schreef:
16again schreef:
MichielFRL schreef:In gebreke stellen kan niet, want Vodafone levert wat contractueel overeengekomen is.
Waar staat dan in de overeenkomst of voorwaarden dat je er een niet werkende WiFi verbinding bij krijgt?
Je draait de zaken om. Het gaat erom wat wél overeengekomen is - dat is het enige waar je hen aan kan houden.

Los daarvan: zo moeilijk is het toch niet om er even een ander modem/ router neer te zetten, zodat je weet of daar echt het probleem zit?
Ik ga dat denk ik maar doen in de komende dagen, een router van iemand lenen en deze ernaast plaatsen, kijken of het probleem blijft als ik op hetzelfde kanaal zit als waar ik nu op zit, ik verwacht jammer genoeg niet dat Vodafone dan wel over de brug komt als ik ze vertel dat het dan wel werkt.

16again schreef:Deze uiting op Vodafone website lijkt me duidelijk genoeg.
"Niets is zo irritant als een slechte WiFi-verbinding. Bij Vodafone Thuis krijg je daarom een WiFi-router met een krachtig signaal. Zodat jij in en om het huis snel draadloos kunt internetten."
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-t ... rnet/#wifi

Uiteraard kan Vodafone geen garantie geven op hoeveelheid stoorsignalen in de buurt, maar dan zou andere wifi router ook niet werken
Dat is een mooie zin, die zal ik misschien ook meenemen in mijn volgende contact met Vodafone, hopelijk worden ze daardoor geprikkeld.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door asterix346 »

MBlok schreef:
Nee, dat is ook wel een fout van mij. Hij had het nieuwe modem gemonteerd en toen heb ik alles opnieuw ingesteld. Toen eigenlijk niet lang genoeg gewacht om ook nog te testen of dit bleef werken, als ik dat had gedaan had hij dit vanuit zijn positie kunnen melden aan Vodafone en was dit probleem er misschien helemaal niet.
Ik neem toch aan dat hij een volgens hem goed werkend wifi-signaal heeft achtergelaten?
Als je met een app als wifi-analyzer naar het signaal kijkt zie je het dan wegvallen?

MBlok
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2016 10:19

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door MBlok »

asterix346 schreef:
MBlok schreef:
Nee, dat is ook wel een fout van mij. Hij had het nieuwe modem gemonteerd en toen heb ik alles opnieuw ingesteld. Toen eigenlijk niet lang genoeg gewacht om ook nog te testen of dit bleef werken, als ik dat had gedaan had hij dit vanuit zijn positie kunnen melden aan Vodafone en was dit probleem er misschien helemaal niet.
Ik neem toch aan dat hij een volgens hem goed werkend wifi-signaal heeft achtergelaten?
Als je met een app als wifi-analyzer naar het signaal kijkt zie je het dan wegvallen?
Dit is verder helemaal niet getest door de monteur.
Ik zal vanavond even kijken of het signaal wegvalt.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door John52 »

Dat wifi niet binnen de aangeboden dienst valt is de grootste flauwekul van Vodafone. Zij bieden zelf een wifi modem aan en gratis wifi service. Dat doe je niet als je wifi niet aanbiedt. Tevens maakt Vodafone op haar site reclame met "De beste draadloze technologie". Tenslotte biedt Vodafone ook nog eens wifi hotspot aan.

MBlok
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2016 10:19

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door MBlok »

Heb nog niet getest met een wifi-analyzer, hopelijk vergeet ik het vanavond niet.

Ik heb echter niet het idee dat ik iets kan doen om Vodafone in actie te krijgen. Ze adverteren met van alles maar als ze dan gebeld worden met een probleem geven ze wat mij betreft niet thuis. Ik ga nog proberen wat te verzinnen om hulp van Vodafone te krijgen en anders moet ik toch zelf maar aan de slag om het op te lossen.
Ik weet wel dat ik het nooit meer hoef te verlengen, ze zijn gewoon nog niet op het niveau van andere glasvezel providers in mijn ogen, telefonie doen ze prima, internet hadden ze niet aan moeten beginnen.

Bedankt in ieder geval, mocht iemand nog een idee hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door sjohie »

Als het een draytek Vigor 2132 is, heb je hier misschien wat aan? Waar mijn router, een TP-link 1043, overigens wat instabiel van wordt, is als deze veel bittorrent verkeer, en dan vooral torrents met individueel veel connecties, moet verwerken. Kan het zijn dat een van de aangesloten apparaten zoiets veroorzaakt?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone Wifi Problemen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MBlok schreef:Heb nog niet getest met een wifi-analyzer, hopelijk vergeet ik het vanavond niet.
18 dagen geleden hoog van de toren geblazen met je klachten, maar in de tussentijd nog geen testje van een paar minuten gedaan? Dan zal het met het probleem wel meevallen denk ik.

Gesloten