LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
keesje39
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2018 12:16

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door keesje39 »

Beste Peter, 'passwoord' is noch Nederlands noch Engels. Dus dat zal geen effect hebben. Gebruik de term 'password' of 'wachtwoord'.

kreve028
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2006 17:32
Locatie: Schoorl

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door kreve028 »

U kunt het proberen bij de PC-Helpdesk
Tel. 0106690606 of 0850090588

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

moederslink schreef:
22 jan 2021 20:39
RichardOutlook schreef:
22 jan 2021 15:24
Hoe kan ik van een hotmail en gmail-account het wachtwoord achterhalen?
Ik ben de erfgenaam, maar heb geen toegang tot deze accounts.
Dit komt omdat ik geen toegang heb tot computer van deze overleden persoon
Kunt u uitleggen waarom u in zijn mail accounts moet/ wil zijn?
Wat gaat u dat aan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat gaat me niets aan! Ik schrijf dat om speculatie te voorkomen en nare reacties te voorkomen .
TS kan een hele legitieme reden hebben , zo.n antwoord zal dan ook voldoende zijn.

Richje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:51

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Richje »

Als het via google chrome is ga naar instellingen klik op passwords bij het zien van sterretjes klik op het oogje en je kunt de paswoorden zo overnemen.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Dat zal wel voor iedereen persoonlijk zijn, maar toen mijn partner afgelopen jaar plotseling overleed had ik hetzelfde probleem met computer iPhone enz. In ons 30 jarig samenzijn heb ik nooit de behoefte gehad om iets te lezen of wachtwoorden te kennen. Ik heb veel hulp van Apple gehad, maar wilde zelf alles terugzetten naar fabrieksinstellingen, omdat ik anders niets meer had aan de apparaten die vrij recent waren gekocht. Ik vond de privacy van mijn partner ook erg belangrijk, want waarom had hij anders de wachtwoorden op zijn toestellen staan. ?Ik had in die jaren ook mijn privacy en ik heb die van mijn partner gerespecteerd. Het heeft me extra moeite gekost om alles af te kunnen handelen en waarschijnlijk zullen er nog dingen boven water komen. Ook al ben ik enig erfgenaam dan nog had ik persoonlijk niet de behoefte om in zijn privéberichten te kijken. Maar dat is een persoonlijke zaak van degene die het aangaat.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 25 jan 2021 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.


Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Methusalah »

Om eerlijk te zijn, ik geef je weinig kans.

Maar dit is wel een nieuwe verantwoordelijkheid sinds ongeveer een decennia. Het is fijn als je nabestaanden weten waar je papieren archief is maar het is nu ook noodzakelijk om er voor te zorgen dat ze toegang krijgen tot het digitale archief.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Franskia »

De vraag van TS is duidelijk, alleen is me nog niet duidelijk of hij in het geheel niet in de computer kan komen zonder wachtwoord. Dit is simpel op te lossen evenals het vinden van de wachtwoorden. Daar hoef je niet veel moeite voor te doen, tenzij men de beveiliging van de computer echt goed heeft ingesteld, wat meestal niet het geval is.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Ja, dit vind ik ook moeilijk. Maar een aansluitende vraag daarop is: kan iemand door het wachtwoord vergeten ook in mijn gegevens als het E- mailadres gekend is.

roger.meinten
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2020 13:21

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door roger.meinten »

Ik heb de nalatenschap van mijn vader afgehandeld. Dit duurde een half jaar door eenvoudig brieven te sturen of belletjes plegen.
Gelukkig had ie naar mijn weten geen on-line activiteiten.
Van mijn overleden partner, die 10 jaar geleden overleden is, heb ik het gewoon laten gaan en afgewikkeld wat ik kon afwikkelen.
Ik ben niet de digitale wereld in wezen duiken: dat wordt dan heel veel werk wat mijns inziens niet relevant is: wanneer een bedrijf een rekening digitaal stuurt, komt er bij geen betaling, vanzelf een schriftelijke aanmaning.
Dan kun je met behulp van het bewijs van overlijden in 99% van de gevallen, kwijt schelding van rekeningen krijgen.
Veel suc6 en nog gecondoleerd

roger.meinten
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2020 13:21

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door roger.meinten »

Methusalah schreef:
25 jan 2021 15:20
Om eerlijk te zijn, ik geef je weinig kans.

Maar dit is wel een nieuwe verantwoordelijkheid sinds ongeveer een decennia. Het is fijn als je nabestaanden weten waar je papieren archief is maar het is nu ook noodzakelijk om er voor te zorgen dat ze toegang krijgen tot het digitale archief.
Ik zou ook pleiten dat alle digitale (e-mail-) accounts na een jaar, indien er geen acties ed vanuit meer gaan, automatisch opgeheven worden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

roger.meinten schreef:
06 feb 2021 17:57
Ik zou ook pleiten dat alle digitale (e-mail-) accounts na een jaar, indien er geen acties ed vanuit meer gaan, automatisch opgeheven worden.
Ik niet. Ik zie geen voordelen (niemand heeft immers last van een inactief mailaccount), maar er kunnen legio redenen zijn om een inactief mailadres niet kwijt te willen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 feb 2021 18:59
roger.meinten schreef:
06 feb 2021 17:57
Ik zou ook pleiten dat alle digitale (e-mail-) accounts na een jaar, indien er geen acties ed vanuit meer gaan, automatisch opgeheven worden.
Ik niet. Ik zie geen voordelen (niemand heeft immers last van een inactief mailaccount), maar er kunnen legio redenen zijn om een inactief mailadres niet kwijt te willen.
Als email adressen zouden worden be-eindigd, dan kan een ander jouw oude adres ineens registreren. Waar dan nog mail op kan binnen komen, die voor de vorige gebruiker was bedoeld.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wachtwoord email-account achterhalen van overleden persoon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact, nog een extra argument dus.

Gesloten