LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
soldier88_nl
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 aug 2004 14:22

WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door soldier88_nl »

Als je je aanmeld bij wanadoo, heb je volgens de brief die je krijgt van de KPN 7 dagen de tijd om op te zeggen nadat je het pakket van de KPN hebt ontvangen.
Alleen wanadoo zegt van niet, hier heb je 7 dagen opzeg termijn vanaf dat je je telefonisch hebt aangemeld,
Dus , dan heb je nog geen internet, dat duurdt ongeveer 10 dagen,
Dus op het moment dat ik internet hebt kan je niet meer opzeggen,]
Lees dat maar in de algemene voorwaarden is het commentaar van wanadoo, en die algemen voorwaarden staan op hun site, want ze sturen er geen naar de klant,
dus hoe moet ik dat bekijken op hun site als je nog geen verbinding hebt.dan moest ik maar bij iemand anders gaan kijken die wel internet had, NOU DIT SLAAT NU NERGENS OP ,als je schrijft of belt, heeft geen zin. of ze antwoorden je niet of gooien de hoorn op de telefoon,.
Stelletje ACHTELIJKE HUFTERS ZIJN HET BIJ WANADOO.
ze zeggen niks over de beperkingen die ze hebben op de newsservers, ook niet dat het naar 24kbs gaat.
daar kom je dan achter als je verbinding hebt.
Zelf weten ze niet hoe het een en ander gaat bij hun.
Ik heb er nu al mijn buik van vol van wanadoo,
en dit al na 6 dagen.
HET ENIGSTE IS NOG DAT IEDEREEN EEN BRIEFJE NAAR DE DIRECTIE STUURD.
Het adres is

Directie
WANADOO
Muiderstraat 1
1011PZ
Amsterdam





kpn medewerker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2004 01:00

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door kpn medewerker »

Als je je aanmeld bij wanadoo, heb je volgens de brief die je krijgt van de KPN 7 dagen de tijd om op te zeggen nadat je het pakket van de KPN hebt ontvangen.


Beste soldier88_nl,


Het klopt niet dat je 7 dagen de tijd hebt om te annuleren nadat je het pakket hebt ontvangen. Niet 7 dagen nadat je het pakket hebt ontvangen, maar uitgaand van de brief. Dus binnen 7 dagen nadat u de brief heeft ontvangen.


Belachelijk hoe de medewerkers van wanadoo met u omgaan. Ik zou hierover een klacht indienen.


Succes

soldier88_nl
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 aug 2004 14:22

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door soldier88_nl »

Nou dat ben ik niet met je eens
ik heb diverse keren met de KPN gebeld en die zeiden mij dat
ook het abon. van KPN gaat pas 7 dagen na ontvangst pakket in.
vraag dat maar eens na.
Dit doen ze bij wanadoo
Gr. Piet

yimbbo

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door yimbbo »

Ja, de begindatum van het abonnement is 7 dagen na ontvangst van het pakket. Vanaf dat moment wordt het abonnement dus in rekening gebracht.

Maar voor het kostenloos annuleren van het aangevraagde product heb je 7 dagen de tijd vanaf het moment van bestellen; hanteer voor de datum van bestellen de datum van de bevestigingsbrief die je van kpn krijgt waarin staat dat je adsl hebt aangevraagd.

kpn medewerker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2004 01:00

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door kpn medewerker »

beste soldier88_nl,


Ik hoef dat niet na te vragen omdat ik zelf de aanvragen annuleer en klanten in de centrale aansluit. Op het moment dat er na 7 werkdagen een annulering wordt aangevraagd, mogen wij dit natuurlijk afwijzen. Waar wij ook naar kijken is de status van oplevering. Is de klant al aangesloten in de centrale dan gaat de annulering niet door. Is de klant niet aangesloten en vraagt een annulering binnen 2 dagen na de annuleringperiode, dan kunnen we de annulering accepteren (alleen bij uitzonderlijke gevallen). Ik denk toch dat je er samen met wanadoo uit moet komen. Misschien kun je even je postcode en huisnummer en achternaam achter laten dan check ik even of ik iets voor je kan doen.


succes

Wanadoo Medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Wanadoo Medewerker »

En KPN is de allerbraafste schoonzoon.

KPN is anders heel goed in valse voorlichting geven beste kpn medewerker.

Ik kan slechts 1001 voorbeelden opnoemen van ontevreden KPN klanten die bij mij aan de telefoon hangen.

Bijvoorbeeld: een klant belt naar KPN om daar te vragen hoelang zijn aanvraag voor Wanadoo ADSL nog gaat duren. Wanneer de klant zijn modempakket toegestuurd krijgt.

KPN antwoord: Dit kan ongeveer zo een 4 weken in beslag nemen maar als u nu registreert bij Planet of Het Net dan heeft u uw pakket al binnen 10 dagen..

Even ter herinnering voor het ongetwijfeld ineens slechte geheugen van onze kpn medewerker. Planet en Het Net zijn twee dochterondernemingen van KPN Telecom.

Dit is het reinste gevalletje van misbruik maken van uw monopoly positie in Nederland (Monopoly omdat er geen andere telecom aanbieder is die landelijk gedekt is)....

Dus voordat u (kpn medewerker) Wanadoo geheel zwart gaat maken. (Laat dat aan de klant over als ze iets willen zeggen) Denk eerst even heel goed na over uw eigen gedrag tegenover de klant!

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Medewerker

Gast

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen wanadoo zegt van niet, hier heb je 7 dagen opzeg termijn vanaf dat je je telefonisch hebt aangemeld,
Dus , dan heb je nog geen internet, dat duurdt ongeveer 10 dagen,
Dus op het moment dat ik internet hebt kan je niet meer opzeggen,]

wet op colportage is 7 dagen na bestelling kunt u opzeggen

maar als jij zegt dat je alle gemaakte kosten wel wilt vergoeden willen ze je vast wel aansluiten

maar mijnheer van KPN, als je de waarheid zou spreken, zou het voor KPN wel erg makkelijk zijn om concurenten als Wannadoo e.d. kapot te maken, elke medewerker van KPN vraagt ADSL aan bij Wannadoo, KPN stuurt rekening hiervoor naar Wannadoo, 5 dagen later zegt iedereen ineens weer op, en wannadoo heeft alleen de rekening, of is KPN dan ook zo aardig om geen aansluitkosten in rekening te brengen bij Wannadoo omdat Wannadoo 7 dagen bedenktijd had??????????

en soldier, ik lees altijd dingen na voordat ik iets bestel en zeker voordat ik teken, als jij een 24kb lijntje besteld zal het maandbedrag daar ook wel naar zijn, krijg een beetje het idee dat je een ontslagen Wannadoo medewerker bent

botje

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door botje »

http://www.consumentenbond.nl/doemee/15 ... eadid=7551

Daar worden de krachten gebundeld.

En ja het is en blijft kl***te.

groeten botje

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Kushinkai »

@ Wanadoo medewerker, zou je please ook even de andere topics over Wanadoo willen lezen en dit spv zo snel mogelijk AANKAARTEN bij je baas?

Bob Schurkjens

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Wet Kopen op Afstand is van toepassing bij het bestellen van een ADSL abonnement. Dit betekent dat je zeven werkdagen na je aanmelding (dus ook telefonisch) je aanvraag kan annuleren. Daarna zit je er in principe aan vast.

Taliac

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Taliac »

Even een reactie op het artikel van een gast.

"en soldier, ik lees altijd dingen na voordat ik iets bestel en zeker voordat ik teken, als jij een 24kb lijntje besteld zal het maandbedrag daar ook wel naar zijn, krijg een beetje het idee dat je een ontslagen Wannadoo medewerker bent"

Hij heeft geen 24 kb lijntje maar op de newsserver heeft hij max. 24 kb.
Dat is weer zo iets van wanadoo.
Ze beloven je( in mijn geval) 100 kb/s maar op de newsserver beperken ze het opeens tot 24 kb/s.
En geloof maar niet dat mij dat verteld is toen ik in april een abbo nam.
Volgens mij mag zoeiets helemaal niet.
In ieder geval zeg ik mijn abbo op en ik ben niet van plan te wachten tot april.
Desnoods stop ik mijn telefoonaansluiting om zo sneller van mijn adsl af te komen.
Dan maar geen tel/internet.

Wanadoo Medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Wanadoo Medewerker »

In april waren de medewerkers van Wanadoo niet op de hoogte van de nu ingestelde beperkingen op de nieuwsservers.

Het is zo dat de newsservers een extra service is van Wanadoo die niet is opgenomen in de Algemene Voorwaarden en hierdoor dus geen reden tot opzeggen is.

De andere topics worden regelmatig doorgelezen.

De wet koop op afstand (om even on-topic te komen) geld vanaf de dag van bestelling zo geld dat bij ons en zo geld dat bij iedereen.

Natuurlijk altijd aan te raden om eerst even goed de AV door te lezen voordat u iets besteld. Het is niet zo dat u een gratis hotmail accountje afsluit.

Als KPN iets in hun brief vermeld dan is dat niet de zaak van Wanadoo. Op Wanadoo abonnementen zijn de AV van Wanadoo van toepassing.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo medewerker

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Kushinkai »

"Het is zo dat de newsservers een extra service is van Wanadoo die niet is opgenomen in de Algemene Voorwaarden en hierdoor dus geen reden tot opzeggen is. "

Beste Wanadoo medewerker, je gelooft die onzin toch niet zelf he? Dat is het vast riedeltje waar Wanadoo altijd mee komt. Lijdt je nu al aan beroepsdeformatie?

Officieel zal Wanadoo het ook zo contractueel geregeld hebben. Alleen is er ook nog zoiets als gewoonterecht en het feit dat Wanadoo zich als een "goede leverancier" dient te gedragen, dwz niet mag jokken tegen haar klanten. Veel mensen hebben een abo bij Wanadoo genomen juist vanwege de nieuwsserver. Voor deze mensen is de newsserver dus helemaal geen extra service maar een basisservice. Als Wanadoo dit ontkent dan minacht zij haar klanten, die zij toch al niet serieus nam.

Want Wanadoo jokt tegen haar klanten (zie hierboven, eerst beloven dat alles goedkomt met de nieuwsserver om vervolgens na een lange tijd waarin mensen allang tijdig hun abo hadden kunnen opzeggen ineens het gebruik van de nieuwsserver onmogelijk maken). Bij de helpdesk werd ook altijd beloofd dat alles spoedig weer helemaal in orde zou zijn. En adverteren en zogenaamd onbeperkt internet aanbieden, maar het niet doen dat is gewoon misleiding.

Daarbij als het een extra, gratis service is, waarom kunnen de duurste abo's dan wél volledig gebruik van de newsserver maken? Zo extra en gratis is deze service dus niet.

Onbeperkt internet is onbeperkt internet. Biedt je van de ene dag op de andere itt tot wat je je klanten hebt beloofd wel beperkt internet aan, dan pleeg je mi dus gewoon ordinair contractbreuk.

En dan heb ik het nog niet eens over het weigeren van Wanadoo om brieven en emails op een behoorlijke manier te beantwoorden. 90% wordt gewoon niet beantwoord, en de andere 10% krijgen een achterlijk emailtje terug waarin helemaal niet op de gestelde vragen in wordt gegaan.

Last but not least, het van de ene dag op de andere besluiten het Wanadoo forum te sluiten en hiermee vele trouwe klanten in de steek te latn getuigt ook niet van veel respect naar de klant.

@ Wanadoo medewerker ga nou eens op het bovenstaande in svp. Als dit zo doorgaat gaat de reputatie van Wanadoo gigantisch naar de knoppen , lees alle forums op het net er maar op na, en zou het zomaar kunnen dat je vanwege het wanbeleid van je werkgever volgens jaar Wanadoo-medewerker af bent.

Gast

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Gast »

Het is zo dat de newsservers een extra service is van Wanadoo die niet is opgenomen in de Algemene Voorwaarden en hierdoor dus geen reden tot opzeggen is.

Waar staat dat in de Algemene Voorwaarden?
http://web.wanadoo.nl/wanadoo_2001/voor ... 516-1.html

Waarom staat op de site van Wanadoo bij geen van de abo's hun technische specs maar ook iets over (beperkte toegang van) newsservers vermeld?

Natuurlijk altijd aan te raden om eerst even goed de AV door te lezen voordat u iets besteld.

Waar staat in de voorwaarden niets over (beperkte toegang tot) nieuwsservers of dat het een extra service is?

Gezien de forse wijziging in bruikbaarheid van een abo voor sommige mensen hier lijkt me dat je -conform de voorwaarden- binnen een maand schriftelijk kunt opzeggen.

Wanadoo Medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Wanadoo Medewerker »

- Precies de newsservers worden niet gemeld in de AV. Goed gezien. Dus dat betekent dat Wanadoo wat betreft de newsservers niets verplicht is. (Om het even heel zwart-wit uit te leggen) Als het nu gaat om de snelheid van uw abonnement. OK

- Het forum dat gesloten is. Tja zeg nu zelf dat forum begon zo langerzamerhand een rotzooi te worden omdat ie niet beheerd werd door moderators en de Forummaster nergens te bekennen was. Ik was zelf ook altijd een trouwe bezoeker van dit forum en ik vind het ook niet leuk dat ie gesloten is maar schijnbaar heeft de webmaster bedacht dat er niets aan te doen was. Heb zelf ook nog aangeboden om te helpen (via mail) en daarmee het forum in de lucht te houden maar geen reactie.

- Onbeantwoorde mail. Ik kan met grote zekerheid hier melden (ik zweer op alles wat me lief is) dat ik de e-mail keurig behandel.. zelden tot nooit maak ik gebruik van standaard antwoorden en tik ik me eigen antwoorden. Uiteraard spreek ik niet voor al mijn collega's aangezien ik dat niet kan.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Medewerker

Wanadoo Medewerker

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Wanadoo Medewerker »

Heeft u enig idee hoeveel forums er op het internet zijn? Als ik elk forum zou moeten napluizen om te kijken of er iets over Wanadoo staat dan kom ik tijd te kort.

Taliac

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Taliac »

Het lijkt mij dat ik recht heb op ong 100 kb/s.
Dat is de snelheid voor een lite abbo.
Nu wordt op de newsserver de snelheid beperkt, dus is mijn snelheid geen 100 kb/s meer.
Wat is als volgende aan de beurt om verlaagd te worden?
Stel dat de abbonees iets anders vinden om heel veel te downloaden dan zal wanadoo ook dat gaan verlagen.
Want hun probleem is dan hetzelfde als nu.
Dit is niet normaal en het is voor mij wel reden om op te zeggen.
Waarom hebben ze de snelheid niet tot bijv 60 kb/s verlaagd.
Dan is er nog wel wat te downloaden maar nu is dat zinloos.

Doekie

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Doekie »


- Onbeantwoorde mail. Ik kan met grote zekerheid hier melden (ik zweer op alles wat me lief is) dat ik de e-mail keurig behandel.. zelden tot nooit maak ik gebruik van standaard antwoorden en tik ik me eigen antwoorden. Uiteraard spreek ik niet voor al mijn collega's aangezien ik dat niet kan.
Waarom heb ik dan nooit een reactie gehad op mijn 4 mails die ik gestuurd heb naar Wanadoo, over mijn verbinding? Met name de upload? En zo ken ik wel meer vrienden die ook de mailservice van wanadoo bagger vinden, die dus ook mails hebben gestuurd en nooit enige vorm van communicatie terug kregen!

Kushinkai
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 apr 2004 11:40

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Kushinkai »

Beste Wanadoo-medewerker,

Allereerst respect dat jij wel de discussie wil aangaan, jij hebt hierbij al meer klantvriendelijkheid getoond dan heel Wanadoo over het afgelopen jaar.

Waar ik jouw mening graag over zou willen horen is over het feit dat Wanadoo haar klanten heeft voorgelogen en misleid. Het staat hierboven al vaak beschreven, maar hier dan nog een x:

- in april ging Wanadoo de nieuwsserver knijpen, en berichte dat dit tijdelijk was vanwege een serververhuizing.

- Wanadoo laat eind april/mei weten dat per 1 juni alles weer in orde zal zijn

- De snelheden zijn nooit meer geweest zoals ze waren en Wanadoo heeft geen melding hiervan gemaakt. In tegendeel, Wanadoo komt met brulreclames met "onbeperkt internetten" en "dowloaden" ( die mollen in de tuin die de mensen in het huis gek maken met hun gedownlode muziek weet u nog?)

- Nu is het gebruik voor alle abo's behalve die ene duurste praktisch onmogelijk geworden. Ook hier heeft Wanadoo niet tijdig melding van gemaakt zodat de klant een keuze heeft. Het is via een link via die (overigens achterlijke) nieuwsbrief even zijdelings meegedeeld. Als Wanadoo de nieuwservers willen afknijpen moete zij dat weten, maar dan moet de klant wel een keus hebben. Want de klant bepaald nog altijd wat voor hem een basisvoorziening is, en niet Wanadoo. Mensen worden gewoon zo lang mogelijk binnen gehouden om zo veel mogelijk geld te trekken. Of de klant tevrede is intereseerd Wanadoo kennelijk geen moer.

- Gratis extra service zeg je, waarom is deze gratis service dan alleen beschikbaar voor de duurste abo's? Kennelijk toch niet helemaal gratis...

Er zijn mensen die in mei vanwege de nieuwserver een abo bij Wanadoo hebben genomen op grond van de bewering van Wanadoo dat alles weer in orde zou komen. Dat heeft zelfs op de site van Wanadoo gestaan. Beloven dat alles goed komt en in werkelijkheid de service helemaal beeindigen, dat noem ik misleiding, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.

Wat de forums over Wanadoo betref verwijs ik je naar het forum van de Consumentenbond en Kassa, FTD en Tweakers. Daarnaast was op het eigen Wanadoo-forum meer dan genoeg erover te lezen. En bij alle forums staan de Wanadoo topics aan kop qua (negatieve) reacties. Ik kan mij niet voorstellen dat Wanadoo zo dom is om hun reputatie zo te grabbel te gooien, zeker als je bedenkt wat er aan reclame wordt uitgegeven.

Gaarne reactie en spv aankaarten bij Wanadoo.

Paulus53

Re: WANADOO DE GROOTSTE LEUGENAARS ALLER TIJDE

Ongelezen bericht door Paulus53 »

:evil: Het is logisch dat een wanadoo medewerker zijn 'baas' niet zal afvallen. En ik heb zelf bij een helpdesk gewerkt om enigszins op de hoogte te zijn van hoe er met het 'lagere' personeel wordt omgegaan.... :roll:

en toch ....

vind ik 't toch wel een zwakte bod om te zeggen 'newsservers worden niet in de voorwaarden genoemd' dus is het geen service van Wanadoo en dus mag Wanadoo er mee doen wat ze willen blijkbaar :?: :?:

Eerst mogen ze zeggen dat de snelheid beneden peil is vanwege werkzaamheden (welke langer duren dan aangegeven) :?
Om vervolgens de snelheid zo in te stellen dat niemand meer iets met de newsserver kan, mits er een abonnementje van zo'n 69 eurootjes wordt afgesloten :x En er wordt niet eens de moeite genomen om hun abonnee's hiervan behoorlijk en persoonlijk op de hoogte te stellen. Dit gebeurt via een onpersoonlijke nieuwsbrief :roll: wat een lef :!:

Is dat wat ze onder :evil: 'klantvriendelijk' verstaan bij Wanadoo :? ik zou me doodschamen :oops:

Er zijn verschillende abonnementen met verschillende prijskaartjes. Als je er 1 afsluit van 19 euro heb je mindere snelheid dan dat je er 1 neemt van 49 euro....heel logisch lijkt mij. Behalve voor de newsserver dus. Daar wordt gewoon alles gelijk getrokken en alleen degeen die het duurste abonnement kan betalen, heeft nog plezier van z'n newsserver :(

De downloadsnelheid is wel zo beperkt voor ons, dat je niets meer compleet kunt binnenhalen, dus.... heeft Wanadoo bereikt wat het wilde, maar kunnen ze daar zomaar mee weg komen :?: En dan ook nog hun abonnee's de mededeling meegeven: 'oh nee hoor, uw abonnement loopt tot 10 augustus dus jammer joh u bent te laat, moet u nog even een jaartje wachten met opzeggen :evil:

M'n broek zakt ervan af. En het zal een naakte boel worden hier in Nederland want volgens mij ben ik niet de enige... :P

Gesloten