LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo family en telefonie-ellende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Breman
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:39

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door Breman »

Geachte ??
Het is al vreemd dat je inlogd met ??
Maar dat is jou keus.
Ik dacht dat men in een democraties land leeft en dat de mensen rechten hoog in het vaandel staan.
Wanneer een bedrijf afspraken maakt en op geen enkele manier nakomt en zonder te informeren dan is het op z'n zachts gezegd een flut bedrijf.
Wat is er vandaag aan de dag nog gemakkelijker om even een E-mail te sturen.
Ik neem de moeite een dag ervoor via 20 ct per minuut te informeren .
Er wordt gezegd zonder sorrie we hebben vertraging.
Dan is er gevraagd om met de omzetting te wachten tot het modem geleverd is. Hierop antwoorde de medewerker dat het geregeld zou worden.
Maar de volgende dag zonder een antwoord of waarschuwing word je afgesloten ,Weer gebeld en via via kom je dan bij een medewerker die je verteld dat ik nog 10 dagen wachten,
Nu zit ik zonder internet en WANADOO doet niets en nog eens niets.
Maar voor jou en Wanadoo is dat schijnbaar normaal.
Vr groeten JW

rikkie31
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:34

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door rikkie31 »

het moet nu maar eens over zijn met al die kleine regeltjes in dit land.
Ben je een dag te laat met het afzeggen van een wanadoo aansluiting zit je er voor een jaar aanvast.Onze aansluiting zou op 10-11-2005 aangesloten moeten zijn maar tot op heden geen livebox of wat dan ook.Dus ik van morgen wanadoo maar weer eens gebeld en krijg dan gewoon te horen dat ik pech heb en maar moet wachten tot die livebox geleverd gaat worden,en we wachten volgens wanadoo pas "slechts " vier weken.Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik hier vanaf kan?

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik hier vanaf kan?
Via de button "Contact" van deze site wordt je doorverwezen naar instellingen die deze zaken voor je kunnen behartigen.Ook wordt er de mogelijkheid gecreeërd de zaak "in de spotlight" te zetten.Zodat het onderwerp mogelijk in een uitzending van Radar behandeld zou kunnen gaan worden.

Zou zeggen kijk maar eens....afhankelijk van of je wel of niet zelf in de "picture" wil komen worden er diverse ingangen voor de oplossing van het conflict aangeboden door Radar.

Ikzelf kies ervoor nog even te wachten op de afhandeling van dit probleem door Wanadoo.Blijven ze ook naderhand in gebreke...dan zal ik ook in actie komen.Voordat dit probleem ontstond was de service namelijk afdoende.

Met betrekking tot die jaarcontracten en de opzegging ervan...ik dacht dat de politiek al bezig was deze contracten flexibeler te willen maken in de toekomst.Maar hoever het daar mee staat weet ik even niet.

Darkerst
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 14:46

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door Darkerst »

Hmmmzz als ik zo dit lees zijn er toch meer positieve berichten dan negatieve over wanadoo.
ik heb het sinds november en ben er erg tevreden over.
en voordat iemand zoals internet aanvraagt dan moet die maar eerst eens de voorwaarden doorlezen want die staan gewoon op de site van wanadoo erbij.
ik ben zeer tevreden en mijn hele familie overigens ook.

dus voordat je gaat klagen over onzin dingen lees eerst wat je precies wil hebben

de groenten

Breman
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:39

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door Breman »

Na enkele dagen een zeer positief bericht.
Inmiddels bewuste Livebox van Wandoo aangekomen
Binnen 15 minuten kon ik weer bellen en op internet.
HANDLEIDING IS ZEER DUIDELIJK
Deze had ik vooraf gedownload (moest toch wachten)
Prettige feestdagen
:D

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Update :

Hier nog géén live box in beeld. :( ...mijn broer is ook nog steeds in afwachting van....zou toch even de gelede schade in kaart brengen.

Jan.

S. de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2004 11:16

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door S. de Jong »

Ook ik heb dezelfde problemen met Wanadoo als menig ander. Ook ik ben door Wanadoo overgezet op Family tegen hetzelfde tarief als mijn direct volgens Manager Costumer Marketing,maar op23 nov. had ik al geen internet meer en na diverse telefoontjes geen oplossing. Op 30 november kreeg ik een brief dat ik was overgezet op Family, maar mijn modem speedtouch 330 werkte niet op Family. Na de hulpdesk te hebben gebeld met het advies om een upgrate te doawnloaden(geen internet meer)deze bij een ander uitgevoerd, deze geinstallerd en zonder succes.De tweede keer de helpdesk en een ander persoon ook een ander upgrate programma, nog geen succes. Weer de helpdesk en deze wist het nu ook niet meer en rade mij een livebox aan, dus bestellen maar, levertijd 5 werkdagen. Na 5 werkdagen geen livebox en weer gebeld, nu de mededeling dat hij onderweg was. Na 5 dagen weer gebeld maar nu het antwoord, 5 weken levertijd,hoera al die tijd geen razendsnel internet. Maar zelf een modem gekocht en na een boel belkosten eindelijk in gebruik vandaag. Livebox via helpdesk afgebesteld. Betaal dan ook niets extra en 3 weken abonnement terug.

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Maar zelf een modem gekocht en na een boel belkosten eindelijk in gebruik vandaag.
Hr. S. de Jong...het is mij nog niet helemaal duidelijk of u nu bent overgestapt op een andere provider of dat u nu steeds d.m.v. inbeltikken verbinding maakt via het internet ??

Hier overigens nog steeds geen livebox in beeld en dus geen adsl verbinding....t'is me wel wat. :cry:

S. de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2004 11:16

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door S. de Jong »

Heb nog steeds internet via Wanadoo, voor de rest geen problemen alleen met hetADSL Family gedoe. Heb nu mijn eigen linksys modem en na die ingesteld te hebben, want anders doet hij het niet, geen klachten tot nu toe.Heb wel sneller internet, maar niet de 4-20Mb, maar 0ngeveer 1-1,5 Mb, omdat ik denk ik ook te ver van een centrale af zit.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door ?? »

@ S de Jong: wat is de afstand tot de wijkcentrale dan? Dat zou met dit soort snelheden tenminste 4 kilometer moeten zijn bij slechte koperdraden onder de grond ...

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door lind@ »

wij hebben ook adsl family met telefonie aangevraagd
1 dec aangevraagd en een brief gehad dat 9 dec de modem zou komen
en idd 10 dec de livebox ontvangen.
terwijl een collega van mijn man het eerder aangevraagd had en nu nog geen livebox heeft!!
aangezien ik nog bij tiscali zit en een overstap gemaakt heb loopt mijn abo bij tiscali 8 feb pas af maar ik heb wel al de livebox in mijn bezit wij snappen er niks meer van wanadoo weet dat wij pas op 8 feb vrij zijn van tiscali
ook contact gehad met helpdesk want wat ik had aangevraagd stond niet op contract er stondop zonder telefonie maar die jongen verzekerde mij dat er in hum pc stond dat het wel met telefonie is
toen ik vroeg om een kopie van dat goede contract zei hij ;nee dat hoeft niet het komt wel in orde.of er allemaal iets van terecht komt weet ik niet mijn status bij wanadoo is op dit moment stap 3
stap 4 is de echte oplevering en facturering
ik wacht ff af
word vervolgd....

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Gisteren weer een mailtje naar de helpdesk toegestuurd.Ditmaal kreeg ik wel binnen 24 uur respons.De helpdesk medewerker bood zijn excuses aan en zei dat er fouten waren gemaakt.De factuur van afgelopen maand zal niet in rekening worden gebracht en de livebox zou toch echt deze week moeten binnenkomen.

Ben benieuwd.....mijn broer die de livebox ruim voor 24 november had aangevraagd heeft ook nog steeds de livebox niet in huis :cry:

Wordt vervolgd,

Jan

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Inmiddels is een maand na de aanvraag de live box dan toch gearriveerd.Volgende stap zal zijn om te kijken of de verbinding met de live box nu wel aan de praat te krijgen is.Aangezien het de aanvraag van mij moeder betreft en ik elders vertoef kan dit een paar dagen gaan duren.

Zodra ik meer weet laat ik het hier weer even weten.

Groet van Jan.

Vraag is dus.....is de livebox de oplossing voor het herstellen van het adsl signaal ??

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door VV »

Als je geen ADSL-signaal hebt, kun je de live-box net zo goed weer terugsturen en overstappen naar een ECHTE provider.
Je moet ze dan wel even duidelijk maken dat je met een eventueel aangegaan abonnement niets meer te maken wilt hebben omdat ze een wanprestatie hebben geleverd. Dat kan telefonisch als je het doortastend aanpakt. Het kan dan nog wel even duren voordat je je teveelbetaalde abonnementsgeld weer terugkrijgt. Na maanden touwtrekken heb ik inmiddels mijn centen binnen en neem voorgoed afscheid van Wanadoo.
Trap er niet in als ze zeggen dat er een case is aangemaakt...dat is vakjargon bij Wanadoo voor : We houden deze klant aan het lijntje.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door nl1sms »

Een livebox is niets anders dan een modem.... en een behoorlijk lelijk modem ook maar dit terzijde... Het heeft niets te maken met een herstel van een adsl signaal. Een adsl signaal moet op je vaste telefoon lijn "gezet" worden door wat technische handelingen van een monteur in een telefooncentrale. Zolang dit niet gebeurd of goed gebeurd heb je niets aan een live box of enig ander adsl modem omdat je zonder adsl signaal uiteraard niet kunt internetten. Succes met wanadoom.. Bij mij hadden ze na ruim een maand adsl signaal van kpn op mijn lijn gezet ipv wanadoo adsl signaal. Wanadoo heeft hun eigen adsl netwerk, net als KPN en Tiscali. Wanadoo is afhankelijk van externe monteurs die het signaal op de lijn moeten zetten en hier gaat het heel vaak fout... Mischien niet helemaal de schuld van wanadoo maar jij als klant hebt er in ieder geval niets aan.... ik wens je echt heel veel sterkte met het leed dat Wanadoom heet...

michel80
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2005 21:11

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door michel80 »

Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn livebox voor mijn family-abbo + telefonie (slechts 1 dag nadat mijn verbining is opgeleverd). Echter heb ik tot vandaag (bijna een week later) nog geen gesprek kunnen voeren via het wanadoo-netwerk. Telefonie is nog niet geactiveerd in de livebox, terwijl de helpdesk beweert dat het wel geactiveerd is. Diverse reset-procedures van de livebox hebben niet geholpen en de heldesk heeft het probleem doorgegeven aan de technische dienst. Nu is het 3 dagen geleden doorgegeven en er is nog niets opgeost. Toen ik tussentijds de helpdesk belde, konden ze me niets zeggen over de status. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren nadat ik alle ellende hier heb gelezen...

timbo
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2006 10:23

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door timbo »

ik snap niet waar iedereen over klaagt
ik heb al 2 maanden internet + bellen van wanadoo
het internet is razend snel en het bellen gaat ook perfect

ik zou het echt aanbevelen

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Hallo Timbo,

Als het éénmaal werkt en de livebox wordt volgens afspraak op tijd geleverd en de voorlichting is goed (je bent goed toegerust) dan valt er mogelijk weinig te klagen.Maar helaas is niet iedere abbonee hetzelfde overkomen als bij jouw het geval is.

Vervolg op eerdere gebeurtenissen :

Inmiddels zijn de liveboxen na een maand vertraging dan toch afgeleverd bij zowel mijn broer als bij mijn moeder.

Mijn broer had al contact met wanadoofamily (software windows XP) maar had ook telefonie aangevraagd en had daarvoor de livebox nodig.Inmiddels is de livebox aangesloten en werkt tot op heden naar behoren met de functie telefonie.Goed signaal zonder ruis.

Mijn moeder haar computer heeft inmiddels een opwaardering ondergaan van windows 98 SE naar windows 2000 verder is de computer uitgebreid met een ethernetcard zodat de installatie van de livebox naar behoren kon worden uitgevoerd.Na deze opwaardering is het alsnog gelukt de livebox te installeren en het signaal is daar...

Conclusie : De conclusie die ik als "leek" heb kunnen trekken is dat de installatie van Wanadoo Family niet is uit te voeren met de windows versie van 98 SE in combinatie met een USB ingang, maar wel met window's 2000 en een ethernetcard.De folder van wanadoo beweert dat dit wel mogelijk is en mogelijk moet deze brochure worden aangepast zodat mensen die momenteel wanadoo "adsl direct" gebruiken niet worden gedwongen over te stappen naar "wanadoo family" en onverwachts geconfronteerd worden met een extra investering op hun computer.

Nu nog de schadeafhandeling....wordt vervolgd....

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nu nog de schadeafhandeling....
:o :o :shock: :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Na velen toezeggingen met betrekking tot het vergoeden van het gelede ongemak en de gemaakte onkosten probeert Wanadoo nu de schuldvraag in zijn geheel bij de klant neer te leggen.

In antwoord op mij berichtje komt de volgende melding binnen van de helpdeskmedewerker :

Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het geleden ongemak. Indien u binnen 30 dagen na de informerende e-mail had gereageerd, dan was de overstap naar Wanadoo Family niet nodig geweest. Uw systeem bleek niet compatible te zijn en dus het probleem te liggen in het klantendomein, dus valt dit geheel buiten enkele aan Wanadoo toerekenbare schuld.

Wanadoo beweert nu dat ik een mail heb ontvangen waaruit ik had op moeten kunnen maken of mijn moeders configuratie geschikt was voor Wanadoo Family en bij het niet geschikt zijn had ik de omzetting binnen 30 dagen kunnen stopzetten.

* Wie heeft een dergelijke mail gehad en kan mij zeggen of de inhoud van deze mail inderdaad van dien aard was (omzetting wanadoo adsl direct naar wanadoo family) ?

* Wie kan mij vertellen aan welke systeemvereisten de computer moest voldoen (volgens die mail) om goed met wanadoo family te kunnen werken ?

* Zijn er nog meer mensen die zijn omgezet van Wanadoo adsl direct naar Wanadoo Family met een window's 98 SE applicatie en een USB poort waarbij uiteindelijk bleek dat de verbinding niet tot stand te brengen was ?

Ben benieuwd,

Groet van Jan.

Gesloten