LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

ik denk erover om die nieuwe wannadoo livebox aan te schaffen. Is er iemand die hem al heeft en mij kan vertellen hoe het bevalt, wat de voordelen zijn etc.? Hoe werkt het precies met de combinatie met je telefoonverbinding?
Ik heb zelf namelijk niet zoveel verstand van dit alles!
Ik heb op dit moment internet via essent.

Alvast bedankt!

c.schoenmakers

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door c.schoenmakers »

Ik heb ruim 2 maanden gewacht op een Modem of lifebox maar na meer dan 2 maal per week te bellen of mailen hebben ze me aan het lijntje gehouden met toezeggingen " over een paar dagen, heb je hem in huis " . Ik heb de moed opgegeven en mijn abonnement opgezegd ,
waarmee ze schijnbaar blij meewaren want dezelfde avond was ik afgesloten . Ik had nog nooit on-line internet gehad dit was mijn eerste ervaring .

Mijn waarderingcijfer is 0.0

Succes

essesteijn

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door essesteijn »

Ik wil graag reageren op een op 10 jan. gestelde vraag over de livebox.Zie hiervoor ook mijn bericht van heden bij essesteijn. Mijn reactie is : begin er niet aan tenzij je de livebox bij je p.c. kunt laten installeren. De afstand schijnt n.l. het probleem te zijn.
;

Wanadoo1

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Wanadoo1 »

In sommige gevallen kan het voorkomen dat een aanvraag langer duurt. dit heeft meestel te maken met de netwerkaanbieder. Hier wordt de aanvraag gedaan. als bijvoorbeeld de capaciteit niet toereikend is in de wijkcentrale dan gaat de netwerkaanbieder kijken of zij de hoge kosten voor het aanpassen van de wijkcentrale verantwoordt vinden. zpja, wordt de lijn met vertraging aangesloten. Zonee, gaat het hele feest helaas niet door.

Ik heb zelf ook de Livebox en die bevalt prima! In het begin van November paar kleine problemen gehad maar sindsdien loopt alles goed. Combi van telefonie zit ik ook over na te denken. Beste kun je alle kosten naast elkaar zetten wt je nu kwijt bent en wat je bijvoorbeeld bij Wanadoo kwijt zou zijn.

Goede vergelijking tussen telefoonaanbieders en hun kosten is gedaan door Kassa. Wanadoo komt hier goed uit de bus!

Zie: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... ber=982196

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

ook wij maken sinds november gebruik van de wannadoo livebox. Ongeveer 2 weken na aanvraag was deze binnen. Deze hebben we geplaatst bij de computer. We zijn heel tevreden. Geen problemen mee gehad. Op de wannadoo site kun je nalezen hoe het adsl werkt met telefonie. Wij denken er ook over na, maar belangrijk is of het rendabel is.

Jazz

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Jazz »

Ik maak sinds anderhalve maand gebruik van de livebox, wireless. Ben erg tevreden. De helpdesk is net als elke andere, namelijk niet goed. Maar het was niet moeilijk om aan de praat te krijgen en heeft er tot nu toe bij mij nog niet uit gelegen.

yoghurt

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door yoghurt »

Begin november 2004 een livebox aangevraagd en begin december geinstalleerd werkt perfect.
Je kan de status van je aanvraag zien bij Wanadoo.nl
De helpdesk is erg zakelijk en snel.
Een telefoon aansluiting via Wanadoo ben ik aan het overwegen.

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

wanadoo houd zich niet aan de afspraken.
ze rommelen met de datum, de prijzen die ze aangeven kloppen niet .Op mail word pas na 8 dagen gereageerd en bij de klantenservice daar zitten mensen die je van het kastje naar de muur sturen.
Ze zijn ondeskundig en geven antwoorden die niet kloppen met hun webside.Klachten worden dus niet opgelost ook al is het een four van hunzelf.

mdb

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door mdb »

Ik heb sinds een week telefonie van wanadoo. Hoewel het geluid iets minder is (klein beetje ruis), bevalt bellen via wanadoo mij verder goed. Nadeel is alleen dat als ik op mijn oude (kpn)telefoonnummer wordt gebeld, ik niet kan zien wie mij belt. Echter als ik op mijn nieuwe wanadoo telefoonnummer wordt gebeld, kan ik wel zien wie er belt. Wanadoo is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.

Wat ik wel lekker vind is dat ik nu niet meer zo'n duur abonnement van KPN hoef te hebben (helemaal eraf kom je nog steeds niet). Ik bespaar nu op mijn abonnement bij KPN (euro 9) + op de telefoonkosten (ik betaal euro 1,55 id maand voor 't eerste jaar voor bellen binnen heel Nederland/ nee, geen 06-nr's): Op jaarbasis verwacht ik dan ook makkelijk Euro 150 te kunnen besparen.

Als ze het probleem met nummerherkenning kunnen oplossen is het wat mij betreft helemaal goed.

mdb

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door mdb »

Ik heb sinds een week telefonie van wanadoo. Hoewel het geluid iets minder is (klein beetje ruis), bevalt bellen via wanadoo mij verder goed. Nadeel is alleen dat als ik op mijn oude (kpn)telefoonnummer wordt gebeld, ik niet kan zien wie mij belt. Echter als ik op mijn nieuwe wanadoo telefoonnummer wordt gebeld, kan ik wel zien wie er belt. Wanadoo is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.

Wat ik wel lekker vind is dat ik nu niet meer zo'n duur abonnement van KPN hoef te hebben (helemaal eraf kom je nog steeds niet). Ik bespaar nu op mijn abonnement bij KPN (euro 9) + op de telefoonkosten (ik betaal euro 1,55 id maand voor 't eerste jaar voor bellen binnen heel Nederland/ nee, geen 06-nr's): Op jaarbasis verwacht ik dan ook makkelijk Euro 150 te kunnen besparen.

Als ze het probleem met nummerherkenning kunnen oplossen is het wat mij betreft helemaal goed.

Gewoon_iemand

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gewoon_iemand »

Hallo,

Livebox is deze tijd een goede keuze om te nemen tot zover ik begrepen heb.

Ze hadden het een en ander aan opstartproblemen in oktober. (Niemand wist wat een livebox was alleen de Backoffice, te snelle invoering van..., en tot slot BBNED de aanbieder die continu met capaciteitsproblemen zat) maar tegenwoordig is de helpdesk en klantenservice goed op de hoogte en verloopt alles bijna soepeltjes

Groet

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb tijdens een actieperiode gereageerd
3 maanden voor 9,95 adsl met LIVEBOX en geen aansluitkosten en een montuer voor 19.95!

nou ik heb 2 maanden moeten wachten en nu heb ik eindelijk het modem.
Maar waar ik al bang voor was, nergens in de administratie is vast gelegd dat ik met de actie meedeed.
twee weken geleden belde ik daarover, had al veel eerder over de situatie gemaild hoor, omdat het zo lang duurde was ik bang dat ze dat zouden vergeten. Maar twee weken geleden stond het nog goed in de computer!!!
vervolgens hoorde ik niks meer, ik weer gebeld en nu beweren ze dat ik me pas 13 januari 2005 heb aangemeld!

Ik heb e-mails die bewijzen dat ik me 15-12-2004 heb aangemeld. tijdens de actieperiode maar krijg geen reactie daarop.

nu moet ik zelf de boel aansluiten en het volle pond betalen.
Het is toch erg dat ze dit kunnen maken! :evil:

en de helpdesk is beroerd,
iemand ideen?

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Het is inderdaad te zot voor woorden ook wij hebben in december een adsl aboonement telefonich overeengekomen voor 9.95 geen aansluitkosten en gratis modem. Dan geven ze ineens aan dat de aanvraag per 7 januari is binnengekomen tegen de nieuwe voorwaarden.
Bellen mailen je word er niets wijzer van men verteld zelf andere dingen die zelfs niet kloppen met hun webside.Er werd zelf verteld dat we straks 2 abbonementen zouden hebben een inbel en een adsl.
Wat moet je nou toch met zo'n frut provider ik zal blij zijn als ik bij wanadoo weg ben.

Trader1

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Trader1 »

Ik heb sinds een paar dagen telefonie bij mijn livebox en ik kan sindsdien niet meer bellen!!! Wanadoo heeft geen idee waar het aan ligt en de helpdeskmedewerkers, als je ze al kunt bereiken, spreken elkaar tegen. Een ramp. Ik wil weer gewoon KPN. Net gebeld en het gaat nog 3 tot 4 werkdagen duren voordat ze terugkomen bij me.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo 'Henk '

hier is de 'gast' weer van twee berichtjes terug geloof ik

dat meen je niet ze zetten dus meer mensen af met die actie!
Dat is toch schandalig, ik wou nog denken het is een 1-malige vergissing bij mij maar blijkbaar is het stuctueel beleid om mensen er in te laten stinken, maakt me kwader. :twisted: maar hoe gaat het nu met jou? nog in je gelijk gesteld of het er maar bij laten zitten??
ik had eerst ook zo'n betaal inbel abonnement, smartpack, nu maar hopen dat daar de betaling wel van stopt ja. zou helemaal erg zijn.

Ik (lees: een vriend) heeft nu zelf de livebox geinstalleerd en dat ging op zich goed, weet alleen niet hoe je hem uit kan zetten de livebox??

gr Astrid

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Bedenk je 100 maal voor je met Wanadoo in zee gaat. Hun administratie is volledig ontoereikend, klantenservice reageert werkelijk nergens op en de helpdesk stuurt je van het kastje naar de muur.
Ik probeer sinds midden Oktober 2004 mijn Wanadoo Lite abonnement op te zeggen. Maar tot op heden lukt het Wanadoo niet dit te regelen. Als klap op de vuurpijl kreeg ik vorige week een brief (de 1e in al die tijd!!) om me te feliciteren met mijn nieuwe aansluiting!! Op een telefoonnumer dat me volledig onbekend is. Is bel en schrijf me sug, maar geen enkele reactie van Wanna do'nt!

GA NIET MET ZE IN ZEE!!!

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

hallo Astrid
Vanwege alle fustraties hebben we 19 januari gebeld met de helpdesk om te annuleren. Op 28 januari kregen we een brief dat adsl opgeleverd zou worden. Toen we daar over belden bleek het helemaal niet geanuleerd te zijn. Daarna meteen gereageerd per email. We hebben het hele verhaal uyitgelegd, gevraagd wat we nu uiteindelijuk zouden moeten betalen en gezegd dat we aktieprijs geen antwoord vonden. Na enkele dagen kregen we een email met als antwoord: uw aanvrtaag is geanuleerd als we echter onze status controleren op de webside saat daar dat de verbinding tot stand is gekomen en dat de livebox is verstuurd en dat fakturatie volgt. Ons smartpakabonnement hebben we telefonich opgezegd en daar hebben we direkt een bevestigings email van ontvangen.Maar het probleem is dus nog steeds niet opgelost te duur smartpak en geen adsl.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Henk

jeetje ook een pech he, maar eigelijk vind ik dit te zot voor woorden dat Wanadoo er gewoon mee wegkomt.
Heb nu zoveel verhalen gelezen over dit soort wanpraktijken dat er wat aangedaan moet worden.
heb ook bij de redactie van Radar dit verteld en hoop dat ze het gaan oppakken en dat het een uitzending of een deel van een uitzending waard is. Want al met al kunnen we uren vullen met klachten erover.
Het ergste is inderdaad het geneerd worden en de leugens, zeggen dat je bijvoorbeeld bent afgemeld en op de site staat dus nog dat je een abo. hebt

groetjes Astrid

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

hallo astrid
Ik heb op maandag 31 januari gebeld met tros radar tijdens de uitzending wat daar aan te doen was. Ik vroeg of daarvan geen geluidsbanden van zouden zijn die ik dan kon opeisen. Ik kreeg van radar als antwoord dat als die er zouden zijn zij die hoofdwaarschijnlijk niet af zouden staan, alleen als dat in hun eigen voordeel zou zijn en aangezien dat dat niet het geval is ze ze dan ook wel niet zouden geven. Ik heb te kennen gegeven dat ik op het forum een bericht geplaats heb en hoopte dat ze er iets aan konden doen. Als het voor hun interessant is dan zou dat het geval zijn. Helaas heb ik van radar niets meer gehoord.

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

het bericht van 20.47 uur is verstuurd door hallo hier henk

Gesloten