LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webdesigner

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bladonis

Webdesigner

Ongelezen bericht door bladonis » 08 aug 2006 21:23

Helaas ben ik onlangs opgelicht door een webdesigner. Na mijn opdracht heeft hij me niet alleen een hoop geld gekost maar ik heb helaas nu geen site en de designer heeft mijn idee en gemaakte website ingebruik voor eigen doeleinden. Graag wil ik weten of er meer soortgelijke lotgenoten zijn met deze ervaring. De identiteit van de webdesigner hou ik nog even voor mezelf.
Alvast dank voor uw reaktie

edmoor

Re: Webdesigner

Ongelezen bericht door edmoor » 08 aug 2006 21:38

Wat staat daarover in het contract?

bladonis

Ongelezen bericht door bladonis » 08 aug 2006 21:47

er is geen kontrakt gemaakt, wel afspraken mondeling en via de mail.

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor » 08 aug 2006 21:58

Precies mijn punt.

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser » 09 aug 2006 10:14

Mijn vriendin is webdesigner, zij werkt in haar vrijetijd ook als webdesigner om een extra zakcentje te verdienen. Je moest eens weten hoeveel klanten er zijn die een webdesigner hadden en wel moesten betalen, maar uiteindelijk geen of een slecht functionerende website hebben. Veel klanten voelen zich genaaid, logisch ook. Gelukkig weet mijn vriendin weer vertrouwen bij de klanten op te wekken door een professionele website voor ze te maken.

Wat mij opvalt is dat veel zogenaamde webdesigners geen echte 'bouwers' zijn en websites hebben leren bouwen door zelf te proberen en stunten. Deze 'designers' hebben geen enkele diploma en spreken geen HTML en andere talen. Ze kunnen wel een website bouwen (voor huis, tuin en keuken), maar als de klant wat moeilijkers wil en er moeten scripts bij komen dan wordt het al te moeilijk en laat de webdesigner het erbij zitten.

Deze prutsers verpesten het voor de echte designers, want ze vragen lage tarieven en beloven gouden bergen, maar als het er echt op neer komt, dan krijg je dus gevallen zoals hierboven en dan wordt het al snel goedkoop = duurkoop. Nu weet ik natuurlijk niet wie de webdesigner van Bladonis is, maar gezien de handelswijze lijkt dit ook zo'n prutser....

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 » 09 aug 2006 12:08

Deze prutsers verpesten het voor de echte designers, want ze vragen lage tarieven en beloven gouden bergen, maar als het er echt op neer komt, dan krijg je dus gevallen zoals hierboven en dan wordt het al snel goedkoop = duurkoop
Precies, maar aangezien we allemaal echte Nederlanders zijn en dus voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, krijgen deze prutsers een kans. Altijd zijn er wel mensen die er in trappen, dus dat is een makkelijke manier van je centen verdienen.

Een goede website betaal je voor, dat red je niet met een paar tientjes.
De identiteit van de webdesigner hou ik nog even voor mezelf.
Das ook lekker, dan zijn er nog tientallen die er in trappen.....

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze » 12 aug 2006 00:27

Persoonlijk betaal je voor mij 65,- euro per uur.
Een goede website loopt dus al gouw in honderden al dan niet duizenden euro's.

De meeste mensen hebben dit niet voor een website over omdat ze denken dat er toch bijna niemand op komt. Tevens wordt er vaak gedacht dat deze neven activiteit niet genoeg opbrengt t.o.v. de kosten.

Iedereen vergeet dat je website je voordeur is en als die niet goed is, dan komen de mensen ook niet door je winkeldeur naar binnen.
Betaal dus goed of neem helemaal geen website.

Zoals al zo vaak gezegd is bestaat er geen "Dubbeltje op de eerste rang"

Mondeling en e-mail zij tegenwoordig wel bindend dus print de emails en neem een advocaat in de arm. Je idee ben je wel kwijt.

bladonis

Ongelezen bericht door bladonis » 12 aug 2006 18:14

Fijn dat er reakties binnenkomen, het gaat echter om gedupeerden te vinden die zoiets hebben meegemaakt.

Alvast wederom bedankt voor uw reakties

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze » 13 aug 2006 13:13

Als je meer gedupeerden zoekt, dan is je topic titel een beetje verkeerd gekozen.
Meer zoiets als "Wie heeft slechte ervaringen met webdesigners"

Gesloten