LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, ik heb de 2013-versie. Zal dan wellicht meevallen.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

vogels schreef:De links gelezen, daar word ik niet vrolijk van. Ik heb een dual boot, op de ene partitie W 7 en op de andere W 8.1, de laatste wil ik upgraden en heb ik gereserveerd. W 7 wil ik absoluut niet kwijt. Vraag me nu af, ook door de reservering voor 8.1, of ik W 7 straks ineens kwijt ben?
Als je vanuit W8.1 de upgrade uitvoert, wordt alleen W8.1 ge-upgrade.
W7 partitie blijft naar verwachting intact.

Mogelijk wordt het multi-boot menu wel overboord gegooid, dan moet je eerst truken om weer W7 te kunnen starten.

haljamar
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 sep 2014 00:47

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door haljamar »

vogels schreef:
Moneyman schreef:Kan Acronis niet overweg met Windows 10? Dat alleen is voor mij al een reden om (voorlopig) niet te upgraden.
Zal van de versie af hangen, lijkt mij. Ik heb al een oudere versie, die gaan ze echt niet compatibel maken voor W10.
https://kb.acronis.com/content/56196

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Is windows10 nu veel sneller dan windows7 wat ik wel weet is...dat XP en W7 betrouwbare besturingssystemen zijn zelf heb ik W10 weer eruit gedaan niets dan
problemen. Volgens mij zijn veel programma's nog lang niet compatible. Vandaag een nieuwe SSD schijf laten installeren en W7 werkt perfect. Over een paar maanden zullen we weten of W10 het neusje van de zalm is :D

Het is gratis en daar zijn Nederlanders dol op ( ik zelf ook hoor) maar hoeveel geld moet je dan uitgeven als je PC niet lekker meer werkt. Ons heeft het geld gekost om weer terug te gaan naar W7.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door harkja »

Ha eindelijk een waarheid als een koe hier hetzelfde probleem met Sandboxie gehad onder W10 resultaat PC volkomen de vernieling in. Nu terug naar W7 en Sandboxie werkt weer :mrgreen:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door renewouters »

lies-oostveen schreef:Is windows10 nu veel sneller dan windows7
Ja, al diverse oude pc's met relatief weinig geheugen gezien die met W10 lekkerder draaien dan met 7. Mijn zoon heeft vorig jaar een W8 PC gekocht die net bruikbaar was, maar na de upgrade naar W10 draait alles lekker soepel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

harkja schreef:Ha eindelijk een waarheid als een koe hier hetzelfde probleem met Sandboxie gehad onder W10 resultaat PC volkomen de vernieling in. Nu terug naar W7 en Sandboxie werkt weer :mrgreen:
Dat ligt dan aan Sandboxie

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

lies-oostveen schreef:Is windows10 nu veel sneller dan windows7 wat ik wel weet is...dat XP en W7 betrouwbare besturingssystemen zijn zelf heb ik W10 weer eruit gedaan niets dan
problemen. Volgens mij zijn veel programma's nog lang niet compatible. Vandaag een nieuwe SSD schijf laten installeren en W7 werkt perfect. Over een paar maanden zullen we weten of W10 het neusje van de zalm is :D

Het is gratis en daar zijn Nederlanders dol op ( ik zelf ook hoor) maar hoeveel geld moet je dan uitgeven als je PC niet lekker meer werkt. Ons heeft het geld gekost om weer terug te gaan naar W7.
Let bij windows 7 wel even op dat het besturingssysteem geen / niet goed trim ondersteund en dat je dit dus handmatig inschakeld in de firmware van je SSD.

Verder zou ik zeggen als je tevreden bent met je windhoos 7 upgrade dan vooral (nog) niet. Je hebt een jaar de tijd dus waarom je haasten.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Ik heb er zelf nog totaal geen behoefte aan. Ik vind windows 7 prima. Mijn vriend heeft die upgrade wel toegepast, die kan nu gelijk aan de slag om alles weer recht te zetten, omdat er een en ander is veranderd. Daarnaast kan ik niks met het nieuwe menu, er staan allemaal dingen in die ik toch nooit zal gaan gebruiken.

Wel krijg ik steeds die melding onderaan de taakbalk als ik de pc aanzet "stap nu over". Net of ik moet :s

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

olaf79 schreef:
lies-oostveen schreef:Is windows10 nu veel sneller dan windows7 wat ik wel weet is...dat XP en W7 betrouwbare besturingssystemen zijn zelf heb ik W10 weer eruit gedaan niets dan
problemen. Volgens mij zijn veel programma's nog lang niet compatible. Vandaag een nieuwe SSD schijf laten installeren en W7 werkt perfect. Over een paar maanden zullen we weten of W10 het neusje van de zalm is :D

Het is gratis en daar zijn Nederlanders dol op ( ik zelf ook hoor) maar hoeveel geld moet je dan uitgeven als je PC niet lekker meer werkt. Ons heeft het geld gekost om weer terug te gaan naar W7.
Let bij windows 7 wel even op dat het besturingssysteem geen / niet goed trim ondersteund en dat je dit dus handmatig inschakeld in de firmware van je SSD.

Verder zou ik zeggen als je tevreden bent met je windhoos 7 upgrade dan vooral (nog) niet. Je hebt een jaar de tijd dus waarom je haasten.
@olaf79
Staat goed ingesteld bedankt voor de tip.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jacky2006 schreef:Ik heb er zelf nog totaal geen behoefte aan. Ik vind windows 7 prima. Mijn vriend heeft die upgrade wel toegepast, die kan nu gelijk aan de slag om alles weer recht te zetten, omdat er een en ander is veranderd. Daarnaast kan ik niks met het nieuwe menu, er staan allemaal dingen in die ik toch nooit zal gaan gebruiken.

Wel krijg ik steeds die melding onderaan de taakbalk als ik de pc aanzet "stap nu over". Net of ik moet :s
Dat valt te verwijderen, daar had ik iets over gelezen en de instucties opgevolgd en dat werkt.
http://www.computeridee.nl/nieuws/verwi ... eserveren/

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:Is windows10 nu veel sneller dan windows7 wat ik wel weet is...dat XP en W7 betrouwbare besturingssystemen zijn zelf heb ik W10 weer eruit gedaan niets dan
problemen. Volgens mij zijn veel programma's nog lang niet compatible. Vandaag een nieuwe SSD schijf laten installeren en W7 werkt perfect. Over een paar maanden zullen we weten of W10 het neusje van de zalm is :D

Het is gratis en daar zijn Nederlanders dol op ( ik zelf ook hoor) maar hoeveel geld moet je dan uitgeven als je PC niet lekker meer werkt. Ons heeft het geld gekost om weer terug te gaan naar W7.
Als je kiest om een SSD schijf te laten installeren, waar je dan W7 laat installeren, dan kost het zeker geld.
Als je op je PC up to date programma's hebt, en niet van het oude spul, zijn de programmas ook met W 10 compatibel.
Heb geen program wat niet met W10 werkt, in tegendeel .
Natuurlijk moet je weer wennen aan de nieuwe opmaak, maar dat gaat vanzelf.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

snuffel1 schreef:Ik had Win 10 gereserveerd staan maar gisteren was ik het zat en Win 10 via de site van Microsoft middels de tool gedownload. deze heb ik geinstalleerd en als eerste een iso file voor een externe pc gedownload en opgeslagen want is altijd handig om van dat iso file een dvd te branden. daarna de tool weer opgestart en mijn pc laten bijwerken, het downloaden en bijwerken van Win 7 naar Win heeft al met al 1,5 uur geduurd.
het ging zo simpel want met een paar muisklikken was het voor elkaar. alle stuurprogramma's waren bijgewerkt het enige wat ik aangepast heb is de beeldscherm resolutie want ik heb een bloedhekel aan kleine lettertjes. Mij pc is nu 3 jaar oud en het enige wat ik heb veranderd is een groter geheugen geplaatst en een Samsung SSD ingebouwd die als systeemschijf wordt gebruikt.
Ten opzichte van Win 7 is Win 10 echt een toevoeging want de schermen zijn weer volledig terwijl er bij Win 7 altijd een stukje achtergrondscherm zichtbaar bleef. Wat betreft de ingebouwde internetbrowser en het mail programma kan ik kort zijn, daar heb ik geen ervaring mee en dat wil ik graag zo houden.
Hier herken ik mijn situatie en kan alleen toestemmen.
Als internetbrowser heb ik nog altijd Firefox en ook outlook vind ik het beste mail programma.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

toeslagen schreef:
snuffel1 schreef:Ik had Win 10 gereserveerd staan maar gisteren was ik het zat en Win 10 via de site van Microsoft middels de tool gedownload. deze heb ik geinstalleerd en als eerste een iso file voor een externe pc gedownload en opgeslagen want is altijd handig om van dat iso file een dvd te branden. daarna de tool weer opgestart en mijn pc laten bijwerken, het downloaden en bijwerken van Win 7 naar Win heeft al met al 1,5 uur geduurd.
het ging zo simpel want met een paar muisklikken was het voor elkaar. alle stuurprogramma's waren bijgewerkt het enige wat ik aangepast heb is de beeldscherm resolutie want ik heb een bloedhekel aan kleine lettertjes. Mij pc is nu 3 jaar oud en het enige wat ik heb veranderd is een groter geheugen geplaatst en een Samsung SSD ingebouwd die als systeemschijf wordt gebruikt.
Ten opzichte van Win 7 is Win 10 echt een toevoeging want de schermen zijn weer volledig terwijl er bij Win 7 altijd een stukje achtergrondscherm zichtbaar bleef. Wat betreft de ingebouwde internetbrowser en het mail programma kan ik kort zijn, daar heb ik geen ervaring mee en dat wil ik graag zo houden.
Hier herken ik mijn situatie en kan alleen toestemmen.
Als internetbrowser heb ik nog altijd Firefox en ook outlook vind ik het beste mail programma.
Lijkt me nogal persoonlijk, ik persoonlijk vind outlook niet veel soeps en firefox is toch niet hopelijk de enigste security scanner?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Lijkt me nogal persoonlijk, ik persoonlijk vind outlook niet veel soeps en firefox is toch niet hopelijk de enigste security scanner?

Eens dat persoonlijk is maar eerlijk is eerlijk, ik vindt outlook ( versie 2013 ) wel erg prettig werken.

Maar heb je een link van security scanner Firefox ? Ben erg benieuwd hoe deze fungeert icm een browser :mrgreen:

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Har06 schreef:
toeslagen schreef:

Hier herken ik mijn situatie en kan alleen toestemmen.
Als internetbrowser heb ik nog altijd Firefox en ook outlook vind ik het beste mail programma.
Lijkt me nogal persoonlijk, ik persoonlijk vind outlook niet veel soeps en firefox is toch niet hopelijk de enigste security scanner?
Ik heb het nergens over een securtiy scanner, alleen over een internetbrowser en een e-mail programma.
Dat het persoonlijk is weet ik, maar als je het verschil van deze programma's niet weet, dan houd de discussie op.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb vorige week Windows 7 geüpgraded naar 10 gebruik Firefox en Thunderbird, werkt perfect.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Ulbe »

Windows 10 werkt perfect op mijn laptop,

Alleen programma's en drivers van de printer ( Epson ) doen moeilijk,

Vastlopen tijdens het printproces en scannersoftware loopt ook vast, hopende dat dit snel opgelost wordt door Epson,

Verder tevreden.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door harkja »

Ik wacht tot 2017 dan komt Windows 11 op de markt vertelde iemand mij vandaag. Windows 7 is zeer stabiel toch. Maar het is graties dat dan wel :D

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

harkja schreef:Ik wacht tot 2017 dan komt Windows 11 op de markt vertelde iemand mij vandaag.
Als ik alles moet geloven wat "iemand" zegt... en waarom zou 11 beter zijn dan 10? Ik zou gewoon een keuze maken op basis van wat je nu weet.

Gesloten