LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door igen »

Inderdaad. Maar de tijd dat ik gratis visualbasic+++kennis deelde is allengst voorbij.
Microsoft, dat betekent in beginsel al dat je sowieso op de tweede release moet wachten. Ook is W10 niet gratis, maar daar komen de gebruikers volgend jaar zogenaamd pas achter.
Doe als elke andere hobbyist en wacht tot er een volledig werkende unattended versie ergens op de interwebs verschijnt. Compleet met drivers en TIG browsers.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Geweldig advies :D

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door igen »

Overigens werkt W10-mobile verrassend soepel op de Lumia foons. Ook op de goedkoopste...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

igen schreef:Inderdaad. Maar de tijd dat ik gratis visualbasic+++kennis deelde is allengst voorbij.
Microsoft, dat betekent in beginsel al dat je sowieso op de tweede release moet wachten. Ook is W10 niet gratis, maar daar komen de gebruikers volgend jaar zogenaamd pas achter.
Doe als elke andere hobbyist en wacht tot er een volledig werkende unattended versie ergens op de interwebs verschijnt. Compleet met drivers en TIG browsers.

op 3 pc,s windows 10 gezet, alles werkt als een trein, Kosten? welke ? gratis en voor niets, de loze kreten over vlg jaar zijn nonsens

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Mijn printer Brother deed het plotseling niet meer wat ik ook deed het lukte niet.
Via een vorige backup is het wel gelukt. Dus zo zie je maar hoe belangrijk een back up is. Ben eigenlijk wel benieuwd welk backup systeem jullie gebruiken. Ik gebruik Acronis ATI 2016. Overigens is W10 een fantastische OS.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:Mijn printer Brother deed het plotseling niet meer wat ik ook deed het lukte niet.
Via een vorige backup is het wel gelukt. Dus zo zie je maar hoe belangrijk een back up is. Ben eigenlijk wel benieuwd welk backup systeem jullie gebruiken. Ik gebruik Acronis ATI 2016. Overigens is W10 een fantastische OS.
Heb je geprobeerd met het program "Driver Genius" een driver voor de printer te vinden?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

Har06 schreef:
igen schreef:Inderdaad. Maar de tijd dat ik gratis visualbasic+++kennis deelde is allengst voorbij.
Microsoft, dat betekent in beginsel al dat je sowieso op de tweede release moet wachten. Ook is W10 niet gratis, maar daar komen de gebruikers volgend jaar zogenaamd pas achter.
Doe als elke andere hobbyist en wacht tot er een volledig werkende unattended versie ergens op de interwebs verschijnt. Compleet met drivers en TIG browsers.

op 3 pc,s windows 10 gezet, alles werkt als een trein, Kosten? welke ? gratis en voor niets, de loze kreten over vlg jaar zijn nonsens

Har, wat meneer igen zegt klopt gewoon.

steek je kop niet in het zand en doe ook niet net alsof je ineens alle verstand van deze materie bezit.. zoals je wel vaker doet bij andere topics. ik durf bijna te wedden dat jij 10 hebt geinstalleerd met alle functies standaard op AAN gelaten. Ik weet zeker dat meneer igen eventjes wat meer verstand van zaken heeft in pc's dan jij.

igen heeft gelijk, luister daar nu maar naar ipv eigenwijs te blijven doen>>> de "rekening" wordt later wel gepresenteerd door MS.

NIETS IS GRATIS. > misschien nu wel in beginne maar de rest? daar kom je volgend jaar en opeenvolgende wel achter. eerst wordt de grote mensenmenigte murw gemaakt door bij iedereen dit 10 OS te installeren [waarbij de meeste de privacy OPEN hebben staan]
maar daarna................ komt de "rekening". :lol: :wink:

ik wacht inderdaad totdat er een 2e release uit gaat komen bv op nzb....
Laatst gewijzigd door jerwarm op 12 sep 2015 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik blijf nog gewoon op mijn unattended w7 Ultimate draaien en hoef die w10 troep niet op mijn C:/.
die draait bij mij gewoon op een VM.

en ik houd hem strak in de gaten. ;)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door newmikey »

Afbeelding

EllenRoisin
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2015 18:37

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door EllenRoisin »

Windows 10 op 10 jaar oude Dell notebook vanaf Windows 7 laten installeren. Eerst kwam ik niet verder dan de login naar M$ . Batterij losgetrokken en netwerk er uit. Opnieuw begonnen Na de installatie allemaal driversproblemen met de docking. De laatste Windows2003 dockingdrivers op W10 geinstalleerd en functioneerd bijna allemaal, alleen de DVI-poort niet, dus geen screen op de TV.
Windows doet wel lekker modern met foutoplossingen. Koop nieuw, zet extra geheugen er in. Ik had de schijf voordat die overschreven werd een discopy gemaakt. Nu de kopie er weer ingezet, terug naar Windows 7 en alles functioneert, ook de DVI zodat ik de TV als monitor kan gebruiken.

Windows10 kon wel verbindingen maken met Windows7, met andere kasten XP64 en Windows2003 werden niet gezien, ook geen in de DOS-shell \\servernaam kon niet gemaakt worden, maar vanaf de XP64 en Windows2003 kon ik wel verbinding maken met Windows10 en zonder credits doorlopen

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Heb je wel getest, of jou notebook ook geschikt is voor W 10 ?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

igen schreef:Inderdaad. Maar de tijd dat ik gratis visualbasic+++kennis deelde is allengst voorbij.
Microsoft, dat betekent in beginsel al dat je sowieso op de tweede release moet wachten. Ook is W10 niet gratis, maar daar komen de gebruikers volgend jaar zogenaamd pas achter.
Doe als elke andere hobbyist en wacht tot er een volledig werkende unattended versie ergens op de interwebs verschijnt. Compleet met drivers en TIG browsers.

Die zijn er al eventjes. Zowel 32b als 64b....prachtige Den Spike versies :wink:

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

Ik had geupgraded naar Windows 10 enfin ik kreeg gisteren het beeld op zwart en er was een melding dat ik een recover CD moest gebruiken. Dit gedaan en ik kreeg weer
het W10 scherm. Vandaag zette ik de PC aan en nu moet ik een keuze maken.

"Choose an operating system Windows 10 recovered or Windows 7 recovered. Choice highlighted W10 or W7 " na 20 seconden moet je de keus maken en W10 verschijnt op het scherm. Ik durf niet op W7 te drukken. Deze melding verschijnt steeds als ik de PC weer aanzet.

Weet iemand of dit nu een dual boot is ?

P.S. Ik weet dat je een maand de tijd krijgt om terug te gaan naar W7 misschien heeft dat er iets mee te maken.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Dat is geen dual boot, maar gewoon een optie om te kiezen tussen W 7 en W 10.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als leek: wat is het verschil?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:Als leek: wat is het verschil?

Een nieuwe OS versie! :wink:

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

toeslagen schreef:Dat is geen dual boot, maar gewoon een optie om te kiezen tussen W 7 en W 10.
Dual Boot
Beschrijft een systeem waarbij men twee of meer operatings systemen op de harddisk heeft staan. De computer vraagt dan bij de start welk systeem men wil gebruiken. Men kan dan denken aan b.v. Windows 95, Windows 2000 en Linux. Vaak wordt er dan een aparte partitie (ruimte) op de harddisk gereserveerd voor ieder systeem.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/11072

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

hvff schreef:
toeslagen schreef:Dat is geen dual boot, maar gewoon een optie om te kiezen tussen W 7 en W 10.
Dual Boot
Beschrijft een systeem waarbij men twee of meer operatings systemen op de harddisk heeft staan. De computer vraagt dan bij de start welk systeem men wil gebruiken. Men kan dan denken aan b.v. Windows 95, Windows 2000 en Linux. Vaak wordt er dan een aparte partitie (ruimte) op de harddisk gereserveerd voor ieder systeem.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/11072
Wat dual boot is weet ik.
Maar in jou geval kan je kiezen, om opnieuw W 10 te installeren en of terug naar W 7.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hvff »

OK bedankt .

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

toeslagen schreef:
Moneyman schreef:Als leek: wat is het verschil?

Een nieuwe OS versie! :wink:
OK die keuze is dan dus definitief. Helder.

Gesloten