LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Twijfelaars kunnen ook Win7 of Win8.1 naast Win10 installeren in een dual boot configuratie:
Installeer eerst een tweede Win7 of Win8 op een andere partitie en upgrade deze daarna (nadat gecontroleerd is dat deze 2e geactiveerd is en de (W)Lan drivers werken) naar Win10.
Downloaden installatie DVD's:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/home

Mijn mening is dat Win10 niets toevoegt aan een goede Win8.1+Classic Shell. Ik zou bij 8.1 blijven. Win7 naar Win10 kan gunstig uitpakken maar ook ongunstig. Verschilt van machine tot machine.

Btw: Je mag een legale versie klonen naar een andere HDD, bijv. als je een nieuwe HDD of SSD koopt. Beide schijven blijven werken en blijven legaal op jouw PC. Als 2 verschillende schijven met Win7 legaal zijn, dan is één schijf met 2xWin7 ook legaal. Vervolgens is het net zo legaal om een Win7 te upgraden naar Win10. Bovendien mag je sowieso altijd terug van WIn10 naar Win7, ook na 1 maand. Beide productcodes blijven geldig. Je kan overigens altijd maar met één OS tegelijkertijd werken...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waar hebben we het nou de hele tijd over gehad? Je mag geen dualboot configuratie doen, tenzij je voor beide licenties hebt betaald. Je mag de gratis windows 10 upgrade installeren over een windows 7 of 8(.1) installatie onder voorwaarde dat je die dan niet meer gebruikt. Je kunt 1 maand windows 10 proberen. Daarna kun je niet meer terug. Althans niet legaal.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:Waar hebben we het nou de hele tijd over gehad? Je mag geen dualboot configuratie doen, tenzij je voor beide licenties hebt betaald. Je mag de gratis windows 10 upgrade installeren over een windows 7 of 8(.1) installatie onder voorwaarde dat je die dan niet meer gebruikt. Je kunt 1 maand windows 10 proberen. Daarna kun je niet meer terug. Althans niet legaal.
illegaal zou ik geen besturingsprogramma gebruiken, de veiligheidsupdates zijn dan niet beschikbaar.

waarom zou je terug willen naar een 2* handsje als W 10 perfect functioneert :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:
olaf79 schreef:Waar hebben we het nou de hele tijd over gehad? Je mag geen dualboot configuratie doen, tenzij je voor beide licenties hebt betaald. Je mag de gratis windows 10 upgrade installeren over een windows 7 of 8(.1) installatie onder voorwaarde dat je die dan niet meer gebruikt. Je kunt 1 maand windows 10 proberen. Daarna kun je niet meer terug. Althans niet legaal.
illegaal zou ik geen besturingsprogramma gebruiken, de veiligheidsupdates zijn dan niet beschikbaar.

waarom zou je terug willen naar een 2* handsje als W 10 perfect functioneert :lol:
Als het perfect functioneert, dan zie ik ook geen reden daarvoor. Maar niet bij iedereen zal het perfect werken. Vooral sommige randapparatuur en spellen kunnen problemen opleveren.

cadel 1950
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2015 19:14

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door cadel 1950 »

89PB schreef:Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op mijn laptop wat een drama duurt heel lang en het resultaat is BS. Beter nog een X aantal maanden wachten om problemen te voorkomen,
is mijn ervaring.
had je niet moeten doen , en iedere keer de melding van gratis Windows 10 instal , kijk ff in computer idee allen , daar staat iets van / i dont want windows 10 of googlen naar dat .
windows 8.1 werkt goed ,de jeugd is er gek mee met die appies lol.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
olaf79 schreef:Waar hebben we het nou de hele tijd over gehad? Je mag geen dualboot configuratie doen, tenzij je voor beide licenties hebt betaald. Je mag de gratis windows 10 upgrade installeren over een windows 7 of 8(.1) installatie onder voorwaarde dat je die dan niet meer gebruikt. Je kunt 1 maand windows 10 proberen. Daarna kun je niet meer terug. Althans niet legaal.
illegaal zou ik geen besturingsprogramma gebruiken, de veiligheidsupdates zijn dan niet beschikbaar.

waarom zou je terug willen naar een 2* handsje als W 10 perfect functioneert :lol:

Oh jawel hoor, zijn zekers wel beschikbaar ! Onzin dus dat niet beschikbaar zouden zijn.

Anyway, terug naar een 2de handsje ? Wel diegene waarbij W10 niet functioneert gaan maar al te graag terug.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:
olaf79 schreef:Waar hebben we het nou de hele tijd over gehad? Je mag geen dualboot configuratie doen, tenzij je voor beide licenties hebt betaald. Je mag de gratis windows 10 upgrade installeren over een windows 7 of 8(.1) installatie onder voorwaarde dat je die dan niet meer gebruikt. Je kunt 1 maand windows 10 proberen. Daarna kun je niet meer terug. Althans niet legaal.
illegaal zou ik geen besturingsprogramma gebruiken, de veiligheidsupdates zijn dan niet beschikbaar.

waarom zou je terug willen naar een 2* handsje als W 10 perfect functioneert :lol:

Oh jawel hoor, zijn zekers wel beschikbaar ! Onzin dus dat niet beschikbaar zouden zijn.

Anyway, terug naar een 2de handsje ? Wel diegene waarbij W10 niet functioneert gaan maar al te graag terug.
De eerste 2 maanden wel, daarna niet meer. Tenzij je de boel vakkundig hackt.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:Je mag de gratis windows 10 upgrade installeren over een windows 7 of 8(.1) installatie onder voorwaarde dat je die dan niet meer gebruikt. Je kunt 1 maand windows 10 proberen. Daarna kun je niet meer terug. Althans niet legaal.
Har06 schreef:illegaal zou ik geen besturingsprogramma gebruiken, de veiligheidsupdates zijn dan niet beschikbaar.

waarom zou je terug willen naar een 2* handsje als W 10 perfect functioneert :lol:
teunbosseman schreef:Oh jawel hoor, zijn zekers wel beschikbaar ! Onzin dus dat niet beschikbaar zouden zijn.

Anyway, terug naar een 2de handsje ? Wel diegene waarbij W10 niet functioneert gaan maar al te graag terug.
olaf79 schreef:De eerste 2 maanden wel, daarna niet meer. Tenzij je de boel vakkundig hackt.

Euuh, was het niet alleen de eerste maand dat je terug kon ? Dat schrijf je namelijk zelf ook.

En zo vakkundig hoef je niet te zijn hoor :wink: Is een heel simpel proggie voor welke ook in mijn unattended versie draait.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef: Euuh, was het niet alleen de eerste maand dat je terug kon ? Dat schrijf je namelijk zelf ook.
Je klopt, je hebt gelijk. Je hebt een grace period van 1 maand.
En zo vakkundig hoef je niet te zijn hoor :wink: Is een heel simpel proggie voor welke ook in mijn unattended versie draait.
Zal allemaal best, voor de meeste zijn het toch een paar stappen te veel.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

Vlg een enquête via consumind is het 88 % van de W 10 overstappers tevreden, incl ondergetekende

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Vlg een enquête via consumind is het 88 % van de W 10 overstappers tevreden, incl ondergetekende

Heb je een link naar deze enquette ?

Als ik op consumind kijk, kom ik op heeeeeeel wat anders uit dan W10.

http://www.consumind.nl

Gesloten