LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Beertje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2015 17:40

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Beertje01 »

Ik heb ook geprobeerd, duurt inderdaad lang met installeren, maar weet iedereen, die als je windows 10 installeert, dat als je terug wil naar windows 7/8/8.1 dat, je dat moet doen binnen 30 dagen vanaf installatie windows 10. Anders blijft windows 10 actief en na 1 jaar vanaf 29-07-2015 alleen nog kan betalen voor dit nieuwe programma. Niemand weet nog wat dat gaat kosten!!!!!!

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door pinguin »

Ik heb Windows 10 vandaag geïnstalleerd.
Werkt probleemloos. Beveiliging heb ik zelf ingesteld.
Windows 8.1 vond ik al zo'n geweldige verbetering t.o.v. Windows 7,dus de mensen, die er niet zo handig mee zijn raad ik aan om eerst over te gaan naar 8.1.
Bij Windows 10 zijn zoveel mogelijkheden en na even spelen merkt je hoe handig alles bereikbaar is.
Alleen zijn er geen drivers voor mijn printer, dus maar een nieuwe kopen.
Ben nu al helemaal blij en nee, ik ben geen man.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door hanz »

Ha Har06,
Instalatie verliep vlekkeloos. Jij hebt die problemen niet? Begrijp ik dag goed dat jij die favorietenbalk an de rechterkant van Edge wel smaller kan maken en ook naar de linkerkant van het scherm kan verpaatsen zoals IE?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:De eerste addertjes onder het gras komen al te voorschijn.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/ ... _10__.html
Hoezo addertjes onder het gras?
Niemand heeft het blijkbaar in W 8 gemist.

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Gratis bestaat niet rustig afwachten wat MS nog meer voor trucjes uit de hoge hoed tovert :wink:

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:Gratis bestaat niet rustig afwachten wat MS nog meer voor trucjes uit de hoge hoed tovert :wink:
Ik heb het niet over gratis, maar dat in W 8 dit programma ook niet was.
Natuurlijk zijn sommige tegen, dat is altijd zo geweest, maar zo negatief, maar ja.."

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Is niet negatief van mijn neef uit de VS komen ook berichten binnen waarvan je denkt eerst de kat uit de boom kijken.

P.S. Die werkt bij Microsoft.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

lies-oostveen schreef:Is niet negatief van mijn neef uit de VS komen ook berichten binnen waarvan je denkt eerst de kat uit de boom kijken.

P.S. Die werkt bij Microsoft.
Goed, andere hebben de kat al gevonden, zonder negatieve berichten te verspreiden.
Ik hoop dat je neef, ook een functie heeft, waar hij aan deze info kan komen, behalve geruchten,
want iets wat belangrijk is, kan ik niet lezen.
Dus hij is een van de 130 000 medewerkers?

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Doe er mee wat jezelf wilt zelf wacht ik nog liever een paar maanden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoewel Windows 10 de ergste tekortkomingen van Windows 8 oplost en ambitie toont, doet de nieuwe interface er niets aan af dat het Microsoft het binnen Windows vooral te doen is om eigen diensten als Office, Xbox Live en OneDrive te pushen. Het wil namelijk zien dat gebruikers niet eenmalig voor een besturingssysteem betalen, maar dat het netjes blijvende abonnees worden.

Dat hoeft, afhankelijk van hoe je er naar kijkt, geen probleem te zijn. Maar als de Windows Store verandert in een walled garden en Windows afhankelijker wordt van online diensten, dan is het opeens niet meer zo aantrekkelijk om naar het OS over te stappen.
http://computerworld.nl/software/87596- ... d/pagina-5

Het is Microsoft er vooral om te doen jaarlijks inkomsten te genereren met Windows 10.

Overstappen is echter niet nodig omdat Win7 en 8 nog jaren volledig ondersteund blijven:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

toeslagen schreef:
lies-oostveen schreef:De eerste addertjes onder het gras komen al te voorschijn.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/ ... _10__.html
Hoezo addertjes onder het gras?
Niemand heeft het blijkbaar in W 8 gemist.
Dat klopt, maar ik heb het uit XP gecopieerd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

Bob Schurkjens schreef:
Hoewel Windows 10 de ergste tekortkomingen van Windows 8 oplost en ambitie toont, doet de nieuwe interface er niets aan af dat het Microsoft het binnen Windows vooral te doen is om eigen diensten als Office, Xbox Live en OneDrive te pushen. Het wil namelijk zien dat gebruikers niet eenmalig voor een besturingssysteem betalen, maar dat het netjes blijvende abonnees worden.

Dat hoeft, afhankelijk van hoe je er naar kijkt, geen probleem te zijn. Maar als de Windows Store verandert in een walled garden en Windows afhankelijker wordt van online diensten, dan is het opeens niet meer zo aantrekkelijk om naar het OS over te stappen.
http://computerworld.nl/software/87596- ... d/pagina-5

Het is Microsoft er vooral om te doen jaarlijks inkomsten te genereren met Windows 10.

Overstappen is echter niet nodig omdat Win7 en 8 nog jaren volledig ondersteund blijven:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle
Bij office hebben ze het betalen per jaar ook al ingevoerd.
Met windows was ik nog niet over, omdat ik Ubuntu er rommelig uit vond zien
Ik heb al wel Libre Office draaien, Dus Windows zal als windows 8.1 niet meer ondersteund wordt wel gaan volgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

toeslagen schreef:Een heel mooie opsomming van de voordelen die W 10 heeft.
Alleen kan ik dan jou bericht niet begrijpen, om nog tot 365 dagen te wachten om over te stappen.
De kinderziektes liften bij een upgrade ook mee, net zoals het bij de anderen OS was.
Nee, ook bij een upgrade wordt er een VOLLEDIGE versie van windows 10 geinstalleerd alleen de apps en programma's zijn, mits compatible gewoon beschikbaar na de installatie. De systeem bestanden van van een geupgrade windows 10 zijn echter hetzelfde als een clean install.

Ik zeg niet wacht nog 365 dagen. Ik zeg dat er geen haast is om over te stappen. Windows 7 is ook prima, alleen windows 10 is nog beter en moderner. Vooral windows 7 naar windows 10 upgrade is de overstap een hele stap en dus raad ik gewoon aan om niet te overhaast te beslissen. Wel is het zo dat ik denk dat ook veel windows 7 gebruikers het nieuwe os zullen waarderen.
Misschien is het dan voor het eerst, dat Microsoft het huiswerk beter gemaakt heeft.
Microsoft heeft inderdaad zeer goed naar de gebruikers geluisterd. Bij elke fase van ontwikkeling is de feedback van de testers meegenomen. Overigens heeft microsoft een traditie om om de major release een vaal te hebben. Bijvoorbeeld windows xp was geweldig, maar Vista was een strop. Windows 7 was weer geweldig succes maar windows 8 een strop. Geheel in lijn met de verwachting dus wat betreft windows 10.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

ruud_a schreef:Is dat niet precies het zelfde als wat over windows 8 werd gezegd?
Was ook hardstikke snel (in het begin).
Vooral met opstarten.
Maar naarmate er maandelijks steeds meer windows updates bijkomen beginnen de prestaties aardig terug te lopen.
Ik gebruik windows 8 al vanaf het prille begin en heb zeer veel software erbij gezet. Mijn pc draait nog net zo vlot als toen ie geinstalleerd werd.
Ondanks dat ik nauwelijks programma's heb die automatisch opstarten.
Is makkelijk windows de schuld te geven. Hardware kan ook de oorzaak zijn of een of andere brakke driver.
Ik neem aan dat het met windows 10 niet anders zal zijn.
Elk OS wordt naar mate het langer gebruikt wordt, trager. Bij w10 is dat heel beperkt omdat het systeem zichzelf goed onderhoudt.
Bovendien moet je gaan betalen voor het patience spelen.(of reclamefilms bekijken)
Zo gratis is windows 10 dus niet.
WIndows 10 is helemaal gratis. En patience kun je gewoon gratis downloaden uit de store.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

lies-oostveen schreef:Is niet negatief van mijn neef uit de VS komen ook berichten binnen waarvan je denkt eerst de kat uit de boom kijken.

P.S. Die werkt bij Microsoft.
Ja, zoals wat dan? Je moet nu betalen om op de start knop te mogen klikken????

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Het is Microsoft er vooral om te doen jaarlijks inkomsten te genereren met Windows 10.
Tsjonge tsjonge wat een boeven. Ze proberen geld te verdienen met hun producten. Is dat verboden?
Overstappen is echter niet nodig omdat Win7 en 8 nog jaren volledig ondersteund blijven:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle
Het hebben van een computer is ook niet nodig. Voor het PC tijdperk leefden er ook al homo sapiens op de blauwe planeet.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

olaf79 schreef:
Bob Schurkjens schreef:Het is Microsoft er vooral om te doen jaarlijks inkomsten te genereren met Windows 10.
Tsjonge tsjonge wat een boeven. Ze proberen geld te verdienen met hun producten. Is dat verboden?
Overstappen is echter niet nodig omdat Win7 en 8 nog jaren volledig ondersteund blijven:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle
Het hebben van een computer is ook niet nodig. Voor het PC tijdperk leefden er ook al homo sapiens op de blauwe planeet.
Wel lastig internetbankieren zonder computer.
En bij de bankfilialen, voor zover ze nog bestaan, zeggen ze: dat moet u via internet doen.
Tot ziens, dan kan ik weer verder met mijn koffie.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door tortle »

W10 is net zoals de SSD schijf snel opstarten en na een paar maanden zo snel als een slak en maar betalen voor de belangrijkste zaken :D Microsoft wil en zal het monopolie krijgen...

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 16again »

Zijn er gebruikers die https://www.itvonline.nl/ werkend hebben in Windows10?
Dit URL is voor KPN klanten portal om op de PC TV te kijken.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Shine »

Bob Schurkjens schreef:
Hoewel Windows 10 de ergste tekortkomingen van Windows 8 oplost en ambitie toont, doet de nieuwe interface er niets aan af dat het Microsoft het binnen Windows vooral te doen is om eigen diensten als Office, Xbox Live en OneDrive te pushen. Het wil namelijk zien dat gebruikers niet eenmalig voor een besturingssysteem betalen, maar dat het netjes blijvende abonnees worden.

Dat hoeft, afhankelijk van hoe je er naar kijkt, geen probleem te zijn. Maar als de Windows Store verandert in een walled garden en Windows afhankelijker wordt van online diensten, dan is het opeens niet meer zo aantrekkelijk om naar het OS over te stappen.
http://computerworld.nl/software/87596- ... d/pagina-5

Het is Microsoft er vooral om te doen jaarlijks inkomsten te genereren met Windows 10.

Overstappen is echter niet nodig omdat Win7 en 8 nog jaren volledig ondersteund blijven:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/lifecycle
Tjemig wat wordt er afgegeven op windows. Welbeschouwd doet Apple/Mac/Iphone/iPad al jaren niets anders. En op de een of andere manier wordt dit wel door de consument probleemloos geaccepteerd. Sterker, staan ze er voor in de rij.
En zo zijn er inmiddels meerdere diensten anders dan windows of Apple die middels een abonnement inkomsten willen genereren.

Als je wilt updaten naar 10 doe het, wil je het niet, doe het dan niet. Dunkt me dat dit niet valt of staat met het al dan niet gratis en aanwezig zijnde spelletje Patience. Het gaat hier om een Operating System.

Gesloten