LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 10

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Windows 10

Ongelezen bericht door 89PB »

Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op mijn laptop wat een drama duurt heel lang en het resultaat is BS. Beter nog een X aantal maanden wachten om problemen te voorkomen,
is mijn ervaring.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik snap de heisa sowieso niet. Het belangrijkste is een goeie browser. Windows 7 werkt hier prima.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ciske »

Met Bob eens, ik snap die onzin ook niet. Ben nu gewend aan 8 werkt hier ook prima.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

89PB schreef:Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op mijn laptop wat een drama duurt heel lang en het resultaat is BS. Beter nog een X aantal maanden wachten om problemen te voorkomen,
is mijn ervaring.
Tsja, dat kan je verwachten. Als je zo nodig op de eerste dag moet upgraden, krijg je ook alle kinderziekten mee.

Wacht gerust een paar maanden, dan zijn de kinderziekten eruit en vind je op het internet een heleboel "do's and dont's" waarmee je zonder problemen kunt upgraden.

Overigens lees ik vooral positieve ervaringen van upgrades, dus ben wel benieuwd waarom het bij jou drama en BS is.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 89PB »

Moneyman schreef:
89PB schreef:Ik heb Windows 10 geïnstalleerd op mijn laptop wat een drama duurt heel lang en het resultaat is BS. Beter nog een X aantal maanden wachten om problemen te voorkomen,
is mijn ervaring.
Tsja, dat kan je verwachten. Als je zo nodig op de eerste dag moet upgraden, krijg je ook alle kinderziekten mee.

Wacht gerust een paar maanden, dan zijn de kinderziekten eruit en vind je op het internet een heleboel "do's and dont's" waarmee je zonder problemen kunt upgraden.

Overigens lees ik vooral positieve ervaringen van upgrades, dus ben wel benieuwd waarom het bij jou drama en BS is.
Ik ben uren bezig geweest om W10 op mijn laptop te installeren en schakel net in en heel W10 is nergens te bekennen :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Har06 »

Windows 10 op 2 laptops en 1 pc gezet, bij elkaar een uurtje werk, prachtig tov de oude 7 en 8, de kinderziekten zijn er en worden verholpen door de nieuwe updates.

Degene die bang zijn voor vernieuwing moeten het zeker niet doen, na een jaar kun je ervoor betalen !!!!!!!!

70res
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:04

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door 70res »

Wacht wel een maandje of 3, zodat de ergste problemen getackeld zijn.
Windows 7 draait hier zonder problemen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Heeft niets met bang voor vernieuwing te maken (wat een onzin), maar gewoon met logisch en praktisch denken. Waarom zou ik kinderziekten binnen gaan hengelen als er miljoenen liefhebbers zijn die dat al voor mij doen?

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door tortle »


renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:Precies. Heeft niets met bang voor vernieuwing te maken (wat een onzin), maar gewoon met logisch en praktisch denken. Waarom zou ik kinderziekten binnen gaan hengelen als er miljoenen liefhebbers zijn die dat al voor mij doen?
Die miljoenen liefhebbers hebben al een tijdje proefgedraaid met de public beta. Helemaal geen reden dus om niet te upgraden.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

renewouters schreef:
Moneyman schreef:Precies. Heeft niets met bang voor vernieuwing te maken (wat een onzin), maar gewoon met logisch en praktisch denken. Waarom zou ik kinderziekten binnen gaan hengelen als er miljoenen liefhebbers zijn die dat al voor mij doen?
Die miljoenen liefhebbers hebben al een tijdje proefgedraaid met de public beta. Helemaal geen reden dus om niet te upgraden.
De meeste kinderziektes zijn al lang verwijderd/aangepast.
Zou Microsoft dezelfde fout twee keer doen, om een OS te vroeg op de markt te brengen.
Dus volgens de voorgangers hebben de mensen welke nu een PC/laptop met W 10 kopen, vette pech.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

De meeste ja, maar lang niet alle. Bovendien: er is geen enkele reden voor mij om wél acuut te upgraden, dus waarom zou ik überhaupt dat risico nemen?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:De meeste ja, maar lang niet alle. Bovendien: er is geen enkele reden voor mij om wél acuut te upgraden, dus waarom zou ik überhaupt dat risico nemen?
Er is nergens een risico, gewoon bang makerij.
Dus de pc en laptops, die nu worden verkocht met W 10 hebben een risico?

Als voor jou geen reden is, dan zo houden, maar andere denken misschien er anders over.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je vandaag ook maar een beetje de topics over w10 in de gaten houdt, had je kunnen weten dat er zat problemen zijn.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:Als je vandaag ook maar een beetje de topics over w10 in de gaten houdt, had je kunnen weten dat er zat problemen zijn.
Heb geen tijd om topics op fora in de gaten te houden, maar jij wijkt weer mijn vraag uit.
De mensen die nu een pc/laptop kopen, krijgen dus zat problemen?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ok, ik zal "je vraag niet uitwijken".

Snap je het verschil tussen een clean install en een upgrade niet?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:Ok, ik zal "je vraag niet uitwijken".

Snap je het verschil tussen een clean install en een upgrade niet?
Neen, leg het verschil maar uit.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heel simpel: die nieuwe computers waar jij naar verwijst hebben af fabriek de juiste softwareverzekering staan. Thuis, op m'n bestaande pc, moet ik upgraden van Windows 7. Veel meer kans op problemen. Maar dat kan je zelf ook verzinnen natuurlijk.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door ruud_a »

Wat is nu precies het voordeel om naar windows 10 over te stappen?
Er kunnen problemen zijn met de installatie voor iemand met twee linker computerhanden.
Sommige programma's werken mogelijk niet heb ik gelezen bij Microsoft.
Er zijn problemen met privacy.
Dus wat heb je precies aan die upgrade?
Op welke manier zou ik er nu precies beter van moeten worden?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Windows 10

Ongelezen bericht door toeslagen »

Moneyman schreef:Heel simpel: die nieuwe computers waar jij naar verwijst hebben af fabriek de juiste softwareverzekering staan. Thuis, op m'n bestaande pc, moet ik upgraden van Windows 7. Veel meer kans op problemen. Maar dat kan je zelf ook verzinnen natuurlijk.
Wat denk je van mijn versie.
Bij het upgraden zijn programma en bestanden van jou pc behouden, maar is gewoon dezelfde versie
, dan bij de Nieuwkoop.
Dus waar schuilt het probleem?
Na installatie krijg je zowel bij een Nieuwkoop als bij een upgrade meteen updates, om eventuele problemen recht te zetten, die intussen bekend zijn.

Gesloten