na jaren een tevreden gebruiker geweest te zijn van Xs4all ben ik toch genadeloos met de neus op de feiten gedrukt door deze ^[email protected]^#$#[email protected][email protected]#! Ik heb er gewoon geen woorden voor. De mensheid is diep diep weggezakt in de put der verdoemenis.
Ik zal jullie vertellen wat mij is overkomen.
Eind 2004 heb ik in volle overtuiging dat ik volgende de regels handelde mijn ADSL Lite-abonnement t.w.v. 20 euro netto per maand opgezegd. Aan alle formaliteit werd voldaan en ik was er optijd bij. Mijn account zou per April 2005 opgeheven worden, omdat mijn contract nog doorliep tot die datum. Opzich al een belachelijk iets, maar goed...
Eind april 2005 krijg ik netjes een eindafrekening van XS4ALL, waarmee ik in de veronderstelling ben dat mijn contractueleverplichting aan XS4all beeindigd is. Xs4all levert geen service meer en ik hoef dus niet meer te betalen. Eind goed al goed, althans.....
Vorige maand kijk ik eens goed naar mijn afgeboekte bedragen en zie ik tussen de vele automatische incassos een bedrag staan van ruim 28 euro! Ik zie dat het bedrag naar Xs4all overgemaakt is. Mijn kaak viel van verbazing op de grond. Zeker toen bleek dat deze transactie om de maand werd afgeschreven van mijn rekening sinds 2 maanden na mijn eindafrekening in April 2005! Deze om-de-maand boeking draagt bij aan de onopvallendheid op je rekening overzicht.
Maar hoe kan dit nu ? Hoe is het mogelijk dat Xs4all sinds mijn opzegging ruim 200 euro aan mij verdient heeft voor het leveren van helemaal niets ?
Ik neem u even mee naar de brief die mijn opzegging in December 2004 bevestigde.
Geachte .......,
Onlangs hebt u XS4ALL verzocht uw ADSL abonnenment te beeindigen. Uw verzoek is in behandeling genomen en tevens doorgestuurd aan KPN zodat ook uw ADSL abonnement van KPN wordt opgezegd.
bla bla bla....
bla bla bla....
<en dan komt het slotstukje>
Bij opzegging binnen de contractuele verplichting van een jaar volgt een eindejaarsrekening. ( -red. die heb ik ook gehad en werd vermeld als EINDAFREKENING! Dan denk je dus dat alles afgehandeld is...)
En nu komt het!!!! Ik zal enkele key-woorden met hoofdletters vermelden.
Als u tijdens de OPZEGGING van ADSL hebt AANGEGEVEN dat u het standaardabonnement wilt BEHOUDEN, dan blijven uw e-mailadressen bestaan; u hoeft hier NIETS voor te doen.
Kortom, lees ik het nou goed ? Ik heb tijdens mijn opzegging niets aangegeven, omdat ik hier ook niks over gelezen heb. Ze gaan er dus maar even voor het gemak vanuit dat ik standaard zou kiezen voor het behouden van een account die ik sowieso nooit gehad heb! Ik heb een Lite abo gehd en geen standaardaccount. Hoe kan ik dit dan behouden ? Ook wordt er in de brief niet gerept over een eventuele manier om dit behoud van standaardaccount te annuleren.
Natuurlijk ben ik deels schuldig, doordat ik nooit de brief helemaal heb doorgelezen, maar na het lezen van het eerste deel ga je er toch gewoon vanuit dat het afgehandeld is ? Ook de vermeende eindafrekening duidtop een ontbonden contract. Het lijkt in mijn ogen op een normale bevestigingsbrief na het opzeggen van een abo. Iets dat alleen ter formalisatie verstuurd dient te worden.
Xs4all maakt hier op slinkse wijze gebruikt van misleiding in mijn ogen. De onschuldige burger gaat er vanuit dat zijn abonnement is opgezegd, maar in feite heeft xs4all zonder keuze van de abonnee gekozen voor het behoud van een standaardaccount. Vervolgens wordt dit bedrag 1 keer in de 2 maanden afgeboekt i.p.v. iedere maand. Wat is hier de reden van ? Minder opvallend op je rekeningoverzicht misschien ? Onder het mom van "We hopen dat de ex-klant een kleine transactie van 28 euro iedere 2 maanden niet opmerkt".
Het is in één woord schandalig!
Als je xs4ALL om een verklaring vraagt zeggen ze niets meer dan "het is handig om na opzegging van je account nog e-mail te kunnen uitlezen.". Dat bepaal ik zelf nog wel! Xs4all maakt hier dus kennelijk de keuzes en niet de klant. Tuurlijk vinden ze het handig, want het levert 11 euro per maand extra op!
Ik ben pislink en vooral teleurgesteld in de mensheid. Bedrijven doen maar tegenwoordig. Ze verzinnen steeds slinksere methoden om klanten geld afhandig te maken en generen zich nergens meer voor. Als de

Ik hoop dat Tros Radar eens aandacht aan dit fenomeen besteed, want de onschuldige burger lijkt steeds vaker de dupe te worden van bedrijven met evil intentions.