LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo blokkade

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JacquesLeblanc
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2014 19:43

Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door JacquesLeblanc »

Hi, Ziggo blokkeert als er meer dan 1500 mails per dag worden gestuurd zonder notificatie niet alleen de internetverbinding, maar ook de complete telefonie-infrastructuur en alarmering. Hierdoor ontstaat voor veel ouderen met zorgcams een gevaarlijke situatie. Het kan twee weken (!) duren voordat de blokkade wordt opgeheven. Deze blokkade (zonder enige take down notice) is illegaal en kan gevaar en schade opleveren. Wie heeft hier ook schade door geleden of heeft gevaarlijke situaties zien ontstaan door deze zinloze acties van Ziggo?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door eleven »

JacquesLeblanc schreef:Hi, Ziggo blokkeert als er meer dan 1500 mails per dag worden gestuurd zonder notificatie niet alleen de internetverbinding, maar ook de complete telefonie-infrastructuur en alarmering. Hierdoor ontstaat voor veel ouderen met zorgcams een gevaarlijke situatie. Het kan twee weken (!) duren voordat de blokkade wordt opgeheven. Deze blokkade (zonder enige take down notice) is illegaal en kan gevaar en schade opleveren. Wie heeft hier ook schade door geleden of heeft gevaarlijke situaties zien ontstaan door deze zinloze acties van Ziggo?
En wie stuurt deze mails ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door berndv »

JacquesLeblanc schreef:Hi, Ziggo blokkeert als er meer dan 1500 mails per dag worden gestuurd
JacquesLeblanc schreef:Hierdoor ontstaat voor veel ouderen met zorgcams een gevaarlijke situatie
Vraagje hoor, maar welke oudere die door middel van een zorgcam in de gaten gehouden moet worden stuurt 1500 mails per dag?

Persoonlijk heb ik een hekel aan spam en een particuliere aansluiting die 1500 mails per dag verstuurt, doet dit over het algemeen niet zelf en valt redelijk niet onder enige fair use policy. Gaat het hier trouwens om 1500 mails verstuurd via de smtp van Ziggo? Of maakt het niet uit welke smtp je stuurt? Dat het 2 weken duurt voor het weer wordt vrijgegeven vind ik persoonlijk wel wat lang duren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door bprosman »

En wie stuurt deze mails ?
Waarschijnlijk een beetje agressief (lees verkeerd) afgestelde (zorg)cam.
Arme ontvanger die ze allemaal moet bekijken :wink: .

Dat is zo'n beetje iedere minuut een screenshot :?
Deze blokkade (zonder enige take down notice) is illegaal
Leveringsvoorwaarden al eens gelezen ? :?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door sjohie »

JacquesLeblanc schreef:Hi, Ziggo blokkeert als er meer dan 1500 mails per dag worden gestuurd zonder notificatie niet alleen de internetverbinding, maar ook de complete telefonie-infrastructuur en alarmering. Hierdoor ontstaat voor veel ouderen met zorgcams een gevaarlijke situatie. Het kan twee weken (!) duren voordat de blokkade wordt opgeheven. Deze blokkade (zonder enige take down notice) is illegaal en kan gevaar en schade opleveren. Wie heeft hier ook schade door geleden of heeft gevaarlijke situaties zien ontstaan door deze zinloze acties van Ziggo?
Dit is dus duidelijk een geval van een slecht ingestelde zorgcam, het lijkt me dat je de verantwoordelijke daarvoor aan moet spreken, en niet Ziggo. Veel van die camera's hebben ook een FTP upload functie, die je naar hartenlust kan gebruiken bij Ziggo.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door bprosman »

Of gewoon niets versturen/uploaden maar gewoon op je router de camera poort forwarden en "Live" kijken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:
Dit is dus duidelijk een geval van een slecht ingestelde zorgcam, het lijkt me dat je de verantwoordelijke daarvoor aan moet spreken, en niet Ziggo. Veel van die camera's hebben ook een FTP upload functie, die je naar hartenlust kan gebruiken bij Ziggo.
Zo had ik het nog niet gelezen, maar kan natuurlijk. Ik ging er van uit dat iemand die 1500 mails verstuurde afgesloten werd van internet en daardoor de zorgcam niet meer te streamen valt. Maar inderdaad kan die zorgcam ook met intervallen een beeld per mail sturen.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door sadfly »

Dan worden die 1500 mails zeker via de ziggo mail server verstuurt.
En niet via een 3e party mailserver ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door berndv »

sadfly schreef:Dan worden die 1500 mails zeker via de ziggo mail server verstuurt.
En niet via een 3e party mailserver ?
Ligt er een beetje aan, is mogelijk, maar Ziggo kan ook poort 25 monitoren op gebruik. Zou niet mogen in het kader van nettransparantie, maar kan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
sadfly schreef:Dan worden die 1500 mails zeker via de ziggo mail server verstuurt.
En niet via een 3e party mailserver ?
Ligt er een beetje aan, is mogelijk, maar Ziggo kan ook poort 25 monitoren op gebruik. Zou niet mogen in het kader van nettransparantie, maar kan.
Ze mogen wel monitoren. Ze mogen alleen geen deep packet inspection doen. Maar dat is wat anders.

Het zou in principe voor Ziggo niet moeten uitmaken of en hoeveel je mail verstuurd via een andere mailserver. Daar hebben ze in feite niks mee te maken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wie levert die zorgcam? Is dat van een zorgverlener (thuiszorg of zo)?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:
Deze blokkade (zonder enige take down notice) is illegaal
Leveringsvoorwaarden al eens gelezen ? :?
Logisch dat je lijn voor internet toegang geblokkeerd wordt indien het lijkt alsof je spam email aan het versturen bent.
Maar voor mij is het onbegrijpelijk dat dan ook je telefonie afgesloten wordt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar voor mij is het onbegrijpelijk dat dan ook je telefonie afgesloten wordt.
Telefonie is VoIP , dus ook over je Internet verbinding. Ze zullen het hele modem wel offline gooien.
Het zou in principe voor Ziggo niet moeten uitmaken of en hoeveel je mail verstuurd via een andere mailserver. Daar hebben ze in feite niks mee te maken.
Inderdaad maar iedere minuut een camshot sturen is een beetje zinloos. Dat gaat aan de ontvangende kant niemand "lezen" / bekijken.
Deze functionaliteit is eigenlijk bedoeld voor als je niet thuis bent. Mocht er dan beweging gedetecteerd worden stuurt de cam een mailtje.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door crazyme »

Ts blaast wel hoog van de toren. Wanneer er risico bestaat op letsel, dan is een standaard lijn van Ziggo een risico welke ts zelf neemt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:Ik vermoed dat abuse de verbinding dicht heeft gegooid i.v.m. het versturen van spam.
1500 emails per 24 uur via de smtp server van Ziggo wordt niet gezien als normaal gebruik.
Ja maar er is wel een notice of takedown nodig

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja maar er is wel een notice of takedown nodig
In jouw wetboek wel :wink: In t "onze" kan ik het even niet vinden.

Acoma
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2014 22:14

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door Acoma »

Tip: Als je iets illegaal noemt, kun je dan meteen het artikel uit het wetboek quoten dat de actie illegaal maakt?
berndv schreef:
sadfly schreef:Dan worden die 1500 mails zeker via de ziggo mail server verstuurt.
En niet via een 3e party mailserver ?
Ligt er een beetje aan, is mogelijk, maar Ziggo kan ook poort 25 monitoren op gebruik. Zou niet mogen in het kader van nettransparantie, maar kan.
Is dat niet hetzelfde? Volgens mij worden non-Ziggo SMTP's geblokkeerd op poort 25.
Ik heb mijn AOL bijvoorbeeld over 587 moeten laten gaan.
Even testen..
Ja, 25 wil ie niet verzenden en door hem terug naar 587 te zetten werkt hij meteen.

Twee oplossingen:
1) Niet 1500 mails per dag versturen.
2) Andere smtp-poort gebruiken.

Persoonlijk vind ik een limiet van 1500 erg ruim.
Vroeger zat dat nog op 500 :)

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo blokkade

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:
Maar voor mij is het onbegrijpelijk dat dan ook je telefonie afgesloten wordt.
Telefonie is VoIP , dus ook over je Internet verbinding. Ze zullen het hele modem wel offline gooien.
VOIP behoort over apart "kanaal" te lopen (apart VLAN bij glas/kabel of bij DSL ander VPI/VCI), zodat VOIP gereserveerde bandbreedte krijgt, en gesprekskwaliteit niet te lijden heeft van forse up- of download.

Omdat VOIP dan gescheiden is van data, kan VOIP gewoon blijven werken als je provider ivm abuse je internet dicht zet.

Bedenk dat je te allen tijden 112 moet kunnen bellen, dus ook als je een besmette PC hebt!

Gesloten