LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JVL010
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2020 12:55

Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door JVL010 »

Kan iemand mij helpen?

Eind september heb ik mijn Ziggo abonnement gewijzigd naar (beter) wifi, een medewerker zou de daarvoor een benodigde modem eind oktober sturen. Nou... je raadt het al; even in een notendop wat er (niet) is gebeurd:

- Eind okt heb ik geen modem ontvangen en sindsdien ook geen wifi meer, maar uiteraard betaal ik wel gewoon door;
- Zondag 1 nov heb de klantenservice gesproken en zij beloven een nieuwe modem te sturen;
- In de loop van die week hoor ik niets; geen track & Trace... niets;
- Ik moet zelf wederom contact opnemen met de klantenservice.
- Daar krijg ik alleen maar antwoorden over complexe administratieve 'problemen' en vastgelopen systemen;
- Telefonisch kom ik er niet door... Lange wachttijden + advies ander tijdstip terug te bellen. Behalve als je aangeeft een nieuw product aan te schaffen... dan heb je binnen 1 minuut iemand aan de lijn, maar die kan je niet helpen (natuurlijk );
- Kortom... Ik zit al 1,5 week zonder modem, zonder wifi, maar ik betaal wel... De enige reactie die de klantenservice van Ziggo geeft is:

"Ik zie het al. Er is een administratief onderdeel blijven hangen dat door ons moet worden gecorrigeerd. Dit is inmiddels een bekend, maar ook zeer complex probleem. Wij doen er momenteel alles aan om dit voor iedereen weer op te lossen. Wanneer dit is opgelost, kan ik je helaas niet vertellen. Mijn excuses voor het ongemak!"


"We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je te fixen. Het is alleen niet bekend op welk moment dit exact is. We doen ons uiterste best, Jochem."


Oh ja, en ze bestoken me natuurlijk wel met geautomatiseerde mailtjes met de vraag wat ik van hun klantenservice vind... Nou, k** dus!

Ik sta als consument met mijn rug tegen de muur... ik werk, net als velen, nu veel thuis... maar heb geen wifi, ik betaal er wel voor en Ziggo doet helemaal NIETS, behalve emmeren over administratieve problemen en niet weten wanner dat opgelost is. Wie kan mij helpen of heeft de gouden tip? Of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Alvast bedankt! Groet Jochem

ps; ik print screens van de communicatie met deze fantastische klantenservice... maar ze zijn te groot om hier toe te voegen.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Shivers »

De wifi van de modems is gewoon belabberd daar hoef je ook geen nieuwe modem voor te krijgen.

Installeer een fatsoenlijk accespoint op cruciale plekken en er gaat een wereld voor je open.
Wat nog beter is dat is bekabeld werken dat werkt altijd zonder problemen.
Wifi kan overal op storen dat is nu eenmaal een feit, zolang Ziggo het signaal levert tot jouw modem is het goed daarbinnen is jouw eigen pakkie an.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Andere provider? Of is dat geen optie? Keuze genoeg.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Shivers »

Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2020 13:29
Andere provider? Of is dat geen optie? Keuze genoeg.
Inderdaad keuze genoeg waarbij je bij alle providers hetzelfde probleem zult hebben.
Providers leveren de modem en de snelheid word bekabeld gemeten nooit draadloos, een provider kan dus ook nooit garanderen dat jij overal wifi hebt dat is van zoveel factoren afhankelijk en al zeker met de consumenten spullen.

Ik weet huizen die zijn zo geïsoleerd dat zelfs een Dect telefoon of een Gsm al niet meer werkt binnenshuis.

Je moet altijd de oorzaak achterhalen en niet met oplossingen iets proberen wat gewoonweg niks veranderd gaan puzzelen.
Huur desnoods een prof in die het wel kan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heel even een paar vragen.

Werkt uw internet verbinding wel maar (alleen) uw wifi niet?
Kunt u wel in uw modem inloggen?
Heeft u ook VOIP/SIP telefonie bij uw abbo. en werkt dit wel?

JVL010
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2020 12:55

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door JVL010 »

Ja, maar met een nieuwe provider heb ik in ieder geval een iets wat geleverd wordt... Dat is nu het probleem, niet de snelheid (die was prima).

Ziggo levert niet wat ie moet leveren en doet gewoon helemaal niets, behalve vage en standaard excuses maken - door troela's die gezellig met een kopje thee vanuit huis werken - over complexe administratieve problemen (zo klantgericht). Dus, tja... Daar kan ik natuurlijk niet op blijven wachten.

JVL010
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2020 12:55

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door JVL010 »

hebra98 schreef:
07 nov 2020 13:52
Heel even een paar vragen.

Werkt uw internet verbinding wel maar (alleen) uw wifi niet?
Kunt u wel in uw modem inloggen?
Heeft u ook VOIP/SIP telefonie bij uw abbo. en werkt dit wel?
Hoi! Ziggo heeft mijn mediabox uitgegooid (omdat ik eerst ook televisie had), daardoor doet mijn Wifi het ook niet meer (de grap is: live tv kijken wel - dat had ik juist stopgezet); ze kunnen het ook niet op afstand aanzetten...

Ze moeten dus een nieuwe modem leveren (hadden ze ook beloofd), maar ze doen helemaal niets meer; want het is administratief heeeeeel ingewikkeld en complex om een modem in een doos te stoppen; mijn adres erop te zetten en dan te versturen. Ik heb geen telefonie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt hier opzeggen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen

U betaalt en zij leveren. Dat was de deal.

Heb het zelf ook gedaan. Het was een goede beslissing. Nu T-Mobile glasvezel. Kost geen **** en werkt vlekkeloos.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Shivers »

Ziggo levert niet alleen Internet das altijd icm TV.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door hebra98 »

JVL010 schreef:
07 nov 2020 13:57
hebra98 schreef:
07 nov 2020 13:52
Heel even een paar vragen.

Werkt uw internet verbinding wel maar (alleen) uw wifi niet?
Kunt u wel in uw modem inloggen?
Heeft u ook VOIP/SIP telefonie bij uw abbo. en werkt dit wel?
Hoi! Ziggo heeft mijn mediabox uitgegooid (omdat ik eerst ook televisie had), daardoor doet mijn Wifi het ook niet meer (de grap is: live tv kijken wel - dat had ik juist stopgezet); ze kunnen het ook niet op afstand aanzetten...

Ze moeten dus een nieuwe modem leveren (hadden ze ook beloofd), maar ze doen helemaal niets meer; want het is administratief heeeeeel ingewikkeld en complex om een modem in een doos te stoppen; mijn adres erop te zetten en dan te versturen. Ik heb geen telefonie.
>>
Maar, u heeft dus ook geen internet verbinding meer?
Dan is uw wifi een minder probleem, want al zou wifi werken heeft u nog steeds geen internet?

En u geeft eerst aan dat u "(beter) wifi" had besteld en nu zegt u dat u de tv ontvangst had stop gezet?

Het verhaal duizelt mij een beetje... Ik weet niet goed waar het nu fout gaat door veel randverhalen, helaas.
Laatst gewijzigd door hebra98 op 07 nov 2020 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

JVL010
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2020 12:55

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door JVL010 »

hebra98 schreef:
07 nov 2020 14:07
JVL010 schreef:
07 nov 2020 13:57
hebra98 schreef:
07 nov 2020 13:52
Heel even een paar vragen.

Werkt uw internet verbinding wel maar (alleen) uw wifi niet?
Kunt u wel in uw modem inloggen?
Heeft u ook VOIP/SIP telefonie bij uw abbo. en werkt dit wel?
Hoi! Ziggo heeft mijn mediabox uitgegooid (omdat ik eerst ook televisie had), daardoor doet mijn Wifi het ook niet meer (de grap is: live tv kijken wel - dat had ik juist stopgezet); ze kunnen het ook niet op afstand aanzetten...

Ze moeten dus een nieuwe modem leveren (hadden ze ook beloofd), maar ze doen helemaal niets meer; want het is administratief heeeeeel ingewikkeld en complex om een modem in een doos te stoppen; mijn adres erop te zetten en dan te versturen. Ik heb geen telefonie.
>>
Maar, u heeft dus ook geen internet verbinding meer?
Dan is uw wifi een minder probleem, want al zou wifi werken heeft u nog steeds geen internet?
De wifi staat op offline... dus daar kan ik niets meer mee. En ze kunnen het niet op afstand aanzetten.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Shivers »

Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2020 14:01
U kunt hier opzeggen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen

U betaalt en zij leveren. Dat was de deal.

Heb het zelf ook gedaan. Het was een goede beslissing. Nu T-Mobile glasvezel. Kost geen **** en werkt vlekkeloos.

jouw aversie tegen Ziggo kennen we hier onderhand al wel.
Misschien heeft TS niet eens glasvezel.

Maar zoals met elke provider is de binnen installatie niet op orde maakt het weinig uit waar je zit.

Bij TS heeft ie een mediabox gehad ipv een modem dat is het verschil niks meer niks minder is de modem opgestuurd heeft klant een externe modem maar de mediabox werkt gewoon nog

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door hebra98 »

Maar als wifi niet werkt, kunt u dan wel via een netwerk kabel verbinden met internet?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo'n netwerkkabel in je smartphone of tablet stoppen is erg lastig. Misschien zijn er adapters voor?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door hebra98 »

nouja, het gaat mij er om te weten of er nog wel een LAN internet (modem) verbinding is. Dan kun je wellicht het modem in en Wifi aanzetten. Moet je wel een laptoppie of DT computer hebben

JVL010
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2020 12:55

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door JVL010 »

hebra98 schreef:
07 nov 2020 14:14
Maar als wifi niet werkt, kunt u dan wel via een netwerk kabel verbinden met internet?
Je ziet mijn wifi wel, maar die doet het niet. Mijn broertje komt straks, die heeft er gelukkig meer verstand dan ik (ik neem deze vragen mee); ik heb er geen verstand van zoals je merkt 8) ... Maar goed, als hij het ook niet voor elkaar krijgt; moet ik idd maar opzeggen en een andere provider kiezen

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Shivers »

hebra98 schreef:
07 nov 2020 14:21
nouja, het gaat mij er om te weten of er nog wel een LAN internet (modem) verbinding is. Dan kun je wellicht het modem in en Wifi aanzetten. Moet je wel een laptoppie of DT computer hebben
De mediabox doe je gewoon via de afstandsbediening.
Heb je geen laptop of pc voor nodig.
Je ziet mijn wifi wel, maar die doet het niet. Mijn broertje komt straks, die heeft er gelukkig meer verstand dan ik (ik neem deze vragen mee); ik heb er geen verstand van zoals je merkt 8) ... Maar goed, als hij het ook niet voor elkaar krijgt; moet ik idd maar opzeggen en een andere provider kiezen
Dus waarschijnlijk verkeerd wachtwoord even opnieuw instellen probleem opgelost

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Cro »

Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2020 14:17
Zo'n netwerkkabel in je smartphone of tablet stoppen is erg lastig. Misschien zijn er adapters voor?
Daar zijn inderdaad gewoon adapters voor, in ieder geval voor de ipad en iphone en als ze er voor die devices zijn ze er ook vast voor Andriod.

Kijkende naar de manier van posten kijk, krijg ik wel een idee waarom TS niet zoveel gedaan krijgt bij een klantenservice. De manier waarop TS over die medewerkers spreekt is nu niet echt heel netjes, tamelijk onbeschoft zelfs. Als TS ook zo is tijdens de daadwerkelijke gesprekken zou hij bij mij ook niets gedaan krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij wil Jochem maar 1 ding en dat is een redelijke oplossing van Ziggo. Maar die is er niet en dat ervaart hij als frustrerend. En terecht.

JVL010
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2020 12:55

Re: Ziggo: 'complexe' storing en levert niet de dienst waarvoor ik wel betaal

Ongelezen bericht door JVL010 »

Cro schreef:
07 nov 2020 14:25
Bob Schurkjens schreef:
07 nov 2020 14:17
Zo'n netwerkkabel in je smartphone of tablet stoppen is erg lastig. Misschien zijn er adapters voor?
Daar zijn inderdaad gewoon adapters voor, in ieder geval voor de ipad en iphone en als ze er voor die devices zijn ze er ook vast voor Andriod.

Kijkende naar de manier van posten kijk, krijg ik wel een idee waarom TS niet zoveel gedaan krijgt bij een klantenservice. De manier waarop TS over die medewerkers spreekt is nu niet echt heel netjes, tamelijk onbeschoft zelfs. Als TS ook zo is tijdens de daadwerkelijke gesprekken zou hij bij mij ook niets gedaan krijgen.

Tja, ik zou ook liever met lovende woorden praten over deze klantenservice; en geloof me TS is in het begin zeer vriendelijk geweest, maar dat haalt niets uit... De klantenservice is onpersoonlijk (geen idee wie het is, telefonisch steeds een ander, steeds je verhaal op nieuw uitleggen), niet oplossing- en klantgericht... tja, dan gaat je geduld ook weg; misschien niet netjes, geef ik toe, maar ja als je als klant geholpen wordt vind ik tamelijk onbeschoft

Gesloten