LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo internet om te huilen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik heb ineens sinds gisteren geen internet meer. (Mijn zus schrijft dit voor mij)
Ik kijk wat de problemen zijn in het netwerkcentrum en er staat dat ik de modem moet instellen. Als ik internet open komt die op een Ziggo pagina op de modem in te stellen. Dit heb ik gisteren in totaal 5 keer gedaan.
Ik opgebeld met Ziggo en er wordt gezegd dat er storing is.
Oke storing alleen bij ons. De onderburen hebben ook Ziggo en die hebben geen problemen. Ik bel Ziggo weer en ik kom er niet tussen. Na een half uur wordt er opgehangen. Vandaag bij de Ziggo winkel geweest en daar zeggen ze dat ik maar met het modem moet langskomen of er kan 17 oktober een monteur thuis komen. Ik ben heel slecht ter been en kan niet zo maar heen en weer naar de Ziggo winkel. Ik vraag of de monteur niet eerder kan komen. Heel onvriendelijk zegt de meneer ik zeg toch dat het niet eerder kan.
Ik krijg ook geen compensatie voor de tijd dat ik geen internet heb.
LANG LEVEN ZIGGO. :( :( :(

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door bprosman »

Geen "handige buurman" die even na kan kijken of de configuratie van je modem wel goed gegaan is ?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door henk51 »

De onderburen hebben ook Ziggo en die hebben geen problemen
Misschien mag je zolang gebruik maken van hun netwerk via wifi?
Of vraag of ze je willen helpen met installeren.

gr Henk

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Kangodo »

Er is inderdaad een bekende storing.
Hierdoor denken veel modems dat ze nog geactiveerd moeten worden.
Dat is geen probleem met de wijk/straatbekabeling maar met de centrale zelf.

Modems krijgen namelijk een IP-adres uitgedeeld, dit vernieuwt zich regelmatig.
De storing houdt in dat veel modems ten onrechte een IP-adres hebben gekregen dat begint met 198.x.x.x
Zulke IP-adressen mogen niet uitgedeeld worden.

Wat je het beste kunt doen is op je computer achterhalen wat nou precies jouw 198.x.x.x IP-adres is en dit door te geven aan de Klantenservice. Eventueel kunnen ze je daarbij helpen. Die hebben nu toch niets te doen ;)
Dit zullen ze dan doorsturen zodat jouw probleem wordt opgelost.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door bprosman »

@Kangodo,
Kun je die modems niet resetten naar fabrieksinstellingen met een of andere toetscombinatie ?

Ziggo WebTeam Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 16:27

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

Beste Heidy,

Je hebt waarschijnlijk last van de storing zoals Kangodo die beschrijft. Nieuwe meldingen zijn inmiddels niet meer nodig. Ook een monteursafspraak heeft geen zin. De storing zal hier intern opgelost moeten worden.
Wel kun je later op de dag je modem resetten. Dit doe je door de stekker van het modem voor 10 seconden uit het stopcontact te halen. Wellicht dat het dan weer werkt.
Excuses voor de verwarring en het ongemak.

EDIT: Inmiddels is dezelfde storing ook weer in een andere regio actief. Hier zijn wel weer nieuwe voorbeelden van nodig en is het niet wenselijk het modem te resetten.

@Heidy
Graag ontvang ik per PB je klantnummer en postcode en huisnummer. Ik kan dan nagaan in welke regio je woont en welke storing er actief is.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam
Laatst gewijzigd door Ziggo WebTeam Julius op 05 okt 2011 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien jullie scripts wat aanscherpen Julius :-). Alhoewel ik denk te lezen dat TS ueberhaupt geen helpdeskmedewerker aan de lijn gehad heeft.
Bestaan er Ziggo winkels ?

Ziggo WebTeam Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 16:27

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

Bij dit soort ad hoc storingen is het altijd lastig om direct scripts paraat te hebben. :)

We hebben inderdaad 3 Ziggo studio's: https://www.ziggo.nl/entertainment/stud ... ngstijden/

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Kangodo »

bprosman schreef:@Kangodo,
Kun je die modems niet resetten naar fabrieksinstellingen met een of andere toetscombinatie ?
Ja, dat is bij sommige modems wel mogelijk zover ik weet.
Maar hierdoor zal het modem geen nieuw IP-adres toegewezen krijgen.

Julius, ik dacht dat in beide regio's het modem niet gereset mocht worden?

Ziggo WebTeam Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 16:27

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

@Kangodo
In het begin niet, daarna weer wel.

De storing is trouwens verholpen. Nog een beperkt aantal klanten kunnen hier last van hebben. Ook voor deze klanten wordt gewerkt aan een oplossing. Het kan zijn dat het IP-adres nog wel vernieuwd moet worden. Dit doe je als volgt:
Via het start menu -> uitvoeren -> cmd [enter]
Je komt dan in een dos venster, hier typ je:
ipconfig /release [enter]
en daarna
ipconfig /renew [enter]

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Kangodo »

Ahaa, mooi om te weten.

Wel even een toevoeging aan Julius.
Als je een router hebt, dan hoef je die stap niet uit te voeren.. Dat zou nutteloos zijn ;)

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik heb weer internet.
Ik kon in het ziekenhuis wel op internet en heb op het forum gekeken.
Toen ik thuis kwam heb ik gedaan wat Julius zei maar dat werkte niet.
Weer gebeld met Ziggo en verteld wat er op het forum stond.
Hij kon niets doen maar ging het doorgeven.
Hiep hoi ik heb vandaag na 7 dagen weer internet.

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door monteurtje »

de service bij ziggo laat inderdaad te wensen over.Ik heb sinds 30-9 geen internet en vaste telefoon meer.En de storingsmonteurs bij ziggo hebben het heel druk ik krijg 10-10 eindelijk de sto monteur op bezoek.
En ik ga er van uit dat ik voor die 10dagen toch wel een flinke compensatie krijg heb nu 10dgn mobiel internet moeten gebruiken omdat ziggo de service niet op orden heeft.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik heb net opgebeld met Ziggo omdat het geld nog niet was verrekend.
Bijna 20 minuten aan de lijn gehangen.
Wordt er tegen mij verteld dat ik helemaal geen 20 euro krijg meer een compensatie van 7 dagen. Ik vertel dat dit niet de afspraak was en dat ik dit niet accepteer. Zij zegt dat het zo is aangemaakt door een collega en dat ze er niets aan kan doen.
ZIGGO ECHT NIET GEWELDIG :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Heidy »

Dit is de email die ik net kreeg van Ziggo

Geachte mevrouw Varkevisser,

Naar aanleiding van ons gesprek het volgende.

U heeft een crediteringsverzoek ingediend voor het niet gebruik kunnen maken van uw internet voor een periode van 7 dagen. Deze is echter al toegezegd en verwerkt in de factuur van 28 oktober. U heeft een tegoed van € 6,76, deze wordt verrekend met uw RTV kosten van € 16,95 er blijft dus € 10,19 over.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Shirley Dikkers
Afdeling Klantenservice
Ziggo

Taitennek
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mei 2005 13:36

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Taitennek »

monteurtje schreef:de service bij ziggo laat inderdaad te wensen over.Ik heb sinds 30-9 geen internet en vaste telefoon meer.En de storingsmonteurs bij ziggo hebben het heel druk ik krijg 10-10 eindelijk de sto monteur op bezoek.
En ik ga er van uit dat ik voor die 10dagen toch wel een flinke compensatie krijg heb nu 10dgn mobiel internet moeten gebruiken omdat ziggo de service niet op orden heeft.
Dat kun je, denk ik, wel op je buik schrijven :lol:
Wel in en in triest dat zo'n monopolist je dag goed kan verzieken.

Ik had vroeger kabel, maar na een conflict met Ziggo doe ik het nu met ADSL.
Ik weet ook dat ik mezelf tekort doe met ADSL, maar ik verrek het opnieuw met Ziggo in zee te gaan. Het zijn oplichters van de eerste orde [bewijzen aanwezig].

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Taitennek schreef:
monteurtje schreef:de service bij ziggo laat inderdaad te wensen over.Ik heb sinds 30-9 geen internet en vaste telefoon meer.En de storingsmonteurs bij ziggo hebben het heel druk ik krijg 10-10 eindelijk de sto monteur op bezoek.
En ik ga er van uit dat ik voor die 10dagen toch wel een flinke compensatie krijg heb nu 10dgn mobiel internet moeten gebruiken omdat ziggo de service niet op orden heeft.
Dat kun je, denk ik, wel op je buik schrijven :lol:
Wel in en in triest dat zo'n monopolist je dag goed kan verzieken.

Ik had vroeger kabel, maar na een conflict met Ziggo doe ik het nu met ADSL.
Ik weet ook dat ik mezelf tekort doe met ADSL, maar ik verrek het opnieuw met Ziggo in zee te gaan. Het zijn oplichters van de eerste orde [bewijzen aanwezig].
Dat u nu via ADSL internet (kpn is ook geen lieferdje trouwens) is het bewijs dat Ziggo geen monopolist is.
De problemen die ik tegenkom met ADSL zijn niet van de poes. Dat begint al met de belofte snelheden te leveren waarvan ze vaak maar de helft halen. Dat is pas oplichting.

Taitennek
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mei 2005 13:36

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Taitennek »

[/quote]Dat u nu via ADSL internet (kpn is ook geen lieferdje trouwens) is het bewijs dat Ziggo geen monopolist is.
De problemen die ik tegenkom met ADSL zijn niet van de poes. Dat begint al met de belofte snelheden te leveren waarvan ze vaak maar de helft halen. Dat is pas oplichting.[/quote]

Ik heb inderdaad ADSL van KPN, incluis hun televisiepaketten. Ik ben niet echt tevreden over mijn internet verbinding [het kan en MOET veel sneller], maar effe afkloppen, ik ben tevreden over de klantenservice, heb bij een klacht ook mijn telefoonkosten terug gekregen en de problemen werden opgelost.

Bij ziggo had ik te maken met het feit dat ik plotseling diensten afnam waar ik niet om vroeg. Als je correspondeert met ziggo moet je daarna gelijk kijken dat er niet ineens een nieuw ordernummer verschijnt. Ze klemmen je ergens aan vast tenzij je niet gelijk reageert [excuus is dan dat het een "foutje" was]. Dat is omgekeerde wereld. En het is dan ook nog in en in triest om te vernemen dat je rechtsbijstandverzekeraar plots ook de opponent is [ADAC in de hoedanigheid als incasso-organisatie van ziggo].

Ik ben voor het compleet opengooien van de markt. Ik wil graag weer kabel, maar heb maar 1 keuze: ziggo.....
Vroeger had ik Casema en was dik tevreden, goede klantenservice en een stabiele internetverbinding. Nu is het Ziggo en als ik de andere onderwerpen in de diverse forums op Radar mag geloven, ben je overgeleverd aan de grollen en grillen van een monopolistische kabelaar. Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Taitennek schreef:
Dat u nu via ADSL internet (kpn is ook geen lieferdje trouwens) is het bewijs dat Ziggo geen monopolist is.
De problemen die ik tegenkom met ADSL zijn niet van de poes. Dat begint al met de belofte snelheden te leveren waarvan ze vaak maar de helft halen. Dat is pas oplichting.[/quote]

Ik heb inderdaad ADSL van KPN, incluis hun televisiepaketten. Ik ben niet echt tevreden over mijn internet verbinding [het kan en MOET veel sneller], maar effe afkloppen, ik ben tevreden over de klantenservice, heb bij een klacht ook mijn telefoonkosten terug gekregen en de problemen werden opgelost.

Bij ziggo had ik te maken met het feit dat ik plotseling diensten afnam waar ik niet om vroeg. Als je correspondeert met ziggo moet je daarna gelijk kijken dat er niet ineens een nieuw ordernummer verschijnt. Ze klemmen je ergens aan vast tenzij je niet gelijk reageert [excuus is dan dat het een "foutje" was]. Dat is omgekeerde wereld. En het is dan ook nog in en in triest om te vernemen dat je rechtsbijstandverzekeraar plots ook de opponent is [ADAC in de hoedanigheid als incasso-organisatie van ziggo].

Ik ben voor het compleet opengooien van de markt. Ik wil graag weer kabel, maar heb maar 1 keuze: ziggo.....
Vroeger had ik Casema en was dik tevreden, goede klantenservice en een stabiele internetverbinding. Nu is het Ziggo en als ik de andere onderwerpen in de diverse forums op Radar mag geloven, ben je overgeleverd aan de grollen en grillen van een monopolistische kabelaar. Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.[/quote]
Natuurlijk wil je een open kabelmarkt. Dat is alleen een beetje lastig want de ruimte op de kabel is beperkt en technisch is het dus moeilijk om dit te realiseren. Netzo als bij het spoor. Er kan nou eenmaal maar 1 trein tegelijk over.

Gelukkig is concurrentie in de vorm van andere soorten netwerken zoals adsl, satteliet, mobiel internet, digitenne, etc.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Ziggo internet om te huilen

Ongelezen bericht door Eres »

Quote: Olaf79
[Ik ben voor het compleet opengooien van de markt. Ik wil graag weer kabel, maar heb maar 1 keuze: ziggo..... ] Unquote

Opengooien van de markt, welke ook maar.
Wat heeft het opgeleverd, een grote chaos en aanvankelijk lage kosten om deze later dubbel en dwars terug te halen.
“Concurrentie” ga maar eens goed uitzoeken, kom je uiteindelijk bij 1 of 2 grote moederbedrijven uit.
Lekker de boel bedonderen (afhouden luidt de interne instructie) via een callcentre 0900 nr tegen hoge kosten.
De kpn een goede “klantenservice”, bijna 1 uur aan de lijn gehangen (± € 6,50 kosten) probleem opgelost met een prachtig verhaal, dus niet. En om dit zelfde voorval nog 3 keer moeten bellen en geen vergoeding.

Gesloten