LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
LindaV1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2020 20:06

Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door LindaV1991 »

Sinds begin deze maand zijn wij klant geworden van Ziggo. Er werd super wifi beloofd, waarbij de monteur pas weg zou gaan als alles perfect geregeld was. Alles is perfect NIET geregeld, want het werkt niet. Met geen mogelijkheid komen we in ons werknetwerk. Daar wordt aangegeven IPv6 uitschakelen, iets wat veel op forums wordt genoemd. Nu al 3 weken over in contact, het zou constant binnen 24 uur geregeld worden, maar er werd niks geregeld. Constant gebeld, steeds werd er opgehangen. Niemand die de instellingen kan wijzigen. IPv6 kan ineens niet worden uitgeschakeld. Bij wie moeten we dan zijn? Bij niemand, niemand kan het doen. We betalen nu dus al 3 weken voor een dienst die nooit heeft gewerkt. En we hebben geen poot om op te staan. We zijn radeloos en weten niet hoe we dit nog moeten oplossen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door berndv »

LindaV1991 schreef:
22 sep 2020 20:13
We betalen nu dus al 3 weken voor een dienst die nooit heeft gewerkt.
Doet uw internet het niet dan? Ik lees dat u geen toegang heeft tot uw bedrijfsnetwerk, dat zal waarschijnlijk een VPN verbinding zijn. Ziggo levert internet, en als u vanaf uw netwerk op internet kunt, dan hebben zij in feite geleverd wat ze moeten leveren, namelijk een werkende internetverbinding. Dat uw bedrijfsnetwerk geen ipv6 accepteert is dan wel vervelend, en dat ziggo ipv6 niet kan uitschakelen maakt het nog vervelender, maar ze moeten een werkende internetverbinding leveren, en dat hebben ze in dat geval wel gedaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door sjohie »

LindaV1991 schreef:
22 sep 2020 20:13
Sinds begin deze maand zijn wij klant geworden van Ziggo. Er werd super wifi beloofd, waarbij de monteur pas weg zou gaan als alles perfect geregeld was. Alles is perfect NIET geregeld, want het werkt niet. Met geen mogelijkheid komen we in ons werknetwerk. Daar wordt aangegeven IPv6 uitschakelen, iets wat veel op forums wordt genoemd. Nu al 3 weken over in contact, het zou constant binnen 24 uur geregeld worden, maar er werd niks geregeld. Constant gebeld, steeds werd er opgehangen. Niemand die de instellingen kan wijzigen. IPv6 kan ineens niet worden uitgeschakeld. Bij wie moeten we dan zijn? Bij niemand, niemand kan het doen. We betalen nu dus al 3 weken voor een dienst die nooit heeft gewerkt. En we hebben geen poot om op te staan. We zijn radeloos en weten niet hoe we dit nog moeten oplossen.
Sinds corona en het en-masse moeten thuiswerken, blijken sommige infrastructurele netwerkkeuzes van bedrijven, niet al te handig. Ik ken een bedrijf waar de hele VPN server onderuit knalt, en dus alle verbindingen verbreekt, als een collega op kantoor, een vaste netwerkkabel in de wandcontactdoos van een telefoonverbinding stopt, ipv een echte netwerkpoort. :shock:

Dit valt een beetje in dezelfde categorie, zoals al genoemd, Ziggo levert "een" internetverbinding, en als u via de verbinding op elk ander apparaat kan internetten, is dit iets wat uw werkgever dient op te lossen, niet Ziggo.

Maar goed, wat is precies "ons werknetwerk"? Is dat uw netwerkje thuis als ZZP-er, of zoals geopperd, een groot bedrijfsnetwerk van een werkgever waar u via VPN verbinding mee maakt?

Overigens is de andersom oplossing, het "werknetwerk" over te zetten naar IPv6, als dat binnen uw eigen verantwoordelijkheid valt.. Is dat ook meteen een stuk toekomstbestendiger.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik begrijp niet helemaal wat uw probleem precies is.
Ziggo geeft beide, IPv4 en IPv6.
Is het nu een probleem dat het ook een IPv6 heeft naast de IPv4?
Of heeft u alleen IPv6?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door 16again »

ipv6 name resolution is preferred over ipv4 name resolution.
En dan kun je interne hostname op bedrijfsnetwerk via VPN niet resolven.

Als ziggo IPv6 niet uitzet (waarom zouden ze?) , disable dan IPv6 op je eigen LAN of WiFi netwerk adapter in je PC. En dan werkt thuiswerken weer. Je eigen beheerder had ook deze suggestie kunnen doen

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik maak me meer zorgen over dat "werknetwerk". Nog steeds in 4 bezig. Da's de buit op straat leggen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
23 sep 2020 22:21
Ik maak me meer zorgen over dat "werknetwerk". Nog steeds in 4 bezig. Da's de buit op straat leggen.
Onzin. IPv6 biedt geen security voordelen boven IPv4, wel veel meer adressen.

Ga eens over naar IPv6 only, en kijk eens hoeveel websites je niet meer kunt benaderen.
Terugkijken van Radar op npo.nl zal dan niet werken

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door grun »

TS zou de helpdesk kunnen bellen met het verzoek om de modem in bridge te zetten, dan ben je ook van ipv6 verlost.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
24 sep 2020 19:51
Revoked schreef:
23 sep 2020 22:21
Ik maak me meer zorgen over dat "werknetwerk". Nog steeds in 4 bezig. Da's de buit op straat leggen.
Onzin. IPv6 biedt geen security voordelen boven IPv4, wel veel meer adressen.
IPv6 biedt wel een security voordeel je verbinding naar buiten is namelijk uniek, partijen kunnen dus niet meer op basis van je IP adres bepalen dat je eerder op de site bent geweest. Anoniem ben je uiteraard niet want jouw range is gewoon aan jouw toebedeeld maar een derden krijg niet zomaar jouw NAW gegevens. Dus er is zeker wel een security voordeel aan IPv6.

Dat je je zorgen moet maken dat je werkgever nog hun verbinding maakt over IPv4 is wat overdreven, wel moet je zorgen maken dat je werkgever IPv6 heeft ingesteld maar niet ondersteund en je hiervoor verwijst naar de ISP die je gewoon een dienst levert waarvoor je betaald.
16again schreef:
24 sep 2020 19:51
Ga eens over naar IPv6 only, en kijk eens hoeveel websites je niet meer kunt benaderen.
Terugkijken van Radar op npo.nl zal dan niet werken
Maar dat probleem ligt bij de ontvangen partij zij ondersteunen IPv6 maar hebben het dan niet juist geconfigureerd, oplossing is hier al genoemd en die is zeer simpel en dat IPv6 op je PC uitzetten dan gaat je verbinding niet meer over IPv6.

Heb je als ontvangende partij IPv6 niet ingesteld dan zal alles gewoon via IPv4 lopen.

Uitzetten door Ziggo is ook een optie, maar als er ooit een situatie ontstaat (en dat soort momenten komen steeds dichterbij) dat een site IPv6 only is dan kun je die niet bezoeken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik weet echt niet of het voor TS een oplossing kan bieden maar denk ik gooi het even in de groep.
Wellicht dat iemand het al eens getest heeft of zeker weet dat het niet kan werken.

Kun je geen gebruik maken van je gast of ziggo hotspot verbinding om het probleem te omzeilen?

Of, nog gekkere tijdelijke oplossing, als je een 4G telefoon hebt met onbeperkte mb's.
Je telefoon als persoonlijke hotspot.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Hang een simpel routertje achter het Ziggo moden, en schakel daar op uit en in wat je wilt, klaar.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door hebra98 »

Waarom zou je dan niet gewoon de IPv6 uitzetten binnen je windows omgeving (als TS Windows 10 gebruikt)?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door Revoked »

hebra98 schreef:
25 sep 2020 17:38
Waarom zou je dan niet gewoon de IPv6 uitzetten binnen je windows omgeving (als TS Windows 10 gebruikt)?
Blijkbaar wil TS niet binnen de 10Raampjes blijven. Maar ze reageert niet, dus erover blijven speculeren heeft weinig zin.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hebra98 schreef:
25 sep 2020 17:38
Waarom zou je dan niet gewoon de IPv6 uitzetten binnen je windows omgeving (als TS Windows 10 gebruikt)?
Kan met Windows 7 ook gewoon en met een Mac ook en is de oplossing voor TS. Helaas hebben ze bij Ziggo niet een helpdesk die dit soort oplossingen biedt, is geen onderdeel van hun dienstverlening.

P.S. Dit is bij vrijwel alle provider zo. XS4ALL was de uitzondering maar is nu gewoon een merk van KPN dus op termijn zal dit ook wel tegen gaan vallen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
25 sep 2020 08:18
IPv6 biedt wel een security voordeel je verbinding naar buiten is namelijk uniek, partijen kunnen dus niet meer op basis van je IP adres bepalen dat je eerder op de site bent geweest. Anoniem ben je uiteraard niet want jouw range is gewoon aan jouw toebedeeld maar een derden krijg niet zomaar jouw NAW gegevens. Dus er is zeker wel een security voordeel aan IPv6.
Dat loopt wel los. Webserver beschouwde in IPv4 een /32 adres als uniek, en in IPv6 kan een /64 subnet als unieke locatie worden gezien.
In de begintijd van IPv6 (voor privacy extensions) was security op dit punt juist in het nadeel van IPv6: De laatste 64 bits van je IPv6 adres waren toen te herleiden naar het unieke MAC adres van je netwerk kaart. Een laptop kon dan makkelijk worden gevolgd, om in kaart te brengen op welke netwerken de eigenaar inprikte.

Overigens is dit een non-discussie: Device/browser fingerprint levert veel meer info dan alleen IP adres.
.... cookies

sylvesterb schreef:
25 sep 2020 08:18
Uitzetten door Ziggo is ook een optie, maar als er ooit een situatie ontstaat (en dat soort momenten komen steeds dichterbij) dat een site IPv6 only is dan kun je die niet bezoeken.
Dat riep ik ook, 10 jaar terug met mijn ipv6 HE tunneltje. Op dit moment zijn er nog teveel nederlandse ISPs IPv4 only, ik kan me niet voorstellen dat op korte termijn sites bedoeld voor nederlandse markt IPv6-only gaan.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door 16again »

Het lijkt er overigens op dat LindaV1991 zich even geregistreerd heeft hier om gal op Ziggo te spugen, en door niet meer terug te komen oplossing/workaround mist.

Op een ISP die IPv6 aanbiedt valt weinig aan te merken, al zou het wel handig zijn dit zelf eenvoudig op modem uit te kunnen zetten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door hebra98 »

16again schreef:
26 sep 2020 07:25
Het lijkt er overigens op dat LindaV1991 zich even geregistreerd heeft hier om gal op Ziggo te spugen, en door niet meer terug te komen oplossing/workaround mist.

Op een ISP die IPv6 aanbiedt valt weinig aan te merken, al zou het wel handig zijn dit zelf eenvoudig op modem uit te kunnen zetten.
>>
Ik had al aan Ziggo gevraagd waarom de "expert mode" niet meer mogelijk is in het modem. Want op deze manier vervalt een behoorlijk deel van de functionaliteit en eigen keuze van de gebruiker.
Ze gaven de redelijk dwaze reden dat er mensen die expert mode aanzetten en niet wisten wat ze deden en zo problemen veroorzaakte.
Dus was mijn vraag, hoeveel mensen weten dat deze expert mode bestaat, gebruikt deze en gaat hiermee de mist in.

Tja, dat wisten ze niet.

Dus smoesjes verzinnen is bij Ziggo makkelijke als je het gewoon opneemt in je vragenlijstje.
Als je doorvraagt wordt pas duidelijk dat het een standaard antwoord is.

Verder wacht ik even tot TS weer terug komt, want volgens mij is dit topic redelijk opgelost.

h vd sterre
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2020 13:02

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door h vd sterre »

Sinds 14/9/2020 heb ik geen internet, geen next en geen telefoon. Ondanks vele telefoongesprekken waar door de medewerkers van Ziggo beloftes worden gedaan, is de situatie per 26/9 nog steeds niet veranderd.
Hier ons verhaal:
Eind vorig jaar wilden we al een Mediabox Next (Next) maar toen was die niet voorradig. Op 28 augustus gebeld met Ziggo retentie, dat wij als trouwe klant een Next willen. Zij heeft met ons afgesproken een nieuw paket internte basis, tv compleet met next. Bovendien biedt zij aan als we een contract voor 1 jaar nemen, in aanmerking komen voor korting op dit paket gedurende 3 maanden. Het ging ons niet om de korting maar we hebben hierin toegestemd. De Next hebben we de volgende dag al ontvangen en de monteur komt op de afgesproken 4 september om alles aan te sluiten. Wij hadden toen een werkend internet, TV en Next. We hebben de oude C1 module met kaart op verzoek van Ziggo teruggestuurd.
De week erop ontvangen wij ongevraagd van Ziggo een paket met 2 keer een C1-module. Na bellen blijkt volgens de voor ons nieuw medewerker dat ons paket geheel niet klopt en gaat ongevraagd alles anders instellen. Wij vertrouwen eropo dat het goed komt en sturen volgens afspraak weer 1 nieuwe C1-module terug naar Ziggo en ontvangen van Ziggo bijgaande mail van 9 september waarin staat dat wij geen abonnement meer hebben. Vanaf maandag 14 september blijkt inderdaad tot onze verrassing dat wij geen internet, TV next en geen telefoon hebben.
Vervolgens bellen we elke dag met Ziggo retent en krijgen een begripvolle medewerkster aan de lijn, eerst Sanny, later Esma, allebei uit regio Rotterdam. Na vele gesprekken zegt Ziggo dat er een systeemfout zit, die moet eerst gecorrigeerd worden. Sanny “drukt” de wijziging door , d.w.z. geeft door aan haar senior dat er wat moet gebeuren in “India”. Volgens Esma zou dat 3 dagen duren, vanaf woensdag zou dat zaterdag rond 10 uur gereed moeten zijn. Op maandag 21 september heb ik gebeld met klachten. De medewerkster beloofde een monteur te sturen om in ieder geval het internet te controleren en ik zou een bevestigingsmail ontvangen. Ik heb geen mail ontvangen en woensdag 23/9 gebeld met klachten en die zegt dat wij geen abonnee zijn. Ik heb wel een factuur gehad van Ziggo met hierop internet, next en telefoon over september. Na aanhoren van mijn verhaal zegt hij toe alles goed in te stellen binnen 2 tot max. 48 uren. Het is nu zaterdag 26/9 en er is nog steeds geen dienst geleverd door Ziggo. Dus vandaag weer gebeld met retent en het verhaal verteld, en gezegd dat Ziggo tijd heeft tot maandag 28/9 14 uur om de diensten aan te sluiten. Als de afgesproken dienst door Ziggo dan nog niet is geleverd dan ga ik ons verhaal op de social media zetten. De medewerker noteert dit en verwijst naar klachten. Ik heb geantwoord dat ik die al gesproken had, en het is aan Ziggo om het op te lossen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door 16again »

h vd sterre schreef:
26 sep 2020 13:17
Dus vandaag weer gebeld met retent en het verhaal verteld, en gezegd dat Ziggo tijd heeft tot maandag 28/9 14 uur om de diensten aan te sluiten. Als de afgesproken dienst door Ziggo dan nog niet is geleverd dan ga ik ons verhaal op de social media zetten.
Dit platvorm valt in mijn beleving ook onder social media.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo IPv6 verbinding uitschakelen lukt niet, al 3 weken geen toegang tot werkomgeving

Ongelezen bericht door sylvesterb »

h vd sterre schreef:
26 sep 2020 13:17
Dus vandaag weer gebeld met retent en het verhaal verteld, en gezegd dat Ziggo tijd heeft tot maandag 28/9 14 uur om de diensten aan te sluiten. Als de afgesproken dienst door Ziggo dan nog niet is geleverd dan ga ik ons verhaal op de social media zetten.
En waarom denkt u dat dit dreigement enig effect heeft? Ziggo is echt niet onder de indruk van een onbekend persoon die op social media zegt niet tevreden te zijn over Ziggo.

Los daarvan heeft u nu al uw verhaal in een topic van een ander vermeld, dus u blijkt niet echt betrouwbaar in uw dreigementen. Mogelijk kun een eigen topic openen en advies vragen hiervoor zijn namelijk forums bedoeld. Voor een review kunt u andere websites gebruiken.

Gesloten