LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
CobyK
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:01

Ziggo klacht

Ongelezen bericht door CobyK »

Hallo,
Sinds 16 Mei is Multikabel samengegaan met Home en Casema,
ik heb een klacht en probeer al een paar dagen telefonisch of per mail
Ziggo te bereiken, ik had gratis homepage ruimte bij Multikabel, ineens
ligt mijn homepage eruit waar ik zoveel tijd in heb gestoken, maar ik
kan niemand bereiken. Ik heb nooit geen bericht gehad dat mijn homepage eruit ging. Wel weten ze je te bereiken om je abonnementsgeld een maand
vooruit te laten betalen, wordt je doorverbonden bij Ziggo per telefoon wordt na een tijd de verbinding weer verbroken. Dit is toch geen
service, zorg eerst dat je zaken goed zijn voorbereid eer je zoiets doet.
Vr.groet Coby

miekie22
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2008 19:05

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door miekie22 »

Hoi, ik ben op zoek naar meer klachten van Ziggo en vond jouw klacht.
Deze klacht heb ik zojuist bij een meldpuntsite achtergelaten voor telecombedrijven en ook bij Alex.nl. Als je klacht Ziggo intypt op Google, krijg je allemaal sites waar klachten te vinden zijn en waar je ze kan achterlaten. Hoe meer klachten je achterlaat, hoe meer kans op succes. Dit is de mail die ik heb achtergelaten;

Wij zijn al een aantal jaar een tevreden klant van Multikabel. Multikabel is deze maand gefuseerd en heet nu ZIGGO.

Omdat wij gaan verhuizen heb ik vorige maand Multikabel geinformeerd, maar omdat ik tot op heden niets gehoord had, besloot ik opnieuw email-contact te zoeken, ditmaal met ZIGGO, onze nieuwe aanbieder. Ik meldde nogmaals de verhuizing en kreeg te lezen dat wij pas een week na de verhuisdatum aan de kabel worden aangesloten. Dit klopt natuurlijk niet en wij besloten te bellen met ZIGGO.

Wij komen niet door de telefoonlijn heen en voordat je het hele menu door bent, ben je al een aantal minuten verder en dat kost 0,10 eurocent per minuut. Ze zijn gewoon onbereikbaar. Als je er wel door komt, is de wachttijd langer dan tien minuten, wat doe je dan? Wachten of de verbinding verbreken? Wij besloten om de verbinding te verbreken. Tel uit je winst voor ZIGGO, die straks zelf de gepeperde rekening aan ons voorschrijft. Kan iemand hier alsjeblieft iets aan doen? Op emails reageren ze ook niet! Ik zit er hard aan te denken om een andere provider te zoeken, maar ik heb een opzegtermijn van een maand bij ZIGGO, dus heb ik nog steeds geen kabel als we verhuist zijn. HELP!!!!!

Dirk
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2003 10:54

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Dirk »

Het slechtste wat je kan overkomen uren aan de telefoon beloftes niet nakomen
.Telefoongesprek afbreken alst u blieft snel een andere provider.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 30 Mei 2008 13:34 Onderwerp: ziggo

Het slechtste wat je kan overkomen uren aan de telefoon beloftes niet nakomen
.Telefoongesprek afbreken alst u blieft snel een andere provider.
Maar niet bij Telfort!

Ik ben al vanaf 14-12-07 een opzegging bij provider ingelijfd bij Telfort, administratief bij Telfort rond te krijgen. Nu wacht mij het incassobureau.

Het kan dus erger als een telefoontje waarbij afspraak niet nagekomen wordt. Dat houdt echter niet in dat het voor u heel vervelend is als er niet conform afspraak gewerkt wordt!

elize99
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2008 22:17

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door elize99 »

ziggo heeft een overbelasting gehad van hun mailserver las ik op internet. Vandaar dat de klantenservice telefonisch helemaal overbelast is denk ik!

de media campagne niet echt goed voorbereid van zo'n groot bedrijf

charmed73
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2008 09:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door charmed73 »

Ze hebben zeker nu zeker nog storing bij ziggo? Tjonge wat een bedrijf is dat zeg, vraag me af of ze daar wel mensen hebben die de telefoon aan nemen.

Vorige week al me Ziggo opgezegd, zat voorheen bij Casema, ik heb niet om verandering gevraagd dus wil dat ook niet! Ten tweede eleke keer als ik me pc uit heb gezet moet ik het modem geheel opnieuw herstarten want anders heb ik op geen enkele pc in huis internet.
Ik ben ook al een paar dagen bezig met bellen naar Ziggo, eerst moet je een heel menu door en als je dan eindelijk bent waar je wezen moet krijg je te horen *sorry alle medewerkers zijn ingesprek, wachttijd bedraagt langer dan tien minuten. wij raden u aan op een later tijdstip terug te bellen* OKe vervolgens heb ik dit al menige keren gedaan, maar helaas die mensen blijven in gesprek, zijn ze wel aanwezig vraag ik me af? of is het oplichting want je betaald wel ff 10 cent per minuut.
Ik heb Vorige week donderdag een boze mail gestuurd met deze klacht er in, ook de klacht dat ik via internet mijn opzegging heb gedaan en GEEN ontvangst bevestiging krijg van hun.
Buiten dit alles laten weten dat ik aan het bellen ben naar hun, dat ik NU toch wel eens desnoods via de mail alsnog een antwoord krijg van ze of ze me opzegging hebben ontvangen, maar zal wel niet, ze zullen wel een smoes verzinnen zodat ze mensen weer een maand extra geld af kunnen pakken.
1 grote oplichting dat bedrijf ziggo. Niet bereikbaar, geen antwoord op mail en ook nog eens een verbinding van ....NIKS!
Heb maar een zin voor degene die ziggo heeft overgenomen!

Doe je werk en zorg dat jullie bereikbaar zijn of mail beantwoorden...zoniet ga dan een BAAN zoeken!

charmed73
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2008 09:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door charmed73 »

Ja, ik heb het voor elkaar!! Ieder menu die je kiest krijg je te horen over de wachttijd langer dan tien min. NOU als je menu aanmeldingen voor ziggo kiest niet:)

Heb iemand gesproken, zoals verwacht kreeg ik al te horen dat hun mijn klachten mail niet hebben ontvangen, zo ook de opzeggingen niet. Mevrouw liet mij weten dat ze een verandering voor papieren hadden gekregen dit zelfs twee keer, ik zeg nou zelfs de site klopt dus niet.
Al met al zit ik dus een maand langer aan Ziggo vast, dat met een uitkering terwijl ik op tijd heb opgezegd.

Ben echt blij als ik het woord Ziggo niet meer hoef te lezen in me brievenbus!

VraagSander
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door VraagSander »

Mocht er mensen zijn die willen bellen naar Ziggo dan kan dit via het nummer 050 8533333.
Mocht het nummer niet meer werken Klik dan hier om te kijken of het alternatief is bijgewerkt op de website www.0900alternatieven.nl en mocht dit nog niet zo zijn meld het even via 0900alternatieven dat het nummer het niet meer doet.
Groet
Sander

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door wim koevoet »

In de afgelopen 2 maanden heb ik al 20 maal problemen gehad met mijn internet aanfluiting :(
De klantenservice heeft een inlogprogrammatje dat 2 min draait alvorens je te horen krijgt dat de wachttijd langer is dan 10 min.,of je word er direkt uigegooid.
Dit allemaal x 10 cent per minuut.
dat is dus al 20cent,als ik dan wacht minimaal tien min.,meestal vaket kost mij dit dus 60x10.
En dan zit je nog 15min of soms zoals de laatste x 2uur a.d telefoon,
resultaat?
Mijn virus en firewall moest ik verwijderen en moet dit nu nogmaal installeren!!
Wacht nog steeds op een mail om dit te kunnen doen!
Kortom Ziggo verdiend vet! aan de storingen!!
Ga maar eens na als er vijfduizend mensen bellen!
Dan kom je op tienduizenden euro's uit!!!
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op het gebruikersforum van Ziggo kunt u een poll invullen over de wachttijden.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=185

BTW: ik moest wel even lachen om internetaanfluiting :)

Erg vervelend voor u dat u zo lang op hulp wacht. :(

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op 27-5-08 diende ik een verzoek in om mijn factuur over juni te corrigeren omdat het abonnement niet aangepast was naar alles in 1 basis pakket per 1-6-08.

Op 2-6-08 kreeg ik geen antwoord van P.J. omdat deze dacht dat ik een aantal dagen na inzending vraag al antwoord had op mijn probleem en het probleem dus wel opgelost zou zijn.

Ik heb weer een klacht ingediend en hem meegedeeld dat het probleem niet opgelost is omdat ik geen antwoord van hem krijg.
Tevens vermeld dat ik klacht via website indien om de Helpdesk te ontlasten.

Mijn vraag is immers geen dringende klacht die per direct opgelost dient te worden en kan dan ook gemakkelijk via e-mail afgehandeld worden.

I am not amused.

benchie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2008 14:01

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door benchie »

ook ik heb het helemaal gehad met Ziggo
vorige week aangetekend mijn internet opgezegd.
ik ben twee weken bezig geweest om iemand aan de lijn te krijgen.en nog niet gelukt.
na iedere keer 30 minuten naar de stem op het bandje te luisteren met de mededeling u wordt zo spoedig mogelijk geholpen werd gewoon de verbinding verbroken a 10 euro cent per minuut.op mijn e-mails wordt niet greageerd.
nu kijken wanneer er op mijn opzegging gereageerd wordt.
ik heb het helemaal gehad.

find_your_spot
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door find_your_spot »

Bel voortaan

050 8533333

ipv dat dure 0900 nummer. Vraag of je kan worden door verbonden met de Klantenservice.

Dit scheelt je al gauw tientallen euro's bij lang moeten wachten.

Willo
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2008 12:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Willo »

even gekopieëerd uit een ander forum waar ik dit gepost had. 8)

Beste webcontact

Hoe is het mogelijk dat er geld wordt afgeschreven in de EERSTE week van juni voor de maand juli Terwijl er net afgeschreven is voor de maanden mei en juni.

De service voor je iemand aan de telefoon hebt is in één woord rampzalig. Je moet je postcode intypen en dat wordt dan op een langzame manier herhaalt. Je krijgt een heel riedeltje optie's waaruit je moet kiezen, wat behoorlijk lang duurt. Daarna hang je gemiddeld 30 minuten aan de telefoon voor je geholpen wordt, ALS je al geholpen wordt.

Ik ben trouwens een abonnee van multikabel, waar je wel binnen de 5 minuten geholpen werd en nog op een goede manier ook, met deskundige medewerkers.

Ik heb van de week 4x geprobeerd te bellen a gem. 30 minuten = dus 120 minuten à 10 cent = kassa voor Ziggo dus, weg 12 euro. Kan men die ergens claimen of willen jullie daamee in Heerhugowaard je nieuwe gebouw van inrichten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hoe is het mogelijk dat er geld wordt afgeschreven in de EERSTE week van juni voor de maand juli Terwijl er net afgeschreven is voor de maanden mei en juni.
Heeft u bij uw facturen online gekeken ( als dat in uw regio mogelijk is)
Mijn laatste factuurdatum is: eind mei en is dan ook eind mei afgeschreven.

Misschien een idee om een klacht via de website in te dienen over deze afschrijving en dan hopen dat u inhoudelijk antwoord krijgt?

astridje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:20

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door astridje »

Wij zijn ook bijzonder onder de indruk van Ziggo. Al 1 week hebben we geen internet omdat er een technische storing is.......
"onze technici doen hun uiterste best om het te verhelpen" daar doen ze dan lang over. Klantenservice gebeld, eerste keer werden we na een menu van 5 minuten eruit gegooid, tweede keer 15 minuen gewacht.... maar omdertussen nog geen internet via Ziggo.
We hebben dus de modem ertussen uit gehaald en internetten nu via KPN.......

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

We hebben dus de modem ertussen uit gehaald en internetten nu via KPN...
Astridje, niet vergeten op te zeggen bij Ziggo anders wordt u straks geconfronteerd met abonnementskosten bij Ziggo omdat u niet opgezegd heeft.
Ik raad u aan om dit, naast dat u alleen internet via site kunt opzeggen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen + kopie maken van brief voor uw dossier.

WPdM
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:10

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door WPdM »

Mijn verhaal:

Multikabel schreef voor het laatst in de maand Maart jl af. Sindsdien niet meer gehoord. TOT 28 mei toen ik een brief ontving van Ziggo: ik had contact gehad met de klantenservice (NOT!) met verzoek om betalingsregeling (NOT!) en dat was goedgekeurd (joepie? :roll: ). Dit zou voor 3 termijnen zijn.
Volgens mijn berekeningen zou dit ook kloppen gezien men nu een maand van tevoren wil incasseren: April, Mei en Juni waren eind Mei dus verschuldigd. Ik heb het hele bedrag maar meteen in 1 x overgemaakt.

De volgende dag: totaalbedrag voor 2 termijnen per automatische incasso afgeschreven! Terwijl ik er net 3 had betaald. Ik bel met de KS: medewerkster aan de lijn gekregen: "ik kan hier nog niets vinden maar misschien kunt u de bankafschriften opsturen naar ons..." Mijn reactie was dat ik niet nu al op kosten gejaagd wil worden door kopieen te maken, posten etc. wat ook weer tijd kost om iets wat zij over een dag of 3 wel terug moesten kunnen vinden in de administratie.

Dus ik wacht een paar dagen en bel terug: eindeloze wachttijden en tenslotten verbinding verbroken! Dit voor een aantal dagen op een rij.

Dan maar per website klachtenformulier ingevuld en ingediend: standaard mail terug met advies te bellen en/of op de website te kijken (waar nog steeds een termijn open zou staan :roll: ). Nogmaals ingediend: WEER een standaard mail terug. Nogmaals klacht ingediend met de melding dat deze ook per reguliere post hun kant op komt en dat ik ze 3 werkdagen de tijd geef inhoudelijk te reageren want anders wordt het een aangetekende brief.

Tot op heden geen reactie, dus tegen het einde van de week gaat de aangetekende brief de deur uit.

Ik ga de autom. incasso trouwens niet storneren: mijn ervaring met dit soort praktijken leert dat ze dan ineens wel heel snel kunnen zijn met afsluiten omdat dit terug gedraaid is (maar in de tussentijd kunnen ze de gedane betalingen voor 2 mnd. vooruit inmiddels nergens vinden?!).

Ik ben er goed klaar mee. Helaas net te laat om consumentenbond formulier in te vullen anders waren het er 14665 geworden... :?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Probeer of u via het Webcare team een ingang kunt vinden om tot oplossing van uw klacht te komen.

[email protected]


Onderwerp: Webcare

BerichtGeplaatst op: 16 Jun 2008 14:24 Onderwerp: Ziggo zuigt

Mijn verhaal:


De volgende dag: totaalbedrag voor 2 termijnen per automatische incasso afgeschreven! Terwijl ik er net 3 had betaald. Ik bel met de KS: medewerkster aan de lijn gekregen: "ik kan hier nog niets vinden maar misschien kunt u de bankafschriften opsturen naar ons..." Mijn reactie was dat ik

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Wubo »

Wat ik nou soms niet snap, en dat lees ik vaker, niet alleen bij ziggo.
Maar als klanten dan bijvoorbeeld dubbel betalen en de betreffende provider vraagt om evt kopietje van afschrift te sturen, de persoon in kwestie dit gewoonweg niet doet. (wat ik dus nu ook weer lees.)

Hoe, maar dan ook hoe, wil je dan geholpen worden, of serieus genomen worden. Ze vragen er niet voor niets om, het zijn ook mensen die iets over het hoofd kunnen zien, na controle mogelijk zien, hey de klant heeft gelijk...

Stuur gewoon dat kopietje zodat er geholpen kan worden, niet gelijk van het slechtste uitgaan.

Gesloten