LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door lousje04 »

hoi

ziggo heeft mij vorige week een "gratis" nieuw wifi modem van Ubee gestuurd. Alles werkte voorheen prima, had ook een router voor draadloos internet boven op de kamers van mijn kinderen. Geen problemen vind een nieuw modem niet echt noodzakelijk maar goed, van Ziggo moet het dus gaan we het maar doen.
Aansluiten die hap, beneden de pc via kabel gaat prima... maar als ik boven het draadloos internet wil aansluiten werkt het niet. De USB dongle zeg maar werkt prima en is wpa2 compatible. Hij ziet mijn modem/router, verbinding maken, code invoeren die onderop de modem staat, maar dan... hij gaat netwerkadres zoeken enz. Maar doet vervolgens niks. Geen foutmelding maar krijg ook geen verbinding.

Logischer wijs bel ik de helpdesk, meerdere keren. Eerste advies, modem halve minuut uit contact, pc opnieuw opstarten en dan moet hij het doen. Vervolgens werkt het nog niet, weer bellen, pc weer opstarten, alles weer invoeren en weer hetzelfde euvel...

Krijg ik een 0900 nr wat ik moet bellen, is ziggo plus zegt hij. Dus ik zeg, dat is geen gratis nummer, wat gaat me dat kosten. Mevrouw dat kost u niks, dit is een simpel probleem gewoon op afstand op te lossen. Gelukkig trap ik niet in zijn praatje want het telefoon nummer blijkt 65 cent per minuut te kosten !
Heb hem nog gekscherend gevraagd, is het de bedoeling dat wij de usb dongles van ziggo nu gaan kopen omdat jullie alle anderen niet accepteren ?
Nee tuurlijk niet, maar nadat ze nu voor de 2e maal met telefonie knp/hetnet nummers hadden uitgeschakeld , dus ik die niet kon bellen zij mij wel en met mobiel kon ik ze ook bellen, dit ook weer een trucje van hogeraf bleek te zijn sta ik nergens meer van te kijken.

Wie heeft er nog meer problemen met draadloze verbinding via ZIggo met het nieuwe gratis modem en andere adapters dan die ziggo verkoopt ?

Ik heb gezegd dat ik mijn oude modem en router dan weer ga installeren, blijkt dat ze die eruit gegooid hebben zodra ik deze nieuwe aangesloten had en ik ook geen van mijn oude modems weer werkend zal krijgen ... terwijl ik nog een splinternieuwe heb liggen... Mag dus niet terug naar mijn oude systeem, maar moet wel behoorlijke bedragen betalen om mijn internet weer werkend te krijgen met dit zgn GRATIS modem....

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door henk51 »

Geen problemen vind een nieuw modem niet echt noodzakelijk maar goed, van Ziggo moet het dus gaan we het maar doen.
Als je een internet snelheid wil halen van 40 mbps is nieuw modem noodzakelijk oud modem haalt die snelheid niet.

Je kan je oude router aansluiten op het nieuwe modem je hoeft niet perse het draadloze gedeelte van de nieuwe modem te gebruiken .Gewoon oude router aansluiten op nieuwe modem en alles werkt gewoon als vroeger wel inlogcode oude router blijven gebruiken. Omdat ik buiten niet goed bereik heb heb ik als extra de oude router aangesloten en kan ik buiten op balkon internetten.Als je dongle kapot is een nieuwe kopen die wel goed werkt met nieuwe modem.
Oplossingen zijn simpeler dan men denkt.


gr Henk

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door lousje04 »

de dongle die ik heb is compatibel met de modem normaliter !
Dus het zou gewoon moeten werken. Ik ga het proberen met oude router eraan verbinden, maar moet daarvoor de router die al in het modem zit niet uitgeschakeld worden eerst ?

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door lousje04 »

henk51 schreef:
Geen problemen vind een nieuw modem niet echt noodzakelijk maar goed, van Ziggo moet het dus gaan we het maar doen.
Als je een internet snelheid wil halen van 40 mbps is nieuw modem noodzakelijk oud modem haalt die snelheid niet.



gr Henk
ik heb die snelheid niet nodig, dus voor mij is het geen noodzaak om die nieuwe modem te gebruiken. Maar de keuze is voor mij gemaakt door ziggo, doordat zij die andere ongeschikt gemaakt hebben vanaf het moment dat je die ubee aangesloten hebt gehad. Kan je die andere gewoon niet terug aanmelden.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door henk51 »

Nee hoeft niet, gewoon router in lan 2 of 3 etc aansluiten en het werkt,draadloze pc moet dan het oude modem zien en kan je in loggen of doet dat al automatisch.


gr Henk

jos1311
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2011 13:29

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jos1311 »

als ik deze modem krijg gaat ie eerst voor een tijd de schuur in lees deze klachten maar eens
op de site http://ziggo-gebruikers.nl/cms/?s=38b43 ... e615430f98 als je deze modem aan sluit kun je niet meer terug naar de oude situatie

groeten jos :oops: :oops:

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Je kan het draadloze router deel in het modem uitschakelen, daarnaast kan de klantenservice de gehele router functie uitschakelen, zodat hij als modem functioneert. Maar je mag ook naar mij een PB sturen met je klantnummer, dan schakel ik hem voor je uit. Zie tevens de speciale pagina met meer info over de modem met draadloze router http://www.ziggo.nl/help/hulp-per-onder ... -internet/

Groet,

Ziggo Webteam Jelle

Mackiefan
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 15:40

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Mackiefan »

Hier ook veel problemen gehad met het aansluiten van de 2 pc´s die boven staan. Maar na het bellen van het dure 0900 nummer kon ik meteen mijn tel.nummer doorgeven en ben terug gebeld. Helaas was ik er toen niet en mijn man kon de medewerker ook niet verder helpen. Dus nu na de vakantie nog eens gebeld en bleek de oplossing eigenlijk best simpel en binnen een uur werkten beide pc´s naar behoren. Ben erg tevreden over de hulp van de medewerkers van Ziggo.

allardn
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2011 18:57

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door allardn »

Nou, ik ben heel erg ontevreden over de service van Ziggo en voel me absoluut niet als klant behandeld. Het nieuwe Ubee modem dat mij toegestuurd werd werkte niet naar behoren. Pagina's werden heel traag geladen. Inmiddels weet ik dat dit een bij Ziggo bekend probleem is, maar als je belt over dit probleem word je behandeld alsof je het allemaal jouw schuld is. Dit is mij overkomen:

Ik ontving verleden week het nieuwe modem. Ik moest dat installeren, omdat ik dan sneller internet zou hebben. Dat doe je dus. Afgelopen maandag heb ik het modem geplaatst (oude losgekoppeld, nieuwe erin en geactiveerd). Vanaf dat moment was mijn internet zeer traag. Het opvragen van pagina's duurde eindeloos, hetgeen ook resulteerde in time outs en meldingen van servers dat de opdracht niet begrepen was. Omdat ik aan pc's niets gewijzigd had vermoedde ik direct dat er iets niet goed was met het modem, maar bij Ziggo werd dat pas na meer dan 2 uur telefoneren erkend.

1e telefoontje (dinsdag) naar klantenservice (15 minuten)
Na eindeloos wachten werd ik direct weer afgepoeierd. Ik moest het modem bedraad testen (waarom krijg ik dan een draadloos modem?). Dat had ik toen nog niet gedaan. Vervolgens heb ik de laptop bedraad aangesloten. Zelfde probleem. Zowel met osx als windows.

2e telefoontje met klantenservice (30 minuten)
Van alles uitgevraagd en getest. Omdat ik een mac had, vielen er nogal wat opties van virussoftware af. De medewerker was eigenlijk met me eens dat het het modem moest zijn. Maar hij mocht geen nieuw modem opsturen. De scripts voorzagen daar niet in. Hij heeft nog eindeloos overlegd (althans ik zat in de wacht), maar het resultaat was dat ik service+ moest bellen, want misschien had ik iets gewijzigd in het modem. Niet natuurlijk en medewerker had m ook zelf weer gereset naar fabrieksinstellingen. Ik heb geprotesteerd dat ik geen betaald nummer wilde bellen omdat het overduidelijk een ziggo probleem was. Dat begrepen ze maar het moest wel..... Ja meneer, ik begrijp u, maar het kan niet anders. Als klant voel je je echt onmachtig. Grrrrr. Tenslotte akkoord gegaan na de toezegging dat de kosten vergoed zouden worden.

3e telefoontje (woensdag) met service plus (15 minuten).
Probleem uitgelegd Ja meneer, modem zal wel stuk zijn. Het lijkt me vrij zinloos dat ik alles weer met u ga testen zegt de medewerker. Maar verder lost hij niets op. Ik moet van hem weer de klantenservice bellen voor een nieuw modem. Hij zal een aantekening in het log maken dat het modem defect is.
Inmiddels had ik al van iemand gehoord dat het probleem op internet al bekend was en dat de oplossing was dat het draadloos deel van het modem uitgeschakeld zou worden, zodat het modem alleen nog als bridge zou fungeren. De service+ man kende die oplossing maar wilde die niet uitvoeren (schijnt alleen ziggo te kunnen). Zijn uitleg: nee meneer, we sturen u toch niet voor niets een draadloos modem....

4e telefoontje (woensdag) naar klantenservice (meer dan 30 minuten)
Nee meneer, een nieuw modem sturen we niet op. Dan weer allerlei vragen en testen. Je knapt al bijna uit je vel, want hoeveel tijd heb je hier al in zitten en waarom moet ik steeds boeten voor de slechte organisatie bij Ziggo. Een slecht modem bestaat gewoon niet in hun scripts. Het is altijd de schuld van de klant en die moet maar geduld hebben...
Nadat de agent weer overlegd heeft (en ik weer eindeloos in de wacht heb gestaan) wordt mij gemeld dat er een installatiemonteur langs komt. Hij zou maandag komen tussen 12.00 en 18.00 uur....of ik daar maar even op wilde gaan wachten. Ernstig geprotesteerd. Ik ga toch niet 6 uur op iemand wachten voor de aflevering van een nieuw modem, terwijl het ook nog eens een fout van ziggo is. Standaard zin van de ziggo agenten is: 'ja meneer dat begrijp ik, maar het kan niet anders'. Ik moest het maar accepteren, maar kon wel een klacht laten aanmaken. Kreeg ook nog even fijntjes te horen dat wanneer ik niet thuis was mij 35 euro in rekening gebracht werd. Toen was ik helemaal kwaad en heb gemeld dat in de klacht gemeld moest worden dat ik ieder half uur dat ik op Ziggo moest wachten in rekening zou brengen. De klacht wordt voor mijn gevoel maar half aangemaakt, maar ik heb er dan ook al schoon genoeg van.
Dan moet ik nog mijn belkosten voor service+ terug krijgen. Dat kan niet via deze afdeling, maar via betalingen. Ik kan niet doorverbonden worden.

5e telefoontje (woensdag) naar betalingen (meer dan 30 minuten)
Leg uit dat ik de kosten van het bellen naar service+ terug wil hebben en dat me dat toegezegd is. Wordt door de agent lacherig op gereageerd: nee meneer, dat kunnen we zomaar niet teruggeven ...... Weer allerlei vragen en weer eindeloos wachten. Tenslotte de mededeling dat het eigenlijk niet kon, maar dat ik uit COULANCE het geld terug zou krijgen. Ik weer boos: hoezo uit coulance??? Is nog steeds een fout van ziggo waar ik als klant mee opgescheept wordt en door uw klantenservice in de hoek gezet wordt. Commentaar van de klantenservice: meneer u luistert niet. Nou ik luisterde heel goed.

In afwachting van het bezoek van de installatiemonteur as maandag werd ik gister ineens op het werk gebeld door een ziggo medewerker. Een technische, echt van Ziggo, zoals hij zei. Die anderen waren maar ingehuurde callcenters. Hij meldde me dat hij mijn probleem gelezen had en direct wist (voor 99,9%) dat het een modemprobleem was. Kwam bij veel meer Ubee modems voor. @#$%^$$%^&%%^&&**^%$$. Ik hem vragen waarom dat dan niet bekend was bij klantenservice en dat me dat inmiddels al meer dan 2 uur bellen en een hartverzakking gekost had. Het antwoord: ja meneer, dat hebben we al heel vaak doorgegeven, maar om de een of andere reden komt dat niet terecht in hun kennisbank. Daar kan ik ook niets aan doen....
En wat stelde hij voor: het draadloos router gedeelte uitschakelen (wat service+ dus niet wou doen). Ik heb dat voorstel natuurlijk in dank aanvaard, maar ook gezegd dat ik niet direct kon controleren of dat de oplossing was, omdat ik op mijn werk was. Nou, hij wist zeker dat het goed kwam en hij zou het alvast uitvoeren, dan werkte alles als ik thuis kwam.

Na thuiskomst bleek het draadloos deel nog gewoon te functioneren. Na zoveel teleurstellingen ben je daar niet eens meer verbaasd over. Maar vandaag is het draadloze deel dan toch ineens verdwenen. En..... het draait als een zonnetje op mijn eigen router. Nou ja, wel 17 Mbit ipv die 40 Mbit.

Inmiddels had ik ook mijn klacht zelf maar even verwoord via de ziggo site. Ik had een inhoudelijke reactie verwacht, een vergoeding voor alle tijd die ik er in heb moeten stoppen en een bos bloemen voor alle ellende, maar wat gebeurt er... ik krijg een standaardmail met de volgende tekst:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld
Bij Ziggo krijgt u de beste service. Wij vinden het erg vervelend dat uw contact met onze medewerkers niet naar wens is verlopen. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.


En daar moet ik het dan maar meedoen. Hoe DURF je !!
Wat een minachting voor de klant.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

@allardn,

Graag wil ik voor je kijken of we nog iets voor je kunnen betekenen. Je mag mij een PB sturen met de vragen/klachten welke je nu nog hebt, samen met je klantnummer, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Groet,

Ziggo Webteam Jelle

bombassie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2011 15:15

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bombassie »

Ik had ook al een router die ik in eerste instantie in "pass-through" mode heb geconfigureerd via de lan1 poort.
Firewall en wifi van de ubee uitzetten en alles werkte.
De snelheid was toen niet 100%, dus de router de volgende dag uit laten zetten door de helpdesk.
Nu is de snelheid 101%.
Ik zou de router ook uit laten zetten door de helpdesk.

jogr
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:48

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jogr »

Ik heb een gelijkwaardig iets met Ziggo meegemaakt...
Begin Juni ben ik gebruik gaan maken van het alles in 1 pakket van Ziggo. Omdat ik erg veel doe op internet (ben hoofd IT op een bedrijf) koos ik voor de nieuwe 120 Mb verbinding. Kosten technisch was dit net zoveel als mijn oude ADSL verbinding... Netjes met het nieuwe Ubee modem.
Ik kreeg netjes een pakket binnen en heb dit geinstalleerd. Helemaal zonder problemen, en de overgang ging vlekkeloos. Meteen na installatie heb ik natuurlijk gemeten. Losse laptop met een 1G netwerkkaart aangesloten met een kabel (ja klinkt arrogant, maar omdat ik iets doe in ICT weet ik namelijk dat draadloos op 54G nooit gebruikt mag worden om 120Mb te testen...) En ja hoor netjes 120 Mb. Ik heb een netwerkje thuis liggen en een aantal PC's aangesloten. En ook die meten meteen 120 Mb Fantastisch!! Alles lijkt 100% in orde :)

Een dag later test ik nog eens... En... meet met de speedtest van Ziggo 35 Mb. Beetje raar, en mn draadloos viel ook met regelmaat uit (niet de verbinding, maar het browsen..) Via internet ontdekt dat het IP flood detection uitzetten dit verhelpt. Maar de snelheid? Modem/router gereset, en voila 120 Mb.. Mooi.

Dezelfde avond getest. En toen was het 70Mb. Tja kan een keer. De volgende dag gemeten : 21 Mb !!!

Reden om te gaan bellen dacht ik. Wellicht heb ik iets verkeerd gedaan.

Nou en toen begon het feest... Meerdere malen gebeld met de helpdesk. Steeds opnieuw uitleggen waarvoor ik bel (ze hebben een systeem, maar zijn te lui om eerst te lezen als een klant belt). Steeds uitleggen dat ik niet draadloos meet. Want ja dat zou de verklaring kunnen zijn, steeds weer uitleggen dat het niet aan de bekabeling kán liggen omdat er ook wel 120 mb gehaald word. Ook 3 dagen lang op 3 momenten op de dag gemeten en doorgegeven wat de snelheid was. Service+ gebeld die op mijn PC mee hebben gekeken (gesprek duurde ruim een kwartier, kosten klant...) en die meneeer kon me verzekeren dat het niet aan mijn thuis situatie kan liggen. Hij adviseerde een nieuw modem. Werd in het systeem gezet en ik kon de helpdesk bellen voor een afspraak. Afspraak gemaakt en er werd een nieuw modem geleverd... Geen succes weer gebeld. weer een afspraak voor een monteur. Komt binnen en kan niets vinden. Signaalversterker vervangen. Ik heb aangegeven dat het daar niet aan kan liggen. Maar ja, er zit een draad aan, dus moet hij vervangen worden voordat we weer verder kunnen. Ik was tot dusver heel vriendelijk en begripvol. Maar moet bekennen dat het irritatie niveau begon.

Steeds moet ik bellen, er zal niemand een keer terug bellen of alles is opgelost. Als ik bel moet ik tot vandaag me verdedigen dat ik niet draadloos test, Cat 6 kabel heb getrokken, geen netwerkkaart settings verkeerd heb staan, etc etc.

Ik ben verdorie na 8 keer bellen niet gek!! Behandel me serieus. Ondertussen wil ik iets terug gaan zien van mijn kosten. Nou dat heb ik geweten... Letterlijk afgelopen vrijdag 4 afdelingen gesproken bij Ziggo. Iedereen wist niet waar ik moest zijn, kreeg iedere keer andere menu keuzes door, kies voor 3-5 dan weer 1-2 etc etc. Wat een service. Ik voel me echt behandeld als een nieuwe klant!

Eind van het lied is dat ik (misschien per ongeluk) hoor van een medewerker dat er problemen zijn met het nieuwe Ubee modem. Er zijn een aantal klanten die dit verschijnsel hebben (gelukkig niet allemaal, maar misschien is dat ook wel). En dat er druk gekeken word naar een oplossing.

Had dat verdorie gemeld. Stuur een brief rond, of informeer mensen. Maar ik voel me nu echt zo waardeloos behandelt.

Wat een spijt dat ik de overstap heb gemaakt. Was ik maar bij mijn ADSL gebleven. Minder snel maar wel goed en stabiel. En met een helpdesk (als ik die al nodig had) die me serieus nam, en die initiatief toont om het op te lossen.

Ziggo, ik was voor jullie gewaarschuwd. En ben toch eigenwijs geweest...

Zonde

jogr
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:48

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jogr »

Vandaag een reactie ontvangen van Ziggo...

Geachte heer van de ****,


Via de website heeft u onlangs uw ongenoegen over de nieuwe UBEE WiFi-modem geuit.

Wij kunnen u meedelen dat het probleem inderdaad gerelateerd is aan de modem, in dit geval zit het probleem in de firmware.
Dit probleem is aangemeld bij UBEE en UBEE zorgt voor een herschreven firmware welke wij na enig testen zullen vrijgeven op het netwerk.

Echter is op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer deze firmware klaar zal zijn en het is ook helaas niet mogelijk u een ander modem toe te sturen daar wij geen ander type voor op het moment beschikbaar hebben.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.



Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door seconds-out »

jogr schreef:
Klantenservice Ziggo:
Wij kunnen u meedelen dat het probleem inderdaad gerelateerd is aan de modem, in dit geval zit het probleem in de firmware.
Dit probleem is aangemeld bij UBEE en UBEE zorgt voor een herschreven firmware welke wij na enig testen zullen vrijgeven op het netwerk.

Echter is op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer deze firmware klaar zal zijn en het is ook helaas niet mogelijk u een ander modem toe te sturen daar wij geen ander type voor op het moment beschikbaar hebben.

Afdeling Klantenservice
Ziggo
Ahaaaaaaaaaaa :twisted:
Toch de modem!
Als het al waar is wat Ziggo schrijft.

Mijn modem deed het de eerste weken namelijk WEL goed....
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=99376
Deze is ook nuttig
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=102016

leentje56
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:15

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door leentje56 »

Natuurlijk las ik de berichten pas nadat ik het nieuwe Ubee modem had geïnstalleerd :| Ik had dezelfde problemen als hierboven beschreven. Wifi tot ongeveer 2 meter vanaf het modem (1 streepje), met kabel wel verbinding maar soms ineens heel traag, sitecom dongel werkte niet meer.

Vastbesloten om niet aan het lijntje gehouden te worden de klantenservice gebeld. Kreeg eerst het standaardpraatje om het 06 nummer van de plus service te bellen. Oplossing zou zijn de router uit te zetten en mijn oude router er dan tussen te zetten. Toen maar al mijn charmes in de strijd geworpen en mijn hulpeloze act gespeeld dat ik techneuten aan de telefoon nooit snap en dat ik bang ben helemaal zonder internet te komen zitten enz. enz. Uiteindelijk was de medewerker redelijk begripvol en stemde hij (wel wat tegensputterend dat monteurs waarschijnlijk ook niets kunnen) er toch mee in al twee dagen later een monteur te sturen.

De monteur had maar 1 minuut nodig om vast te stellen dat het wifi bereik waardeloos was. Bovendien werd juist op dat moment ook het internet via het kabeltje heel langzaam. Hij haalde onmiddellijk een nieuw cisco modem uit zijn auto en sloot dit aan. Alles werkt nu weer prima!!!! Zelfd de sitecom dongel doet het zonder aanpassingen.

Met wat aandringen is het probleem dus binnen een week op te lossen. Laat je dus niet afschepen met noodoplossingen en zorg dat ze een monteur sturen. Mijn ervaring met de Ziggo monteurs is tot nu toe zeer goed.

dolven43
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2011 14:57

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door dolven43 »

Beste Jelle,
ik las je post over het UBEE modem. wij hebben sinds een paar dagen ook zo'n nieuw modem gekregen. Maar eerste indruk is erg slecht. we ondervinden veel problemen met de stabiliteit van de internet verbinding. 8 a 10 keer per dag hebben geen verbinding meer met ziggo. mijn verbinding naar het modem is volgens netwerkcentrum ok, maar verder naar het internet ligt er geregeld uit. vreemde is alleen dat ik geen probleem ondervind met een ipad. als ik geen verbinding heb met de pc dan wel nog met de ipad. Er is niets veranderd met de instellingen sinds het oude modem, behalve natuurlijk het wifi password. ik heb ook de wpa2 naar beneden moeten zetten om mijn wifi printer werkend te krijgen naar wpa. wij zitten er nu aan te denken alles weer terug te zetten. daarmee hadden we "geen" problemen. tevens is het zo dat als ik grotere bestanden wil downloaden dat de verbinding er dan ook uit ligt.
Klinkt dit alles bekend bij ziggo? of moet ik de klantenservice benaderen a 65 euro cent per minuut?
alvast bedankt voor enige sugesties

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door olaf79 »

dolven43 schreef:Beste Jelle,
ik las je post over het UBEE modem. wij hebben sinds een paar dagen ook zo'n nieuw modem gekregen. Maar eerste indruk is erg slecht. we ondervinden veel problemen met de stabiliteit van de internet verbinding. 8 a 10 keer per dag hebben geen verbinding meer met ziggo. mijn verbinding naar het modem is volgens netwerkcentrum ok, maar verder naar het internet ligt er geregeld uit. vreemde is alleen dat ik geen probleem ondervind met een ipad. als ik geen verbinding heb met de pc dan wel nog met de ipad. Er is niets veranderd met de instellingen sinds het oude modem, behalve natuurlijk het wifi password. ik heb ook de wpa2 naar beneden moeten zetten om mijn wifi printer werkend te krijgen naar wpa. wij zitten er nu aan te denken alles weer terug te zetten. daarmee hadden we "geen" problemen. tevens is het zo dat als ik grotere bestanden wil downloaden dat de verbinding er dan ook uit ligt.
Klinkt dit alles bekend bij ziggo? of moet ik de klantenservice benaderen a 65 euro cent per minuut?
alvast bedankt voor enige sugesties
In 9 van de 10 gevallen worden problemen met Wifi veroorzaakt door stoorzenders in de buurt van de wifi modem. Er is grote kans dat een netwerk van de buren, een mobiele telefoon, dect telefoon, magnetron ja zelfs een vaatwasser storing veroorzaakt waardoor het signaal net zwakgenoeg wordt dat je pc geen verbinding meer kan leggen. Ook omdat je schrijft dat je Ipad wel verbinding houdt. Ik zou daar dus het probleem zoeken.
In het modem kun je een ander kanaal kiezen waardoor je soms buiten het storingsveld van een stoorzender komt en de boel opeens wel stabiel wordt. Als je wifi clients de wireless n standaard ondersteunen kun je proberen het modem op die standaard te laten uitzenden. Op die standaard is namelijk minder storing.

Het programma inSSIDer (http://www.metageek.net/get_inssider_today/) kan je helpen bij het scannen van je netwerk om zo een stabiele verbinding te krijgen.

Ziggo WebTeam Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 16:27

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

Beste dolven43,

Probeer de suggesties van olaf79 eens uit. Mocht het probleem blijven bestaan ontvang ik graag je klantnummer en postcode en huisnummer per PB. We helpen je dan verder.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je wifi clients de wireless n standaard ondersteunen kun je proberen het modem op die standaard te laten uitzenden. Op die standaard is namelijk minder storing.
Dat klopt maar een 5GHz (N) signaal komt minder ver dan een 2.4GHz signaal.

asterix1423
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:31

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door asterix1423 »

Ook wij zijn intussen verblijd met het nieuwe Ubee misbaksel van Ziggo.

We zijn al bij Ziggo, toen het hier nog atHome heette. In die periode werkelijk probleemloos internet gehad. Werkte altijd. Sinds het Ziggo is geworden, een paar jaar geleden, nemen de problemen alleen maar toe.

We hebben een Alles in één Plus abo. Ook al weer enkele jaren. Van de zomer werd onze internetverbinding hand over hand slechter. En toen op een gegeven moment ook onze telefoon problemen begon te geven, heb ik maar eens gebeld.
Volgens de Ziggo-juffrouw hadden wij een nieuw modem toegestuurd moeten krijgen, maar had men dat verzuimd. Geen probleem, hij zou er met 5 werkdagen zijn. Goed. Drie weken later kwam het modem.
Ik had intussen al gelezen dat er wat problemen waren, maar goed, je denkt toch, dat overkomt mij niet. Dus wel.

Wat een kl*te-ding! Het activeren ging nog wel, maar daar hield het ongeveer op. Een heleboel telefoontjes, een bezoek van een niets-wetende monteur en vele contacten via het Ziggo gebruikers forum verder, heb ik uiteindelijk het router en Wifi gedeelte van het ding uit laten schakelen, waardoor het nu nog alleen een modem is. Onze eigen 300N router is er op aangesloten, et voila, er was weer internet. Alleen het usenet downloaden lukte voor geen meter. Snelheden van 1 Kb/s. Dat is net iets meer dan niets, zeg maar.
Toevallig had ik nog een setje liggen van een installatiepakket. Had men me ooit eens toegestuurd om onduidelijke redenen. Je weet wel, zo'n wanddoos met zo'n verdeelkastje. Die weer opgeduikeld en gemonteerd. en tot mijn verbazing werkte toen ook het usenet downloaden weer. Heel bijzonder.

Het enige probleem wat we nu nog hebben, is dat van tijd tot tijd de hele internetverbinding weg valt. Die is dan een seconde of 20 helemaal dood en gaat dan weer verder. En dat geldt dan weer niet voor het usenet, want dat loopt wél braaf door.

Als er in deze omgeving een andere provider beschikbaar was geweest, waren we intussen allang verkast. Maar Ziggo heeft het monopolie hier, dus alternatieven zijn er niet. Ja, ADSL (van KPN en van Tele2). Maar die halen lang niet de snelheid die Ziggo haalt. Als het werkt.

Service van Ziggo: nul! Oor voor het probleem: nul. Kwaliteit van de monteur: Erbarmelijk. Klanttevredenheid: Zeer slecht!

Gesloten