LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo pakket - Fout in het systeem

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
johan.christiaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021 17:16

Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door johan.christiaan »

Hi,

Ik heb al meer dan twee weken geen internet, televisie of gebruik kunnen maken van mijn Ziggo pakket.
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met onderstaande probleem en mijn verder kan helpen, of mijn in de richting kan sturen wat te doen

Op de 20ste van Januari ben ik tijdelijk geblokkeerd geweest. We hebben toen contact opgenomen met Ziggo. Ziggo heeft toen gemeld dat de het probleem de blokkade binnen 24 uur zouden worden verholpen. En dat ik na 24 uur weer kon gebruiken van mijn zingt pakket.

Na 24 uur hebben wij gebeld omdat wij nog steeds gebruiken konden maken van ons Ziggo pakket. De blokkade was nog niet uit het systeem en wij moesten nog even geduld hebben. Geduld hebben is sowieso al moeilijk in deze tijd en maar geen telvisie en of internet is al weer een anders verhaal aangezien we allemaal thuis moeten blijven.

Uiteindelijk was de blokkade eraf maar we hadden nog steeds geen televisie of gebruik kunnen maken van mijn Ziggo pakket.
Dit keer wat er fout in een systeem over iets anders, dit noemde zei een switch. Dit zou moeten worden verholpen binnen 24 uur.
Opnieuw gebeld met Ziggo en opnieuw moesten wij een geduld hebben.

Vanaf de bovenste datum hebben wij elke dag gebeld en elke dag de vraag gesteld wat er aan de hand is en wanneer dit worden verholpen. Geen een medewerkers geeft een duidelijk antwoord dan alleen u moet geduld hebben. Er zijn al meerdere e-mail gestuurd en of cases op gemaakt naar verschillende afdelingen zoals de administratie, de technische afdeling en er zijn zelfs mails en cases verstuurd naar India aangezien daar de afdeling ziet die dit moet oplossen.

Daarbij komt er geen manager/leidinggevende aan de lijn die ons verder kan helpen met het probleem. Want de manager/leidinggevende komen niet aan de lijn omdat ze dit niet willen. Dan vraag ik me dan echt af wat een manager/leidinggevende dan aan het doen. Deze persoon stuurt niet zijn personeel aan of stuurt hun de juiste richting in.

Op dit moment zijn wij nu 2 weken verder en hebben nog steeds hetzelfde probleem. Wij worden van de ene kant naar de andere kant gestuurd en het probleem word niet opgelost, Wij krijgen alleen te horen dat het 24 uur of 48 uur of drie dagen en of zelfs drie dagen kan duren. Totaal geen communicatie van Ziggo en beloftes en of de juiste informatie door geven word ook niet gedaan.

Heeft iemand ervaring met bovenste probleem of kan ons in de juiste richting sturen? klachten zijn al in gediend maar daar word ook niks aan gedaan

met vriendelijke groet,

Johan

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Beste antwoord
Gekozen door johan.christiaan

Re: Ziggo pakket - Fout in het systheem

door sylvesterb » 05 feb 2021 14:29

Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Waarom altijd dat vragen naar een leidinggevende? Doe je dat ook bij de Albert Heijn? Heeft het daar ook geen nut? Precies.
Klantenservice medewerkers helpen je verder in het systeem, hun leidinggevenden hebben niets met de bellers te maken, maar met het personeel zelf.
Vind die verbazing zo vreemd, mensen gaan er vanuit dat een leidinggevende meer mogelijkheden heeft dan de callcenter medewerker, de vergelijking met de AH volgt ik niet zo hierin.

Een leidinggevende in het call center zorgt enkel dat de callcenter medewerker hun werk kunnen doen, ze hebben vaak geen technische kennis. De vraag naar een leidinggevende vind ik echter niet zo vreemd.
Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Een manager in zo'n contact center gaat jouw probleem niet oplossen, daar zijn de klantenservice medewerkers voor.
En zoals je leest blijven die ingebreke in het doeltreffende oplossen van het probleem. Dit zie je vooral bij problemen die niet standaard zijn of een afwijkende oplossing hebben. Bij de meeste telecom providers kun je dan het beste via Twitter/Facebook contact opnemen, hierbij kom je in contact met een andere afdeling. Een andere oplossing is Klachtkompas van de consumentenbond.
Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Met dergelijke opmerkingen ben je af, in callcenterland. Sterretje bij het dossier en iedereen weet hoe laat het is. Dat heb je ook nog eens aan jezelf te danken. De wereld draait niet om jou, en zonder jou gaat Ziggo gewoon door.
Heb gewoon geduld. Is het probleem verholpen, vraag dan om restitutie en je probleem is verholpen.
Erg kortzichtige reactie. Je krijt geen "sterretje" bij je naam als je vraag om een leidinggevende, het is veelal enkel zinloos om te doen, maar een volstrekt normale vraag bij bedrijven die anders georganiseerd zijn. Op mijn werk heeft het vragen naar een leidinggevende veelal wel effect, maar wij hebben ook maar 30 helpdeskmedewerkers zitten en zijn een stuk kleiner dan Ziggo.

je reactie "heb gewoon geduld" vind ik ook erg kortzichtig. TS zit al sinds 20 januari zonder internet en dat is in deze tijd erg lastig, in mijn eigen geval zou dit vervelende gevolgen hebben door de lock-down. De afhankelijkheid van internet is groot en Ziggo zo dit gewoon proactief en snel moeten oplossen, wat de oorspronkelijke oorzaak van de blokkade ook was.

Echter kun je wel concluderen dat er iets fout gaat of niet helemaal lekker zit waardoor je situatie afwijkt van een normale situatie. Voor TS heb ik dan ook enkel het social media advies, geschillen commissie kan altijd maar dit zijn langere trajecten en zorgen niet voor een werkende internet verbinding, soms kan het melden van je stap naar de commissie wel al mensen wakker maken bij Ziggo waardoor je de juiste persoon krijgt die het kan oplossen.

Sterkte!
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Revoked »

Waarom altijd dat vragen naar een leidinggevende? Doe je dat ook bij de Albert Heijn? Heeft het daar ook geen nut? Precies.
Klantenservice medewerkers helpen je verder in het systeem, hun leidinggevenden hebben niets met de bellers te maken, maar met het personeel zelf.
Een manager in zo'n contact center gaat jouw probleem niet oplossen, daar zijn de klantenservice medewerkers voor.
Met dergelijke opmerkingen ben je af, in callcenterland. Sterretje bij het dossier en iedereen weet hoe laat het is. Dat heb je ook nog eens aan jezelf te danken. De wereld draait niet om jou, en zonder jou gaat Ziggo gewoon door.
Heb gewoon geduld. Is het probleem verholpen, vraag dan om restitutie en je probleem is verholpen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Als Ziggo je geen internet kan bieden door hun fouten, is het mogelijk om geld terug te krijgen voor deze dagen. Bel met de administratie en leg je probleem uit. In deze tijd kan je niet zonder internet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Revoked »

Petra1987 schreef:
04 feb 2021 22:31
Als Ziggo je geen internet kan bieden door hun fouten, is het mogelijk om geld terug te krijgen voor deze dagen. Bel met de administratie en leg je probleem uit. In deze tijd kan je niet zonder internet.
Geld terug is pas aan de orde als het (weer) werkt. Tickets staan al uit schijnbaar, om het uur bellen heeft echt geen zin. Dat het geen prettige situatie is, dat geef ik gelijk toe. Als je wacht is elke minuut een uur en na drie dagen zit het je inderdaad heel erg hoog. Dat begrijp ik, en de rest van de wereld, ook wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door crazyme »

Op de 20ste van Januari ben ik tijdelijk geblokkeerd geweest
Waarom ?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Heb gewoon geduld. Is het probleem verholpen, vraag dan om restitutie en je probleem is verholpen.
Wat heb je aan restitutie? Is niet meer dan doekje voor het bloeden. Als je niet kan thuiswerken betekent het dat je bijvoorbeeld dagelijks heen en weer moet. En bij thuiskomst geen tv netflix etc.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Om het verhaal te begrijpen, moet ik weten waarom je geblokkeerd bent geweest. Eigenlijk kan ik met een halve verhaal niks zeggen.

Ga met Ziggo chatten of mailen, en bewaar het gesprek als bewijs. Probeer samen uit te komen.

Mocht het niet lukken, overweeg om (indien mogelijk, misschien heb je een contract) om over te stappen naar een andere leverancier, of ga voor een bindend uitspraak naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ (maar nogmaals, ik heb te weinig details om te kunnen voorspellen wat de uitspraak is).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Waarom altijd dat vragen naar een leidinggevende? Doe je dat ook bij de Albert Heijn? Heeft het daar ook geen nut? Precies.
Klantenservice medewerkers helpen je verder in het systeem, hun leidinggevenden hebben niets met de bellers te maken, maar met het personeel zelf.
Vind die verbazing zo vreemd, mensen gaan er vanuit dat een leidinggevende meer mogelijkheden heeft dan de callcenter medewerker, de vergelijking met de AH volgt ik niet zo hierin.

Een leidinggevende in het call center zorgt enkel dat de callcenter medewerker hun werk kunnen doen, ze hebben vaak geen technische kennis. De vraag naar een leidinggevende vind ik echter niet zo vreemd.
Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Een manager in zo'n contact center gaat jouw probleem niet oplossen, daar zijn de klantenservice medewerkers voor.
En zoals je leest blijven die ingebreke in het doeltreffende oplossen van het probleem. Dit zie je vooral bij problemen die niet standaard zijn of een afwijkende oplossing hebben. Bij de meeste telecom providers kun je dan het beste via Twitter/Facebook contact opnemen, hierbij kom je in contact met een andere afdeling. Een andere oplossing is Klachtkompas van de consumentenbond.
Revoked schreef:
04 feb 2021 19:24
Met dergelijke opmerkingen ben je af, in callcenterland. Sterretje bij het dossier en iedereen weet hoe laat het is. Dat heb je ook nog eens aan jezelf te danken. De wereld draait niet om jou, en zonder jou gaat Ziggo gewoon door.
Heb gewoon geduld. Is het probleem verholpen, vraag dan om restitutie en je probleem is verholpen.
Erg kortzichtige reactie. Je krijt geen "sterretje" bij je naam als je vraag om een leidinggevende, het is veelal enkel zinloos om te doen, maar een volstrekt normale vraag bij bedrijven die anders georganiseerd zijn. Op mijn werk heeft het vragen naar een leidinggevende veelal wel effect, maar wij hebben ook maar 30 helpdeskmedewerkers zitten en zijn een stuk kleiner dan Ziggo.

je reactie "heb gewoon geduld" vind ik ook erg kortzichtig. TS zit al sinds 20 januari zonder internet en dat is in deze tijd erg lastig, in mijn eigen geval zou dit vervelende gevolgen hebben door de lock-down. De afhankelijkheid van internet is groot en Ziggo zo dit gewoon proactief en snel moeten oplossen, wat de oorspronkelijke oorzaak van de blokkade ook was.

Echter kun je wel concluderen dat er iets fout gaat of niet helemaal lekker zit waardoor je situatie afwijkt van een normale situatie. Voor TS heb ik dan ook enkel het social media advies, geschillen commissie kan altijd maar dit zijn langere trajecten en zorgen niet voor een werkende internet verbinding, soms kan het melden van je stap naar de commissie wel al mensen wakker maken bij Ziggo waardoor je de juiste persoon krijgt die het kan oplossen.

Sterkte!

Andreas Hofman
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2021 21:56

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Andreas Hofman »

Het is bij T-Mobile niet anders. Je hangt uren aan de telefoon met een medewerker, spreekt dingen af en vervolgens gebeurt er niets meer. Je kan ze niet eens een e-mail sturen. en dat bij een provider?
Wel rekeningen sturen maar met het betalen daarvan ben ik maar gestopt.

keesensophie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2021 13:11

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door keesensophie »

Is er niet een buurman die een Ziggo hotspot uitzendt? Daar kunt u zich mee helpen

Roosje25
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2017 09:51

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Roosje25 »

ik begrijp wel warom iemand naar een leidinggevende vraagt, ook al helpt dat niet; als je bij de call center medewerkers ook niets opschiet, dan doe je maar iets anders.

Bij mij is al minstens een jaar een groot probleem met de kabel naar enkele dorpen. Iedereen meldt zich en krijgt dan een aardig persoon te spreken, die zijn lijstje afloopt, wat uiteindelijk niets verbetert, of ook maar iets oplost.
Thuiswerken in Corona tijd? Jammer; geen internet. Blokjesbeeld? "Ik stuur u een nieuwe splitter toe, want dat is de oplossing". Niet dus!

Nu gaan we als dorpen samen handtekeningen verzamelen, om te kijken of dat helpt.
Er is namelijk een meting gedaan door een organisatie die dat kan en die concludeert dat er een probleem zit in de kabelverbinding; warschijnlijk buiten het dorp, maar in elk geval voor of in de hoofdkast.

Dus iedereen met een Ziggo abonnement betaalt flink, maar een nieuwe kabel leggen ....

blussertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:20

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door blussertje »

Jammer dat de meeste reacties niet gaan over een antwoord. Mijn ervaring is dat Ziggo mij in elk geval altijd goed helpt.
De vraag blijft waarom er een blokkade is dan wel is geweest. Dat antwoord is nog niet gegeven.
Het idee van meneer Seinhuis, ga mailen of chatten, wordt volgens mij moeilijk, omdat er geen internet is.

Het beste is om op te spelen bij het call center met de mededeling dat je wilt spreken met een tweede lijns medewerker. Die kunnen je verder helpen, en vaak is hat probleem dan zo opgelost.

RWIE
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2020 13:08

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door RWIE »

Meld je probleem bij https://community.ziggo.nl/
Een andere ingang met een mogelijke oplossing.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziggo pakket - Fout in het systeem

Ongelezen bericht door Nijogeth »

blussertje schreef:
10 feb 2021 15:06
Het idee van meneer Seinhuis, ga mailen of chatten, wordt volgens mij moeilijk, omdat er geen internet is.
Als iemand hier iets kan plaatsen, dan is er internet.

Gesloten