zoveel fake apps die niet betalen.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dutchdaddy
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2021 20:31

zoveel fake apps die niet betalen.

Ongelezen bericht door Dutchdaddy »

beste Radar,
Ik vraag me af waarom er geen controle word gedaan op de fake apps op onder andere google play.
Er zijn daarop zoveel apps die beloven uit te betalen in paypall o.a en als je dan langer speel en hun richtlijnen volgt betalen ze niks uit.
is dit niet strafbaar of kan daar op een of andere manier niet iets aan worden gedaan door bijvoorbeeld google of de overheid?
Dit is namelijk in mijn ogen oplichting en zou dan eigenlijk verboden moeten zijn en ik vraag me dan dus oprecht af waarom hier niks aan gedaan word. Bij andere Gameaanbieders zoals steam bijvoorbeeld word hier namelijk wel op gecontroleerd terwijl ze hier toch met grotere spellen te maken hebben dus daar lig het niet aan.
het mooiste is als je kijkt naar hun service voorwaarden staat er het volgende.

1) naleving van de toepasselijke wetgeving, waaronder wetgeving op het gebied van uitvoercontrole, sancties en mensensmokkel;
2) respect voor de rechten van anderen, waaronder rechten op het gebied van privacy en intellectueel eigendom;
3) nalaten van misbruik of schade aan anderen of uzelf (of dreigen met of stimuleren van dergelijk misbruik of dergelijke schade), bijvoorbeeld door anderen te misleiden, bedriegen, belasteren, intimideren, stalken of lastig te vallen;
nalaten van misbruik, schade berokkenen aan, verstoren of onderbreken van de services.

volgens hun eigen voorwaarden zie je dan vooral onder artikel 2 en 3 dat ze het wel aangeven dat het er verboden is.
Het is zelfs zo dat sommige als contact adres gewoon een filmpje van youtube hebben gezet.
Ik zou zelf best wel zulke apps willen controleren tegen een goede salaris als dat het probleem is en ik denk wel meerdere onder ons.
Misschien kunnen jullie als Radar hier een kijkje naar nemen waarom dit is?

dit is een van de vele van google play waar spelers in zijn getrapt.

https://youtu.be/gPGNqEHVKbk

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: zoveel fake apps die niet betalen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heel simpel, misleiding is strafbaar. Aalsum misleid bent kunt u daar een zaak van maken. Echter zullen niet alle malafide bedrijfjes in Nederland ingeschreven staan en dan wordt het alweer een stuk lastiger.
Beter is om vooraf te kijken waarmee u zaken gaat doen. Als het echt zo makkelijk zou zijn om online geld te verdienen, waarom moeten mensen dan nog in armoede leven?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: zoveel fake apps die niet betalen.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik vraag me af waarom mensen hier in trappen. Er is niet zoiets als makkelijk geld verdienen of slapend rijk worden. Mensen zijn vooral slachtoffer van hun eigen luiheid.

Hellen9277
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2021 14:48

Re: zoveel fake apps die niet betalen.

Ongelezen bericht door Hellen9277 »

Waarom worden mensen die worden misleid omdat ze denken door bepaalde apps n klein beetje geld te verdienen lui genoemd?
Het is gewoon ongepast mensen te misleiden doormiddel van deze werkwijze er is niks mis mee wel is het totaal mis met doe aanbieders

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: zoveel fake apps die niet betalen.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Raar is dat, ik ken wel app waarvoor je moet betalen maar apps die mij ben ik nog nooit tegengekomen.

Gesloten