LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien kun je in mijn dossier zien wat inmiddels is afgesproken en genoteerd. Om niet iedereen bij UPC helemaal gek te maken misschien even deze afspraken opvolgen en afwachten?
Marcel kan in je dossier kijken, ik zou als ik jou was een dag of 2 a 3 afwachten, loopt het dan nog niet goed , weer aan de bel trekken.

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Gisteravond een 'clean start' gedaan, dus alles van de stroom, kabels (voeding,antenne,UTP) eruit voor minimaal 20min. Daarna alles weer aangesloten, wifi-kanalen gewijzigd en diverse malen op 4 manieren getest: via wifi 2.4 Ghz, wifi 5Ghz, kabel via router en kabel direct aan het modem.
wifi 2.4 Ghz en kabel direct aan het modem blijft laag, downloadsnelheid schommelend tussen 11 en 20 (ping tussen 14-18ms). Wifi 5Ghz en kabel via router schoten echter omhoog tot boven 100. Beter kun je niet hebben. Upload blijft constant in alle gevallen: rond 9,5 dus dat is prima.

Welke conclusie kan ik hieraan verbinden? Via kabel/router en wifi 5Ghz is dus uitstekend, maar wifi 2.4Ghz en kabel/modem blijft laag. Nou hoeft echt niet alles perfect te zijn en als ik maar weet hoe ik het beste kan werken, dan is dat prima. Er is dus al veel verbeterd (na de netwerk-reset alles eigenlijk).
Alleen.. als ik geen 5Ghz wifi had aangemaakt, dan zou ik dus nog steeds een lage wifi-snelheid hebben (en houden?). Zou uitwisseling van het modem nog soelaas kunnen bieden?
Bij de 1e test wifi 2.4, lage download, schrok ik en dacht.... ligt het dan tóch aan mijn Apple router? Maar met de kabel via mijn router boven 100 en met de kabel direct aan het modem maar 11-20... da's toch vreemd?
Iemand nog tips?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

ligt het dan tóch aan mijn Apple router? Maar met de kabel via mijn router boven 100 en met de kabel direct aan het modem maar 11-20... da's toch vreemd?
Bedoel je met kabel rechtstreeks aan het UPC modem is boven de 100 ?
En kabel in de Apple router (of kan dat niet) of een lage snelheid ?

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Nee, juist andersom: als ik met de kabel direct aan het UPC modem verbonden ben is de download laag (tussen 11-20), terwijl als ik de kabel via mijn Apple router aansluit (en de router zit dan dus weer aan het modem), dat de snelheid dan bóven de 100 uit schiet. Had het eerder andersom verwacht dan?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe staat je poort van je PC ingesteld, 100Mbit, 1Gbit , Auto-negotiate ? Laatste drivers op je PC voor het netwerk ,je gebruikt voor beide testen de zelfde kabel ?
Wat als je de kabel gebruikt tussen je Apple router en het UPC modem, dus ipv Apple router de PC aansluiten ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door sjohie »

Check ook even of binnen in de UTP-stekkertjes niet toevallig 1 van de adertjes van de UTP kabel beschadigd is, dat moet je met blote ook kunnen zien als het goed is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door olaf79 »

MavdBo schreef:Nee, juist andersom: als ik met de kabel direct aan het UPC modem verbonden ben is de download laag (tussen 11-20), terwijl als ik de kabel via mijn Apple router aansluit (en de router zit dan dus weer aan het modem), dat de snelheid dan bóven de 100 uit schiet. Had het eerder andersom verwacht dan?
Hangt je pc wel aan de juiste poort? Overigens, als het met router erbij naar behoren werkt zou ik me verder niet zorgen maken.

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Poort staat op auto, alle drivers/SW, zowel voor Mac als router is up to date (dat was het al)
Voor de test aan het modem haal ik dus idd de kabel uit de Apple router en stop die in de pc, dat bedoel ik met PC direct aansluiten op het modem (gebruik dus steeds dezelfde kabel). Dit geeft een tragere snelheid dan wanneer mét router test (modem verbonden met router, router verbonden met pc via UTP), en dat vindt ik dus raar.
Zou verwachten dat direct aangesloten op het modem sneller werkt dan via de router, maar dat is dus niet.
UTP-stekkertjes heb ik niet bekeken idd, zal ik zeker nakijken.
Heb een chartje gemaakt, misschien zegt dat wat? (even op klikken als je 'm niet helemaal op je scherm ziet). Bij de datum staat dus de tijd vermeld waarop ik de test deed.
Na de netwerkreset is er in ieder geval duidelijk verbetering te zien en wat er echt uitspringt is de verbinding wifi 5Gz & kabelverbinding (via router). Later op de avond gisteren was de 2.4wifi trouwens ook best goed.

Afbeelding

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hoe veel tests heb je gedaan per dag?
Nogmaals als het met router goed werkt zou ik het gewoon zo laten. Met router biedt sowieso veel voordelen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door GJvdZ »

koffiemelk* schreef:Je kunt ook je Mac Address clonen !
MAC address, het is namelijk een afkorting (en het voorkomt verwarring met een regenjas of een type PC).

MavdBo
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2013 20:55

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door MavdBo »

Heb een aantal testen gedaan per dag. Op do en vr gespreid over de dag omdat ik thuis heb gewerkt, evenals in het weekend. Deze week direct na thuiskomst en verspreid over de avond. Dat zijn ook de drukste momenten op internet vermoed ik, als iedereen na het werk thuis komt.
Heb vandaag nog 2x contact gehad met UPC, zowel met special care als met de klachtenafdeling. Ik kon gelukkig een stuk vriendelijker zijn dan de afgelopen dagen :) Stom dat ik er een half jaar overheen heb laten gaan om actie te nemen, maar ja, dacht gewoon echt dat het aan mij en de 60mb lag. Nu weet ik wel beter.
Alles werkt nog uitstekend. Ik heb begrepen van special care dat mijn huidige modem beter werkt met een router. Dat zou volgens hen verklaren waarom directe aansluiting aan het modem een mindere snelheid geeft. Wifi 2.4Ghz blijft traag (rond 20), dus gebruik standaard nu de 5Ghz.
Volgens de mijnheer van UPC stond er echt iets fout in het netwerk, er waren veel meer klachten, zo'n 400 zei hij. Denk dat er nu dan ineens 400 mensen een stuk blijer zijn :D
Heb dinsdag nog een, hopelijk laatste, belafspraak en blijf tot die tijd testen. Op verzoek van UPC met hun eigen speedtest, die van ziggo en van speedtest.net (Amsterdam beta server). Dan wordt er nog over een vergoeding gesproken.
Maar bovenal ben ik blij dat ik serieus genomen ben en dat het niet voor niets was, er was wel degelijk iets wat niet klopte. Jammer dat je daar eerst ruzie voor moet maken, dat zou niet nodig moeten zijn.
Verder wil ik, ongeacht mijn grote frustratie, toch vermelden dat ik erg goed en prettig behandeld ben. Dat mag ook weleens vermeld worden denk ik. Na mijn laatste boze uitval zijn alle afspraken nagekomen en is alles in het werk gesteld een oplossing aan te dragen, met als gevolg de netwerk-wijziging.
Nu maar hopen dat het zo blijft en dan ben ik dik tevreden. Heb nu alleen een 120mb abo wat dus eigenlijk niet nodig zou zijn geweest, 60mb was voldoende als alles naar behoren gewerkt had. Eens kijken wat ik daar nog mee ga doen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door olaf79 »

Goed te lezen dat het is opgelost. Ik neem aan dat UPC zal meewerken aan het terugzetten van je abbonnement naar de lagere snelheid.

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door Epy »

Snelheid meer dan verdubbeld in een ogenblik
De snelheid die ik tot nu toe had was hoogstens 20 mb, ( zit boven, modem/router epc 3925 beneden)
Van alles geprobeerd(bijna dus).
Toen ik mijn modem schuin aan de muur hing( had hem al eens horizontaal gezet),
gaf speedtest.net aan dat ik boven 40 mb kwam, nog wat ander standen geprobeerd, maar rechts omhoog gaf het beste resultaat. Toen mijn netwerkadapter(D-link) in een ander stand gezet en ik kwam boven de 50.( tijdens dit typen nog even geprobeerd 51)

Met andere routers net werk adapters kon ik zo makkelijke de antennes verzetten. Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder wat meer standen van de apparatuur heb geprobeerd.( doe ik in het dagelijkse leven wel)

Hoop dat iemand hier iets aanheeft."

Epy
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 13:40

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door Epy »

bloomvasje schreef:Standje 69 is ook wel aardig anders hoor.
Je moet wel goed lezen, ik had dit soort opmerkingen verwacht, maar als je er voor in bent.

"wat meer standen van de apparatuur heb geprobeerd.( doe ik in het dagelijkse leven wel)"

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door 16again »

Epy schreef: Toen ik mijn modem schuin aan de muur hing( had hem al eens horizontaal gezet),
gaf speedtest.net aan dat ik boven 40 mb kwam, nog wat ander standen geprobeerd, maar rechts omhoog gaf het beste resultaat.."
Je bent gewoon snelheid van je draadloos network aan het meten, wil je de echte snelheid van je internet verbinding testen, dan gebruik je een kabel (liefst gigabit)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
Epy schreef: Toen ik mijn modem schuin aan de muur hing( had hem al eens horizontaal gezet),
gaf speedtest.net aan dat ik boven 40 mb kwam, nog wat ander standen geprobeerd, maar rechts omhoog gaf het beste resultaat.."
Je bent gewoon snelheid van je draadloos network aan het meten, wil je de echte snelheid van je internet verbinding testen, dan gebruik je een kabel (liefst gigabit)
Inderdaad, beetje nutteloze getallen dus. :lol:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: 0,3Mbps bij een 120 abo UPC

Ongelezen bericht door devious »

inloggen in je modem en daar de streams even checken. Dat zijn de waardes zoals ze binnenkomen en verlaten ( down- en up-load ).... En als je met router een hogere down haalt dan zonder, dan mankeert er iets aan je meting. Het kan namelijk niet, natuurkundig uitgesloten...

Gesloten