LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 weken afgesloten van telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rene21
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2009 20:47

5 weken afgesloten van telfort

Ongelezen bericht door rene21 »

Kopie van de klachten die ik in een brief aan telfort heb gestuurd.

Het Internet & bellen heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat Ik herhaaldelijk zonder internet & bel verbinding heb gezeten en nog zit, het bellen is een probleem, als je langer dan een kwartier belt dan valt de verbinding weg en moet ik opnieuw bellen, de internet verbinding doet het een dag of wat en ligt er dan weer een dag uit. Dit waren de problemen tot 7 juli 2009 vanaf deze datum heb ik weer geen internet & bellen, geduldige klant zoals ik ben weet ik inmiddels dat het hooguit 2 dagen kan duren en dan doet het spul het weer, helaas de derde dag nog geen verbinding, toch maar gebeld, antwoord van uw medewerker, wij gaan dit zo snel mogelijk verhelpen. 5e dag nog maar eens gebeld met een van uw medewerkers, antwoord ja u moet even geduld hebben met 10 dagen is het opgelost.
10e dag nog niets, weer bellen, antwoord van uw medewerker ja geduld het zijn 10 WERKDAGEN.
Ik als klant van telfort, heeft dit maar te slikken want je staat machteloos.
Wat verbaast ons, de volgende dag wordt er een nieuw draadloos modem bezorgd, ter vervanging van ons defecte modem?
Deze aangesloten en nog niets.
Maandag 13 juli 2009, voor de zoveelste keer bellen met telfort, ik heb een nieuw modem ontvangen maar ook dit helpt niet, antwoord van uw medewerker, er komt binnen drie dagen een update, waarop ik antwoord die update is al een keer gestuurd en heeft niet geholpen, u moet het toch afwachten.
Op de vraag, waarom ik nu ineens een draadloze modem heb gekregen, verteld uw medewerker dat ik altijd al met een draadloos modem werk, ik weet heel zeker dat het modem dat ik als eerste heb ontvangen en dan ook als defect retour stuur een gewoon modem is, nou er staat hier dat u een draadloos modem heeft, ik laat het maar voor wat het is en weer sta je als klant machteloos en heb je maar te accepteren dat telfort weet wat jij in huis hebt en moet je wachten tot de update is gedaan.

Na drie dagen weer niets, bellen maar weer naar de helpdesk, ja dat is nu toch ook wat ja dit duurt wel erg lang ja ik zal eens kijken, inmiddels krijg ik de indruk dat kijken ook echt alles is wat daar gedaan word, maar dan worden wij toch verrast, er gaat actie ondernomen worden en er gaat een berichtje naar een KPN monteur, dat zou dan een dag of twee kunnen duren, maar dan zou alles weer werken.
Na 2 dagen nog geen internet & bellen, maar weer bellen met de geweldige helpdesk van telfort, ja dit is nu vervelend de KPN monteur heeft gebeld maar kreeg geen gehoor, gek hè als je telefoon het niet doet, dat is onderdeel van de klacht, het kan zijn dat hij op uw 06 gebeld heeft, ik kon de medewerker vertellen dat er absoluut niet op het mobiele nummer 06--------is gebeld, nog maar een extra mobiel nummer opgegeven 06-------- ook dit nummer staat dag en nacht aan.
Wij gaan het nogmaals aan de KPN monteur doorgeven, met twee dagen moet het nu geregeld zijn, helaas nog niets.
Weer bellen op 28 juli 2009, mensen help alstublieft de telefoonrekening loopt hier de spuigaten uit, alles moet mobiel, internet bankieren, kan ook al vier weken niet, dit kan tocht niet.
Uw medewerker probeert nog de indruk te wekken dat hij er wel wat mee gaat doen,door mij een paar keer in de wacht te zetten om navraag te doen, maar zijn antwoord is al net zo teleurstellend als de vorige keren, wij gaan nogmaals de KPN monteur een mailtje sturen om hier iets aan te doen en dan hoop ik voor u dat het deze week toch gaat lukken.

einde klachten brief

Maandag 3 augustus maar weer gebelt, uiteindelijk krijg ik te horen helaas er is een technische storing en er loopt een technisch onderzoek, het klopt wel dat de KPN monteur u niet gebelt heeft
het kan nog wel een maand duren.

ongelooflijk wat kun je als klant hier tegen doen?????

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: 5 weken afgesloten van telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging Telfort in gebreke stellen.
Geeft hen uiterlijk 10 werkdagen de tijd voor een werkende verbinding te zorgen.
Geeft aan dat mocht dit niet lukken u per direct kostenloos de overeenkomst wilt ontbinden.

Als na 14 dagen alles niet probleemloos werkt zegt u wederom schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging op met als reden dat u sinds .... geen werkende verbinding heeft en Telfort niet in staat is om binnen redelijke termijn de verbinding te herstellen.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
U trekt tevens uw toestemming tot automatische incasso in.
U dient een verzoek in tot restitutie van abonnementsgeld over de maanden ... omdat hier geen dienst tegenover stond.
U verzoekt om toezending SCHRIFTELIJKE bevestiging kostenloze beëindiging overeenkomst per direct. Geeft aan dat mocht u deze niet binnen 10 werkdagen ontvangen, u naar de geschillencommissie stapt om e.e.a als een geschil voor te leggen.

Maakt dagelijks een screenprint dat u geen internet verbinding heeft.

Telfort is gespecialiseerd in het negeren van aangetekende brieven, dus lijkt het mij zinloos om met ze in discussie te gaan als uw probleem niet naar behoren binnen een acceptabel tijdsbestek opgelost wordt. U kunt z.n. bij de geschillencommissie uw gemaakte extra kosten terug vorderen. U kunt dat ook bij Telfort doen, doe dit ook in de brief waarin u opzegt maar dat wijzen ze af omdat ze dat in hun AV hebben staan. De geschillencommissie kan echter de schadevergoeding toewijzen. Telfort heeft dat al eens moeten betalen.

Sterkte, want als er een probleem bij Telfort is dan heeft u een PROBLEEM!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 5 weken afgesloten van telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

rene21, ik vind het erg vervelend dat dit allemaal zo loopt. Graag zou ik voor u willen kijken wat ik kan doen om het te versnellen.

Kunt u voor mij uw klantcode posten zodat ik uw gegevens heb en daarmee actie kan ondernemen?

Joris

Gesloten