LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abel Telecom

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jpannekoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2008 20:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door jpannekoek »

Beste TdeHond,
bedankt voor de tips! Ik heb via de site bij de algemene voorwaarden gevonden, dat alle communicatie elektronisch kan geschieden, dus moeten ze mijn beïndiging per mal accepteren! Voor de zekerheid gaat er vandaag een aangetekende brief de deur uit en ik heb inmiddels een klacht ingediend bij ConsuWijzer.
Op hoop van zegen.

bwlaren
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 13:08

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bwlaren »

Alleen maar slechte ervaringen met ABEL Internetten + bellen.

Via BENCOM - ABEL als goedkoopste aanbieder geselecteerd. Wel supersnel met afschrijven startbetalingen en borg modem. De gratis DECT-telefoon bleek een troep-ding. Na enige tijd en `n hoop opstartperikelen (met veel dure helpdesktelefoontjes) bleek internet te werken, maar.... bleken we nog steeds via oude telefoonprovider te bellen en te betalen (en ABEL maar cashen). Zouden ze in orde maken, maar niet dus.
Op mailtjes werd standaard bijna niet (of met ontvangstbevestiging en de belofte dat men er spoedig iets aan zou doen) gereageerd.
Ook beloofde faciliteiten als anti-virus en internetadressen ed. bleven uit.

Twee hele maanden ZONDER telefoon gezeten; ABEL gelegenheid gegeven binnen redelijke termijn e.e.a. te regelen/herstellen -> (behalve ontvangstbevestiging) geen reactie en dus aangetekend opgezegd.

Het abonnementsgeld wat telkens nog werd ge-ind steeds gestorneerd en bank d.m.v. SELECTIEVE INCASSOSTORNERING opdracht gegeven GEEN geld aan ABEL over te maken.

(dreig)brieven geretourneerd met opschrift: GEEN KLANT MEER.
Nu met veel plezier, maar helaas ook een nieuw en ander telefoonnummer, over naar Tele2.

Modem retourneren en borg terug: vergeet het maar. ABEL blijft niet thuis en reageert nergens op. Iets nieuws??? Helaas niet.

ADVIES: begin er nooit aan en zegt het vooral voort.

drop
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 16:53

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door drop »

Ik vind Abel echt waardeloos!!! ik heb net een half uur aan de telefoon gehangen met hun klantenservice, omdat ik per maand gemiddeld 12 dagen internet/telefonie heb en voor de rest heb ik alleen een ontzettend hoge rekening voor mijn mobiele telefoon omdat ik iedere keer weer met hun klantenservice moet bellen. de kosten hiervoor bedragen €0,50 per minuut en daarbij komen nog de mobiele telefoon kosten natuurlijk. en iedere keer krijg ik iemand aan de telefoon die geen verstand heeft van de zaken en die niks voor me kan betekenen. ze sturen alles door naar de leverancier en dan mag jij maar gaan zitten wachten tot je internet/telefonie het ooit weer doen! ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee!!!! :x

bwlaren
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 13:08

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bwlaren »

Kijk even op vraagalex.nl ( http://www.vraagalex.nl/nieuws/3.html ) voor alternatieven (normale gesprekskosten) voor dure 0900 of 0902 nummers. :lol:

M.Augustijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2008 13:41

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door M.Augustijn »

Abel heeft ook ons het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Het heeft veel geld gekost heel veel ergernis en na opzegging aangetekend met retour bewijs nooit meer iets gehoord.
Als je ons oude nummer belt geeft hij ingesprek dus ie er nog steeds iets ingebruik.
Bellen voor 50 cent per minuut hebben we opgegeven.
Is er nu niets aan te doen het is toch diefstal om mensen zo te behandelen.
Radar zou zich sterk kunnen maken wij alleen bereiken niets.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ik u goed begrijp heeft Abel geen ontvangstbevestiging einde contract gestuurd.
Heeft u telefoonnummer niet meegenomen?

U kunt dit oplossen door nogmaals aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen en Abel in gebreke te stellen u een schriftelijke bevestiging einde contract te sturen per ..... Tevens eist u dat ( mocht u telefoonnummer niet meegenomen hebben) dit oude nummer goed afgesloten wordt.
Geeft aan dat mocht u binnen 14 dagen geen schriftelijke bevestiging e.d. ontvangen hebben u een klacht indient hierover bij Consuwijzer.nl
Hier klacht indienen
En als u erg kwaad bent, dit voorlegt ter beoordeling v.d. Geschillencommissie.
Zie hier

M.Augustijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2008 13:41

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door M.Augustijn »

Bedankt voor U reactie,
Wij hebben alleen een ontvangst bewijs van opzegging maar wil er niets meer aan spanderen want dat hebben we al veel te veel gedaan.
Dus heb ik een klacht ingediend bij Consuwijzer.nl
Ik hoop dat we met alle gedupeerde een vuist kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
M.Augustijn.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het bewijs van ontvangst door Abel van uw brief waarin u opzegt in combinatie met copie brief is erg plezierig mocht u alsnog achtervolgd worden door onterechte facturen.

bwlaren
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2008 13:08

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bwlaren »

Alternatief voor: Abel Telecom
- 0900-nummer: 0900 2352235
=> Alternatief nummer: 0513 68 21 09 (lokale kosten en GEEN dure 50 ct./minuut). (zet wel even je nummerherkenning uit).
- Het lijkt erop dat ABEL als extra bron van inkomsten bij voortduring expres zaken onvolledig, te laat of niet- aan haar klanten aanbiedt om ze daarmee zoveel en zo lang mogelijk aan hun dure klantenservicenummer te binden.

M.Augustijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2008 13:41

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door M.Augustijn »

Het nummer 0513-682109 heb ik ook vele malen gebeld maar daar zit een juffrouw die niets kan en ook niets weet dus dat helpt ook niet echt.
Ik hoop dat dit bedrijf ooit een keer gestopt wordt want als ik fout parkeer krijg ik meteen een bekeuring maar als je mensen oplicht kan je gewoon ge gang gaan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als dat kwartje nu eens zou vallen bij OPTA, dan zouden heel wat consumenten onnodig leed en kosten bespaard blijven. Zei een gedupeerde die 9 maanden gestalkt werd door provider Telfort ( met onterechte facturen), die oude provider ingelijfd had.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door sprokkel »

TdeHond,
Als dat kwartje nu eens zou vallen bij OPTA
Dan kan je lang wachten, gezien de vele klachten over de diverse providers in telefonie, tv en internet, verbaas ik mij zeer over de stille en zwijgende OPTA. Met andere woorden de OPTA is een leuke werkverschaffing voor politieke vriendjes.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

T.a.v. Telfort is mijn geduld op. Mocht ik weer een aanmaning krijgen, dan gaat er direct een aangetekende brief richting OPTA met daarin een volledig verslag van wat zich afgespeeld heeft vanaf 30-11-07 toen zowel 2de brief richting 12move ging als telefonisch werd opgezegd bij Telfort conform hun voorwaarden.

Abel lijkt Telfort te evenaren.
.

seipsje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2006 18:57

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door seipsje »

En vanaf nu is Abel Telecom Failliet.

bron: http://webwereld.nl/articles/52681/fail ... heid-.html

wghoerahoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 11:29

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door wghoerahoe »

Wel mijne werk goed ja ik gebruik sinds december 2006 en werk echt ja,Altijd gratis bellen naar vaste nummers in Nederland! (exclusief
service nummers) Vanaf een bestaande internet verbinding
(Kabel, ADSL of Fiber).

Onderhoud en storingen
Hieronder treft u een lijst aan van storingen en geplande onderhoudwerkzaamheden.

Mochten deze storingen en werkzaamheden van toepassing zijn op uw ADSL aansluiting of telefonie dienst, en mocht u na oplossing van de storing of afronding van de werkzaamheden geen beschikking meer hebben over uw internet verbinding of telefoniedienst, dan adviseren wij u uw modem éénmaal uit en aan te doen. Indien u dan na 4 minuten wachten nog steeds geen gebruik van onze diensten kunt maken, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.


Storingen

Afgelopen weekend zijn er werkzaamheden uitgevoerd in het netwerk. Als gevolg hiervan ervaren veel klanten hinder in de toegang tot internet.

Wanneer u ook hinder ondervindt dan adviseren wij u het modem te herstarten.

Maakt u gebruik van een Siemens modem: Dan graag met de aan/uit knop op de achterzijde het modem uitzetten, 20 seconden wachten en weer aanzetten. Mocht deze procedure niet helpen dan kunt u het modem resetten door aan de onderzijde het knopje minimaal 15 seconden ingedrukt te houden en daarna middels de handleiding het modem opnieuw instellen.

Maakt u gebruik van een ander modem dan kunt gedurende 20 seconden de stekker uit het stopcontact halen.

Man ik denk dat je ff Help te zien komen?
Met vriendelijk groet.

janne69
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 11:17

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door janne69 »

Wat nu ! abel failliet . wel internet maar geen telefoon. Heb vanmorgen een half uur geprobeert om de klantenservice te bellen maar wordt niet opgenomen omdat iedereen in gesprek is .heb nu een mailtje gestuurd en daarin gezet dat ik vandaag nog een antwoordt wil en zo niet ik alles opzeg en naar een ander ga.

chadya
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2008 14:17

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door chadya »

hallo

wij zitten sinds 5 augustus bij abel,totaal geen problemen met hun gehad,goede verbinding enz..
ook wij kregen vandaag de brief met de post dat abel failliet is gegaan en is overgenomen door interNL.net.
er staat in dat ons contract wordt overgedragen,en dat er voor ons weinig verandert.blijven de zelfde kosten betalen en behouden de zelfde snelheid.interNlnet neemt de contractverplichting over en de contracttermijn die wij met abel hebben afgesproken.

in hoeverre zitten wij nu aan interNLnet vast?
is het niet zo dat als een bedrijf failliet gaat waar je een contract hebt lopen,en die wordt overgenomen dat je vrij bent om je contract per direct te beeindigen?
daarnaast heb ik sinds een maand pas internet bji hun,en het lijkt mij dat ze dit 5 weken geleden ook wel aan zagen komen,of zie ik dit nu verkeerd?

zojuist kijk ik op de site van Abel om te kijken of ik dus mijn abb kan op zeggen en daar kom ik dit stukje tegen;

Voor klanten is het op dit moment niet handig om op te zeggen en hun borg terug te vragen. Omdat Abel in faillissement verkeert, is de kans zeer klein dat borg terugbetaald kan worden. Daarnaast is bij het merendeel van de overeenkomsten met klanten ook afsluitkosten van toepassing en volgt een slotfactuur in geval klanten nog binnen hun minimale contractduur opzeggen.

De curator heeft zich tot doel gesteld voor de rest van de klanten ook een overname te realiseren op basis van ongewijzigde voorwaarden. Dit betekent dat borg voorwaarden e.d. ook worden overgenomen door de nieuwe dienstverlener. Zodra hier nieuws over is, worden de klanten geïnformeerd en wordt dit vermeld op deze internet pagina.

Heeft u reeds een vordering op Abel, dan kunt u zich melden bij de curator:




als ik het dus goed begrijp en ik zeg op krijg ik ook nog een rekening erachter aan????
kortom was is het nu het beste om te doen????
dacht na een jaar ellende met de vorige provider die ik had nu eindelijk goed te zitten..... :(

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door D1RK »

U kunt zolang je signaal ontvang en op tijd betaalde gewoon doorgaan...
De partij die deze klanten wil overnemen zal een aanbieding doen,
Als dit goedkoper of beter is leuk, en anders elders iets nemen want als het minder snel of duurder is kun je weg bij Abel!

wcvdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2008 13:54

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door wcvdb »

Heb op 5 december 2006 alles laten installeren door een monteur via Abel. Heb tot op de dag van vandaag 21-09-2008 nog nooit kunnen internetten of bellen via Abel.

Krijg het niet voor elkaar om mijn machtiging in te trekken. Iedere maand weer opnieuw het automatisch afgeschreven bedrag terugboeken naar mijn rekening. Heb nog borg tegoed van het modem, heb er inmiddels 2.

Het is zuur voor degene die de dupe zijn van het faillisement van abel, maar het klonk mij als muziek in de oren. kan ik eindelijk van dat waardeloze abonnement af.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als de AV van de provider die Abel overneemt anders is als die van Abel dan kunt u per migratiedatum opzeggen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Gesloten