LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abel Telecom

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

ndien u recentelijk geen bericht van InterNLnet of van Telfort heeft ontvangen, kunt u er van uitgaan dat uw opzegging is verwerkt vóór de overname door genoemde providers.
Ik denk dat het verstandig is te gaan voor een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst v.d. provider waarbij u heeft opgezegd. Dit om onterechte aanmaningen tot betalen later te voorkomen.

Ik vind de quote een recept voor misverstanden.

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

Wanneer je internet werkt, maak je gebruik van de diensten van interNLnet. Zij hebben je gewoon overgenomen. Je kan dan, wanneer hun administratie op orde is, een rekening verwachten. Wanneer het nu goed werkt, dan is er geen reden om op te zeggen.

Je bent niet verplicht met hen in zee te gaan. Je moet wel betalen zolang je van hun diensten gebruik maakt.

Lexzie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 19:30

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door Lexzie »

Let op, het kan allemaal nog gekker.
Op 26 september 2008 ontving mijn vriendin een brief aangaande het faillisement van Abel Telecom en de overname door Telfort.
Fijn dat je niet direct afgesloten bent dus
In de brief staat, ik citeer:
Spoedig daarna nemen we telefonisch contact op, om uw wensen ten aanzien van de internetverbinding te bespreken. Indien u geen gebruik wilt maken van het aanbod, zal uw internetabonnement gestop worden.
De medewerker belt, ik vind het aanbod nogal duur en uiteindelijk besluit om niet over te stappen. Meerdere malen ben ik en mijn vriendin hierover gebeld en elke keer kregen we weer een andere medewerker te spreken, die niets wist van voorgaande gesprekken en elke keer ook netjes gezegd dat geen gebruik gemaakt zal worden van hun aanbod.

Vervolgens sturen zij doodleuk op 17 november een brief waarin Telfort mijn vriendin verwelkomt wordt als nieuwe abonnee!
Gevolgd door het modem op 25 november.
Dit bemerkten we pas op 28 november, aangezien we daarvoor twee weken niet thuis zijn geweest.

1 december de klanten"service" gebeld maar daar zeggen ze dat op 15 november ADSL bij hun is aangevraagd!?! (Door wie?!?)
Annuleren kan niet meer dat had binnen 7 dagen gemoeten en die zijn al om.

Wat zijn dit voor praktijken? Dus NIET reageren is kopen?!?

Wat kunnen we nog doen? En liever niet allerlei kosten zoals aangetekende brieven graag! Dat je naar een 0900-nummer moet bellen is al belachelijk voor iets waar je niet om gevraagd hebt!

Wapppie
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 nov 2008 08:29

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door Wapppie »

Wat je WEL moet doen, is aangetekende brieven versturen, dat je om te beginnen de tape opeist van het gesprek dat ze zogenaamd op 15 november hebben gevoerd, en tevens van de keren dat er eerder contact geweest is (met het duidelijke NEEN antwoord). Hopelijk kun je van die gesprekken nog datum en tijd opgeven.
Vervolgens dat hun beroep op de 7 dagen termijn van koop op afstand niet kan kloppen aangezien op de betreffende datum niemand thuis geweest is die die koop heeft kunnen doen.
En tenslotte dat je zonder hun tegenbericht aanneemt dat ze accoord zijn met het terugstorten van eventueel geincasseerde bedragen, en per keer een schadevergoeding van 150 euro. (Dat is namelijk een acceptabel (redelijk en billijk) bedrag voor de tijd die je kwijt bent om naar de bank te moeten, enzovoort, en de ontvangstbevestiging van de aangetekende brief geeft je bij de rechter een heel mooi bewijsstuk.)

Wat je NIET moet doen, is dure 0900-nummers bellen. Dat kost namelijk meer dan een aangetekende brief...

Oh, en je kunt de aangetekend verstuurde brief ook nog wel per email hun kant op sturen via een online klachtensysteem, dan zit hij dubbel en dwars in hun maag. ;-)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Lexzie
Waarschijnlijk kunt u ook bewijzen dat u op 15 november niet thuis was.
Geeft in aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan dat u geen overeenkomst met Telfort gesloten heeft, maar op .... heeft aangegeven geen overeenkomst met Telfort wilde sluiten.
Geeft aan dat mocht Telfort niet binnen 4 weken reageren door toezending bovengenoemde voicelog waaruit blijkt dat dit op 15 november is opgenomen om het tegendeel te bewijzen of toezending schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst u naar de Geschillencommissie telecommunicatie stapt.
Eventueel bijlage: bewijs van afwezigheid van --------------
kopie van brief maken

Reken op gang naar geschillencommissie zie

Telfort maakt fout op fout

bop
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2008 15:26

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bop »

toch een aangetekende brief sturen.
daarin uitleggen, dat je geen gebruik maakt van hun diensten en hun vragen het bewijs te leveren, dat jij een overeenkomst bent aangegaan.

Belanrijk is BLIJVEN reageren. Steeds aangeven, dat je dan naar de gschillencommissie stapt, omdat je geen gebruik van hun diensen wenst te maken en dat ook nooit van plan was.

Wanneer je echter in hun telefonische benadering op hun vraag of je een abo wilt, ergens ja hebt gezegd, dan zit je er aan vast. Zij hoeven alleen vraag en antwoord te bewaren. Zolang zij geen bewijs hebben gestuurd is er geen overeenkomst.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ben je te laat met al jullie klachten. Abel Telecom is failliet en ze zijn met jullie centen met de noorderzon vertrokken.

Gesloten