LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnementsgeld verhoging

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
trudy.siermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2017 13:28
Contacteer:

Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door trudy.siermans »

Mag Online.NL. de prijs van het internetabonnement met 10,00 euro per mnd verhogen?Dit doen zij in 2 etappes,binnen een half jaar. ABSURD gewoon

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door smb »

Voor mij ook reden om te zoeken naar andere provider. Of gaan ze allemaal met de prijzen omhoog binnenkort?
Is NLE een goed alternatief?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door berndv »

trudy.siermans schreef:Mag Online.NL. de prijs van het internetabonnement met 10,00 euro per mnd verhogen?Dit doen zij in 2 etappes,binnen een half jaar. ABSURD gewoon
ja dat mag, maar hier zijn natuurlijk wel grenzen en voorwaarden aan. Zo dienen ze voor een dergelijke wijziging u 4 weken vooraf op de hoogte brengen en de mogelijkheid te geven om uw abonnement te ontbinden. Indien u niet reageert binnen die 4 weken, zou u stilzwijgend akkoord gaan met de wijziging.

Als online u deze mogelijkheden niet biedt om de overeenkomst op te zeggen, zou ik haast zeggen dat het niet mag.

Moiseule58

Re: Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Bij mij gaat het ook om een fors bedrag. En dan stellen ze zelf voor om over te stappen naar Ziggo met een speciale aanbieding????????

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door alfatrion »

breien schreef:Waarom zou dat niet mogen. Ieder bedrijf verhoogt wel eens de prijzen.
In beginsel mag dat niet, omdat de regel is afspraak = afspraak. Natuurlijk kan me afspraken dat dit wel mag en onder welke voorwaarden.

Moiseule58

Re: Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Vandaag viel mijn internet uit en het werd de laatste weken ook steeds langzamer. Online gebeld en wat blijkt? Ze kunnen niet meer dan 20mb/s leveren, tenzij we overstappen op glasvezel. En daar hebben we dus een flinke prijsverhoging voor gekregen, voor 20 mb/s!
Online zelf adviseert om naar Ziggo over te stappen, omdat zij wel snelheden tot 300 mb/s kunnen halen. Dat hebben wij dus aangevraagd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Abonnementsgeld verhoging

Ongelezen bericht door sjohie »

Moiseule58 schreef:Vandaag viel mijn internet uit en het werd de laatste weken ook steeds langzamer. Online gebeld en wat blijkt? Ze kunnen niet meer dan 20mb/s leveren, tenzij we overstappen op glasvezel. En daar hebben we dus een flinke prijsverhoging voor gekregen, voor 20 mb/s!
Online zelf adviseert om naar Ziggo over te stappen, omdat zij wel snelheden tot 300 mb/s kunnen halen. Dat hebben wij dus aangevraagd.
Dus die verhoging is het gevolg van het uit eigen beweging overstappen van een adsl aansluiting naar een glasvezelaansluiting?

Dat adsl maar tot 20mbit kán gaan is bekend, en een gevolg van de techniek er achter. Er zijn wel opvolgers, oa vdsl, die iets meer kunnen leveren, maar glasvezel en coax (= Ziggo) zijn altijd beter als het gaat om het halen van contractueel afgesproken snelheden, simpelweg omdat dé grote beperking van a/vdsl, de afstand vanaf je huis naar de wijkcentrale, daar niet voor geldt.

Gesloten