LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jaciem
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2016 12:09

abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door jaciem »

Ik heb even een vraag. Sinds een aantal jaren ben ik klant bij KPN.
Destijds een abonnement afgesloten voor €49 per maand.
Afgelopen jaar hebben zij tweemaal een verhoging doorgevoerd, waardoor ik nu €54 per maand moet betalen. Kortom: ruim 10% erbij!

Ik heb erover gebeld met de klantenservice en meneer kwam niet verder dan dat hij het met mij eens was, maar dat het nu eenmaal zo loopt.
De geboden oplossing: ik kon mijn contract opzeggen....
Heel vreemd, als je mij vraagt

Mag het zomaar? Dan een aanbieder eenzijdig 'de regels van het spelletje' aanpast?
Laatst gewijzigd door jaciem op 19 jun 2019 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door berndv »

jaciem schreef:
19 jun 2019 16:34
Mag het zomaar? Dan een aanbieder eenzijdig 'de regels van het spelletje' aanpast?
Kort antwoord? Ja dat mag. het geeft u bepaalde rechten, namelijk opzeggen. Maar als ik uw verhaal zo lees loopt uw contract al enige tijd, dus contractvrij was u toch al, dus opzeggen zou u sowieso al mogen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Denk je dat een prijsverhoging pas kan na overleg met de klant? Dan blijft alles altijd dezelfde prijs.?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door Cro »

Of dit mag zal in de algemene voorwaarden staan van de dienst.

Vaak zal dit inderdaad mogen, echter mag jij dan wel opzeggen. KPN heeft normaliter inderdaad een bepaling in het contract staan die prijs correcties toestaat. Kortom het lijkt erop dat de geboden oplossing inderdaad correct is.


De relevantie met het feit dat jouw salaris niet is gestegen mis is volledig trouwen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Abonnementen worden altijd eenzijdig verhoogd. En dat is geen spelletje.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het gaat om een overeenkomst van bepaalde duur, dan mag dit alleen indien er een wijzigingsbeding is opgenomen. Als het gaat om een overeenkomst van onbepaalde duur, dan mag men deze na verloop van tijd sowieso aan passen. Je moet wel altijd kunnen opzeggen in het geval van een wijziging.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: abonnementskosten eenzijdig verhoogd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zit al meer dan 20 jaar bij KPN en neem elk jaar een nieuw jaarcontract. Vorige week weer gedaan, 6 maanden lang weer €27,50 korting.

Gesloten