LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Andymuijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2021 22:26

Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Andymuijen »

28 december 2020 heb ik mijn toestel afgelost bij Tele2. Tot op heden is dit nog niet verwerkt en op mijn telefoontje en mailtje wordt geantwoord dat ik geduld moet hebben. Momenteel ben ik echter bezig met een huis waardoor mijn bkr-registratie moet verdwijnen en mijn hypotheekaanvraag dus is vertraagd. Klantenservice weet niets zinnigs te melden en ik kan bellen wat ik wil maar de het nummer van de juiste afdeling hebben ze niet. Kortom ik heb 500 euro afgelost waarvan ik de bewijzen heb toegestuurd naar het mailadres wat zij daarvoor hebben geven maar geen enkele reactie krijg ik terug. Echt te schandalig voor woorden dat ze ten eerste hen zaken niet op orde hebben en daarnaast zo met de klanten omgaan. Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om ze mijn betaling te laten verwerken aangezien we nu al drie weken verder zijn?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bent effectief net twee weken verder. Dit soort zaken, die langs verschillende schijven lopen, hebben nu eenmaal wat tijd nodig. Welke termijnen staan ervoor?

Ik zou vooral in blijven zetten op een vriendelijk telefoongesprek, waarin je aangeeft waarom het voor jou heel belangrijk is, want veel druk zetten werkt vaak averechts.

pmbMix
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mar 2015 16:13

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door pmbMix »

Morganlefay schreef:
20 jan 2021 11:44
Een goedemorgen
Weet u hoe lang de BKR blijft staan nadat de laatste schuld is ingelost.??
Compleet irrelevant.
De registratie waar u aan denkt staat los van de registratie van een toestel.
Na aflossen toestel is die registratie namelijk direct (afhankelijk van verwerktijd) verwijderd.
Dit is niet iets wat 5 jaar (of langer) blijft hangen.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zou zeggen, maak geen zorgen.

Ik ga het heel makkelijk uitleggen (waardoor het misschien niet 100% klopt, maar anders wordt het te ingewikkeld).

Ten eerste, je BKR registratie blijft 5 jaar zichtbaar nadat je je schuld hebt afgelost (code A blijft langer staan, maar daar gaat het niet om in dit verhaal). Dus tot 28 december 2025 blijft het geregistreerd.

Om het makkelijker te maken, je hebt 2 soorten BKR registraties.

Positieve registratie. Je hebt een lening afgesloten wat best normaal is, en elke maand netjes (wordt of is) afbetaald

Negatieve registratie, je hebt een schuld door niet betaalde rekeningen, of je hebt meerdere keren je lening niet terug betaald of te laat afbetaald.

Als het goed is, zien de banken (of een andere hypotheek adviseur) een positieve BKR registratie, waarvan de schuld netjes hebt afgelost.

Bij het afsluiten van je hypotheek moet je eerlijk zijn dat je een BKR registratie hebt (dit wordt altijd nagekeken). Ik denk niet dat het een invloed gaat krijgen op de hoogte van je hypotheek.

Mijn advies is om naar een hypotheek adviseur te gaan welke meerdere hypotheken verkoopt (van verschillende bedrijven) en laat je niet tegenhouden door wilde verhalen.


Wel kan het langer duren, maar dit is enkele dagen.

Oja, iedereen heeft een BKR registratie. Als je een creditcard hebt, of een bankrekening waarbij je rood kan staan heb je een BKR registratie.

(Ik heb ook gehoord dat sommige hypotheek verstrekkers graag klanten met BKR registratie willen hebben. Hun hebben bewezen dat je wel of niet aan de regels (aflossen) hebt gehouden. Dit wordt niet aan de grote klok gehangen).

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Meer informatie

https://www.bkr.nl/over-stichting-bkr-o ... je-helpen/ Ik wil weten wat BKR doet en Een registratie werkt in je voordeel

https://www.bkr.nl/jouw-situatie/ik-wil ... n-kan-dat/ (BKR registratie aanpassen of verwijderen)

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... hting-bkr/ (veelgestelde vragen)

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vaak vraagt men aan jouw zelf bewijs dat je hem helemaal hebt afgelost, bankafschrift is dan al voldoende....

Richje
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2017 12:51

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Richje »

Dit wordt niet gedaan via BKR maar via Preventel.
Dat is het "BKR" voor mobile telefonie.
Probeer eens met hun in contact te komen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aflossing toestelkrediet Tele2 kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Richje schreef:
25 jan 2021 14:48
Dit wordt niet gedaan via BKR maar via Preventel.
Onjuist, de schulden worden gewoon geregistreerd bij het BKR.
https://www.bkr.nl/jouw-situatie/soorte ... bonnement/

Bij Preventel kom je pas terecht als je wanbetaler wordt.

Gesloten