LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rik35
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 14:10

Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Rik35 »

Hoe krijg je het ze aan het verstand bij UPC dat ze al een jaar fout op fout maken....
Ze willen wel dat ik betaal voor dingen die perfmanent fout gaan en ook de facturen kloppen niet.
Vorig jaar december account kwijt geraakt bij UPC daarna een half jaar zonder mail account gezeten en al 3 jaar post en facturen op naam oude bewoonster die hier echt al 3 jaar niet meer woont, wat ik al 3 jaar aan geef bij UPC en ook dat zou opgelost worden.
Totdat ik afgelopen maand een factuur kreeg op naam van de oude bewoonster voor digitale tv. ik bellen met zo,m incompetent meisje van het callcenter die mij even vertelde dat ik me koopcontract op moest sturen, dacht het niet.;-) maar de dame aan de tel was 14 jaar oud of zo en die begreep niet dat je bij de oop van een huis alles via een formulier van eneco alles regelt.
Nu zijn we al weer een paar maanden verder en heb al diversen mailtjes naar UPC verstuurd maar krijg geen reactie , zowel telefonisch als via de mail niet.
Ook de laatste factuur klopt niet en heb ook daar en mail voor verstuurd en telefonisch (weer met het call center) contact gehad.
Maar mijn diensten zijn dus per direcht afgesloten...jaa eerst betalen ook al is de factuur verkeerd en heeft u al meer dan een jaar problemen, dan pas sluiten we u dus weer aan.
Nu ben ik dus zover om de spullen ergens naar binnen te gooien en maar ergens anders internet,telefonie en digitale tV te nemen wie heeft er een idee en kan mij helpen,
Groetjes Erik

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Moet je nog een aflever adres voor je PC hebben ?.

Incompetent meisje van het call center, wat zou die dame niet van jouw gedrag vinden??, als het al allemaal waar,wat ik betwijfel :P :evil:

IkBenJan

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Dag Rik. Met een nieuwe aanbieder kan ik niet echt helpen, maar daar is keus genoeg in dacht ik zo.
Wel heb ik uit eigen ervaring een paar hints voor je voor wat je nu moet doen om later sterk voor de kantonrechter te staan. Stuur ze een aangetekende brief waarin je ze uitgebreid uiteenzet wat ze allemaal verkeerd hebben gedaan en meld ze dat je de afsluiting beschouwt als een beëindiging van hun kant van jullie overeenkomst, die jij ook graag beëindigd ziet vanwege de wanprestatie van UPC. Bij geen reactie (en die komt er niet kan ik je nu al vertellen) storneer je zonder verder commentaar de afschrijvingen.
Dan komt daarna na enige tijd het incassobureau met de vordering, en ook die stuur je een aangetekende brief dat je die vordering betwist en legt hen ook uitgebreid uit hoe het dan wel in elkaar steekt. Ook hierop krijg je geen inhoudelijke reactie kan ik je nu al vertellen. Misschien wel een ontvangstbevestiging als het een netjes bureau is. Goed bewaren.

Dan komt daarna vroeg of laat een dagvaarding en dan blijken deze twee aangetekende brieven goud waard te zijn. Jij kan de rechter laten zien dat je al die tijd alles betwist hebt, en UPC haalt uit hun chaos helemaal niets boven water. Het enige dat ze kunnen is nogmaals die onjuiste facturen uit hun systeem laten printen.

De kantonrechter baseert zich op wat hij op zijn bureau aantreft, en dat is van jou alles wat in je voordeel spreekt, en van UPC niets. Het kost hem dan weinig moeite om te oordelen dat er geen rechtsgrond voor de vordering aanwezig is en veroordeelt UPC in de kosten van het geding.

Leg daarom een dossier aan van ALLE mail- brief- en faxwisselingen, (bel nooit of ga nooit in op telefoontjes van hen), vraag bij de aangetekende brieven een handtekening retour (kost 1 euro meer, daar moet je niet op bezuinigen), en reken zelf uit of je nog iets verschuldigd bent tot aan het moment van afsluiting en betaal dat dan ook, met een begeleidende fax erbij. Bewaar ook de verzendrapporten van faxen in je dossier. Zorg dat je zeker weet dat je ze echt helemaal niets meer hoeft te betalen. Verder stuur je tussendoor voor elke niet kloppende factuur een fax met heldere uiteenzettingen waarbij je ook verwijst naar alle voorgaande correspondentie. Een fax heeft het voordeel dat hij vrijwel helemaal gratis is en dat je een verzendrapport ervan hebt die meehelpt je verhaal in de rechtbank te ondersteunen. Vraag in elke fax ook heel specifiek om een reactie van hen, zodat later jouw punt dat UPC helemaal niets heeft gedaan om het meningsverschil op te lossen ook door de afwezigheid van hun reacties wordt ondersteund.

Je leest het van anderen hier en ik heb het zelf meegemaakt; als er een meningsverschil is lost UPC achteraf niets op maar door hun incassoprocedure die ondertussen gewoon door gaat zijn er uiteindelijk maar twee mogelijke uitkomsten: of de klant betaalt toch maar om er vanaf te zijn, of het komt voor de rechter. En als je nu de maatregelen treft om daarbij goedbeslagen ten ijs te komen is er dan niets aan de hand. UPC wint echt geen rechtzaken omdat ze een groot bedrijf zijn met dure advocaten enzo. Als je gelijk hebt, heb je gewoon gelijk voor de kantonrechter.

Het is een heel verhaal geworden maar misschien kunnen meer mensen hun voordeel ermee doen. Ondernemingen met een dergelijk vunzige bedrijfsvoering moeten maar eens wat meer weerstand van de individuele consument ondervinden.

Veel wijsheid toegewenst.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door agro »

Een kleine aanvulling op het relaas van ikbenjan.
Ga naar je bank en laat een selectieve blokkade voor upc op je bankrekening leggen, kunnen ze absoluut niks meer afschrijven, en ben je verlost van het feit dat je in de gaten moet houden of er nog wel bedragen van je rekening door upc worden afgeschreven,
succes toegewenst.

Rik35
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 14:10

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Rik35 »

Hoi ikbenjan,
Bedankt voor je reactie ik was al via de zaak bezig een procedure op te starten om dergelijke dingen te ondernemen.
in ieder geval bedankt voor je tips en uitleg.

En Laurent, jij betwijfelt of het allemaal waar is: ik heb het toch mee gemaakt en ervaar het helaas zelf en wat dat incompetente callcenter meisje bettreft, werk je zelf ook op zo,n call center;-)
De meesten kunnen alleen hun verhaal vertelen wat ze in een cursus geleerd hebben en kunnen verder over diversen dingen geen antwoord geven.
En wat mijn gedrag betreft:ik blijf (nog steeds) heel erg netjes aan de telefoon al duurt dat niet lang meer en heb zelf een goede commerciele functie en weet echt wel hoe met dit soort dingen om moet gaan.

bagger
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:51

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door bagger »

Rik35, niet reageren op Laurent. Laurent is een irritante vutter die zich verveelt, en die zich daarom maar opgeworpen heeft als de redder van UPC. Hij reageert op iedereen met een klacht over UPC, dat de fout bij de klager ligt, en nooit bij UPC.
Overigens post hij hier ook onder de namen lau10, henri42 en har.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Bagger,

wel netjes blijven, ooit gehoord van een I D nummer ?, op geen enkel forum kun je met hetzelfde account inloggen.

natuurlijk is UPC niet zaligmakend, zij hebben zich alleen sterk verbeterd de laatste jaren, zowel op gebied van hun producten en services :) :o . :)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Is makkelijk praten laurent. Kennelijk gaat bij jou alles goed. Hier zijn nog genoeg problemen. Wij zitten al jaren bij een andere provider en nog durft UPC te beweren dat wij een account bij hen hebben. Ook werd er automatisch geld geincasseerd. Dit gebeurde tot dat ik hun incasso op mijn rekening blokkeerde. Nu krijg ik acceptgiroos met verhoging enzo.

Het leuke van dit alles is dat ik nooit schuld bij hen heb gehad en alles dus netjes heb betaald. Echter het probleem zit bij hun in het systeem. Daar staat in vermeld dat ik kennelijk nog een account heb. Wat nog mooier is dat wanneer je een mail naar dat account stuurt dat je deze zelfde mail met foutmelding krijgt teruggestuurd.

Verklaar dat maar eens. Dus mazzel en houd op met beschuldigen dat het misschien allemaal overdreven is, want het gaat vaak nog verder. Een kennis van mij heeft nooit wat met UPC te maken gehad. Ineens kreeg hij een rekening van UPC twv 1200 euro. Dit was inclusief incassokosten enzo. Nog steeds heeft hij daarover probelemen en de rekening loopt alleen maar op. Hun hebben gegevens van hem in het systeem staan en dat hij internet, digitale televisie heeft, maar dat heeft hij niet. Hij heeft enkelt kabel van UPC. De kabel werd via ENECO betaald. Nu heeft UPC de incassering weer teruggenomen en meteen gedreigd dat de kabel afgesloten gaat worden daar hij en achterstand heeft van ondertussen meer dan 1200 euro.

Leuk he UPC

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

UPC is weer in de klachten top 3 van Kassa verschenen met de mediabox ( 2 ), daar begrijp ik niets van :).

KPN staat wederom eerste.

IkBenJan

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Dus het feit dat je niet de ALLER-slechtste bent stemt jou al vrolijk?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik ben Jan llll hannes, nee natuurlijk niet, de mediabox is niet zo,n goed idee geweest.

nummer 1 als slechtste staat onveranderd de veelgeprezen KPN :(

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door agro »

de mediabox is niet zo,n goed idee geweest.


UPC is weer in de klachten top 3 van Kassa verschenen met de mediabox ( 2 ), daar begrijp ik niets van
Vanwaar die ommezwaai? Eerder werdt upc door jou de hemel ingeprezen dat ze zomaar gratis ongevraagd iedereen met dat onding opzadelden.

Er is hier wel meer dat je niet begrijpt. :oops: :lol:
nummer 1 als slechtste staat onveranderd de veelgeprezen KPN
Vanaf het eerste moment dat upc in operationeel was 1998 stond deze tot medio 2006 onveranderd op de eerste plaats van meest slechte bedrijven, kpn heeft momenteel blijkbaar wat problemen met internetplusbellen, (door de vele aanmeldingen, naar het schijnt vooral afkomstig van upc :lol: ) maar deze kennende zullen deze problemen binnen afzienbare tijd zijn ogelost.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Och Agro, voor een gewijzigd en gematigd standpunt kunnen uitkomen is toch niets mis mee. :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door agro »

Dus eindelijk geef je toe dat upc een onbeschoft en arrogant zooitje is.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Agro,s citaat:Dus eindelijk geef je toe dat upc een onbeschoft en arrogant zooitje is.

Nee Brabantse Agro, UPC is een goed bedrijf en bij elk bedrijf gaat wel eens wat mis, na fatsoenlijk overleg met UPC komt iedereen uit zijn probleempjes.

De mediabox is het item waar UPC nog slecht op scoort, dit is geen internet item. :)

bagger
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:51

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door bagger »

De heeeeeeel langzaam tot inkeer komende Laurent zei:
na fatsoenlijk overleg met UPC komt iedereen uit zijn probleempjes.
Laurent, lees nou eens de vele topics over UPC op dit en andere boards. Een van de grote problemen is juist dat zoveel mensen NIET uit de probleempjes met UPC komen, hoe netjes en fatsoenlijk ze ook blijven.
Ook dit draadje ging over zo'n probleem met UPC, voordat het verzandde in zo'n typische Laurent "discussie". Rik35 zal je wel zeer dankbaar zijn voor je zinvolle bijdrage. :roll:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door G7 »

Laurent. Jij weet nog al veel over UPC. Ik heb een vraag over de mediabox.

Hoe kan het toch dat ik nu al voor de 3 keer niet meer met de bijgeleverde afstandsbedieneing de tv kan bedienen? Heb het uiteraard eerst zelf ingesteld, toen via een belletje met een medewerker en nog lukt het niet.

Maarja, gelukkig heb ik 'm nog op proef, dus........ denk maar dat ik het weer snel retour doe.

:oops: Zie nu pas dat ik op een internet topic van UPC zit. Neem me niet kwalijk! :oops:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Hoi G7,

Ik kan je niet helpen met de mediabox, ik heb de box voor de TV niet laten komen, dit ging vrij vlug via de helpdesk van UPC. :D :D

Ol zou zeggen pak het apparaat in en geef hem af bij de post, vraag wel een verzend bevestiging en geef bij UPC zelf aan dat je geen gebruik maakt van de vrijblijvende aanbieding. :o

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door agro »

ik heb de box voor de TV niet laten komen
Het komt er dus op neer dat je iets de hemel in zit te prijzen wat je zelf niet eens wil, dat noemt men dan idioterie ten top!!!
niet laten komen, dit ging vrij vlug via de helpdesk van UPC
En ook lieg je nog eens dat je barst, via helpdesk kan en kon men deze helemaal niet annuleren, pas onlangs is daar speciaal nummer voor gekomen.

Het begint er steeds meer op te lijken, dat je hier alleen maar de oel loopt te vezieken en op stang te jagen, en dat je zelfs helemaal geen aansluiting hebt bij upc, zeker gezien de mogelijkheden die je hebt blijkens je eerdere melding dat je in Nuenen woont, en dus de mogelijkheid hebt om een aansluiting van "onsnetNuenen" te hebben, waar upc met geen mogelijkheid aan kan tippen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Al Een Jaar Ellende bij UPC..!!!!!!!!!!! wat moet ik.??

Ongelezen bericht door Laurent »

Agro, ben je ziek ???? zit je niet lekker in je vel ???.slecht geslapen ??, mis je Hoffie???. :D :D :D :D

bevalt KPN je toch minder goed???. :D :D :D :D


hoe weet jij wat ik bespreek en -of regel met UPC ???, het wordt mij duidelijk: JIJ BENT NOG UPC KLANT >!!!!!!!!! Prachtig :idea:

Gesloten