Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Radar
Site Admin
Berichten: 4833
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Radar »

Radar heeft Ziggo de klachten die onder meer op het forum te horen zijn voorgelegd. https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/v ... -je-weten/

Bob Schurkjens
Berichten: 7955
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo bungelt onderaan in de kwaliteitstest (providermonitor) van de Consumentenbond. Prima voor een lowbudgetprovider als Tele2 of Online.nl

Maar Ziggo behoort tot de duurste providers.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste#no3

Lady1234
Berichten: 14724
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees dan de ellende over Online maar.

Bob Schurkjens
Berichten: 7955
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad dezelfde problemen, maar wel stukken goedkoper.

HansdenVB
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2020 18:12

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Sinds april bij ziggo en eigenlijk altijd goed geholpen modem deed raar volgende dag had ik een nieuwe, t.v. ontvanger kreeg in de hittegolf kuren volgende dag een nieuwe als je ze gewoon netjes benaderd doen ze alles om je probleem snel op te lossen dat mag ook wel gezegd worden.

sake1987
Berichten: 891
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben nog nooit bij een ander geweest dan Ziggo en zijn voorgangers, was 1 van de eersten die via de kabel ging bellen (Essent Kabelcom Twinner )
Ook wel eens problemen gehad, beschadigde kabel (nieuw bouw huis) Gedonder met de Kleine Horizon box en ook wel eens boos geweest omdat ze mij vrijdags vertelden dat er maandag een monteur zou komen, dus een weekend zonder TV (niet doorgegaan kwam toch nog een monteur)
Dus het was niet altijd rozengeur en maneschijn.
Maar in het geheel, eigenlijk altijd wel goed geholpen en goed te woord gestaan. (ben je zelf ook bij, de toon maakt de muziek)
Heb ook kennissen, familie en vrienden bij KPN, Tele 2, T Mobile enz. en eigenlijk hebben zij dezelfde ervaringen als ik bij hun providers.
Overal haal je wat en laat je wat.
Het is eigenlijk net als bij Apple en Android, je heb haters en fans.

Reefer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2020 19:08

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Reefer »

Ook hier al weken bezig om weer internet te krijgen helaas nog steeds zonder resultaat.
Het is begonnen met het omruilen van de medianieuws XL voor de medianieuws Next, daar bleek ook een modem bij te horen waarvoor ik zelf nog weer voor moest bellen.
Alles aangesloten en dit heeft tot de ochtend van 2 september prima gewerkt.
Daarna begon de ellende en na diverse malen bellen met Ziggo kwam het lijk bovendrijven, het modem ontvangt geen bootlog(?) omdat Ziggo de nieuwe apparatuur niet goed krijgt ingeboekt!
Sommige mensen zitten dus nu zonder internet en zijn soms veroordeeld om naar hun werkplek te gaan omdat Ziggo de administratie niet op orde heeft.
Ja, zou je zeggen stap dan op, maar als je in een buurt woont waar een zielig KPN koperkabeltje ligt, heb je voor snel internet geen alternatief.
Wat mij het meeste stoort is dat Ziggo niets, maar dan ook niets van zich laat horen.
Een tijdelijke oplossing bieden voor de thuiswerkers zijn ze ook niet van, ook niet na aandringen van mijn kant.
Kortom de klanten tasten nog steeds in het duister wanneer dit is opgelost en hoe Ziggo dit (ruimschoots) gaat compenseren.

hebra98
Berichten: 729
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik adviseer u om te bellen naar Ziggo en dan te kiezen voor afdeling "retentie" :evil:

Mijn ervaring is dat het dan snel geregeld kan worden.

Moneyman
Berichten: 17352
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. En dat is op zich al belachelijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 7955
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zou wel eens willen weten welk percentage huishoudens in Nederland voor breedbandinternet is aangewezen op één aanbieder. Veel mensen hebben keuze over koper, glasvezel en kabel van minstens 20mb. Maar velen ook niet.

HarrySchievink
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2020 10:20

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door HarrySchievink »

Heb al maanden last van onderbroken netwerksessies. Skype, teams en vond verbinding midden in vergaderingen zijn ineens weg. Vele malen de helpdesk aan de lijn gehad en moet ondanks de goede intentie hen vertellen dat ik in de automatisering werk en echt wel weet of het lokaal of een kabel probleem bij je is. Er zijn nu een Aantal monteurs geweest en komen tot dezelfde conclusie...ligt aan een kabel extern. Het is wachten tot de 3e partij de werkzaamheden gaat uitvoeren. Ik begin te vermoeden dat de 3e partij de KPN organisatie is.....men gaf aan dat de power van het systeem af moet en daar hebben alle bedrijven hier in het centrum waar ik woon last van....
Nou vraag ik je....waarom zou je deze akties niet in de vakantie periode doen maar juist in oktober...... natuurlijk hebben mensen er minder last van als men weer volledig aan het werk is.....wat simpel.....

grun
Berichten: 1625
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door grun »

HarrySchievink schreef:
19 sep 2020 10:36
Er zijn nu een Aantal monteurs geweest en komen tot dezelfde conclusie...ligt aan een kabel extern. Het is wachten tot de 3e partij de werkzaamheden gaat uitvoeren. Ik begin te vermoeden dat de 3e partij de KPN organisatie is.....men gaf aan dat de power van het systeem af moet en daar hebben alle bedrijven hier in het centrum waar ik woon last van....
Ik geloof niet dat KPN iets met Ziggo te maken heeft., het zijn twee systemen die los van elkaar staan. Externe kabelproblemen bij Ziggo worden verholpen door de aannemer VIB Netwerken. En als ze vragen om even de power van het systeem te halen, daarmee wordt bedoeld dat u even de coaxkabel in uw huis uit het aansluitpunt moet halen omdat er veel spanning op staat zodat de monteurs de kabel niet kunnen aansluiten.

RonnieR
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2020 12:12

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door RonnieR »

Beste Forum,
Hier ook al drie(!) weken geen Internet en geen vaste telefonie meer op mijn 6 jaar oude (bestaande) MediaXL box van ZIGGO.
Onderstaand een beschrijving van het begin van alle ellende:

Afgelopen zondag 23 augustus 2020 heb ik het Ziggo Alles-in-1 Max pakket bij Ziggo besteld via Internet á € 89,50 per maand, getriggered door de aanbieding dat ik hierbij 3 gratis smart WiFiboosters zou krijgen. Tevens hierbij als extra optie “Ziggo Sport Totaal en Fox Sports Eredivisie” à € 19,95 genomen.

Nu ben ik al meer dan 6 jaar vast klant bij Ziggo (voorheen UPC) en gedurende die tijd maak ik gebruik van een ‘oude’ MediaBox XL waar het Wifi modem in geïntegreerd zit (dus géén apart wit WiFi modem!).

Afgelopen dinsdag 25 augustus 2020 om 10:30u werd het Ziggo pakket met de MediaBox Next, benodigde kabels (Coax, utp, stroom, etc.) en afstandbediening bij mij thuis afgeleverd.

Echter...het witte (externe) WiFi modem ontbrak!

Vervolgens de Ziggo klantenservice (0900-1884) gebeld en na 20 minuten in de wacht te woord gestaan door ‘Dirk”. Deze medewerker zag “allerlei vreemde dingen” bij mijn bestelling, zoals dat ik “FOX Sports International” besteld zou hebben (heb ik niet besteld, staat ook niet op mijn Ziggo bevestiging met bestelnummer WSL12764277) en onduidelijkheden m.b.t. het WiFi modem.

Ook wist ‘Dirk’ mij te vertellen dat de aanbieding van de 3 gratis Wifiboosters alleen geldt voor nieuwe klanten en ik, als bestaande klant, daar geen gebruik van kon maken.

Deze aanbieding was echter de trigger voor mij om deze bestelling te doen, en tijdens dit bestel-proces wordt ook echt nergens melding gemaakt dat deze aanbieding slechts voor nieuwe klanten is!

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben door ‘Dirk’ met een andere Ziggo medewerkster doorverbonden en tijdens dit gesprek (ik hing inmiddels 1 uur met beiden aan de lijn) werd plotseling de verbinding verbroken.

Daarna heb ik weer de klantenservice (0900-1884) gebeld, 45 (!!) minuten in de wacht gestaan en toen een medewerkster getroffen die tegen mij zei dat ze niets voor mij kon doen “omdat het computersysteem eruit lag” …. Dus inmiddels 2 uur verder, en niets opgeschoten!

Uiteindelijk vanmorgen (woensdag 26 augustus 2020) het telefoonnummer van Ziggo Klantenbehoud (088-1212808) gebeld, 20 minuten in de wacht gestaan en toen een medewerkster aan de lijn getroffen die mij vertelde dat bij een Ziggo Alles-in-1 Max pakket het gebruikelijk is dat eerst de MediaBox Next geleverd wordt en 1 week daarna pas het externe (witte) WiFi modem.

Ook bood zij mij een korting aan van € 39,95 abonnementsgeld voor de eerste drie maanden (i.p.v. €109,45 voor Alles-in-1 Max plus Ziggo Sport Totaal en Fox Sports Eredivisie) ter compensatie van de niet geleverde 3 gratis smart WiFiboosters. Zij zou hiervan een aantekening maken in mijn ‘dossier’ en ik werd verzocht volgende week hierover terug te bellen, wanneer ook het WiFi modem geleverd en alles aangesloten was. Want als zij nu deze korting zou invoeren, zou alles volgens haar supervisor “alles in de soep lopen”. Na weer een uur aan de telefoon gehangen te hebben, heb ik vervolgens opgehangen.

Ik moet dus volgende week (31 Aug - 4 Sep):
1.Afwachten of het nieuwe (externe) witte WiFi modem ook echt geleverd wordt.
2.Daarna Ziggo weer terugbellen om hun eraan helpen te herinneren dat zij mij deze korting van € 39,95 toekennen i.p.v. het contractuele abonnementsgeld van € 109,45


En dit is de situatie tot vandaag de dag : Maandag 21 september 2020....al DRIE weken geen Internet en vaste telefonie meer van ZIGGO.

Plaats reactie